וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקו שכולו ניצחון: במכבי ת"א מחמיאים לבאבן, מקלארן יישב על הספסל?

25.9.2017 / 6:56

הצהובים היו מרוצים מאוד מה-0:0 עם מכבי חיפה ("אם נשחק כך מול ויאריאל נשאיר את הנקודות אצלנו"). ה"מפלצת" בהגנה וייני גרפו תשבוחות, כמו גם האנגלי שעשוי לשבת על הספסל אם קרויף יורחק

ברני ארדוב

1. במכבי תל אביב מרוצים: "אנחנו חזקים. צריך לנצח את ויאריאל"

"בערב כזה אני לא צריך להיות העניין", אמר ג'ורדי קרויף אחרי שניסה להסביר מדוע הרחיק אותו אלון יפת. ואכן ההרחקה שתעלה לקרויף ככל הנראה בהזמנה אוטומטית לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, היא לא הדבר המרכזי שמכבי תל אביב לוקחת מהמשחק אמש (ראשון). יש כאלה ערבים בכדורגל שגם תיקו מאופס, הופך אותם לחגיגה אמיתית. מכבי תל אביב רשמה אמש את המשחק הטוב ביותר שלה העונה. עד כדי כך טוב, שרבים מבין אוהדיה יצאו אמש מהאיצטדיון בנתניה בדרך הביתה ושאלו את עצמם אם לא עדיף מדי פעם לקחת רק נקודה ממשחק, אבל לחוות רמת כדורגל כמו זו שמכבי תל אביב הציגה אמש מול מכבי חיפה, זו שמדורגת קרוב מאוד אליה ברמה התקציבית וזו שאמורה לאיים ממש כמוה על תואר האליפות.

במחצית הראשונה, עד הרחקתו של טל בן חיים וגם כשמכבי תל אביב שיחקה במחצית השנייה בנחיתות מספרית, היא עלתה על מכבי חיפה בכל הפרמטרים. טכניקה, כוח, מחויבות, גישה, כל פרמטר במשחק היה לאין שיעור טוב יותר אצל הצהובים ומכאן שלמרות האכזבה על איבוד שתי הנקודות, מכבי תל אביב יצאה אמש מאוד מסופקת ממה שקיבלה משחקניה. "אנחנו משתפרים ונהיים חזקים. הקבוצה נראית טוב ממשחק למשחק", אמר אמש גורם בקבוצה. "אם נשחק כך מול ויאריאל, נשאיר את הנקודות בישראל. צריך לשאוף לנצח אותם ביום חמישי".

עוד בנושא:

ליגת העל: מכבי תל אביב ומכבי חיפה נפרדו ב-0:0 סוער, בן חיים ובן הרוש הורחקו
לוזון: "משחק רע מאוד שלנו". חשש לקרע במפשעה לשלומי אזולאי
אלון יפת: "ג'ורדי קרויף הורחק כי הצמיד את ראשו לראש של השופט הרביעי"
ראש בראש: עטר כמעט הכריע את המשחק, רוקאביציה חי מפירורים

ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יכול להיות מרוצה, על אף ההרחקה. קרויף/ברני ארדוב

2. תחנה אחרונה באבן

מכבי תל אביב הציגה אמש לליגה את הבלם שהיא כנראה חיפשה הרבה זמן. ז'אן סילבן באבן היה אולי הטוב מבין שחקניה, לבטח מבין זריה. העליונות שלו בלטה דווקא כששיחק לצד בן חיים. הבלם הישראלי הוותיק טוב מחבריו למרכז ההגנה כבר זמן רב ובאבן נראה אתמול ברמתו וכזה שיכול לכפר על חסרונו. בקרית שלום קוראים לו כבר שבועיים "מפלצת" ומתארים בחור לא כל כך גבוה שמנתר גם לגובה, אבל גם לרוחב. במחצית השנייה כשהוא שיחק ללא הפרטנר שלו שהורחק, ניכר היה שהוא יודע איזו אחריות מונחת לו על הכתפיים והוא לא ביצע שום טעות. מכבי תל אביב חיפשה שנתיים ג'ון אוגו משלה. הקיץ הזה החליט ג'ורדי קרויף להשאיר את העמדה בקישור האחורי לשרן ייני ולחפש דווקא את הבלם החזק והבלתי מתפשר ויתכן שהוא פגע בול עם באבן.

עוד באותו נושא

אלון יפת: "ג'ורדי קרויף הורחק כי הצמיד את ראשו לראש של השופט הרביעי"

לכתבה המלאה
עומר דמארי שחקן מכבי חיפה מול ז'אן-סילבן באבן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"מפלצת". באבן מול דמארי/ברני ארדוב

3. ייני הופיע לעונה דווקא מול אלברמן

מבין הישראלים ציינו במכבי תל אביב את אופיר דוידזאדה שגמע שוב קילומטרים רבים ובספרינטים באגף השמאלי, אבל אם צריך לומר מילה טובה אחרי המשחק אמש לשחקן שלא זוכה להרבה קרדיט בתקשורת אז היא הלכה לשרן ייני. זה היה המשחק הכי חשוב של ייני כי מהעבר השני שיחק זה שהוא נכנס לנעליו. עם שבר שהוא עדיין סוחב באצבע הקטנה של כף הרגל, קפטן מכבי תל אביב היה הרבה יותר טוב במחצית הראשונה כששיחק כקשר מזה שעזב את מכבי תל אביב לטובת מכבי חיפה – גל אלברמן. ייני זכה בתיקולים, כמעט ולא איבד כדורים ואפילו היה קרוב לשער כשנגח לקורה. במשחק שבו עמד מנגד השחקן שרבים מאוהדי מכבי תל אביב מתגעגעים אליו, היה ייני מצוין וגם כששיחק כבלם אחרי הרחקת בן חיים, הרמה שלו לא ירדה.

גל אלברמן שחקן מכבי חיפה מול שרן ייני שחקן מכבי תל אביב, חוסה רודריגס, ז'אן-סילבן באבן. ברני ארדוב
היה עדיף על חברו לשעבר. ייני עם אלברמן/ברני ארדוב

4. רודריגס מסוכן למכבי תל אביב

זה גם היה אחד המשחקים הבודדים בהם הזרים הטובים של מכבי תל אביב לא היו פרדראג ראייקוביץ' ו-וידאר קיארטנסון. לשוער לא היתה כמעט עבודה והחלוץ סבל בעיקר במחצית השנייה כשמכבי תל אביב נותרה בעשרה שחקנים ולא ייצרה עבורו מספיק הזדמנויות. ולכן במשחק הזה בלטו מעבר לבאבין המצוין גם כריסטיאן באטוקיו וחוסה רודריגס. האחרון עוד לא מוצא את המיקום האופטימלי עבורו, אבל הבעיה העיקרית שלו היא באחוז המסירות הלא מדויקות. הקשר הספרדי טעה אמש מספר פעמים במסירה לא טובה וגם הכדור שהעביר לבן חיים לפני ההרחקה, לא היה מספיק טוב. דווקא כשהוא משחק יותר קדימה, רודריגס יותר מסוכן ואין חשש שהוא יאבד סתם כך עוד כדור שיהפוך למסוכן עבור הגנת מכבי תל אביב.

סטיב מקלארן יועץ מקצועי מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
ממשיך לגרוף תשבוחות. מקאלרן לצד קרויף/ברני ארדוב

5. קרדיט למקלארן, שצפוי לרדת לספסל

במכבי תל אביב לא מבינים על מה הרחיק אלון יפת את ג'ורדי קרויף וגם אחרי שהשופט הסביר בתום המשחק לעיתונאים שההולנדי דחף את ראשו לעבר השופט הרביעי שמעון דביר ולכן הורחק, לא הרגישו בקבוצה הקלה. כך או אחרת, יחכו במכבי תל אביב לדו"ח של יפת ואם קרויף יורחק ממשחק אחד או שניים, כפי שצפוי לקרות, קרוב לוודאי שסטיב מקלארן יישב על הספסל ויכוון את השחקנים.

אתמול אחרי ההרחקה של קרויף שלח ההולנדי את האנגלי לשבת במקומו על הספסל ומיד כשהבינו במכבי תל אביב את הטעות שלהם, כי מקלארן לא היה רשום בטופס, קראו לו חזרה ליציע. "במשחק החוץ מול סלביה פראג, מקלארן היה רשום בטופס וישב ליד הספסל", ניסו במכבי תל אביב להסביר. "ולכן יכול להיות שמקלארן וג'ורדי חשוב שסטיב רשום בטופס והוא נשלח לספסל במקום ג'ורדי". למקלארן יש חלק מרכזי ביכולת של מכבי תל אביב אמש. קרויף לא מחביא את מקלארן בקרית שלום אלא נותן לו חופש פעולה כמעט מלא והשחקנים מעידים שהעבודה איתו על הדשא, שיפרה מאוד את המשחק הקבוצתי שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully