וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטר מורשת: ראובן עטר שוב נלחם על קריירת האימון שלו בליגת העל

1.10.2017 / 13:00

לא מורגש במועדון, לא מתחבר לשחקנים, לא חי את השטח. למרות הנסיבות המקלות, ראובן עטר, שהגיע למ.ס. אשדוד בגלל ידיעה קצרה בעיתון וטלפון מבית הכלא, שוב נלחם על שמו כמאמן ועל מעמדו בליגת העל

עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: יניב טוכמן מדבר על פרשת שיר צדק באולפן וואלה! NEWS

1. 60 אלף שקל נטו בחודש - זו המשכורת שחיכתה לרן בן שמעון בעונה הנוכחית במ.ס. אשדוד. מעולם לא שילם ג'קי בן זקן כל כך הרבה לשחקן, כל שכן למאמן. בן זקן היה משוכנע שבן שמעון יעשה את ההבדל וגם אם יספק לו סגל שחקנים אפור ואפילו אם ימכור עוד שחקן מלבד אור אינברום, יידע בן שמעון לנווט את הספינה לנמל הקרוב באשדוד בבטחה. אבל בן שמעון לא עשה חשבון וברגע שקיבל הצעה לאמן את נבחרת קפריסין, הוא עשה הכול כדי לקבל את השחרור. הוא טס לאי השכן, סגר את החוזה ושלח את אשדוד לחפש מאמן אחר שישבור את הראש עם הסגל שהוא עצמו החל לבנות.

לבן זקן לקח זמן רב לבחור מאמן. אלי גוטמן קיבל מיד הצעה לבוא, אבל סירב. עמיר תורג'מן רצה עוזר משלו, ארז בלפר, ולא התלהב לעבוד רק עם רוני אוואט ולכך הבוס מאשדוד לא הסכים. מ.ס. אשדוד נתקעה בדיוק באמצע חודש יולי בתקופה הקריטית ביותר למועדון שצריך להיבנות מחדש. וכמו תמיד בעתות משבר נקרא יוסי מזרחי לדגל. הוא כבר החליט שהוא רוצה לזוז הצידה למחלקת הנוער ולא רצה בשום אופן לאמן את הבוגרים. כשהוקפץ לסלובניה רק כדי להעביר שבוע במחנה האימונים עם הקבוצה הבוגרת, הוא אמר לבן זקן בטלפון לבית הכלא: "אני טס, אבל אין שום סיכוי שאשאר מאמן הקבוצה. אני מחכה שתמנה מאמן ואחזור לניהול המקצועי של מחלקת הנוער".

בן זקן לא ידע במי לבחור. הוצע לו בני בן זקן, הוצע פרדי דוד. אמרו שכדאי לו לחשוב על טל בנין. דודו דהאן, בימים שעוד שידר על אותו גל עם האשדודים, הציע אפילו מאמן בלגי. שום דבר לא התאים לבן זקן. עד שקרא ידיעה קצרה בעיתון על כך שהפועל עפולה במצוקה כספית.

עוד בנושא:
מ.ס. אשדוד עדיין בלי השוער הראשון: יואב ג'רפי נשלח למנוחה של 10 ימים נוספים
דין דוד חתם על חוזה חדש, ראובן עטר שוקל מהפכה בהרכב של מ.ס. אשדוד מול מכבי חיפה
מדד הכיסא החם על ההחלטה התמוהה של ג'קי בן זקן למנות את ראובן עטר למאמן מ.ס. אשדוד

מאמן מ.ס. אשדוד ראובן עטר. ברני ארדוב
הלויאליות לעפולה הדליקה את ג'קי בן זקן. ראובן עטר/ברני ארדוב
באשדוד אוהבים לשדר לשחקנים שמאמן מגיע לזמן ממושך, אבל החוזה של המאמן לא מחייב את אשדוד לפצות אותו בשלוש שנים אם הוא יפוטר. מדובר בפיצוי בגובה של כמה חודשים קדימה ולא מעבר לכך

2. אלה היו ימים מאוד לא פשוטים. יואב ג'רפי, העוגן של הקבוצה בשער, חזר ממחנה האימונים עם שבר בידו וההערכות דיברו על חודשיים בחוץ לפחות. היה גם קושי להתביית על זרים איכותיים ובעיית המאמן ריחפה מעל. בן זקן שהבין כי אפשר למשוך את ראובן עטר מהפועל עפולה, הרים טלפון לא לפני שקיבל המלצות מיוסי מזרחי. הטלפון הראשון הספיק לבן זקן. עטר לא התעניין בחוזה שמוצע לו ולא דיבר על צדוק מלכה כעוזר כדרישה מיידית. הוא גם לא חשב שמחכה לו קבוצה שיהיה קשה להשאיר בליגה באשדוד. "יש לי מחויבות להפועל עפולה ועם כל זה שקורץ לי לחזור לליגת העל, אני לא יכול לקום וללכת", שח לבן זקן שנדלק מיד.

הלויאליות לקבוצה מעמק יזרעאל הדליקה את האיש הקובע במ.ס. אשדוד והוא החליט שהוא מביא את עטר למרות הרזומה הדל מהשנים האחרונות. ב-3 באוגוסט מונה עטר למאמן מ.ס. אשדוד ובהודעת המועדון נמסר שהוא חתם לשלוש שנים. עטר לא התנגד ודאי לקביעה הזו וגם באשדוד אוהבים לשדר לשחקנים שמאמן מגיע לזמן ממושך, אבל החוזה של המאמן לא מחייב את אשדוד לפצות אותו בשלוש שנים אם הוא יפוטר. מדובר בפיצוי בגובה של כמה חודשים קדימה ולא מעבר לכך.

את המשחק הראשון שלו כמאמן אשדוד ראה עטר מהיציע. זה היה גם הניצחון האחרון של הקבוצה. באצטדיון בראשון לציון ניצחה אשדוד בגביע הטוטו את הפועל אשקלון כשאוואט על הספסל ועטר ביציע. כעבור מספר ימים הוא כבר עמד על הקווים במשחק גביע הטוטו מול הפועל באר שבע. כשנשאל בסיום מה יעשה אם גם חאתם עבד אלחמיד יימכר, לא מצמץ ויישר קו עם המערכת כשאמר: "מ.ס. אשדוד יודעת למכור שחקנים. זה לא דבר חדש. ואם יוחלט למכור את חאתם, אנחנו נדע להסתדר". בן זקן שמע את התגובה של המאמן הטרי שלו והיה מאוד מרוצה.

מאמן מ.ס. אשדוד ראובן עטר ביציע. מגד גוזני
בניצחון היחיד של אשדוד העונה, הוא היה ביציע. ראובן עטר במשחק גביע הטוטו מול אשקלון/מגד גוזני
עטר שגם כך מתגורר רחוק, כמעט ולא מורגש כשהוא לא במועדון באשדוד. וגם כשהוא נמצא באימון, הדמות המופנמת והרגועה שלו לא מותירה רושם מיוחד עד כה על השחקנים

3. כשרן בן שמעון חתם במ.ס. אשדוד בעונה שעברה, הוא הגיע למועדון בפעם הראשונה ואף אחד לא הבין מה הוא מחפש בסיבוב הראשון שעשה עם העיניים בין חדרי המועדון. "אני צריך חדר קטן לשיחות אחד על אחד עם השחקנים", ירה לעבר המנכ"ל רפי נידם שהציע לו את אחד החדרים דווקא בבניין המשרדים בו ממוקמים העסקים של בן זקן. מאה מטר בקו אווירי מאצטדיון הי"א ממוקם אחד הבניינים היותר נחשבים באשדוד, ובאחת הקומות התיישב בן שמעון בחדר שהוקצה לו וזימן את כל השחקנים של מ.ס. אשדוד לשיחות אישיות.

כל שחקן קיבל הודעת טקסט להגיע לפגישה עם המאמן. לכל אחד הוקצו כעשרים דקות. את רוב השחקנים בן שמעון לא הכיר, אבל זה לא הפריע לו ל"אכול להם את הראש". לשחק במוחות, להבטיח הבטחות, להיות פוליטיקאי כשצריך. עוד לפני שפגש את השחקנים במגרש האימונים, בן שמעון כבר שתה אותם והאכיל אחד אחד. וכשצריך היה להרים קול, ללחוץ על איזה נים או סתם לשדר תחושות, הוא היה שם בחדר הקטן במשרדים. זה לא עבד לו בבית"ר ירושלים, שם היה לו עסק עם כוכבי כדורגל מקומיים, אבל במועדון קטן כמו מ.ס. אשדוד זה התלבש יופי.

ראובן עטר רחוק מהשיטות האלה של בן שמעון. כפי שהיו רחוקים באופי משחקם, כך הם שונים כמאמנים. עטר ערך שיחה קבוצתית כשהגיע ומדי פעם הוא מחליף איזו מילה או שתיים עם שחקנים באופן אישי, אבל הוא לא הטיפוס שיהנדס את השחקנים שלו ובמקום כמו מ.ס. אשדוד זה מה שבדרך כלל עובד. ניר קלינגר שירד ליגה עם אשדוד והותיר צלקת עמוקה כשהגיש תביעת בוררות נגד המועדון, היה מאוד דומה לבן שמעון. זה לא עזר לאשדוד, אבל היום יש כאלה במועדון שמדברים על כך שהקבוצה צריכה מישהו שיחיה יותר את השטח. מישהו שיציק וינדנד להנהלה. שיידע כל דבר על השחקנים ושירים טלפונים. הרבה טלפונים. לכולם. עטר שגם כך מתגורר רחוק, כמעט ולא מורגש כשהוא לא במועדון באשדוד. וגם כשהוא נמצא באימון, הדמות המופנמת והרגועה שלו לא מותירה רושם מיוחד עד כה על השחקנים. חיבור יוצא דופן לא נרשם שם וגורל משותף עדיין לא מורגש.

רן בן שמעון מאמן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
ידע לשחק במוחות של שחקני אשדוד. רן בן שמעון/לירון מולדובן
עטר כעס על התקשורת המכסה את אשדוד כשנאמר לו שהגיע לקבוצה על מנת לשקם את הקריירה שלו. הוא בטוח שמלבד שנתיים לא טובות, כל היתר היו נפלאות

4. ראובן עטר מגיע למפגש הערב (ראשון, 20:00, ספורט4) עם מכבי חיפה כשבמאזנו נקודה אחת מ-15 אפשריות. שלושה הפסדים בשלושת משחקי הבית של הקבוצה היו יכולים לשלוח אותו הביתה במוצאי השבת שעברה אחרי התבוסה מול מכבי נתניה, אבל ג'קי בן זקן תמיד הלך נגד הזרם. אם מסביבו היו אומרים לו שצריך להשאיר את עטר בכל מחיר, יכול להיות שהוא, שהיה בדיוק בחופשת ראש השנה בבית, היה מפטר. בחוץ יושב קובי רפואה, אבל בן זקן לא רצה בשבוע האחרון לחשוב על שום דבר מלבד מתן גיבוי למאמן שלו.

ב-13 בנובמבר 2012, כמעט לפני חמש שנים, פוטר עטר ממכבי חיפה בהחלטה עליה אמר יעקב שחר שהייתה מהקשות שקיבל אי פעם. שבע נקודות בתשעה משחקים, זה היה המאזן של האיש אותו רצו לראות האוהדים בירוק יותר מכל ושחר לא יכול היה עוד לעמוד בהשפלות על המגרש. עטר כעס על התקשורת המכסה את אשדוד כשנאמר לו שהגיע לקבוצה על מנת לשקם את הקריירה שלו. הוא בטוח שמלבד שנתיים לא טובות, כל היתר היו נפלאות. אז נכון שתמיד תהיה שם מכבי נתניה כדי להזכיר איך פעמיים סיים איתה במקום השני ובבית"ר ירושלים הוא לקח גביע, אבל ממכבי חיפה פוטר וגם מהפועל חיפה, מכבי הרצליה ובקדנציה האחרונה שלו במכבי נתניה שם החזיק מעמד בערך חודשיים וחצי. הקריירה שלו מאוד מדשדשת, ויעידו על כך 18 משחקים ללא ניצחון בליגת העל (מאז ינואר 2015). זו גם הסיבה שהוא אינו מתכוון להרים ידיים ולהיכנע. אם יסיים כעת את דרכו באשדוד, לא ברור מתי יקבל שוב קבוצה בליגה הבכירה.

ג'קי בן זקן בעלים מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
תמיד הלך נגד הזרם. ג'קי בן זקן/לירון מולדובן
"מספיק כבר עם הקביעה החד משמעית הזו שאין לנו סגל טוב", ירה בימים האחרונים גורם במועדון. "יש לנו סגל לא פחות טוב מזה של בני יהודה, בני סכנין והפועל אשקלון"

5. צריך להיות הוגנים ולהזכיר שעטר לא קיבל קבוצה מושלמת, אבל לדעת רבים במועדון יש למ.ס. אשדוד חומר הרבה יותר טוב ממה שהיא מציגה עד עכשיו עם עטר על הקווים. "מספיק כבר עם הקביעה החד משמעית הזו שאין לנו סגל טוב", ירה בימים האחרונים גורם במועדון. "יש לנו סגל לא פחות טוב מזה של בני יהודה, בני סכנין והפועל אשקלון. אין שום סיבה שלא ניראה הרבה יותר טוב עם השחקנים שיש לנו. זו לא קבוצה לסטטיסטיקה שעשינו עד עכשיו". עטר לא מקונן על הסגל שיש לו, אבל הוא כבר איבד חלק מהשחקנים.

רועי בקל שמשחק כבר כמה שנים בקבוצה ונחשב לדמות מרכזית בחדר ההלבשה, לא נספר על ידי המאמן שאפילו לא מלביש אותו בסגל למשחקים. גם בנצי מושל המקומי נדחק לשוליים. במשחקים האחרונים סופסלו הכישרונות דן ביטון ודין דוד בהחלטות שהרגיזו קצת את המערכת. המשימה של אשדוד העונה היא להישאר בליגה. מכירת שני שחקני מפתח כמו אינברום ואלחמיד באותו הקיץ, לצד פציעה של השוער המצוין ג'רפי הן לא אלמנטים שיש לזלזל בהם, אבל מאמן צריך לדעת להתגבר על השינויים תוך פרק זמן מסוים וקרוב לוודאי שבן זקן נותן לעטר את הזמן. אלא שגם לו יש את השעון שלו, בטח אחרי שהלך עם קלינגר עד הליגה הלאומית. הופעה סבירה הערב בחיפה שעשויה אפילו להסתיים בהפסד, יכולה לקנות למאמן עוד זמן. אבל התבזות נוסח זו מול נתניה, ולא בטוח שבן זקן יוכל עוד להתכחש למציאות.

רועי בקל שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
לא נספר. רועי בקל/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully