וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי ברקוביץ' נבחר להיכל התהילה של פיב"א: "זה כמו זכייה באוסקר"

23.8.2017 / 15:45

כוכב העבר של הכדורסל הישראלי זכה לכבוד יחד עם שורה של שחקני עבר מפורסמים ובהם שאקיל אוניל וטוני קוקוץ'. ברקוביץ': "גאה לייצג את ישראל". הטקס ייערך ב-30 בספטמבר במוצאי יום כיפור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקי ברקוביץ' במדי נבחרת ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיקי ברקוביץ' נבחר להיכל התהילה של פיב"א, כך הודיעה היום הנהלת הארגון. ברקוביץ' זכה לכבוד יחד עם שישה שחקני עבר מצטיינים ובראשם שאקיל אוניל וטוני קוקוץ' שכיכב בשיקגו בולס ונבחרת קרואטיה של שנות ה-90. מיקי ברקוביץ' הוא הישראלי השני שנכנס להיכל התהילה אחרי נח קליגר.

בנוסף נבחרו להיכל התהילה של פיב"א פרו קמרון (ניו זילנד), ראג'יזה מויאנוביץ' (בוסניה) וואלדיס ולטרס (לטביה). גם מאמן אחד נבחר להיכל התהילה, דושאן איבקוביץ' הסרבי שאימן משך שנים קבוצות בכירות רבות ביבשת. הטקס החגיגי לכבוד האירוע ייערך ב-30 בספטמבר בשוויץ. יש לציין כי הטקס ייערך במוצאי יום הכיפורים לבקשתו של ברקוביץ'.

עוד בנושא:

מיקי ברקוביץ': "הייתי מתקשה להגיד לא למכבי תל אביב"
נבחרת ישראל: יוגב אוחיון נפצע באימון, אך ימריא לטורניר בפולין
ספאחיה נחת: "היה צריך לשנות את ה'דם' של מכבי תל אביב. נחתים עוד שחקן"

מיקי ברקוביץ' נבחר להיכל התהילה של פיב"א 2017. אתר רשמי פיב"א, אתר רשמי
ברקוביץ' עם הרשימה המכובדת בהודעה הרשמית לי פיב"א/אתר רשמי, אתר רשמי פיב"א

ברקוביץ' אמר לאחר שנודע לו על הבחירה: "הם היו איתי בקשר בפיב"א בשבוע האחרון, מאוד התרגשתי שהודיעו לי. נכנסתי להיכל התהילה של גדולי הספורטאים והמאמנים בעולם. מה שהבנתי שהיכל התהילה של פיב"א הוא לא רק שחקנים אירופאיים, גם מייקל ג'ורדן, דוקטור ג'יי, לארי בירד".

על תחושותיו אמר: "אני מאוד מתרגש, שאנשים מכבדים את העבר, זה אירופה, זה לא מדינת ישראל, אני מרגיש קודם כל אני גאה שאני ישראלי, שייצגתי את ישראל עשרות שנים בכבוד. אני מייצג את איגוד הכדורסל בישראל, וזה יצא בטיימינג טוב שהיורובאסקט בארץ, ואני כישראלי שנולד בארץ, מייצג את המדינה, ונבחר. זה כבוד למדינה, כבוד לאיגוד וגם כבוד למיקי ברקוביץ'. יש עתיד לכדורסל הישראלי כחול לבן".

כדורסלן העבר סיכם: "לא האמנתי. זה כמו זכייה באוסקר, אני שמח שבתחום הזה של הכדורסל נפל בחלקי הכבוד להימנות בין גדולי הספורט בענף, עברה על הרשימה ששלחו לי וצמרמורת עברה בגופי. שלחו לי וראיתי ביניהם את מייקל ג'ורדן, מג'יק, זה כבוד גדול לי כישראלי כחול לבן להיות חלק מכלל הכדורסלנים העולמי, מה יכול לשאוף בן אדם שמתחיל לשחק כדורסל בתור ילד שהוא אוהב את הכדור ואת המשחק ונכנס להיכל התהילה העולמי"

עוד באותו נושא

מיקי ברקוביץ': "הייתי מתקשה להגיד לא למכבי תל אביב"

לכתבה המלאה
שחקן העבר של מכבי תל אביב מיקי ברקוביץ' לצד יו"ר הקבוצה שמעון מזרחי. ברני ארדוב
עורך הדין מזרחי היה בין המברכים/ברני ארדוב

ממכבי תל אביב נמסר: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב נרגש וגאה במיקי ברקוביץ', גדול שחקני מכבי וגדול שחקני ישראל בכל הזמנים, על בחירתו להיכל התהילה של פיב"א.
זוהי בחירה טבעית ומתבקשת, ואין ספק שמקומו של מיקי - שהצעיד את מכבי תל אביב ואת נבחרת ישראל לפסגות אדירות - הוא לצד הכדורסלנים הגדולים ביותר ברחבי הגלובוס. מיקי הוא המכביסט האולטימטיבי, סמל ומופת לווינריות ומקצוענות. אנו מצדיעים לך מיקי, מלך ישראל".

יושב ראש מכבי תל אביב עורך הדין שמעון מזרחי מסר: "כמי שליווה את מיקי מיומו הראשון במכבי, לפני כמעט 50 שנה, אני מתרגש מאוד. אין ראוי ממיקי, שאחראי על כל כך הרבה ניצחונות ורגעי אושר למדינה שלמה, למקום של כבוד בהיכל התהילה של הכדורסל. זהו כבוד גדול גם למדינת ישראל וגם למכבי תל אביב, המועדון בו צמח והגיע לשיאו".

שרת הספורט מירי רגב: "אני מברכת את מיקי ברקוביץ' עם כניסתו להיכל התהילה של הכדורסל. זוהי החלטה שהייתה אמורה להתקבל כבר לפני שנים, אבל מוטב כעת מאשר לעולם לא. בשבילנו הישראלים, הוא כבר מזמן ניצב בהיכל התהילה של הספורט הישראלי. דורות של ספורטאים ואוהדי כדורסל גדלו על מיקי ברקוביץ' שכבר בצעירותו הפך לסמל למצוינות ולווינריות. מי מאיתנו לא ישב מול המרקע בימי חמישי וצפה בגדול הפנומנים בזירה האירופית? הוא אחראי לרגעים הגדולים שחווינו כאוהדי ספורט ואין ראוי ממנו לאייש מקום של כבוד בהיכל התהילה. מ.י.ק.י ברקוביץ', כפי שכינו אותו 'שלישיית הגשש החיוור', הפך כבר מזמן למותג ולסמל והערצה וחשוב שדור העתיד של הכדורסל הישראלי ילמד ממנו את תכונותיו על הפרקט ומחוצה לו".

ברקוביץ' בן ה-63 מזוהה בעיקר עם מכבי תל אביב, איתה זכה ב-16 אליפויות, 13 גביעי מדינה, 2 גביעי אירופה לאלופות ובגביע הביניבשתי. כמו כן שיחק באוניברסיטת נבאדה-לאס וגאס, מכבי ראשון לציון איתה הגיע לגמר הפלייאוף וכן הפועל ירושלים והפועל תל אביב, קבוצתו האחרונה בגיל 40.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully