וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף: "לעולם לא אשכח איך מיטש וג'ק היו לצדי בתקופה הקשה"

30.10.2017 / 7:02

קרויף נפתח: על מות אביו ("קיבלתי המון חיזוקים"), המעבר לקווים ("מישהו חושב שאפשר לכפות עליי משהו?") ואנגלידיס ("יש חילוקי דעות, אבל זה נורמלי"). וגם: האוהדים מצביעים ברגליים, עטר יהפוך לבאנקר?

יוסי ציפקיס

1. "מי יכול היה לכפות עלי להיות מאמן?"

"מעולם בכל חיי לא אילצו אותי לעשות משהו שלא רציתי לעשות. הייתה לי הצעה רשמית בקיץ לתפקיד בברצלונה. נשיא ברצלונה אמר את הדברים. אבל אני חשבתי שאני צריך להיות כאן"

זו הייתה תוצאה צפויה. יותר בכיוון של חמשת השערים שכבשה מכבי תל אביב, פחות מהצד של הפועל עכו שכבשה שניים ועוד החמיצה פנדל. ג'ורדי קרויף לא אהב את התוצאה, אבל חי איתה איכשהו בשלום. בתקופה האחרונה הוא מצא את עצמו, באופן יחסי, קשוח מאוד מול שחקניו באסיפות וגם מול התקשורת אחרי משחקים, כך שאמש באצטדיון בנתניה היה הרבה יותר מעניין לדבר איתו קצת על המעבר מעמדת המנהל המקצועי של מכבי תל אביב אל הקווים. "מישהו באמת חושב שאפשר היה לכפות עלי לעשות משהו שאני לא רוצה לעשות?", ירה בתגובה לקביעה של חלקים בתקשורת שסברו (ועדיין סבורים) שכל המהלך של מיטש גולדהאר בתום העונה שעברה נועד על מנת לייצר לעצמו לגיטימציה לפטר את קרויף כאשר הוא יביא תוצאות רעות כמו אלה שהביא מול אסטנה והפועל באר שבע. "יש הרבה עיתונאים בעלי יכולת לייצר תסריטים לסרטים", עקץ קרויף. "מעולם בכל חיי לא אילצו אותי לעשות משהו שלא רציתי לעשות. הייתה לי הצעה רשמית בקיץ לתפקיד בברצלונה. נשיא ברצלונה אמר את הדברים. אבל אני חשבתי שאני צריך להיות כאן. גם אני וגם מיטש גולדהאר האמנו שהצעד הבא בקריירה שלי צריך להיות מאמן מכבי תל אביב ולכן זה קרה".

קרויף המשיך: "תמיד היו לי יחסים טובים מאוד עם מיטש גולדהאר. אני יודע שבתקשורת חושבים אחרת ומפרסמים אחרת, אבל תמיד יחסיי האישיים והמקצועיים עם מיטש היו טובים. אם היחסים עם מיטש לא היו טובים, לא הייתי כאן במשך שש שנים". קרויף גם התבקש להתייחס לשמועות על יחסיו המתוחים עם ג'ק אנגלידיס בניגוד ליחסיו התקינים עם מיטש. "תמיד היו לי יחסים טובים עם ג'ק. ברור שלעתים הדעות שלנו היו חלוקות בנוגע לדברים מסויימים וזה דבר נורמלי בכדורגל. כשג'ק מגיע לישראל, אנחנו פותחים את הביקור בחיבוק וכשהוא עוזב זה תמיד מסתיים בחיבוק". קרויף אפילו פתח את מה שיש לו על הלב וסיפר על התקופה הקשה שהיתה לו כאשר אביו יוהאן קרויף היה חולה. "לא יכולתי לעזוב את מכבי תל אביב ולהיות לצד אבי והתקופה הזו הייתה קשה לי מאוד. קיבלתי את כל החיזוקים באותה תקופה ממיטש ומג'ק ועבורי זה יותר חשוב יותר מכל עבודה או כל מועדון. לעולם לא אשכח איך מיטש וג'ק היו לצידי באותה תקופה קשה שעברתי".

עוד בנושא

מכבי תל אביב הביסה 2:5 את הפועל עכו, שלושער לאלירן עטר
קרויף: "אני תמיד נשאר רגוע, וממליץ לכל אחד בקבוצה לעשות זאת"

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
משחרר לחץ. קרויף/יוסי ציפקיס

2. עטר מקווה שהשלושער יסדר לו מקום קבוע בהרכב

וידאר קיארטנסון ניגש אל אלירן עטר עם כדור המשחק והעניק לו אותו. זו היתה בערך סצנת הסיום של המשחק. החלוץ האיסלנדי כבר לקח כדור אחרי שלושער למזכרת. עטר לא כבש שלושער במשך חמש שנים ואחרי שעשה סיפתח מול בני יהודה בגביע הטוטו, בא לו הערב של אמש והוציא מהכרוז שי סידי את כל מה שנאגר שם בתקופה שעטר לא לבש צהוב. עכשיו עטר רוצה לשחק בתדירות הרבה יותר גבוהה. שחקנים במכבי תל אביב סיפרו אמש שחלוקת הדקות שגורמת לו לאבד לא פעם את מקומו בהרכב לטובת שחקן קדמי אחר, מקשה עליו מאוד. עד כה וידאר קיארטנסון הוא הבאנקר היחיד בהתקפה, אלא אם רוצים לתת מנוחה כמו במשחק האחרון בגביע הטוטו. עטר יקווה עכשיו שהשערים שלו אמש עשו את העבודה וכבר ביום חמישי מול אסטנה בליגה האירופית הוא יידע אם קרויף הולך איתו מעתה בעיניים עצומות ונותן לו קרדיט גדול יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלירן עטר, מכבי תל אביב, חוגג. יוסי ציפקיס
עכשיו יקבל קרדיט קבוע ב-11? עטר/יוסי ציפקיס

3. 4,000 אוהדי מכבי נותרו בבתים

6,142 אוהדי מכבי תל אביב הגיעו אתמול לנתניה. כמעט 4,000 נשארו בבית. מספר בלתי נתפס בהתחשב בעובדה שאנחנו בתחילת העונה וכל המאבקים עדיין פתוחים. אלה שהגיעו התחלקו לגרעין הקשה של מכבי פנאטיקס שהכריז מראש שלא יעודד וליתר האוהדים שדווקא על רקע השתיקה הרועמת של הגוש המעודד, פיתחו אישיות ושרו לא מעט שירים תוך כדי משחק. במכבי תל אביב העריכו אמש שבמשחק מול אסטנה ביום חמישי, כל הקהל ישוב לעודד את הקבוצה. באשר למשחק הצפוי אמר אמש קרויף: "אם נהיה רכים כך מול אסטנה נפסיד. אנחנו צריכים להראות להם שאנחנו גם יודעים לשחק כדורגל כי הרושם שהותרנו בקזחסטן היה רושם רע מאוד".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא מעט קרחות ביציעים אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

4. אור דסה ממשיך להיות הלהיט ביציעים

אור דסה רשם אמש הופעה טובה נוספת בהרכב מכבי תל אביב והוא בדרך הנכונה. קרויף היה מאוד מרוצה ממנו וכעת צריך יהיה לראות עד כמה רצינית הפציעה עמה סיים את המשחק. התכווצות בשריר התאומים עלולה לפגוע בגרף העלייה של האח הצעיר של אלי דסה שבתוך ארבעה ימים קנה את עולמו והפך בפרק זמן כל כך קצר, לשחקן שזוכה להכי הרבה תשואות מהיציעים. אמש נהנו אלירן עטר ואבי ריקן מתמיכת האוהדים, אבל לדסה היה פרק משלו וכרגע הוא השחקן שהקהל הכי מזדהה איתו. כפי שזה נראה כרגע וביחס להתקדמות השיקום שלו, בתוך חודש יתכן ששני האחים דסה ישחקו יחד על הדשא.

אור דסה שחקן מכבי תל אביב מול ינון אליהו שחקן הפועל עכו. יוסי ציפקיס
ישחק עם אחיו בקרוב? אור דסה/יוסי ציפקיס

5. מכבי מחכה לפגרה ולמה שיבוא אחריה

בעקבות הפציעות הרבות, ג'ורדי קרויף סימן את הפגרה הקרובה כיעד שהקבוצה שואפת כבר להגיע אליו. "יש לנו עייפות מצטברת והיא נובעת מכמות הפצועים הגדולה שהייתה ועודנה קיימת וגם מכמות המשחקים הרבה שערכנו בכל המסגרות", אמר ההולנדי. קרויף משוכנע שאחרי הפגרה בחודש הבא, הוא יקבל מכבי תל אביב הרבה יותר רעננה ואטרקטיבית. כזו שבה כל השחקנים יילחמו על דקות ואז הוא ירוויח סגל הרבה יותר רעב ואיכותי.

שלושער ראשון אחרי חמש שנים. עטר חוגג/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully