וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הוגן": ארה"ב תערער על שער הרפאים שהעלה את פנמה למונדיאל?

דובר ההתאחדות האמריקאית טען כי "החלטת השופט סופית", אך בארה"ב יש עוד מי שתולה תקוות בפיפ"א, שביטלה את תוצאת המפגש בין דרום אפריקה לסנגל בנובמבר שעבר בשל טעות שיפוט

AP

שלב מוקדמות המונדיאל באזור הקונקאק"ף הגיע לסיומו בליל שבין שלישי לרביעי עם דרמה אדירה: פנמה ניצחה 1:2 את קוסטה ריקה בדקות הסיום ועלתה למונדיאל, לראשונה בתולדותיה. הונדורס גברה 2:3 על מקסיקו ותשחק בפלייאוף מול אוסטרליה ואילו ארצות הברית, שהפסידה 2:1 מביך מאוד בחוץ מול טרינידד וטובגו, סיימה רק חמישית ונותרה מחוץ למונדיאל, בפעם הראשונה מאז 1986.

אלא שלא רק דרמה הייתה, כי אם גם שער רפאים של גבריאל טורס, שסידר לפנמה שוויון מול קוסטה ריקה בדקה ה-53. הכדור טייל בתוך תיבת החמש והורחק, כמעט בוודאות לפני קו השער, מה שלא הפריע לשופט לסמן לכיוון מרכז המגרש ולקבוע 1:1 במשחק, בדרך למהפך ולניצחון היקר. כעת, אחרי שהתאוששו מעט מהלם ההדחה, האמריקאים תוהים מה לעשות לגבי אותו שער רפאים.

דובר ההתאחדות האמריקאית, מייקל קמארמן, ענה לשאלות העיתונאים לגבי ערעור אפשרי על תוצאת המשחק של פנמה עם התשובה: "למיטב ידיעתי, לא נעשה דבר כזה. החלטת השופט במשחק היא סופית". בתקשורת האמריקאית נותרו מופתעים ומאוכזבים מכך שבמשחק של פנמה לא הייתה טכנולוגיית קו השער, שהייתה מראה לשופט כי הכדור לא חצה את הקו: "זה אירוע מדהים, ובהחלט לא הוגן", נכתב ב-CBS, שם פנו לספר החוקים של הקונקאק"ף במטרה לבדוק האם ערעור אכן אפשרי.

עוד בנושא:

ארה"ב מחוץ למונדיאל, פנמה עלתה לראשונה בתולדותיה
ארה"ב המומה: "אכזבנו אומה שלמה", יום חגיגות לאומי בפנמה

שער הרפאים המדובר

על פי החוק, קבוצה או נבחרת שנפגעו מהחלטה מסוימת באופן ישיר יכולות לערער ל-CAS תוך 21 יום על תוצאת המשחק. לכולם ברור שהסיכוי לזכות בערעור שכזה הוא קלוש מאוד, שכן מדובר בהחלטת שופט. יחד עם זאת, שופט העבר הספרדי רפאל גררו טען: "לא צריך לקבוע את תוצאת המשחק על 1:1, אבל פיפ"א כן צריכה להורות על קיום המשחק מחדש בגלל ההשלכות של השער הזה". אם התוצאה תיקבע על 1:1, הרי שפנמה תודח, בעוד הונדורס תעפיל למונדיאל וארה"ב לפלייאוף, כך שגם להונדורס יש אינטרס ללחוץ במקרה הזה.

האמריקאים יכולים גם להיתלות, אולי, בהחלטת פיפ"א לקיים מחדש את המשחק בין דרום אפריקה לסנגל, משחק שנערך במוקדמות באפריקה בנובמבר האחרון והוכרע מפנדל שלא היה ולא נברא לטובת הבפאנה בפאנה, אחרי שהשופט פסק על נגיעת יד למרות שהכדור פגע בין רגליו של שחקן סנגלי. המשחק שבוטל הסתיים ב-1:2 לדרום אפריקה והמשחק החוזר יתקיים ב-10 בנובמבר, כאשר שתי הנבחרות עדיין נאבקות על הכרטיס למונדיאל.

מי שלא הסתיר לרגע את שביעות רצונו מהקריסה האמריקאית הוא נשיא הקונקאק"ף וסגן נשיא פיפ"א לשעבר, ג'ק וורנר מטרינידד וטובגו, שאמר: "אף אחד בקונקאק"ף לא אוהב את ארצות הברית. זה היום המאושר בחיי". וורנר עמד במרכז החקירה האמריקאית, שהובילה להשעייתו לכל החיים ולאישומים חמורים נגדו על פרשיות שחיתות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully