וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את באמברג 71:88 בגרמניה

הצהובים התקשו למשך דקות ארוכות, אך פייר ג'קסון הנפלא (27 נקודות, 7 ריבאונדים ו-9 אסיסטים) לקח אחריות, עמד במרכז ריצת 0:19 ברבע האחרון והעניק להם ניצחון במחזור הפתיחה. רול הוסיף 16

שחקן מכבי תל אביב פייר ג'קסון. GettyImages
המנהיג של הצהובים עם הצגה גדולה. ג'קסון/GettyImages

מכבי תל אביב החדשה פתחה הערב (חמישי) את עונת היורוליג עם ניצחון 71:88 על באמברג בגרמניה והציגה לראווה את בעל הבית החדש שלה העונה: פייר ג'קסון, עם הצגה יוצאת דופן. זה לא הלך פשוט למשך דקות ארוכות, זה לא הלך יפה למשך דקות ארוכות, ובסופו של דבר מדובר בסך הכל בניצחון על אחת הקבוצות החלשות במפעל, ובכל זאת: נבן ספאחיה ישמח להתחיל את העבודה המרובה שיש לו בחיבור הסגל החדש אחרי ניצחון, ולא אחרי הפסד. ביום ראשון תארח מכבי תל אביב את בני הרצליה, ובחמישי את באסקוניה, ואם תציג יכולת כפי שהציגה ברבע האחרון הערב, היא בהחלט בדרך הנכונה.

הפתיחה לא בישרה טובות, כשהשלשה הראשונה וזריקת העונשין הראשונה הגיעו עמוק בתוך הרבע השני. באמברג ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון בן 8 נקודות, אך פייר ג'קסון וארט פראחוסקי דאגו להשלים מהפך ולהעניק לצהובים יתרון 36:37 עם הירידה לחדרי ההלבשה. במחצית השנייה בכלל וברבע האחרון בפרט זה כבר הפך להיות המופע של ג'קסון, שניהל את המשחק בצורה מושלמת, חיפה על יכולת חלשה של נוריס קול ודיאנדרה קיין, וסחף את הצהובים לניצחון עם הצגה אישית מרשימה של 27 נקודות (5 מ-5 ל-3), 7 ריבאונדים, 9 אסיסטים ומדד 41. מילים טובות מגיעות גם למייקל רול, שהוסיף 16 נקודות.

אגב, שני השחקנים היחידים שלא שותפו הערב? צמד הישראלים איתי שגב וכרם משעור (יובל זוסמן לא נכלל בסגל בשל וירוס בבטן).

עוד בנושא:

פייר ג'קסון בראיון אישי: "הפציעות מנעו ממני לשחק ב-NBA"
נבן ספאחיה: "אם פייר ג'קסון ימשיך באותה הדרך ה-NBA תיפתח בפניו"

מייקל רול שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
משחק טוב מאוד גם שלו. רול/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי תל אביב פתחה עם פייר ג'קסון, דיאנדרה קיין, מייקל רול, ג'ונה בולדן וארט פראחוסקי, שקלע את הנקודות הראשונות של הצהובים העונה באירופה. דניאל האקט חדר בקלילות וקבע 2:6 למארחת, ריקי היקמן צלף שלשה והפך את זה ל-4:9, אך ג'קסון הוריד ל-9:8. אלכס טיוס, ג'ייק כהן ודשון תומאס עלו מהספסל, ברייס טיילור ופטריק הקמן העלו את באמברג ל-12:20, ובסיום הרבע הראשון, בו לא שותף אף צבר ישראלי, הוליכו המארחים 14:20.

רבע 2:

פראחוסקי קלע מקרוב וצימק ל-20:18, לוקה מיטרוביץ' צלף מבחוץ והחזיר את באמברג ל-22:30, פייר ג'קסון קלע בשעה טובה ומוצלחת את השלשה הראשונה של הצהובים 3:40 דקות לסיום הרבע ודקה לאחר מכן הגיעו גם זריקות העונשין הראשונות של האורחת במשחק. ג'קסון השלים מהפך, קול חדר לטבעת והעניק למכבי תל אביב 34:37, ועם היריבה לחדרי ההלבשה הראה לוח התוצאות על 36:37. ג'קסון הוליך עם 9 נקודות, פראחוסקי הוסיף 8. שני השחקנים היחידים שלא ראו דקות: הישראלים איתי שגב וכרם משעור.

עוד באותו נושא

נבן ספאחיה: "אם פייר ג'קסון ימשיך באותה הדרך ה-NBA תיפתח בפניו"

לכתבה המלאה
דשון תומאס שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
במחצית הראשונה זה הלך קשה. תומאס/GettyImages

רבע 3:

ג'קסון קלע שלוש פעמים מהקו, פראחוסקי הוסיף סל קל והצהובים עלו ל-38:44. היקמן ולאון ראדוסביץ' הורידו ל-46:45, ניקוס זיסיס השלים מהפך והשיב את באמברג ל-48:50, קול ענה עם סל לא פשוט, אך לוקה שטייגר תפר שלשה והעניק לקבוצתו יתרון 55:59 עם העליה לרבע המכריע.

רבע 4:

ג'קסון המשיך את המשחק המצוין שלו עם חמש נקודות ואסיסט יפה, רול קלע מהקו והעלה את הצהובים ל-63:65, 7:30 דקות לסיום. ג'קסון, בעל הבית החדש, הוסיף שלושה, אסיסט לאלי-אופ של טיוס ושלשה נוספת, השלים ריצת 0:11 והיתרון צמח ל-67:78, ארבע דקות לבאזר. רול השתתף בחגיגה גם כן, דיברתולומאו הוסיף סל ועבירה, ג'קסון תפר שלשה חמישית, הריצה צמחה ל-0:19 והפער ל-67:86. זה נגמר ב-74:88 למכבי תל אביב.

נבן ספאחיה, מכבי תל אביב. GettyImages
התחלה טובה. ספאחיה/GettyImages

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: פייר ג'קסון 27 (5 מ-5 ל-3), 7 ריבאונדים, 9 אסיסטים ומדד 41, מייקל רול 16, אלכס טיוס 12, ארט פראחוסקי 10, דשון תומאס 7 ו-7 ריבאונדים, נוריס קול 6 ו-3 איבודים, ג'ון דיברתולומאו 5, ג'ונה בולדן 2, ג'ייק כהן 2, דיאנדרה קיין 1.

קלעו לבאמברג: ניקוס זיסיס 16, 4 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, לאון ראדוסביץ' 12 ו-6 ריבאונדים, אוגוסטין רוביט 10, ריקי היקמן 10 ו-5 אסיסטים, לוקה מיטרוביץ' 9, ברייס טיילור 5 (1 מ-5 ל-3), לוקה שטייגר 2, מאודו לו 2, פטריק הקמן 2, דניאל האקט 2.

שחקן מכבי תל אביב פייר ג'קסון עם ניקולה וויצ'יץ'. GettyImages
המושיע. ג'קסון עם וויצ'יץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully