וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוח לא נפל רחוק מהעץ: עשרת הבינלאומיים הכי לוהטים ב-NBA

14.11.2017 / 14:00

דומיננטיות של פטריק יואינג, מהלך חדש א-לה טים דאנקן ויכולת הנהגה משופרת, הופכים את קריסטאפס פורזינגיס למלך החדש של ניו יורק, ובצדק. דירוג הבינלאומיים חוזר עם כוכב הניקס בראש, עם עלייה גדולה של ניקולה יוקיץ' והופעת אורח של דומנטאס סאבוניס

קריסטאפס פורזינגיס, ניו יורק ניקס, חוגג. AP
נהנה בתור הכוכב הראשי.קריסטאפס פורזינגיס/AP

1. קריסטאפס פורזינגיס - ניו יורק, לטביה

המספרים בשבועיים שחלפו: 30.9 נקודות, 6.3 ריבאונדים, 2.7 חסימות. מאזן הקבוצה - 2:5. דירוג אחרון: 4.

שאלוהים יעזור לנו. לא היה בניו יורק ביגמן כל כך דומיננטי מאז פטריק יואינג. הכוכב החדש של הניקס לקח את המושכות של ההתקפה והוא עושה נקודות בכל דרך אפשרית. הוא תמיד היווה איום מבחוץ (2.1 שלשות למשחק העונה ב-41.7 אחוזי הצלחה) וגם כרולר בפיק-אנ-רול, אך העונה הוא הוסיף משחק פוסט אפ משובח לארסנל, הכולל קליעות רכות עם הקרש מחצי מרחק, א-לה טים דאנקן. עם הג'אמפ-שוט היפהפה של פורזינגיס, כשהכדור ניתק מאצבעותיו רק כשהוא בגובה של הטבעת בערך, כל ניסיון לעצור אותו נראה כמעט מיותר.

אם לא די בכך, "פורזינ-גוד" מתחיל לפתח כימיה עם שחקן אחר שאולי ימצא את עצמו במדור בעתיד, פרנק ניליקינה, והצמד הבינלאומי נותן לקהל למוד הטראומות של הניקס סיבות להאמין שהעתיד לא כל כך מפחיד. מי היה מאמין?

לא רק בהתקפה פורזינגיס עושה שימוש במוטת הידיים האדירה שלו (2.29 מטר) - הוא במקום הרביעי בליגה בחסימות למשחק עם 2.2. לפעמים זה מרגיש לא חוקי כמעט, כאילו מישהו שם מכסה על הסל.

קריסטאפס לא מפחד מאור הזרקורים, וניכרת ההנאה שהוא שואב מתפקידו החדש כסקורר חסר עכבות. השלב הבא יהיה לפתח יכולת מסירה שתלווה את הרפרטואר ההתקפי המרשים - 13 אסיסטים ב-12 משחקים ממש לא מספיקים כדי למנוע את הדאבל-טים הבא. גם כדור חוזר אחד, או שמונה, יתקבלו בברכה. זו לא העונה הראשונה שבה הלטבי פותח חזק (למרות שהרמה הזו היא בפירוש ליגה אחרת), בשנתיים הקודמות הוא דעך ככל שהעונה התקדמה. האם הוא יצליח לשמור על התפוקה הזו? עם זאת, אין מספיק מים קרים בעולם בשביל לצנן את ההתלהבות, וזו ודאי אינה הפעם האחרונה שלו בפסגת המדור.

עוד בנושא

עימות פיזי, קאמבק אדיר ושלשה מכרעת: לברון והקאבס ניצחו 101:104 בניו יורק
גולדן סטייט חגגה מול אורלנדו, 4 נקודות ו-6 ריבאונדים לעומרי כספי
פיל ג'קסון "זקן", קאנטר "מדבר בולשיט": לברון ג'יימס שוב עוקץ

יאניס אנטטוקומפו שחקן מילווקי. GettyImages
הצוות המסייע עדיין לא מספיק טוב. יאניס/GettyImages

2. יאניס אנטטוקומפו - מילווקי, יוון/ניגריה

המספרים: 28.4 נקודות, 10 ריבאונדים, 4 אסיסטים. מאזן הקבוצה - 4:3. דירוג אחרון: 1.

מבחינת המשחק האישי שלו, הגריק פריק עדיין נמצא על המסלול הנכון בדרך לתואר ה-MVP. ברמה הקבוצתית הבאקס עדיין לא שם. הטרייד על אריק בלדסו מפיח רוח חדשה במילווקי. אם קיד יצליח לעדכן את הרוטציות שלו, וישכיל להחזיר את ג'בארי פארקר למיקס כשהאחרון יהיה כשיר לשחק, הבאקס יכולים לדאוג שהתכשיט שלהם יישאר בשיחות על התואר הנחשק. בלדסו נותן לאנטטוקומפו רכז נפלא שהוכיח שהוא לא צריך את הכדור בידיו, וההגנה שלו צפויה לעזור לייצב את המספרים הקבוצתיים הלא מחמיאים בצד הזה של המגרש. ההתקפה תמשיך להיות תלויה ביווני, שמצדו מספק היילייטס למכביר. הוא משחק כמו רכז בגוף של סנטר, ומשלב כוח מתפרץ של מתאגרף עם גמישות של מתעמלת אמנותית. הליגה מעולם לא ראתה דבר כזה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס, מול ווילי ריד, לוס אנג'לס קליפרס. AP
מפתח יכולת מסירה. אמביד/AP

3. בן סימונס - פילדלפיה, אוסטרליה

המספרים: 18 נקודות, 9 ריבאונדים, 7.6 אסיסטים, 4.7 איבודים. מאזן הקבוצה: 2:5. דירוג אחרון: 7.

בשקט בשקט, מתחת לרדאר כמעט, הפורוורד של הסיקסרס נותן את אחת מפתיחות העונה המרשימות ביותר שראינו מרוקי מאז ומעולם. לפחות מבחינה מספרית, האוסטרלי נמצא בחברה מיוחדת של חברי היכל התהילה, אך נדמה שהעיסוק במשפחת בול, כמו גם ההתרסקות הפיזית ו/או המנטלית של חברו לקבוצה, מרקל פולץ, גונבים לו את ההצגה שלא בצדק. הפוינט פורוורד הענק של ברט בראון מוכיח בכל רגע שלו על המגרש שהוא מוכן לענות לאתגרים האדירים שהוצבו מולו. המשחק שלו מזכיר סוג של מג'יק ג'ונסון מודרני, ובעצם נוכחותו הוא מפקח על משחק ההתקפה גם כשהכדור לא בידיו.

הקליעה עדיין מהווה נקודת תורפה, וגם הסיומת מתחת לסל עדיין לא איפה שהיא צריכה להיות בהתחשב בנתונים הפיזיים של סימונס. אך הוא מתחיל להפגין סימנים מעודדים בשתי החזיתות, והאתלטיות שלו הופכת אותו לנשק אדיר במשחק המעבר באופן שמפצה על לא מעט מהבעיות האלה. מעבר לכך סימונס נותן לאיי-קיו המדהים שלו על הפרקט לעשות את שאר העבודה, גם בהגנה, בניגוד מוחלט לציפיות.

השילוב שלו עם השחקן הבא ברשימה מרתק מאלף ואחת סיבות, ולצד ניצנים מרגשים של כימיה בין הכוכבים אפשר למצוא גם קצת סיבות לחשש, אם יודעים איפה לחפש.

4. ג'ואל אמביד - פילדלפיה, קמרון

המספרים: 21.2 נקודות, 11.3 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים, 1.8 חסימות. מאזן הקבוצה - 2:4. דירוג אחרון: 6.

החלק השני בטריו המבטיח של פילי בינתיים עושה את שלו - הוא לא מפסיד משחקים בשל פציעות (רק מנוחה, נכון לעכשיו), מפגין את הפוטנציאל המרטיט שלו, ובהגנה גורם לכל מי שחושב על חדירה לצבע לחשב מסלול מחדש. הסנטר הקמרוני אפילו מתחיל לקרוא את המשחק ברמה גבוהה יותר, עם אסיסטים שרובם מגיעים כתוצאה מהשמירות הכפולות עליו, שהן הדרך היחידה למנוע ממנו נקודות קלות בימים אלה. הוא עדיין מאבד כמות אסטרונומית של כדורים, אבל בתהליך כמו בתהליך, צריך סבלנות. בינתיים זה מספיק למאזן חיובי, ולמקום רביעי אצלנו.

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. AP
מתחיל למצוא את עצמו. יוקיץ'/AP

5. אל הורפורד - בוסטון, הרפובליקה הדומיניקנית

המספרים: 15.2 נקודות, 8.5 ריבאונדים, 5.3 אסיסטים מאזן הקבוצה - 0:6. דירוג אחרון: לא דורג.

אף שכולנו ידענו שהוא שחקן נהדר, נשמעו לא מעט ביקורות על ההחלטה לתת להורפורד חוזה מקסימום בקיץ 2016. הביגמן, שמעולם לא נחשב לסקורר רעב במיוחד (רק 19.2 יוסג' רייט), מתגלה בתור חתיכה מושלמת לפאזל של המאמן בראד סטיבנס, ויחד הם מובילים את הסלטיקס למקום הראשון במזרח עם רצף של 12 ניצחונות רצופים בלי גורדון הייוורד הפצוע, ועכשיו גם בלי קיירי אירווינג. הורפורד בעצמו הפסיד שני משחקים בשל זעזוע מוח, אך כשהוא על המגרש המשחק השלם שלו מאפשר לכל השחקנים לעשות רק את מה שהם טובים בו. להורפורד נט-רייטינג של 11.7+ נקודות, וזו דרך פשוטה בהרבה להראות מה הוא עושה העונה.

6. ניקולה יוקיץ' - דנבר, סרביה

המספרים: 17.1 נקודות, 11.5 ריבאונדים, 4.6 אסיסטים, 2.3 חטיפות, חסימה. מאזן קבוצתי - 3:5. דירוג אחרון: לא דורג.

אחרי פתיחת עונה רוויות חריקות לא צפויות ומצבי רוח משתנים, הסנטר הסרבי מתחיל לחזור לעצמו, והוא סוחב את ההתקפה של דנבר בדרך חזרה למקומה הראוי בטופ של הליגה. הנאגטס, שנמצאים במקום ה-12 ביעילות התקפית העונה, זינקו למקום החמישי בשבועיים האחרונים, ולג'וקר יש חלק בלתי מבוטל בשיפור. נציין גם את שיא הקריירה שקבע ב-7 בחודש, כשהמטיר 41 נקודות בניצחון על הנטס.

דניס שרודר, אטלנטה הוקס. AP
ברירת המחדל של ההוקס. שרודר/AP

7. מארק גאסול - ממפיס, ספרד

המספרים: 16.4 נקודות, 8 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים. מאזן הקבוצה - 5:2. דירוג אחרון: 3.

הספרדי ראה את המספרים שלו צונחים אחרי פתיחת עונה מהסרטים, ועדיין כל דבר טוב שקורה בממפיס מתחיל אצלו. האחוזים משלוש אמנם חזרו לקרקע, אך גאסול חזר לתת עבודה בריבאונד אחרי כמה עונות לא מרשימות בתחום. הוא עומד על תשעה למשחק ב-13 משחקים העונה.

8. קארל אנתוני טאונס - מינסוטה, הרפובליקה הדומיניקנית

המספרים: 17.7 נקודות, 10.5 ריבאונדים, 1.3 אסיסטים, 1.5 חסימות. מאזן הקבוצה - 2:5. דירוג אחרון: 2.

אחרי שחטף מכל כיוון אפשרי על ההגנה שלו, פתאום גם בהתקפה התפוקה של KAT בצניחה. אך לא ניתן לסטנדרטים הבלתי אפשריים שהציב לעצמו בשתי עונותיו הראשונות לבלבל אותנו, הדומיניקני הוא עדיין אחד הגבוהים הכי מבטיחים בליגה, וכוכב לכל דבר כבר עכשיו עבור הזאבים המתאוששים.

דומנטאס סאבוניס, אינדיאנה פייסרס. AP
ההפתעה הנעימה של הפייסרס. סאבוניס/AP

9. דניס שרודר - אטלנטה, גרמניה

המספרים: 18.1 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 6.6 אסיסטים. מאזן הקבוצה - 6:1. דירוג אחרון: לא דורג.

גילוי נאות - הרכז הגרמני הוא לאו דווקא השחקן החביב על כותב שורות אלו, תחושה שהוא ככל הנראה חולק עם מאמן הקבוצה, מייק בודנהולזר. קואץ' באד עדיין מצניע עוויתות קלות בכל פעם ששרודר מתעלם מחבריו לקבוצה לטובת זריקה נמהרת מחוץ לשטף ההתקפי, אבל חייבים להודות שלהוקס אין יותר מדי עם מה לעבוד בצד הזה של המגרש. שרודר מוסר 6.7 אסיסטים לערב על אף שהשחקן הבא הכי מוכשר בסגל נמצא איפשהו בין טוריאן פרינס לרוקי ג'ון קולינס.

10. דומנטאס סאבוניס - אינדיאנה, ליטא

המספרים: 13.7 נקודות, 9.3 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים. מאזן הקבוצה - 3:3. דירוג אחרון: לא דורג.

לא בטוח שלסאבוניס מגיע מקום ברשימה. בהחלט לא מן הנמנע שהוא פספס את הצ'אנס שלו ברגע שמיילס טרנר חזר ותפס את מקומו בחמישייה. פשוט היינו חייבים לציין את מה שהבן של ארווידאס סיפק לפייסרס המפתיעים בהיעדר טרנר, והוא ממשיך להתעלות מעבר לציפיות גם מהספסל. הליטאי מוכיח שהוא שחקן התקפה ראוי, עם יכולת מסירה נהדרת, וביחד עם ויקטור אולדיפו שממשיך להפציץ אוהדי הפייסרס יכולים להרגיש טוב יותר עם הטרייד על פול ג'ורג'. לפחות קצת.

מתדפקים על הדלת

על אף מורת רוחם, שהייתה בוודאי קשה מנשוא, לא נמצא השבוע מקום ברשימה לאנדרו וויגינס (קנדה), שמראה שההגעה של ג'ימי באטלר לא הופכת אותו אוטומטית לאופציה השלישית בהתקפה, לגוראן דראגיץ' (סלובניה), שממשיך להוביל ביציבות אופיינית את ההיט, ולניקולה ווצ'ביץ' (מונטנגרו), שעוזר לאורלנדו לצבור ניצחונות בקצב בלתי צפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully