וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף הורחק ממשחק אחד: "זו החלטה מגוכחת"

27.9.2017 / 20:40

רגע לפני המפגש עם ויאריאל בליגה האירופית (ה', 22:05, ספורט1), מאמן מכבי ת"א ספג עונש בבית הדין והביע את מחאתו במסע"ת: "קנס של 2,500 שקל? אני מוכן לתרום סכום כפול לנכים". בהתאחדות הגיבו: "אין עסקאות כאלה, זה לא רציני"

מחזור 2הסתיים28/09/2017
מכבי תל אביב
    0:0
      ויאריאל
      צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

      מבין שש היריבות של הקבוצות הישראליות בשלב הבתים של הליגה האירופית, מכבי תל אביב תארח מחר (חמישי, 22:05, ספורט1) באצטדיון בנתניה את הבכירה והמעניינת מכולן - ויאריאל. היריבה מספרד מגיעה אחרי פיטוריו של המאמן פראן אסקריבה, אך במאזנה שלוש נקודות בבית א' אחרי הניצחון הביתי 1:3 על אסטנה במחזור הראשון, בזמן שמכבי תל אביב הפסידה 1:0 לסלביה פראג בצ'כיה.

      עוד לפני שערך מסע"ת לקראת המשחק מול ויאריאל, מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף עמד לדין והורחק ממשחק אחד בעקבות הרחקתו במשחק הליגה האחרון מול מכבי חיפה. כזכור, קרויף התפרץ אל הקוון וכינה אותו "נפוליאון" אחרי שטל בן חיים הורחק ממש לפני שריקת המחצית. בנוסף, קרויף נקנס ב-2,500 שקל והוא יפספס את משחק הליגה הקרוב מול הפועל אשקלון, כאשר מי שצפוי להחליפו על הקווים לראשונה הוא סטיב מקלארן.

      בהכרעת בית הדין בענייינו של קרויף נכתב כי "הנאשם התקרב לשופט הרביעי עד כדי מרחק של סנטימטרים בודדים ממנו תוך שהוא צועק לעברו". בבית הדין קיבלו את גרסת השופט אלון יפת שכתב בדו"ח השיפוט כי ג'ורדי כינה את הקוון "נפוליאון" ולאחר שהורחק יצא מהאזור הטכני ואף ירד לכר הדשא.

      ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
      הורחק ממשחק אחד, ולא אהב את זה. ג'ורדי קרויף/יוסי ציפקיס

      מאוחר יותר ג'ורדי ערך מסע"ת לקראת המפגש עם ויאריאל ואמר: "אני לא מודאג, בספורט אין מה לחשוש. יש לנו כבוד גדול לוויאריאל. זו קבוצה חזקה ומנוסה באירופה. אנחנו צריכים להתכונן ולהיערך, אבל בטח שלא לדאוג. אני לא חושב שחילופי המאמנים בוויאריאל ישפיעו יותר מדי, יש להם סגל איכותי ושחקנים טובים. המנטאליות שלנו היא תמיד לרצות לנצח. ננסה ליצור מצבים וליזום, לפעמים זה יותר קשה אבל ננסה לשחק את המשחק שלנו".

      ג'ורדי הגיב להרחקה שלו ותקף: "זו החלטה מגוכחת, להיות מורחק על מה שהיה אחרי מה שמאמנים עשו בעבר זה חמור מדי". על הקנס שקיבל: "אני מוכן לתרום סכום כפול לנכים או לאנשים שבאמת זקוקים לכסף הזה, ואני מקווה שיקבלו את ההצעה שלי".

      בהתאחדות לכדורגל שמעו את דבריו של ג'ורדי, וראש מערך ההסברה שלומי ברזל הגיב: "אין פורמט כזה ואין עסקאות כאלה מול ההתאחדות לכדורגל, זה לא רציני אפילו להעלות דבר כזה". גורם נוסף בהתאחדות הוסיף: "מעניין אם קרויף היה נקנס על ידי מוסדות אופ"א הוא גם היה משתעשע באמירה שכזו".

      כריסטיאן באטוקיו, שישב לצד קרויף במסיבת העיתונאים, אמר לקראת המשחק: "אני חושב שוויאריאל קבוצה טובה מאוד. נבוא מוכנים ונשתדל לעשות את המיטב".

      כריסטיאן באטוקיו שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
      יגיע מוכן. כריסטיאן באטוקיו/יוסי ציפקיס

      המאמן החדש של ויאריאל, חאבי קאייחה, השאיר בבית את רובן סמדו ודניס צ'רישב, וצריך להסתדר ללא הקפטן ברונו סוריאנו והשוער סרחיו אסנחו הפצועים. ניקולה סאנסונה האיטלקי צפוי לפתוח בהתקפה לצד קרלוס באקה, כשסדריק בקאמבו ימתין על הספסל.

      הקשר מאנו טריגרוס אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו רוצים לנצח ולהתקדם ככל האפשר בליגה האירופית, אבל יודעים שמצפה לנו משחק לא פשוט. זה חשוב מאוד עבורנו ברגע הזה, אחרי כל השינויים שעברנו השבוע. אנחנו יודעים שלמכבי תל אביב יש כמה שחקנים מנוסים ששיחקו בספרד. זו קבוצה שמורגלת למשחקים באירופה. מכבי רוצה להחזיק בכדור, בדיוק כמונו. נצטרך לתקוף נכון ולשלוט במשחק כדי להימנע מהפתעות. אני לא זוכר משחק באירופה שהיה קל".

      קאייחה הוסיף: "היה לנו זמן קצר להתכונן למשחק נגד מכבי תל אביב, אבל נעלה עם ההרכב הטוב ביותר כדי לנצח. המסגרת האירופית מאוד חשובה לי. נעשה הכול כדי להשיג ניצחון נוסף. פייבוריטים? את זה נצטרך להוכיח על המגרש. מכבי תל אביב לא תוותר על הסגנון שלה ותנסה לשלוט בקצב. יהיה קרב על ההחזקה בכדור ונראה מי יצליח".

      חאבי קאייחה מאמן ויאריאל. רויטרס
      מאמן חדש בבכורה מול מכבי תל אביב. חאבי קאייחה/רויטרס

      הרכבי הקבוצות

      שופט: קרייג פוסון (אנגליה)
      אצטדיון: נתניה
      קהל: 11865

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        3
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully