וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון שוב מרגיע את הרוחות, הת'אנדר והוויזארדס במשבר עמוק

אחרי הניצחון על הבאקס, קינג ג'יימס נאלץ להסביר את התנהלותו ברשתות החברתיות. ווסטברוק יודע: "האחריות היא עליי" ובוושינגטון מודים: "חייבים לקלוע יותר". וגם: הלילה של פורזינגיס ויוקיץ'

AP
מלקולם ברוגדון מילווקי באקס שומר על לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס. AP
כשקליבלנד רוצה, היא מסוגלת. לברון מול ברוגדון/AP

לילה גדוש בעשרה משחקים עבר על ה-NBA בין שלישי לרביעי, כאשר במפגש המרכזי ניצחה סגנית האלופה קליבלנד 119:124 בבית את מילווקי.

הקאבס פתחו את העונה בצורה לא טובה בכלל וגם הלילה ההגנה שלהם לא ממש תפקדה, אבל אחרי ההפסד הביתי המביך לאטלנטה, קליבלנד הראתה שהיא יודעת להעלות את הרמה בהתאם לתחרות והנחילה לבאקס המאכזבים לא פחות הפסד רביעי ברציפות, זאת למרות 40 נקודות של יאניס אנטטוקומפו, שעם 31.9 נקודות למשחק ממשיך להוביל את טבלת הקלעים בליגה.

קליבלנד קיבלה שיא עונתי של 32 נקודות מקווין לאב (שאושפז לזמן קצר בבית החולים אחרי שחש ברע מול אטלנטה ואמר בסיום בחיוך "אני לא יודע מה נתנו לי שם, אבל אולי אחזור לבקש עוד") ועוד 30 מלברון ג'יימס, שעבר כמה ימים מסעירים ברשתות החברתיות. ביום שני, לברון (שהשווה הלילה את כמות המשחקים בעונה הסדירה לזו של מייקל ג'ורדן, 1,072), פרסם תמונה של ארתור מ"אוטובוס הקסמים" עם אגרוף קפוץ, מם מפורסם בשנים האחרונות. לצד התמונה הוא כתב "מצב רוח" והלילה, אחרי המשחק, הסביר: "אני אוהב את ארתור. זה בסדר, לא?". התמונה המדוברת של לברון פורסמה רגע אחרי שקיירי אירווינג כיכב בניצחון בוסטון על אטלנטה ורבים קישרו בין הדברים, אך לברון, שגם החמיץ את האימון לקראת המשחק הלילה, הכחיש ופרסם את אותה תמונה באינסטגרם, אך הפעם לצד תמונות שלו לאורך השנים בהן האגרוף שלו קפוץ גם כן.

עוד בנושא:

ההפיכה תחכה: קליבלנד ניצחה את מילווקי למרות הצגה של אנטטוקומפו
קר מרוצה: "כספי ירד במשקל, הידיים הארוכות שלו טובות להגנה"
אריק בלדסו עבר למילווקי תמורת גרג מונרו ושתי בחירות דראפט

לברון היה מבסוט אחרי המשחק מג'יי אר סמית', שקלע 20 נקודות, כולל 5 מ-7 מחוץ לקשת: "זה הבחור שלי", אמר קינג ג'יימס על סמית', שנעל נעליים מהפירמה של לברון, "סוויש הוא הבחור שלי והוא התקשה בעשרת המשחקים הראשונים של העונה. אמרתי לו שזה בגלל הנעליים והוא סופסוף, אחרי שיחה ארוכה, החליט לנעול את הנעליים שלי ונהנה ממשחק מצוין. הוא צלף שלשות, נכנס לצבע, הוא היה סוויש ונצטרך עוד הרבה מזה בתקופה הקרובה".

הבאקס מצדם, ממתינים להצטרפותו של אריק בלדסו אחרי הטרייד הגדול עם פיניקס: "הוא שחקן גדול והוא יעזור לנו הרבה. הוא יהפוך את המשחק לקל יותר עבור כולנו", אמר אנטטוקומפו ואילו המאמן ג'ייסון קיד, שזעם על כך שנגד קבוצתו נשרקו 31 עבירות לעומת 18 בלבד נגד קליבלנד, תקף: "הרגע קיבלתי קנס, אבל אני חייב להביע את דעתי בפני השופטים ועשיתי את זה לאורך כל המשחק, אין דרך אחרת. הצוותים האחרונים שנשלחו למשחקים שלנו היו איומים". בשלושת המשחקים האחרונים של מילווקי, היא זרקה 40 פעמים מהעונשין ויריבותיה, 95.

יאניס אנטטוקומפו מילווקי באקס מול ג'יי קראודר קליבלנד קאבלירס. AP
מוביל את הליגה בנקודות, אבל מחכה לעזרה. אנטטוקומפו/AP

לא רק מילווקי מתקשה מאוד מתחילת העונה. הלילה, אוקלהומה סיטי ו-וושינגטון ספגו הפסדים לא נעימים בכלל, מול קבוצות שעד למשחק הזה ניצחו רק פעם אחת מתחילת העונה.

הת'אנדר נכנעו בסקרמנטו 94:86 מול הקבוצה המקומית, כשהם מדייקים רק ב-33.7 אחוזים מהשדה ולמרות יתרון 8:25 לקראת סוף הרבע הראשון. הטריו הגדול, ראסל ווסטברוק, כרמלו אנתוני ופול ג'ורג', סיפק בסך הכול 48 נקודות משותפות, וסיים עם 15 מ-54 מהשדה, כולל 8 מ-26 לשלוש. ב-34 הדקות בהן מלו היה על המגרש, OKC הפסידה ב-21 הפרש. "היו לנו פוזשנים לא טובים, אבל גם היו לנו מבטים טובים מול הסל והזריקות פשוט לא נכנסו", תירץ המאמן בילי דונובן, "לא קלענו מספיק ולא שיחקנו כמו שצריך בהתקפה". ווסטברוק, שאיבד שבעה כדורים, הוסיף: "הכל מתחיל בי. חלק מהעבודה שלי זה לדאוג שהחבר'ה תמיד מוכנים למשחק. אני לוקח אחריות על הנושא הזה ואני זה שצריך להחזיר אותנו לעניינים".

הת'אנדר הפסידו את כל חמשת המשחקים שלהם מול יריבות מהמערב העונה. הם הקבוצה היחידה במערב שטרם ניצחה יריבה מהאזור הזה.

הוויזארדס מצדם אפשרו לדאלאס לקטוע רצף של שישה הפסדים ולנצח 99:113 בבירה, מה שהוריד את וושינגטון למאזן 5:5 בלבד והציב אותה, כבר עכשיו, במרחק 3.5 משחקים ממוליכת המזרח בוסטון. "אנחנו לא קבוצה שפשוט יכולה לקלוע יותר מכל יריבה שניצבת מולה", הודה ג'ון וול, שחזר אחרי משחק אחד בחוץ, קלע 23 ומסר 14 אסיסטים, "כדי לנצח בליגה הזו, אתה חייב לדעת גם איך לשמור בהגנה ולא עשינו את זה במשחק הזה". דאלאס הגיעה למשחק עם 97.9 נקודות בממוצע למשחק, מקום 28 בליגה: "אני לא יודע למה הולך לנו כל כך טוב דווקא בוושינגטון לאורך השנים, אבל במצבנו, ניקח בשמחה כל ניצחון", אמר דירק נוביצקי.

ראסל ווטסברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר עם השופט קווין קאטלר. AP
המשבר נמשך. ווסטברוק/AP

מלבד יאניס, איתו פתחנו, זה היה גם הלילה של עוד שניים מהכוכבים האירופאיים הגדולים של הליגה: קריסטאפס פורזינגיס וניקולה יוקיץ'.

הלטבי קלע 28 נקודות, כולל חמש מכריעות, ב-113:118 של הניקס המפתיעים (4:6) על שארלוט בגארדן. פורזינגיס הוא שחקן הניקס הראשון שקולע 300 נקודות בעשרת המשחקים הראשונים של העונה, שתיים יותר ממה שברנרד קינג השיג ב-1984 ובסיום הוא סיפק על הפרקט רגע ביזארי. המראיינת רבקה הארלו הציגה בפני הלטבי שאלה ארוכה על הקאמבקים של הניקס במשחקים האחרונים וסיימה ב"היה רגע בו חשבת שלא תוכלו לחזור למשחק?", הוא ענה ב"לא" מחויך ובהמשך לשאלתה הבאה "אז ספר לי קצת על זה", השיב פורזינגיס "תודה" והלך.

אחר כך, ברוגע, הוא בכל זאת הסכים לומר: "הדבר הכי מתוק וטוב עבורנו יהיה להעפיל לפלייאוף. כל המספרים האישיים לא רלוונטים מבחינתי. אם נוכל להמשיך לנצח ואני אוכל להמשיך לעשות מה שאני עושה, הפרס האמיתי יגיע". דאג מקדרמוט הוסיף: "נחמד שיש לך בחור כמו KP, שמשחק את הכדורסל הכי טוב בליגה".

יוקיץ' קלע שיא קריירה של 41 נקודות ב-104:112 של דנבר (5:6) על ברוקלין. הסנטר הנפלא הוסיף גם 12 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 2 חטיפות ו-2 חסימות בעוד מפגן אול-אראונד טיפוסי. את כל זה הוא עשה ב-31 דקות בלבד, לפני שיצא בשש עבירות: "אם אתה מוסר את הכדור, הכדור ימצא אותך בחזרה בשלב מסוים", הסביר יוקיץ', "אתה לא צריך להיות אנוכי על המגרש. כשיש לך זריקה פנויה, קח אותה". כל החמישייה של ברוקלין סיימה עם 40 נקודות, אחת פחות מיוקיץ' לבדו: "הוא יצא למגרש ונתן הופעה", החמיא וויל ברטון, שקלע 17 עבור הנאגטס, "כששחקן משחק ככה, אתה רק רוצה לראות אותו ממשיך וקולע כמה שיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully