וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל רחבי ה-NFL: מחאה נרחבת נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ

הדברים שכתב טראמפ הובילו עשרות משחקני הליגה לכרוע ברך או לשלב זרועות זה עם זה במחאה בזמן ההמנון האמריקאי לפני משחקי המחזור השלישי. צפו בתמונות מהמגרשים השונים

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ככה זה נראה במגרשים השונים בליגה

טום בריידי משלב זרועות עם חבר לקבוצה בזמן ההמנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצל הסערה שחולל דונלד טראמפ, יצא היום (ראשון) לדרך המחזור השלישי בליגת ה-NFL, כשעיניים רבות מופנות אל עבר השמעת ההמנון האמריקאי. במשחק שפתח את היום, בלונדון, שחקני בולטימור וג'קסונוויל כרעו ברך או שילבו זרועות בזמן ההמנון. גם הבעלים של ג'קסונוויל שאהיד קאן צולם משלב ידיים עם שחקניו. לאחר מכן, בהמנון הבריטי, כל השחקנים עמדו.

במהלך המשחק הזה צצו עוד ועוד תגובות נגד טראמפ מצד בעלים שונים בקבוצות הליגה. הגדילה לעשות פיטסבורג סטילרס, שם המאמן מייק טומלין הודיע כי לפני המשחק של הקבוצה מול שיקגו, כל הקבוצה תישאר בחדר ההלבשה בזמן נגינת ההמנון וכך אכן היה, כאשר בשאר המגרשים בליגה, עשרות שחקנים כורעים ברך, משלבים זרועות או מופיעים עם חולצות מחאה. אפילו האוהדים באצטדיונים השונים הצטרפו למחאה וערכו הפגנות לפני המשחק.

נשיא ארה"ב הגביר אמש את המאבק שלו בשחקני הפוטבול שמסרבים לעמוד בזמן השמעת המנון ארה"ב, וקרא להשעות אותם או לפטר אותם. לדבריו, "אם אוהדי ה-NFL יסרבו להגיע למשחקים עד שהשחקנים יפסיקו להתנהג בחוסר כבוד לדגל שלנו ולמדינה, אתם תראו שהשינוי יקרה במהרה. לפטר או להשעות!".

אחר כך צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו ש"כמות הצופים ב-NFL והרייטינג נמצאים בצניחה. גם בגלל משחקים משעממים, אבל רבים נשארים בבית בגלל שהם אוהבים את המדינה שלנו. הליגה צריכה לתמוך בארה"ב".

עוד בנושא

גולדן סטייט לא תגיע לבית הלבן, ספורטאי ארה"ב תוקפים את דונלד טראמפ
לברון ג'יימס לנשיא: "יא כלומניק". גם קובי בריאנט וכריס פול מבקרים
רקי ולברון, היורשים של מוחמד עלי: הספורט האמריקאי מתאחד נגד טראמפ
גם עומרי כספי מצטרף לביקורת נגד טראמפ: "האנטישמיות מתפשטת"

הבעלים של ג'קסונוויל ג'גוארס שאהיד קאן משלב ידיים עם שחקניו בהמנון. רויטרס
הבעלים של ג'קסונוויל שאהיד קאן משלב ידיים עם שחקניו בהמנון/רויטרס
שחקני בולטימור רייבנס. AP
שחקני בולטימור/AP

הדברים מגיעים אחרי שהנשיא טראמפ עורר שערוריה ביום שישי, כשתקף בצורה חריפה את הקוורטרבק לשעבר קולין קאפרניק, שהיה הראשון שכרע ברך בזמן השמעת ההמנון במשחקים כמחאה מופגנת נגד השלטון. טראמפ טען שצריך לפטר שחקנים שלא עומדים בהמנון, ושהאוהדים צריכים לעזוב במחאה. "לא הייתם שמחים לראות את אחד מבעלי הקבוצות ב-NFL, כשמישהו מתנהג בחוסר כבוד לדגל, שיגידו 'תעיפו את הבן ז--ה הזה מהמגרש עכשיו, הוא מפוטר'", אמר טראמפ.

כבר אתמול קומישינר ה-NFL רוג'ר גודל פרסם תגובה לדברי הנשיא וכתב: "הליגה שלנו והשחקנים שלה נמצאים במצב הטוב ביותר שלהם כשהם מנסים לייצר אחדות באומה ובתרבות שלנו. אין דוגמה טובה לכך מאשר ההירתמות של הקבוצות והשחקנים לאור האסונות שפקדו אותנו בחודש האחרון. הערות פוגעניות כמו אלה של הנשיא מראות חוסר כבוד לליגה, למשחק הנהדר שלנו ולשחקנים וחוסר הבנה של העוצמות שיש לקבוצות ולשחקנים שלנו, שמייצגים את הקהילות שלהם".

כידוע, הנשיא טראמפ עורר מחלוקת וסערה ביומיים האחרונים לאחר שביטל את הביקור המסורתי של אלופת ה-NBA בבית הלבן, ואאמר שסטפן קרי לא מוזמן. שחקני ה-NBA (בראשות לברון ג'יימס, שכינה את הנשיא "יא כלומניק"), הנהלת הליגה וראשי גולדן סטייט העבירו ביקורת על טראמפ, בפרשה שרק ממשיכה להסתבך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully