וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי פורח בדקות ההכרעה? מד המאני טיים של ליגת העל בכדורסל

11.11.2014 / 8:06

מי מצטיין ברבע האחרון, מי בולט במיוחד בשתי הדקות האחרונות, מי לוקח זריקות ואחריות, ומי צובר את רוב הנקודות שלו במאני טיים. מדור חדש יבדוק מי השחקנים שבולטים בדקות ההכרעה

one

הטבלאות הסטטיסטיות השונות נותנות מבט כללי לעבר השחקנים המצטיינים בכדורסל בכלל, ובכדורסל הישראלי בפרט. אלא שהטבלאות הפשוטות לא נותנות מענה על אחת השאלות החשובות כיום בכדורסל המודרני - מי הם שחקני ההכרעה. אלו שלא מפחדים לקחת אחריות וברבע האחרון של המשחק ובעיקר במאני טיים. כדי לנסות על השאלות הללו אנחנו חונכים מדור חדש, שיבחן מי הם אותם שחקנים שמתעלים באותן הדקות, מי קולע הכי הרבה נקודות, מי לוקח יותר זריקות, וממי לא צריך לצפות לגלות נוכחות כשההכרעה מונחת על הכף.

מבחן 1: השחקנים שקולעים הכי הרבה בחלק האחרון של המשחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות ותובנות על מבחן 1: רק שחקנים ששיחקו שלושה רבעים אחרונים ומעלה נחשבו לצורך הממוצע, כשהרבע האחרון נספר רק אם במהלכו ההפרש היה חד ספרתי לפחות פעם אחת.

אנג'ל רודריגס ממכבי חיפה מוביל הממוצע, אך קבוצתו הפסידה בשניים משלושת הרבעים האחרונים שנספרו. דשון תומאס מדורג שני בעיקר בזכות הצגות נגד ראשון לציון ובני הרצליה ברבע האחרון. רק לחמש קבוצות נחשבו כל המשחקים - מכבי תל אביב, הפועל אילת, הפועל תל אביב, הפועל ירושלים והפועל חולון. רק שני שחקנים בקבוצות הללו קלעו בכל הרבעים האחרונים - ג'ון דיברתולומאו ממכבי תל אביב וג'רל מקניל מהפועל תל אביב. דשון תומאס קולע 65 אחוזים מהנקודות שלו ברבע האחרון, מייק רוסאריו ואנג'ל רודריגס קולעים קצת יותר מ-50 אחוזים מהנקודות שלהם ברבע האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מבחן 2: הישראלים שקולעים הכי הרבה בחלק האחרון של המשחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות ותובנות על מבחן 2: דיברתולומאו הוא כאמור אחד משני שחקנים בלבד בליגה שקלעו בכל הרבעים האחרונים שלא נחשבו לגארבג' טיים לכל אורכם, הוא מדורג במקום ה-12 הכללי. גם יחזקאל סקוורר וחואקין שוכמן קלעו בכל אחד מהרבעים האחרונים בהם שותפו, אך סקוורר היה פצוע ולא היה יכול לשחק בשני המשחקים האחרונים. המשחק האחרון לא נחשב עבור שוכמן שכן גלבוע/גליל הובילה בהפרש דו ספרתי לכל אורך הרבע האחרון נגד נהריה. גולן גוט קלע רק ברבע אחרון אחד, אבל אלו היו 12 נקודות על חשבונה של מכבי חיפה, מה שהקפיץ את הממוצע שלו.

מבחן 3: השחקנים שקולעים הכי הרבה סמוך לבאזר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות ותובנות על מבחן 3: שתי הדקות האחרונות נספרו אם בתחילתן ההפרש עמד על 8 נקודות או פחות, או אם במהלכן ירד ההפרש מ-6 נקודות הפרש.

רק קבוצה אחת מקבוצות הליגה השתתפה בחמישה משחקים בהם שתי הדקות האחרונות היו מכריעות - הפועל חולון. אחריה ברשימה גלבוע/גליל עם ארבעה משחקים כאלו, אבל לכל האחרות אין יותר משני משחקים, מה שנותן יתרון בולט לשתי הקבוצות הללו. כל אחת מ-12 קבוצות הליגה שיחקה משחק אחד לפחות בו היו שתי הדקות האחרונות נספרו כמאני טיים. טו הולוואי, המוביל בנתון הזה, קלע בארבעת משחקי הפועל חולון הראשונים במאני טיים, ובמהלך החמישי נפצע.

מבחן 4: השחקנים שזורקים הכי הרבה סמוך לבאזר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות ותובנות על מבחן 4: מד חשוב בו ניתן לראות מי השחקנים שלוקחים אחריות בדקות האחרונות. טיילר סטון מגלבוע/גליל הוא היחיד שזרק לפחות פעם אחת מהשדה במאני טיים, כשטו הולוואי שכאמור קלע בכל אחד מהמשחקים הללו, קלע באחד המשחקים רק נקודות מקו העונשין ולא זרק מהשדה. השחקן שלקח הכי הרבה זריקות מהשדה בדקות המאני טיים במשחק בודד הוא טוריאן גרין מבני הרצליה, שזרק ארבע פעמים נגד הפועל חולון בשתי הדקות האחרונות, ולא קלע אפילו פעם אחת.

מבחן סופי: דירוג שחקני המאני טיים של ליגת העל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות ותובנות על המבחן הסופי: המדד לקח בחשבון גם את צבירת הנקודות ברבע האחרון שהוא לא גארבג' טיים, לפי ההגדרה הראשונית, אך משחקים בהם הקבוצה של אותו שחקן ניצחה, נחשבו יותר מאשר משחקים בהם הפסידה. כמו כן, שחקן קיבל ניקוד כפול על נקודות בשתי דקות המאני טיים, ניקוד על זריקה מהשדה והגעה לקו העונשין בדקות המאני טיים, ואיבד נקודות אם החטיא מקו העונשין בדקות המאני טיים.

טו הולוואי, שלא מדורג בין עשרת הראשונים בממוצע ברבע האחרון, מוביל את מד המאני טיים. מתוך 20 נקודות שהולוואי קלע ברבע האחרון העונה, 12 היו ב-2 הדקות האחרונות, 60 אחוזים מסך הנקודות שלו, אף שחקן אחר לא מתקרב ל-40 אחוזים מסך הנקודות שלו בשתי הדקות האחרונות. אוסטין דיי עוקף את אנג'ל רודריגס בעיקר בשל מספר ההפסדים הרב של מכבי חיפה, ובדיוק בשל הסיבות הללו הניקוד הכללי של מייק רוסאריו וטיילר סטון נפגע. דשון תומאס הוא אחד ממובילי הליגה בנקודות ברבע האחרון, אך בשני המשחקים היחידים שבהם מכבי תל אביב הגיעה לדקות המאני טיים, לא קלע נקודה בשתי הדקות האחרונות. לעומתו, ג'ון דיברתולומיאו, כן קלע בשני המשחקים הללו, מה שהעלה את הניקוד הכללי שלו בצורה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully