וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו חבט ביריב וייענש, בספרד מזהירים: "זידאן יגמור כמו מוריניו"

סוער בריאל אחרי ההפסד הסנסציוני לג'ירונה. הפורטוגלי תועד בעימות שחמק מעיני השופט, בתקשורת משוכנעים שהבלאנקוס יצאו ממרוץ האליפות ומודאגים מפתיחת העונה הכי גרועה מאז ימי מוריניו

one

האליפות הולכת ומתרחקת מריאל מדריד. הבלאנקוס ספגו אמש (ראשון) הפסד סנסציוני 2:1 לעולה החדשה ג'ירונה, ונותרו במרחק שמונה נקודות מברצלונה שמוליכה את הטבלה בבטחה. הקבוצה של זינדין זידאן עוד הובילה משער של איסקו (12), אבל נראתה פגיעה ונרפית בהגנה לכל אורך המשחק, ובמחצית השנייה נענשה עם מהפך משערים של סטואני (54) ופורטו (58). שער הניצחון נכבש ספק מעמדת נבדל, אבל השורה התחתונה העגומה של נותרה בעינה כך או כך.

אם לא די בהפסד, הרי שהבלאנקוס מודאגים גם מהפציעות שנערמו בדרך: רפאל וראן הוחלף במחצית אחרי שסבל מכאבים עזים בקרסול והוא בספק למשחק מול טוטנהאם ברביעי, וגם איסקו סיים את המשחק כשהוא מדדה על רגלו השמאלית.

בזה לא נגמרות הצרות של רילא: במהלך המשחק רונאלדו התעמת ברחבה עם פרה פונס מג'ירונה וחבט בראשו מבלי שהשופט שם לב. המצלמות, לעומת זאת, תפסו את הרגע ועל פי דיווחים בספרד, הפורטוגלי עשוי לספוג השעיה ממושכת נוספת בעקבות התקרית.

האם רונאלדו ייענש על סמך צילומי הטלוויזיה?

כריסיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מאוכזב. רויטרס
לא מנצל את המצבים מפתיחת העונה. רונאלדו/רויטרס

המספרים

* זהו ההפסד הראשון של ריאל מדריד לעולה חדשה במפגש הראשון מולה מאז ההפסד לבורגוס אי שם בעונת 90/91.

* באופן כללי, זה ההפסד הראשון של ריאל לעולה חדשה אחרי 59 משחקים רצופים - רצף שנמשך מאז ההפסד לאלמריה בפברואר 2008.

* עוד נתון פסימי עבור ריאל? הבלאנקוס מעולם לא זכו באליפות בעונה שבמהלכה היו במרחק 8 נקודות ומעלה מהפסגה.

* רק שלוש קבוצות בתולדות הליגה הספרדית מחקו פיגור של שמונה נקודות בדרך לאליפות: ברצלונה בעונות 1991/92 ו-1998/99, ו-ולנסיה בעונת 2003/04.

* זהו ההפסד הראשון של ריאל זה כמעט שלוש שנים במשחק בו הובילה בליגה הספרדית. הפעם האחרונה שזה קרה: ה-4 בינואר 2015, מול ולנסיה.

* בעקבות ההפסד, נקטע רצף 13 ניצחונות החוץ הרצופים של ריאל מדריד. זה היה הרצף הארוך ביותר אי פעם בחמש הליגות הבכירות באירופה.

* ג'ירונה היא הקבוצה הקטלונית החמישית בהיסטוריה שמנצחת את ריאל בליגה הבכירה אחרי ברצלונה, אספניול, נאסטיק ויורופה.

* גם עבור כריסטיאנו רונאלדו מדובר בתקופה קשה למדי. שימו לב לנתון הבא: אחוז ניצול המצבים שלו העונה עומד על 2.5 בלבד (!), האחוז הנמוך ביותר מבין כל החלוצים בחמש הליגות הבכירות.

שחקן ריאל מדריד סרחיו ראמוס. רויטרס
ההגנה התפרקה. ראמוס מאוכזב/רויטרס

התגובות

על אף שמדובר בשלב מוקדם למדי בתוך העונה, בתקשורת הספרדית כבר הוציאו את ריאל מדריד ממאבק האליפות בעקבות ההפסד. ב"מארקה" קראה הכותרת: "ריאל מחוץ לליגה", בפרפראזה על האפשרות שברצלונה תעזוב את הליגה הספרדית. ב"אס", לעומת זאת, כינו את ההפסד "אסון מזעזע בג'ירונה" וביקרו את השופט, שאישר לג'ירונה את השער השני למרות שנכבש מעמדת נבדל (די גבולית, יש לומר).

ב"מארקה" בדקו ומצאו שזו פתיחת העונה הגרועה ביותר של ריאל מדריד מאז עידן ז'וזה מוריניו הידוע לשמצה. אחרי עשרה מחזורים, ריאל צברה 20 נקודות בלבד - הכי מעט שלה מאז עונת 2012/13 תחת הדרכתו של הפורטוגלי. העונה ההיא הסתיימה במקום השני במרחק 15 נקודות מברצלונה האלופה, ומוריניו סיים את דרכו בתומה. כעת חוששים במדריד שגורלו של זידאן - שזכה לאינספור מחמאות על תפקודו מאז קודם למאמן ראשי - יהיה דומה.

"אסור לנו לחפש תירוצים", אמר קאסמירו בסיום בהתייחס לשער הניצחון של ג'ירונה שנכבש ספק מעמדת נבדל. "הם שיחקו היטב במחצית השנייה ואנחנו צריכים לברך אותם על הניצחון, אין ברירה אחרת". קאסמירו הוסיף ש"אנחנו מודאגים מהכול עכשיו, למען האמת. אנחנו מודעים לזה שאנחנו רחוקים מאוד מברצלונה, אבל צריך להרים את הראש למרות שמדובר ברגע קשה מאוד למועדון. חייבים לשחק טוב יותר ולעבוד יותר קשה".

זינדין זידאן חלק על הקביעה שהיה זה משחק חלש של ריאל, ואמר: "שיחקנו בסדר גמור במחצית הראשונה, אבל המחצית השנייה הייתה פחות טובה. נלחמנו עד הסוף, אבל לצערי שמטנו נקודות חשובות. לא חושב שהשחקנים לא השקיעו מספיק. הגנו כמו שצריך, אבל איבדנו ריכוז ברגעים קריטיים. עוד יהיו ימים יפים, ואני משוכנע שאפשר לעשות מהפך במאבק על המקום הראשון. אנחנו עדיין מוכוונים לזכייה באליפות. אין שום בעיה של תשוקה או רצון".

איסקו, שכבש את שער היתרון שלא הספיק עבור ריאל, הוסיף: "זה הפסד שקשה לעכל. לא היינו בעניינים במחצית השנייה, זה יום שחור בהיסטוריה של ריאל כי שום דבר לא עבד כמו שצריך". יחד עם זאת, הקשר הצעיר ציין כי "אנחנו ריאל מדריד, אף פעם לא נוותר. אנחנו חייבים לשמור על המוטיבציה שלנו, יותר מתמיד. להבין שכל קבוצה יכולה לפגוע בנו, שכל יריבה מסוגלת לנצח אותנו. אם נבין את זה, נוכל לחזור לעצמנו. יש לי אמונה מלאה בקבוצה שלנו, שום דבר לא נגמר, יש עוד כל כך הרבה נקודות בקופה".

נאצ'ו אמר ש"לריאל מדריד יש מספיק גאווה כדי לצאת מזה. זה לא קל, אבל לא נרים ידיים. 8 נקודות זה הרבה, אבל לא בלתי אפשרי".

אז היה או לא היה נבדל?

זה לא היה רגע המחלוקת היחיד

שחקני ג'ירונה חוגגים את הסנסציה בחדר ההלבשה

אוהדי ג'ירונה יוצאים מגדרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully