וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעמלות: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית כסף באליפות העולם

7.10.2017 / 20:32

הישג פנטסטי למתעמל בן ה-20, שהשיג ציון של 14.533 בתרגיל הקרקע כדי לסיים כסגן של האלוף קנזו שיראי. דולגופיאט יקבל מענק של 84 אלף שקלים: "חיכיתי למדליה כזו מאז שהייתי ילד"

ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי. GettyImages
יש דור המשך מוצלח. ארטיום דולגופיאט/GettyImages

ארטיום דולגופיאט הפך הערב (שבת) למתעמל הישראלי השני בהיסטוריה שזוכה במדליה באליפות העולם. המתעמל בן ה-20, שעלה לגמר תרגיל הקרקע במונטריאול מהמקום הרביעי, קיבל ציון של 14.533 על תרגיל בדרגת קושי גבוהה וזה הספיק לו כדי לתפוס את המקום השני ולקטוף את מדליית הכסף בתחרות בקנדה. הוא הצטרף בכך לאלכס שטילוב, שלקח שתי מדליות ארד באליפויות עולם, גם כן בתרגיל הקרקע (לונדון 2009 וטוקיו 2011).

דולגופיאט אמנם לא שחזר את התוצאה מהמוקדמות, שם קבע 14.666 עם תרגיל טוב יותר, אך היעדרות של מתעמלים בכירים בתחרות ותוצאות חלשות של המשתתפים בגמר אפשרו לו להתקדם ולהשיג כאמור מדליה היסטורית מבחינתו. מדובר בהמשך השנה המוצלחת של המתעמל ממכבי תל אביב, שביצע פריצה מרשימה במהלך 2017. הוא זכה במדליית כסף בגרנד פרי אוסייק, סיים רביעי באליפות אירופה שנערכה ברומניה וזכה גם בשתי מדליות זהב במכביה.

קנזו שיראי היפני, המנצח בשתי אליפויות העולם האחרונות, לא ספר אף אחד גם הפעם וקטף את מדליית הזהב עם 15.633. יול מולדאוור האמריקאי סיים שלישי עם 14.500.

ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי לאחר הזכייה במדליית הכסף באליפות העולם. איגוד ההתעמלות, אתר רשמי
ארטיום דולגופיאט חוגג עם הצוות/אתר רשמי, איגוד ההתעמלות

בעקבות הזכייה במדליית הכסף באליפות העולם, דולגופיאט יקבל מענק מיוחד של 84 אלף שקלים מהקרן המשותפת של הוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו סרגיי וייסבורג יקבל מחצית מהסכום. המתעמל גם יעבור לסגל הזהב של היחידה לספורט הישגי ויקבל מדי חודש מילגה של 8,500 שקלים, אחרי שהשתייך לפני כן לסגל הכסף (6,000 שקלים).

דולגופיאט אמר לאחר ההישג המרשים שלו: "אני מתרגש מאוד. אליפות עולם ראשונה שלי, גמר ראשון שלי ופתאום מדליה. שמח מאוד שהתגברתי על הכאבים והפציעה בגב שהטרידו אותי תקופה ארוכה. חיכיתי למדליה כזו מאז שהייתי ילד".

רז פלד, יו"ר איגוד ההתעמלות, בירך את דולגופיאט: "הישג בלתי נתפס! אם היו כאלה שחשבו שהעלייה לגמר היא ההישג, ארטיום בא והוכיח היום שאין דבר שהוא בגדר בלתי אפשרי עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully