וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: עירוני נהריה באילת, אשדוד בראשון לציון

22.10.2017 / 18:33

המחזור השלישי בליגה יינעל עם שלושה משחקים: הקבוצה של אריק אלפסי תרד דרומה (19:45, ספורט 5+), הכתומים מעיר היין יחפשו ניצחון בכורה מול אשדוד. בכורה לדקוואן קוק בנס ציונה שתתארח ברוממה אצל מכבי חיפה

המחזור השלישי בליגת העל יינעל מחר (שני) עם שלוש התמודדויות. בקרב קצוות גיאוגרפי תארח הפועל אילת את עירוני נהריה, שתי קבוצות שניצחו פעמיים בשבוע שעבר. מכבי ראשון לציון, עדיין נטולת ניצחון ליגה, תארח בביתה את מכבי אשדוד, שהביסה בשבוע שעבר את מכבי חיפה. הירוקים מנגד יארחו את עירוני נס ציונה, שתציג לראשונה את דקוואן קוק בסגל במקומו של ג'רמיין ביל.

שחקן הפועל אילת אפיק ניסים. לירון מולדובן
הישראלים צריכים להיכנס לעניינים. אפיק ניסים/לירון מולדובן

הפועל אילת - עירוני נהריה (19:45, משולב בספורט 5+)

הקרב בין קצוות הליגה מפגיש שתיים מהמנצחות הגדולות של השבוע שעבר. בהפועל אילת התפוגגו הרבה חששות עם הניצחון הגדול שהשיגו השחקנים של מאיר טפירו על הפועל חולון בחוץ, בעיקר בזכות התעלות של הגארד מייק רוסאריו ברבע האחרון של המשחק. הקבוצה הדרומית המשיכה ורשמה ניצחון נאה גם על אליצור יבנה בסיבוב הראשון של גביע המדינה, כשהיא מעניקה לא מעט דקות לשחקני הספסל כדי שיכנסו גם הם לעניינים. באילת יודעים שלמרות השבוע הטוב, המשחק נגד נהריה הוא לא משחק פשוט בכלל, ויצטרכו את המשך היכולת הטובה של האמריקאים שלה, בתוספת תרומה של הישראלים, שבשלב הזה מלבד אייזיק רוזפלט עדיין לא בעניינים.

גם בעירוני נהריה חייכו הרבה השבוע. הקבוצה של אריק אלפסי ניצחה את הפועל תל אביב בגדול בבית, והמשיכה עם ניצחון לא פשוט בכלל על הפועל גליל עליון בגביע בכפר בלום. הסגולים בינתיים הרשימו בכל אחת מההופעות שלהם העונה, אבל ניצחו רק משחק ליגה אחד, ויוצאים לאילת בידיעה שניצחון חוץ ייתן להם דחיפה משמעותית לקראת המשך הדרך. השבוע קיבלו שניים משחקני הקבוצה, יפתח זיו ואיגור נסטרנקו, זימון לסגל הרחב של נבחרת ישראל לקראת מוקדמות אליפות העולם, וירצו להוכיח שיש להם מקום בסגל הסופי. מי שעדיין לא הוכיח את עצמו הוא הסנטר עוסמאן דראמה, שבמועדון החליטו להעניק לו עוד כמה משחקים כדי להראות את יכולותיו לפני שיחליטו לגבי עתידו.

הספסל של מכבי ראשון לציון. לירון מולדובן
ישיגו ניצחון בכורה העונה? שחקני מכבי ראשון לציון/לירון מולדובן

מכבי ראשון לציון - מכבי אשדוד/באר טוביה (20:00, משולב בספורט 5+)

רק שתי קבוצות עדיין לא ניצחו העונה בליגה, ואחת מהן היא מכבי ראשון לציון שתשחק נגד אשדוד את משחקה השני בלבד העונה. הכתומים הפסידו בשבוע שעבר להפועל ירושלים, למרות שהציגו כדורסל טוב לאורך רוב שלבי המשחק, ובאמצע השבוע עברו את אליצור קרית אתא מהלאומית בדרך לשמינית גמר הגביע. בעיר היין מנסים להתחבר בתור קבוצה, כשבשבועות האחרונים ערכו מספר פעילויות גיבוש, ביניהם ארוחה עם האוהדים ביום שישי האחרון. אחד משחקני המפתח שעדיין צריך להכנס לעניינים הוא הסנטר החדש מרפי הולוואי, שהיה האחרון להגיע למועדון לפני תחילת העונה.

הרבה מאוד מתח ולחץ התפזר באשדוד אחרי הניצחון המשכנע על מכבי חיפה באמצע השבוע שעבר. הקבוצה של בראד גרינברג, ששמטה בשלומיאליות את משחק הפתיחה שלה בליגה נגד גלבוע/גליל, יצאה מפיגור מוקדם נגד הירוקים בדרך להצגה ולאחד הניצחונות המרשימים בתולדות המועדון. באשדוד מקווים להמשיך במומנטום גם במשחק החוץ בראשון לציון, ויודעים שהיריבה הפעם תגיע מסודרת יותר ועייפה פחות. מי שהפתיע מאוד בשני מחזורי הפתיחה הוא דיוויד לורי שרשם 18.5 נקודות ו-11.5 ריבאונדים בממוצע עד כה.

שחקן עירוני נס ציונה דקוואן קוק. ברני ארדוב
חיזוק משמעותי לנס ציונה. דקוואן קוק/ברני ארדוב

מכבי חיפה - עירוני נס ציונה (20:10, משולב בספורט 5+)

התבוסה הקשה שספגה מכבי חיפה במשחק הראשון שלה העונה בליגה, נגד מכבי אשדוד ביום רביעי, גרמה לאי שקט אצל סגנית האלופה. הבעלים ג'ף רוזן הבחין במה שהיה ברור לאורך זמן רב, המחסור המסיבי של הירוקים מתחת לסלים, והחליט לבצע מהלך ולהחזיר לקבוצה את רג'י באקנר, שצפוי לחתום בירוק בימים הקרובים. בינתיים, עם ארבעה זרים חתומים, כשלוק מרטינס עדיין בספק בשל השבר בלסתו, ינסו הירוקים לרשום ניצחון בכורה בליגה, כשבהמשך השבוע מחכה להם משחק השלמה ביתי נגד מכבי ראשון לציון.

שבוע טוב עבר על עירוני נס ציונה שניצחה בליגה את גלבוע/גליל והשלימה גם ניצחון בגביע המדינה על מכבי קרית מוצקין, אך בשני המקרים לא בדיוק הרשימה. הכתומים מגיעים למשחק ברוממה, מקום שבו מעולם לא ניצחו את מכבי חיפה, עם שינוי משמעותי בסגל - דקוואן קוק, שהחלים מקרע ברצועה הצידית, יתלבש על חשבונו של ג'רמיין ביל שצפוי לעזוב את המועדון בקרוב אחרי שהיה חתום על חוזה בן חודש בלבד. בנס ציונה מקווים לנצל את חוסר הסדר והסגל הלא שלם של חיפה כדי לעלות למאזן חיובי ועל הדרך להכניס את הגארד האמריקאי החשוב שלהם לעניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully