וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרן ייני: "לא אצום, אבל לשחק אחרי יום כיפור זה חוסר אחריות"

29.9.2017 / 6:23

אחרי ה-0:0 עם ויאריאל, קפטן מכבי תל אביב ביקר את ההחלטה לקיים מחזור ליגה בערב שאחרי צאת יום הכיפורים. וגם: הצהובים כועסים על היחס לבאטוקיו, נחשפת התוכנית של קרויף לשנתיים הקרובות

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. קליקה מצויינת של ישראלים, זרים וזרים-ישראלים

משהו התחבר למכבי תל אביב השבוע. שני משחקי בית מסתיימים בתיקו אפס ואלפי אוהדים עומדים ומוחאים כפיים על המאמץ, על ההשקעה וגם על היכולת. כמו נגד מכבי חיפה ביום ראשון כך גם אמש מול ויאריאל, מכבי תל אביב סיפקה סיבות להאמין שהיא בכיוון הנכון. "יש לנו קבוצה באמת טובה עם המון שחקנים מצויינים. יש לנו זרים מעולים ויש לנו זרים שהם בעצם ישראלים (בלקמן, שוינפלד ופיליפנקה) וגם הם שחקנים מעולים", אמר אמש שרן ייני. "אני מרגיש שאנחנו נותנים הכל אחד בשביל השני ויש לנו כאן קליקה מצויינת. אנחנו מתחילים להיכנס לתקופה טובה עם יכולת טובה. בתחילת העונה עשינו תוצאות חיוביות, אבל היכולת לא הייתה גבוהה ועכשיו יש לנו קצת חוסר מזל כמו נגד מכבי חיפה. בסופו של דבר משחקים כמו שהיו השבוע אנחנו נדע לנצח. ברור שאנחנו לא רוצים להישאר רק עם המחמאות, כי אנחנו רוצים להיאבק על כל התארים ורוצים לעלות מהבית הזה".

עוד בנושא:

עוד תיקו משמח: מכבי תל אביב ו-ויאריאל נפרדו ב-0:0 בנתניה
ג'ורדי קרויף: "חסרו לנו אנרגיות, קשה להיות חד כשאתה עייף"

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נגד החלטת המנהלת. ייני/ברני ארדוב

2. ייני: "פתחתי את עצמי לביקורת שלכם וזה עשה לי טוב"

שרן ייני מקבע את עצמו כאחד מטובי המרואיינים. הוא גם דואג להגיד תמיד שאינו יודע מה כותבים או אומרים עליו ועל מכבי תל אביב ולכן כשהוא מגיע להתראיין, יש תמיד תחושה שהוא רוצה שיאתגרו אותו בשאלות מעניינות. אמש למשל הוא חיפש לדבר על כך שיערך ביום ראשון מחזור ליגה, 24 שעות אחרי יום כיפור. "זו החלטה לא חכמה לעשות מחזור ליגה אחרי יום כיפור", ירה ייני וכיוון אל כל המנגנונים המנהלים את הכדורגל ובראשם מנהלת הליגה. "אני לא צם, אבל יש הרבה שחקנים במכבי תל אביב ובכל הליגה שצמים. אנשים כל הזמן מדברים על סוגיית הכדורגל בשבת, אבל שכחו שלא היה דבר כזה שצריך לשחק כדורגל אחרי יום כיפור. זה חוסר אחריות לגבי השחקנים כי אחרי צום אנשים צריכים להתאושש יום או יומיים. לנו אולי יהיה יתרון כי יש לנו הרבה זרים שלא צמים אבל היה צריך לדחות את המחזור הזה".

השבוע הזה היה גם השבוע שלו באופן אישי ודומה שאוהדי מכבי תל אביב וגם חלקים בתקשורת המכסה את הקבוצה שהיו מאוד ביקורתיים כלפי ייני, כבר שואלים פחות ופחות מדוע ג'ורדי קרויף מפקיד את הקישור האחורי בידיו. ייני רשם אמש עוד משחק טוב אחרי ששיחק היטב מול מכבי חיפה. "התחלתי לאסוף את הסטטיסטיקות שלי ממשחקים וזה הרבה בגללכם", גילה ייני אמש. "אתם הערתם לי ואני לקחתי את זה ברצינות. פתחתי את עצמי לשמוע ביקורת וזה עשה לי טוב". על פרשת שיר צדק, אמר קפטן מכבי תל אביב: "שלחתי הודעה לשיר. אני מאוד מאמין בו ואוהב את האופי שלו. לצערי, דברים כאלה יכולים לקרות לא באשמת השחקן. הוא נמצא במצב לא נעים. אחרי מה שקרה למהראן לאלה ואחרי ששיר נכנס לסיפור כזה, אנשים צריכים להבין שאסור לקחת משהו. אנחנו יודעים את זה במכבי תל אביב כי אנחנו הרבה באירופה והרופאים שלנו אוסרים עלינו לקחת גם תרופות הומאופטיות אם אנחנו לא יודעים מה יש בהן. אין מה לעשות, אנחנו צריכים לשמור על עצמנו כי זו הקריירה שלנו. אנחנו במכבי לוקחים רק מה שהצוות נותן לנו. קיבלנו הוראה לא לעשות אימוני כושר פרטיים ולא לקחת שום דבר מתזונאים אחרים. אני בטוח שגם להפועל באר שבע יש צוות מצוין לנושא הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הספרדים התרשמו. קרויף/ברני ארדוב

3. התכניות של קרויף לשנתיים הקרובות נחשפות

המשחק אמש היה ההזדמנות הראשונה של ג'ורדי קרויף להציג את עצמו לספרדים כמאמן. בוויאריאל החמיאו לו ולמכבי תל אביב בסיום וקרויף ודאי מכוון לעתיד בליגה הטובה בעולם. אם אכן יבחר ללכת עד הסוף בפוזיציית המאמן, הוא ירצה לקפוץ לשלבים גבוהים יותר מזה בו הוא נמצא כעת במכבי תל אביב. "אם לומר את האמת, לא חשבתי על העתיד שלי לפני המשחק הזה. ספרדית היא השפה שלי וזו המדינה אליה אני הכי מתחבר. אני יכול להיות שמח אם הותרנו רושם טוב, אבל באופן אישי לא הייתה לי כוונה מיוחדת להראות משהו". בסביבתו של קרויף דיברו אמש על כך שהתכנית שלו היא לזכות באליפות עם מכבי תל אביב העונה ולנסות להביא את מכבי תל אביב לליגת האלופות בעונה הבאה ובה להצליח הרבה יותר ממה שעשתה מכבי תל אביב עם סלבישה יוקאנוביץ'. "החלום של ג'ורדי לקחת את מכבי תל אביב לליגת האלופות ולעשות שם ניצחון אחד", אמר אמש גורם המקורב אליו.

כריסטיאן באטוקיו שחקן מכבי תל אביב מול קרלוס באקה שחקן ויאריאל. ברני ארדוב
לא מוערך כראוי? באטוקיו אמש/ברני ארדוב

4. באבן? במכבי כועסים שהתקשורת לא סופרת את באטוקיו

את מסיבות העיתונאים האחרונות מנצל קרויף כדי להעביר לא מעט מסרים. אמש כשנשאל על היכולת המרשימה של הבלם ז'אן סילבן באבן, הוא הסכים אבל מיהר לעבור לשחקן אחר שלדעתו לא מקבל מספיק כבוד מהתקשורת. "יש בחור קטן שרץ ועובד בלי הפסקה ואתם לא מספיק רואים זאת", אמר כשהוא מתכוון לכריסטיאן באטוקיו. "אני כנראה היחיד שרואה את זה, אבל אני רגיל כבר לזה שאתם שופטים את השחקנים אחרי מחצית או 60 דקות". קרויף עדכן שהטיסות של אלי דסה לצרפת הן חלק מהטיפול הרפואי שלו ומאחר שהוא הרגיש טוב יותר אחרי אחת הנסיעות שלו לקבל טיפול מיוחד, מכבי תל אביב אישרה לו השבוע לצאת לצרפת שוב כדי לקבל טיפול נוסף.

שחקן מכבי תל אביב אלי דסה. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
הקאמבק מתקרב? דסה/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

5. קרויף לא מבקש סליחה

ואי אפשר בלי שאלה על יום כיפור. מאמן מכבי תל אביב כבר יודע היטב מה משמעות היום הזה. לשאלה אם הוא מרגיש שהוא צריך להתנצל או לבקש סליחה ממישהו, השיב קרויף: "אני לא מרגיש שאני צריך להצטער על משהו. סך הכל אני יודע לכבד את היום הזה ואת המסורת הזו. אהיה בבית שלי ואכבד את יום כיפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully