וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליקר שר את התקווה על רקע המנון האיגוד: "מאוד גאה לייצג את ישראל"

הג'ודוקא שהתחרה ללא סימני זיהוי ישראלים היה נרגש לאחר טקס המדליות: "זה היה יום נפלא". גילי כהן שזכתה בארד: "שמחה שהצלחתי כאן". השרה רגב: "זו אצבע ישראלית לעין של אבו דאבי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ראשון בדירוג העולמי. פליקר על הפודיום/מערכת וואלה, צילום מסך

נבחרת ישראל בג'ודו פתחה היום את תחרויות הגראנד פרי באבו דאבי בצורה מוצלחת ביותר: זאת לאחר שטל פליקר זכה במדליית זהב במשקל של עד 66 קילוגרמים ובתחרויות הנשים גילי כהן (משקל של עד 52 ק"ג) זכתה במדליית ארד. בעקבות הניצחון עלה פליקר למקום הראשון בעולם בקטגוריית המשקל שלו.

ההישג מתעצם עוד יותר לנוכח העובדה שהנבחרת מופיעה באמירות ללא סימני זיהוי ישראלים תחת דגל איגוד הג'ודו הבינלאומי. בטקס הענק'ת המדליה לפליקר נשמע באולם המנון של איגוד הג'ודו הבינלאומי אך פליקר שר על הפודיום את התקווה ובכך העביר מסר למארגני התחרות.

פליקר היה מאוד נרגש ואמר לאחר טקס הענקת המדליות: "היה לי יום נפלא. אני מאוד מתרגש. זכיתי פה במדליית זהב. אני שמח לייצג את המדינה שלי. עכשיו אני ראשון בדירוג העולמי. אני מאוד שמח. אני אוהב את מדינת ישראל. לא היה המנון על הפודיום אך שרתי אותו בלב".

גילי כהן התייחסה לזכייה שלה ואמרה: "שמחה מאוד על המדליה, כיף לסיים יום תחרות בניצחון ועם מדליה. היה הרבה רעש סביב היציאה שלנו לתחרות אבל אני גאה בנבחרת, ביושב ראש האיגוד פונטי ובמאמן הנבחרת שני שלקחו את האחריות והוציאו אותנו לתחרות החשובה הזו. אני ספורטאית ומתעסקת בלהצליח על המזרון, אבל גאה לייצג את המדינה בכל העולם, ועוד יותר שמחה כשאני מצליחה".

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו היה נרגש ואמר: "אני שמח מאוד על המדליה של גילי, עברנו ימים לא פשוטים והמדליה של גילי היא סוג של פיצוי ומתנה לנבחרת הנשים, איגוד הג'ודו ומדינת ישראל.גאה מאוד בכל ספורטאיות הנבחרת שיודעות להתמקד בתפקיד שלהן על מזרן הג'ודו ומחוצה לו כמקצועניות ולייצג את מדינת ישראל בכבוד.

טל פליקר וגילי כהן. איגוד הג'ודו,
טל פליקר וגילי כהן עם המדליות/איגוד הג'ודו

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה שיבח את פליקר. לדבריו: "אני מקווה שאולי עכשיו אחרי ההישג היום, דווקא במדינה ערבית, כשאני כל כך גאה לייצג את מדינת ישראל על הבמה הזו,תרים את הכפפה חברה ישראלית ותאמץ את טל כספורטאי אולימפי. אני גאה בספורטאים שלי". בהקשר זה יש לציין כי בניגוד לאורי ששון ושגיא מוקי לפליקר עדיין אין ספונסר.

יו"ר האיגוד משה פונטי סיכם: "אני שמח מאוד שיצאנו לתחרות הזו ושמח עוד יותר שלמרות ואולי גם בגלל כל מה שקרה לפני ההד של ההישגים שלנו הוא גדול יותר. תמיד אמרתי שהתשובות הכי טובות הן על המזרן".

עוד באותו נושא

גרנד סלאם אבו דאבי: מדליית זהב לטל פליקר, ארד לגילי כהן

לכתבה המלאה
מירי רגב. AP
"תעודת עניות לאיגוד הג'ודו". רגב/AP

שרת הספורט מירי רגב התייחסה להצלחות של הישראלים באבו דאבי ואמרה: "ניצחונם של הישראלים באבו דאבי הוא אצבע ישראלית בעין של אבו דאבי. ישראל ניצחה גם אם מנסים להפוך את הספורטאים שלנו לישראלים בחושך. ההמנון והדגל הישראלים נישאים עכשיו מעל כל במה אפשרית פרט לפודיום באבו דאבי, במת החושך וההדרה, המנוגדת לרוח הספורט האולימפית. מי שחשב שישראל תבוזה, קיבל אצבע כפולה ומכופלת בעין. יישר כוח לטל פליקר על הזכייה במדליית הזהב, לגילי כהן על הזכיה במדליית הארד ותעודת עניות לאיגוד הג'ודו העולמי"

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה את הספורטאים על הזכייה והוסיפה: "משלחת הג'ודו יצאה ללא מעורבות משרד החוץ הישראלי, מאחר ולישראל אין קשרים דיפלומטיים עם אבו דאבי. לאור מעמדה העולה של ישראל בעולם הערבי מצער ומקומם שלא הושמע ההמנון הישראלי בטקס בו זכו נציגים ישראלים. הגיע הזמן שמדינות ערב יבינו מי הן הידידות שלהן בעולם ומי הן האויבות".

טל פליקר. באדיבות איגוד הג'ודו,
טל פליקר חוגג/באדיבות איגוד הג'ודו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הופעה מוצלחת. גילי כהן על הפודיום/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully