וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנשרק'ה ועד חיים משה: מיקי ברקוביץ' חוזר לרגעי השיא מחוץ למגרש

29.9.2017 / 13:00

לקראת כניסתו להיכל התהילה של הכדורסל העולמי במוצ"ש, הכוכב האגדי מספר לוואלה! ספורט על הדרכים שפרץ ועל המחסומים ששבר בלי הגופייה והכדור: המערכון עליו בגשש החיוור, השיר שחיבר לכבודו אהוד מנור ז"ל, חנות המרצ'נדייז שהקים והפיכתו לפרזנטור הראשון בספורט הישראלי

מיקי ברקוביץ' נגד מייקל ג'ורדן/צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: תיעוד נדיר מהמפגש בין מיקי ברקוביץ' למייקל ג'ורדן

הוא הצעיד את מכבי תל אביב לזכייה ההיסטורית בגביע אירופה לאלופות, חזר על כך שוב כעבור ארבע שנים ועד היום צועד בראש רשימת קלעי הנקודות של המועדון ביבשת. הוא הוביל את נבחרת ישראל להישג השיא בתולדותיה - מדליית הכסף ביורובאסקט. הוא נגע בחלום ה-NBA והיה אמור להיות הנציג העברי הראשון בליגה הטובה בעולם. אין כמעט הר שמיקי ברקוביץ' לא טיפס עליו בימי חייו, ומחר (שבת) - במוצאי יום הכיפורים - הוא יכבוש פסגה נוספת: גדול כדורסלני ישראל ייכנס להיכל התהילה של ההתאחדות הבינלאומית, פיב"א.

אלא שברקוביץ' לא היה רק "מיקי מלך ישראל", כפי שנוהגים לשיר לו עד היום כשהוא בא לבקר ביד אליהו. מעבר להיותו ספורטאי מחונן ומצליח, הוא פרץ דרכים ושבר מחסומים מחוץ למגרש. הגשש החיוור חיבר עליו מערכון, אהוד מנור ז"ל כתב עליו שיר, הוא היה הפרזנטור הראשון מקרב ספורטאי ישראל ובגיל צעיר כבר החל למתג את עצמו ולעסוק במרצ'נדייז כשבארץ עוד לא ידעו בכלל מה משמעות המילה.

לקראת הטקס המרגש בז'נבה שבשוויץ ליקטנו את שיאי הקריירה של ברקוביץ' מחוץ לפרקט. הוא, מצידו, חזר איתנו לימים ההם וסיפר איך הכל נראה מאחורי הקלעים.

עוד בנושא

מחר ב-21:00: מיקי ברקוביץ' ושאקיל אוניל ייכנסו להיכל התהילה
מיקי ברקוביץ' מודה בראיון: "הייתי מתקשה להגיד לא למכבי תל אביב"
כשמיקי ברקוביץ' פגש את מייקל ג'ורדן על הפרקט: בחזרה לתיעוד הנדיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully