וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה ללא מהפך: יעקב שחר הוא הבעיה של מכבי חיפה

7.11.2017 / 11:30

הצורה העקומה בה יעקב שחר בחר לצאת לעוד מהפכה, הפעם עם מו אלאך, מלמדת על הפלונטר של האימפריה: לאף אחד במועדון אין אומץ להגיד לנשיא שהוא הבעיה. סוכנים נהנים מזה, שחקנים מרוויחים מזה, ורק האוהדים צריכים להיתקע. חמי אוזן סוגר מחזור, ספיישל מכבי חיפה

עריכת וידאו:ניר חן

Like

לפני כשבוע ביקר יעקב שחר באימון מכבי חיפה ונזף בשחקנים. הכל היה לפי כללי הטקס: שמועות על הגעתו לאימון, הדלפות מתוך השיחה הקבוצתית, ניסיון לטשטש את הציטוטים הלא רשמיים שהגיעו לכתבים עם ידיעת מועדון הזויה על מה שנאמר בשיחה סגורה, וכמובן – אפס תוצאות.

כל זה כמובן לא חדש. אסיפות הנזיפה ו/או מוטיבציה של שחר הפכו לבדיחה בקרב כמעט כולם, אין להם שום השפעה על המועדון, אבל הן מלמדות לא מעט על חוסר היכולת של מכבי חיפה לצאת מהפלונטר של השנים האחרונות. הן מספרות המון על מועדון שבו כולם אוהבים לאהוב את יעקב שחר, אבל לאף אחד אין אומץ להגיד לו את האמת בפנים. שמשהו פה דפוק. שמישהו כאן חייב להבין שהדרך שבה הוא רגיל לפעול כבר לא עובדת. אתה רוצה, אתה משקיע, אתה בא מרחוק, אתה עוצר יום עבודה בשביל זה, אבל מה לעשות, אתה חייב לדעת את האמת: מאחורי כל התגובות המהללות הקבועות של השחקנים על הנאום המרגש והקבוע שלך, מסתתרת בעיקר אדישות. כולם עושים כן עם הראש וממשיכים הלאה. עד האסיפה הבאה.

זו, בגדול, מכבי חיפה. מועדון של אנשים ומקורבים שממשיכים לעשות כן עם הראש ליעקב שחר, וליהנות מהכסף שהוא ממשיך לפזר לחינם. סוכנים מנצלים זאת, שחקנים חוגגים על זה. כולם מזהים את המוטיבציה האדירה של האיש לחזור לפסגת הכדורגל הישראלי. כולם מבינים שבגיל 76 לשחר מתחיל להיות דחוף לשנות את תפנית הפרק האחרון שלו בתור הבעלים של מכבי חיפה. שהוא מוכן לעשות הכל. אפילו להביא מנהל מקצועי. בפעם השנייה. ולשלם סכומים שפעם הוא כל כך התנגד אליהם. וגם, אם צריך, לשבת בחדר אחד עם יעקב בוזגלו. ודודו דהאן. שחר נאות להשקיע כל סכום, לעשות כל מה שיידרש כדי שכל זה ייפסק, חוץ מדבר אחד: להבין שהדרך שלו היא הבעיה. לא השחקנים האדישים, לא המאמנים החלשים. הוא לא הקורבן, הוא האשם. הוא, הוא האיש שאחראי למערכת הקפריזית, הילדותית והכושלת של השנים האחרונות.

מכאן בדיוק צריך להסתכל על המהלך האחרון שלו – צירוף מנהל מקצועי, מו אלאך קוראים לו הפעם. על פניו, מדובר במהלך מבורך. כל אדם שבנה מערכת והנהיג סטנדרטים במועדון אירופי יכול ללמד אותנו לא מעט, והגעתו היא צעד נכון לעבר הקדמה. שחר הפעם אפילו לא פעל מלחץ. הביקורת הציבורית למצוא לעצמו ג'ורדי קרויף משלו חלפה מזמן, ההכרה בכישלון הסיפור עם קרלסן שחררה את מכבי חיפה מהצל הזה, כל הליגה כולל מכבי תל אביב ויתרה על הרעיון של מנהל מקצועי לעת עתה, אבל שחר נחוש ללכת בדרך האמיצה הזו.

מספרים אפילו ששחר חיפש מנהל מקצועי עוד מהקיץ. אם כך, אם ידעת שתביא מנהל מקצועי ממש בקרוב, מדוע החתמת כל כך הרבה שחקנים בפגרה האחרונה? זה יפה שלא ויתרת והלכת עד הולנד כדי לשלוף משם איש מקצוע, אבל מה הוא אמור לעשות כשכל הסגל נבנה כמה שנים קדימה? מה הוא אמור לעשות עם החוזה של גרשון, של אופיר מזרחי, של קאיו, של מאבוקה, של בן הרוש, של דוס סנטוס, של קוסטדינוב, של קלאוס, של אלברמן ועוד? בשביל מה החתמת כל כך הרבה שחקנים לכל כך הרבה שנים, אם אוטוטו אתה הולך להביא מישהו שאמור לעשות זאת במקומך? או שמא אתה לא מוכן שמישהו יעשה זאת במקומך, וטביעת האצבע המוגזמת שלך בבחירת שחקנים לא הולכת להיעלם גם עם אלאך.

אותו דבר לגבי גיא לוזון. שימו שנייה בצד את הדעה שלכם האם נכון לפטר כעת את המאמן הנוכחי או לא. למה לתת למנהל המקצועי להתחיל את הפרק החדש של המועדון בביצה הסרוחה הזו? למה לתת לו לטבוע בשמועות האם הוא דיבר השבוע עם לוזון או לא? האם הוא הולך לפטר אותו במשחק הבא או במשחק שאחרי כן? בפרק זמן של פחות משנתיים, שחר הנחית מנהל מקצועי על ראש מאמן (קרלסן על רוני לוי), מאמן על מנהל מקצועי (לוזון על קרלסן), אבל באף מקרה הוא לא הצליח להימנע מההתחלה הרעה הכלולה בקונספט העקום הזה. השמועות תמיד ינצחו מועדון חלש, האמת בסוף יצאה לאור. רוני לוי הודח בגסות, קרלסן גילה לנו את הדעה האמיתית שלו על לוזון. מו אלאך יתקשה לדלג מעל הביצה הדביקה הזו כבר בתחילת דרכו.

יתרה מזו, למה בכלל היה צריך לתת ללוזון להעביר את המשחק מול סכנין? אם אתה הולך למהלך אמיץ באמת, תהיה אמיץ עד הסוף. תקרא ללוזון לחדר מספר ימים לפני המשחק, תסביר לו שאתה בוחר לצאת לדרך חדשה, שחיבור מאולץ רק יעשה רע לכל הצדדים. תאמר לו - מצטער, אולי הייתי צריך לעשות את זה בקיץ, אבל אני לא רוצה שתתבזה במשחק שיחרוץ את גורלך באופן מלאכותי. הקללות האלה מהיציע הן הדבר האחרון שאני צריך עם המנהל החדש.

אבל זו בדיוק הנקודה: שחר לא באמת לומד מהטעויות שלו. פעם זה סטויאנוביץ' ופעם זה קרלסן. אין איש שיעז להגיד לכבוד הנשיא שצריך כבר להפסיק עם זה. שמה שהוא עושה כעת זה בדיוק כמו להחתים בלם איסלנדי לחמש שנים בזמן שאתה יודע שהמנהל שהביא אותו כנראה לא יישאר איתך. אתה לא יכול להחליט ולא להחליט. אתה לא יכול לנסות הכל ולחשוב שמשהו אחד בטוח יצליח. בצורה הזו אתה רק מקצר את הזמן שיעבור עד הפעם הבאה שתגיע לאסיפה לנזוף לשווא בשחקנים.

עוד בנושא

הכירו את מו אלאך: מיכאל יוכין עם פרופיל של המנהל המקצועי החדש
סוכנו של מו אלאך: "הכי קל לפטר את המאמן, הוא לא ישלוף מהמותן"
מו אלאך ערך בירור על גיא לוזון, המליץ להנהלת מכבי חיפה לא לפטרו
דן מורי: "אלאך לא עושה אסיפות בכלל, כמעט ולא משוחח עם שחקנים"

Share

יעקב שחר בעלים מכבי חיפה. ברני ארדוב
לא באמת לומד מהטעויות שלו. יעקב שחר/ברני ארדוב

שלא תטעו, מנהל מקצועי שיזיז את יעקב שחר למקומו הנכון, שזה להיות האיש שמאשר כלכלית את ההחתמות, זה משהו שבהחלט מכבי חיפה זקוקה לו. אדם שיתקן את כל התרבות הניהולית הרעה השוררת יום יום, שעה שעה, במכבי חיפה, את הפוליגרפים ובדיקות הטלפונים, זה בהחלט משהו נחוץ. אבל האם באמת המערכת הזו מסוגלת להשתנות לפי איזו דמות זמנית שבאה מהולנד? האם שחר, בן דב, מור, בזק, ושאר האנשים שמנהלים את הקרקס הזה, יידעו להבין את הטעויות שלהם במהפכות הקודמות, או שהם חזרו לסורם? ההיסטוריה מוכיחה שלא.

במקרה הזה, כדאי להתעכב על הדרך שבה הגיע המנהל המקצועי למכבי חיפה, כדי להבין עד כמה העץ החדש שננטע שם גם עקום. זה מספר חודשים סוכנים מזהים את הרצון של שחר למצוא לו איש מקצוע בכיר בחו"ל, וכולם התנדבו למשימה. כאלה הם סוכנים, הם מתאימים את עצמם לדרישות השוק. אבל האם כך צריך להגיע מנהל מקצועי למועדון בכיר ורציני?

מנהל מקצועי זה לא שחקן שסוכן מציע. מנהל מקצועי צריך להיבחר באמצעות מערכות המידע ואנשי הידע הנמצאים במועדון. זה התפקיד הכי חשוב שיש. במקום זה, שחר נותן לסוכנים להחליט עבורו, ובמקרה הזה מדובר ברונן וגלעד קצב ועו"ד עידן כסיף. איזה איש מקצוע השלושה האלה הביאו לישראל? מה הרקע שלהם בתחום מלבד קשרים אישיים עם אלאך? קשרים, אגב, אשר שכנעו את המנהל המקצועי החדש להתחזק בעבר בשחקנים כמו אוהד לויטה, דן מורי ושרן ייני.

עכשיו שחר קושר את עתידו עם סוכנים חדשים. עד לפני מספר שנים הוא היה הרבה עם אבי נמני, בתקופה האחרונה הוא נעזר בברית המוזרה שלו עם דודו דהאן כדי להביא את רמי גרשון, וכעת הוא עובר לקצבים. שזה אומר – שוב שמועות, טענות, מתחים והמון סיפורים לא בריאים על מי משחק ומי לא, ומי קובע יותר במועדון ומי פחות. האם אותו אלאך שמגיע כעת יאמר את האמת הזו לשחר, או שינהג כמו כולם, יהנהן עם הראש, וישמור על הכבוד של הנשיא הנערץ? האם הוא מסוגל להגיד לו שמעתה הוא חייב להפסיק להיות תלוי כך בסוכנים או שהוא ירוץ להקים יחד עם הנשיא את קבוצת המנודים הבאה? כי בשיטה הזו, המהפכנים שבאים להציל את מכבי חיפה רק מיישרים קו עם הדפוס הבעייתי במועדון די במהרה.

עוד באותו נושא

יומן פארסה: הרגעים המביכים של מכבי חיפה מאז מינוי קרלסן

לכתבה המלאה

Comment

מו אלאך המנהל המקצועי של מכבי חיפה עם המנכ"ל אסף בן דב. מכבי חיפה, אתר רשמי
שחר נותן לסוכנים להחליט עבורו. אלאך והחברים/אתר רשמי, מכבי חיפה

Comment

באותה אסיפה ששחר קיים לפני כשבוע הוא אמר לשחקנים "אתם מזלזלים באוהדים". האמנם כך, יענקל'ה? מי באמת מזלזל באוהדים, השחקנים או אולי אתה? אלו שרוצים כל שבוע לנצח, או מי שזורק לפח עוד עונה כבר במחזור העשירי? מה אמורים להרגיש עשרות אלפי המנויים שהצלחת להחזיר גם השנה ליציעים? שזהו, הולכים לעונת בנייה? שדי, יוצאים לעונה של ניסוי וטעייה? העיתוי שבו בחרת לצאת למהפכה החדשה, עוד מהפכה חדשה, הוא לא רק לא מסוכן, הוא גם לא מכובד כלפי האוהדים הכי מסורים בישראל.

אוהדי מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מי באמת מזלזל בהם? אוהדי מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully