וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיא מוקי: "קיבלתי חיזוק מהעם אחרי ריו. מרגיש שהחזרתי משהו"

7.10.2017 / 21:58

אחרי מדליית הזהב בטשקנט, הג'ודוקא מדבר על השנה הקשה בעקבות הפציעה: "אנשים שלא הכרתי עצרו אותי בכל מקום ואמרו מילה טובה. זה נתן לי כוח. אני עדיין לא בשיאי, אבל האמנתי שאוכל להביא מדליה". ראיון

יוסי ציפקיס

בווידאו: הודעת הפרישה של ירדן ג'רבי

זו הייתה התחרות הראשונה המשמעותית של שגיא מוקי במשקל החדש שלו. מיד אחרי האולימפיאדה בריו, לפני קצת יותר משנה, הוחלט באיגוד הג'ודו להעלות את מוקי לקטגוריית משקל של עד 81 ק"ג. מצד אחד זה להתעסק עם יריבים יותר כבדים. מצד שני לא צריך לשמור כל הזמן על המשקל ולעשות דיאטות כסאח לפני תחרויות שלעתים גם מחלישות את הגוף.

מוקי שהתחרה במשקל של עד 73 ק"ג, היה צריך להתכונן למשקלים גבוהים יותר, אבל בעיקר היה צריך להתמודד עם אותה פריצת דיסק בגבו, עמה הגיע לאולימפיאדה בברזיל באוגוסט 2016. היום (שבת) בגראנד פרי טשקנט הוא לקח מדליית זהב אחרי שניצח בארבעה קרבות והוא עם הפנים קדימה.

"זו תחילת שנה נהדרת מבחינתי", סיפר בראיון לוואלה! ספורט מטשקנט. "אחרי האולימפיאדה ומה שעברתי שם, עם זה שהייתי קרוב למדליה ועם זה שסבלתי מהפציעה בגב, קיבלתי המון חיזוק מהעם. אנשים שלא הכרתי עצרו אותי בכל מקום במהלך השנה האחרונה ואמרו מילה טובה. חיזקו אותי ופרגנו, ואני מרגיש היום עם המדליה הזו בתחרות המשמעותית הראשונה, שהחזרתי להם משהו על כל התמיכה שחיממה לי את הלב ונתנה לי המון כוח".

עוד בנושא:
שגיא מוקי זכה במדליית זהב בגרנד פרי טשקנט
הישג אדיר בהתעמלות: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית כסף באליפות העולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזר בגדול. שגיא מוקי עם המאמן גיא פוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

פריצת דיסק לא נעלמת כל כך מהר ואתה ודאי צריך להתמודד איתה כל הזמן.

"זה נכון. גם הבוקר קמתי חצי שעה לפני הזמן כדי לעשות תרגילים לגב ולחמם היטב את המקום כדי שאוכל להיכנס לתחרות כמו שצריך. ברור שפציעה כזו בגב היא משהו שצריך לתחזק כל הזמן, אבל אני מרגיש שלאט לאט אני מתגבר על זה ויכול להתמודד איתה".

הפתעת את עצמך עם המדליה הזו בקטגוריה החדשה שלך?

"לא הפתעתי את עצמי. דווקא האמנתי ביכולת שלי לעשות כאן תוצאה איכותית ולהביא מדליה. זה נכון שאני עדיין לא בשיא הכושר שלי ואני עוד צריך להעלות מסת שריר כדי שיהיה לי יותר קל עם יריבים במשקל הזה. למעשה התאמנתי כמו שצריך רק בחודשיים-שלושה האחרונים ולשמחתי באתי מרוכז ועשיתי את זה".

אורן סמדג'ה לא היה לידך. בטח היה לו קשה עם המרחק הזה.

"נכון, הייתי עם המאמן גיא פוגל. כולם כבר יודעים מה יש ביני לבין אורן. יש לנו בהמשך החודש את גרנד סלאם אבו דאבי".

שגיא מוקי ג'ודוקא ישראלי. אסף קליגר, מערכת וואלה!
צריך לתחזק את הפציעה כל הזמן. שגיא מוקי בריו/מערכת וואלה!, אסף קליגר

היריבים שהיו מולך בטשקנט אלה אותם יריבים שיחכו לך באליפות אירופה שתיערך בישראל בהמשך השנה?

"הם יהיו וכמובן שיהיו עוד. יש לנו הרבה משימות לפנינו ואליפות אירופה בישראל היא אחת מהן".

עכשיו בטח תחכה למחר (יום ראשון), לעודד את אורי ששון מהיציע.

"כן כמובן. אהיה שם בשביל אורי ששון ובשביל לי קוכמן. יש כאן נבחרת מאוד מגובשת וכולנו מחזיקים אצבעות אחד בשביל השני".

במקביל אליך לקח ארטיום דולגופיאט מדליית כסף באליפות העולם בהתעמלות על מכשיר הקרקע. בניגוד לנבחרות הכדורגל והכדורסל, אתם עושים חייל ומביאים הישגים.

"זה עניין של עבודה והשקעה. אין משהו שמעבר לזה. פשוט לעבוד, להתאמץ, לרצות, להשקיע. לבוא לכל אימון בשיא המוכנות. אני לא עושה השוואות לענפים הקבוצתיים. אני יודע מה אנחנו עוברים בענפי היחיד ואין נוסחאות קסם. צריך להשקיע כל יום שעות ארוכות במקצוע ובסוף לשמחתי יש תוצאות".

  • עוד באותו נושא:
  • שגיא מוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully