וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבאר שבע מקנאה בהגנה של מכבי תל אביב: ניצחון לצהובים במלחמות ימי חמישי

החוליה האחורית של האלופה מחוררת, לא מתואמת ותלויה במבחנה ב' ובמיגל ויטור א'. הצהובים מעודדים מ-0:0 ביתי שני ברציפות, וכן, יש להם כמה סיבות לכך. אורן יוסיפוביץ עם פרק 2 במלחמות ימי חמישי, כולל הפיניש של עטר, הספסול של וואקמה והבטחה בשם ניק בלקמן

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בסשן הכדורגל השכונתי של השבוע עלתה סוגיה טקטית: האם כדאי שנבצע שמירה אישית או שמא נשמור לפי איזורים. רק נספר שמדובר במגרש סינתטי קטן ובקבוצות בנות ארבעה שחקנים ושוער (שבשל היעדר כוח אדם לעתים נלקח מהקבוצה שבאותו זמן נחה מחוץ לגדר). לחבר'ה שטענו למען שמירת איזורים היו כל מני סיבות, וכולן ראויות. מנגד, החבר'ה שהיו בעד שמירה אישית (כולל כותב שורות אלה) עשו זאת ממניע אחד - הלו, השיטה השנייה מסובכת מדי ואנחנו לא מספיק מתואמים כדי להסתדר עם שינויי מקום, עזרה הדדית, חיפויים ועוד כל מני מושגים דפנסיביים שהשמירה יפה להם.

הפועל באר שבע היא לא קבוצה חובבנית שמשחקת במגרש קטן בתחומי האוניברסיטה אבל המסר הוא אותו מסר: כשאין יותר מדי יכולת (כלומר - כשאין ויטור וצדק) וכשאין יותר מדי תיאום, עדיף לעשות את זה פשוט. ומערך של שלושה בלמים, ששניים מהם - מה לעשות - לא מתאימים לרמת המפעל, זה ממש לא פשוט. וכך, למרות שהתקפית הרשימה יותר ממכבי תל אביב, הפועל באר שבע מסיימת את מחזור 2 של הליגה האירופית עם אפס נקודות והצהובים, שלא מצליחים למצוא רשת כבר משחק בית שני ברציפות, יוצאים מעודדים מעוד 0:0. פשוט.

הפועל באר שבע vs מכבי תל אביב: מלחמה שנייה מתוך שש.

עוד בנושא:

עוד תיקו משמח: מכבי תל אביב סיימה ב-0:0 עם ויאריאל החזקה
אחרי התיקו: נחשפת התוכנית של ג'ורדי קרויף לשנתיים הקרובות
ההגנה מזייפת: הפועל באר שבע נוצחה 3:1 אצל ויקטוריה פלזן
בכר זעם על התיאום בהגנה, שחקן בקבוצה: "חייבים להתעורר"

ה-ג-נ-ה: הבורות מול החומות

הפועל באר שבע: ברק בכר כבר ענה לביקורות על הצבת מערך בן שלושה בלמים לא מתואמים ולא מספיק טובים. הוא טען שאם הוא מחליט כך לאחר הכנה כה מדוקדקת והתייחסות לקבוצה השנייה, יש לו סיבה ראויה לכך. אתמול זה היה וובה בראון שצוות לאלחמיד וטהא שהפכו באופן מזורז מבלמי רעננה ואשדוד לבלמים פותחים בליגה האירופית. ועכשיו כבר לא משנה מה בכר ראה בסקאוטינג אלא מה שהוא יראה בווידאו של המשחק בצ'כיה. שני הגולים הראשונים די זהים - ההגנה הבאר שבעית נכשלה בחלוקת השטחים ובעזרה, וזה הסתיים בשחקן פלזן מול דודו גורש וגול. הגול השלישי פשוט הוגבה מעל אלו. ואלו גולים שבאר שבע מקבלת יותר ויותר העונה.

החוד הבאר-שבעי עדיין לא מצא את המחץ, אבל שם מבחינת כוח האדם יש עם מה לעבוד. הבעיה של האלופה כרגע נמצאת הרבה מאחור. השילוב של הבלמים שאינם, הבלמים שישנם ועמדת השוער הנחמדה-אך-הלא-מצוינת הופכים את באר שבע לפגיעה מאוד. הנה מה שעשתה האלופה במשחקי החוץ באירופה העונה: ספגה 2 מהונבד, 3 מלודוגורץ, שער של הדחה במאריבור ואתמול עוד 3 בצ'כיה. חזרו וצפו בגולים - רובם מאותו סוג.

ובכלל - 14 משחקים תחרותיים (בלי טוטו) קיימה באר שבע העונה, וספגה 19 שערים. רק שלוש פעמים שמרה על שער נקי. בעונה שעברה: ב-14 המשחקים הראשונים באר שבע ספגה 12 גולים, וזה כולל חמישייה בסלטיק, צמד משחקים מול אולימפיאקוס, פעמיים אינטר, מכבי תל אביב, שני הפסדים לצ'כית אחרת ואפילו שני מפגשים מול הכבשה הירוקה מכבי חיפה. וב-9 מתוך ה-14 שמרה על שער נקי. זו לא סתם רגרסיה, זו קבוצה אחרת לחלוטין, ועל בכר למצוא את האיזון. לצערו, כרגע, הארסנל ההתקפי לא מצליח לחפות על הבור ההגנתי.

ציון: 4

מכבי תל אביב: הצהובים לא היו צריכים לסיים את המשחק הזה עם אפס שערי חובה, נבהיר את זה מיד. זה קרה הרבה בגלל חוסר ריכוז של באקה והחבר'ה, ועדיין, מכבי מסיימת שני משחקים בהם ההגנה ראויה להערכה. ביום ראשון הם שיחקו דקות ארוכות עם עשרה שחקנים, ואתמול הגרזן הפוטנציאלי היחיד במרכז, רודריגס, היה מנוע מלהשתתף, וההגנה הרגישה את הלחץ. אבל גם את המצבים הכי איכותיים של הצוללת המכבים הצליחו להדוף - אם זה בן חיים (שהפגין גם הומור בסיום לגבי הרחקתו נגד חיפה - יפה מאוד!) ואם זה באבן ואם זה ראיקוביץ' - שוער ששווה נקודות במדינה בה אין יותר מדי כאלה. כרגע, במצב העניינים הנוכחי ואחרי לפחות שנה, ההגנה של מכבי מרשימה יותר מההגנה של באר שבע. נחכה למבחנה ב' ולמיגל ויטור א'.

ציון: 7

דור אלו שחקן הפועל באר שבע. AP
יותר מדי גולים סתמיים. אלו/AP

ההחמצה: אלירן עטר מול ג'ון אוגו

מכבי תל אביב: בעולם מקביל לשלנו אלירן עטר כבר עם שלושה שערים מאז חזר ללבוש צהוב והאוהדים בטירוף והתקשורת באקסטזה וגופיה מספר 16 נגמרה בכל החנויות של מכבי תל אביב. בעולם שלנו עטר עם קליטה רכה בקרית שלום אבל עם שלושה כדורים שהיו חייבים לפגוש רשת. אתמול זה היה דאבל פס יפה מאוד וכדור ששוב חמק ליד הקורה. אולי זו ההתרגשות ואולי כי מזמן לא שיחק באופן רציף, אבל עדיין לא מאופס, אלירן, ולכן בשני המשחקים האחרונים מכבי כן.

ציון: 5

הפועל באר שבע: ההחמצה הכי גדולה של הפועל באר שבע העונה, טוני וואקמה בסלובניה, מנעה ממנה לשחק בשלב הבתים הטוב יותר של אירופה. אתמול זו היתה במה אחרת וחשיבות אחרת, ועדיין, בדקה ה-50, ובאר שבע שוטפת, קורהוט העביר כדור לאוגו שהפגיז מחוץ לרחבה - אבל אלש הרושקה, איכשהו, הדף. באר שבע באירופה - מגנט להצלות מרשימות.

ציון: 6

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עדיין לא עברה ההתרגשות? עטר/ברני ארדוב

סיבה למסיבה: הקאמבק של וואקמה מול המהלכים של בלקמן

הפועל באר שבע: ההחלטות של בכר נשפטות במבחן התוצאה וכמו ששיטת שלושת הבלמים הלא מתואמים לא צלחה, כך הספסול של וואקמה כן. לא במבחן התוצאה הכולל אלא במבחן וואקמה. הניגרי נראה כצל של עצמו מאז ההדחה מול מאריבור ואתמול, דווקא אחרי שפתח את המשחק בישיבה, נראה שוב חד יותר. גול, לפינה הקרובה, בסיבוב - לא רע לדקות ראשונות על הדשא, וכמובן שהמהלך יישפט בהרחבה במשחקים הבאים.

ציון: 6

מכבי תל אביב: על המעבר של אצילי למכבי נכתבו הרים עוד לפני שהתרחש, על החזרה של עטר לקרית שלום פתחו מהדורות. אבל אל תהמרו נגד בלקמן, שבכל הצ'אנסים האחרונים שקיבל נראה כשחקן לא פחות שלם מאצילי ולא פחות מסוכן מעטר. התנועות שלו מימין פנימה, עם רגל שמאל, והוורסטיליות שלו שמאפשרת לו גם לסיים עם בעיטה אדירה וגם עם מסירה לשחקן-מול-שוער - עוד תפרק עבור מכבי הגנות רבות. ח"ח, מיסטר בלקמן, שאגב, גם קיבל את תואר איש המשחק באתר אופ"א.

ציון: 8

אנתוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע. רויטרס
חזר להיות חד? וואקמה חוגג/רויטרס

מד ההתנגדות: ויאריאל נגד פלזן

מכבי תל אביב: ויאריאל הגיעה במצב נורא, אחרי עזיבת מאמן וכשהיא לא כובשת בשני המשחקים האחרונים. הצוללת חסרת מחץ ולא מחוברת, עלתה בהרכב עם לא מעט מחליפים ועם שחקן נוער אחד, ועדיין, זו אחת המועמדות הבכירות לזכייה במפעל ואי אפשר לומר על הקבוצה הזו שהליגה האירופית לא מעניינת אותה כלל.

ציון: 8

הפועל באר שבע: פלזן עלתה בהרכב חזק, עם שוער מחליף, ובבית היתה חייבת ניצחון אחרי התבוסה 3:0 בבוקרשט במחזור הקודם. נעלמו לזמן מה במחצית השנייה, ועדיין, כשצ'כית פוגשת ישראלית אתם יודעים מה קורה.

ציון: 7

ז'אן-סילבן באבן שחקן מכבי תל אביב מול פאבלו פורנאלס שחקן ויאריאל. ברני ארדוב
מכבי תל אביב עדיין עמדה בכבוד מול אחת המועמדות לזכייה במפעל. שחקני ויאריאל ומכבי תל אביב מסתחבקים בסיום/ברני ארדוב

הסיכויים לעלות (לפי Sky)

הפועל באר שבע: פי 2 (מקום 3 בבית)

ציון: 7

מכבי תל אביב: פי 3 (מקום 3 בבית)

ציון: 6

תוצאה: מכבי תל אביב מנצחת את הפועל באר שבע 30:34 במחזור המשחקים השני של הליגה האירופית. נתראה במחזור השלישי.

חתימה טובה.

orenjos@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully