וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט לא תגיע לבית הלבן, ספורטאי ארה"ב תוקפים את דונלד טראמפ

הנשיא ביטל את ההזמנה לסטפן קרי, האלופה הודיעה: "מאוכזבים שלא יכולנו להביע דעותינו". לברון ("כלומניק"), קובי וכוכבים נוספים הגיבו, טראמפ לשחקני הפוטבול המוחים: "בני כלבות"

שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, סטפן קרי, קווין דוראנט, דריימונד גרין. GettyImages
תקדים. גולדן סטייט בימים מאושרים יותר/GettyImages

בספורט האמריקאי ישנה מסורת ארוכת שנים אשר במסגרתה מגיעות אלופות הליגות הבכירות, ובכללן ה-NBA (כמו גם ליגת הפוטבול, הבייסבול, ההוקי-קרח והכדורגל) לבית הלבן על מנת לחגוג עם נשיא ארצות הברית את הזכייה בתואר שלהן מהעונה הקודמת. כעת, נראה כי המסורת הזו עומדת להיעצר והכל בחסות הנשיא השנוי במחלוקת, דונלד טראמפ.

במהלך הימים האחרונים החלו שחקני אלופת ה-NBA, גולדן סטייט ווריירס, לעסוק בשאלת ההגעה לבית הלבן, כאשר הדעות היו חלוקות. כתוצאה מאי הוודאות בתוך הקבוצה לגבי הנושא, החליטו הווריירס לקיים הצבעה ואחד משני הכוכבים הגדולים ביותר של הקבוצה, הגארד סטפן קרי, כבר מיהר להבהיר כי הוא יצביע נגד הגעה לביקור אצל טראמפ. "הדעות שלי בנושא נותרו כשהיו", אמר קרי ביום התקשורת של הווריירס שנערך הלילה בקליפורניה, "אני לא יודע אם הן יכולות להשתנות. אני לא רוצה ללכת לבית הלבן. זה בסיס הדברים שאני מאמין בהם. אם זה היה תלוי רק בי, הדיון בנושא אם ללכת או לא היה די קצר".

בשעות הבוקר בארצות הברית הדברים הגיעו לידיעת טראמפ, ככל הנראה לאחר שעלו לדיון בתכנית הבוקר החביבה עליו "Fox & Friends". כ-20 דקות לאחר שהתכנית עסקה בדבריו של קרי, טראמפ הודיע כי ההזמנה, לשחקן ולקבוצה כולה, מבוטלת. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הוא נוהג להביע את דעותיו, כתב טראמפ: "להגיע לבית הלבן זה כבוד גדול לקבוצה אלופה. סטפן קרי מהסס האם לבוא, לכן ההזמנה מבוטלת!".

גולדן סטייט הגיבה בעצמה לדברים ואמרה: "בעוד תכננו להיפגש כקבוצה בהזדמנות הראשונה הבוקר ולדון בביקור אפשרי בבית הלבן, אנחנו מקבלים את זה שהנשיא טראמפ הבהיר שאנחנו לא מוזמנים. אנחנו מאמינים שאין דבר אמריקאי יותר משלאזרחים תהיה הזכות להביע את עצמם בעניינים החשובים להם. אנחנו מאוכזבים שלא קיבלנו את ההזדמנות להביע את דעותינו במהלך התהליך הזה וליצור שיח חשוב. במקום ביקור בבית הלבן, החלטנו שננצל את הטיול שלנו לבירה בפברואר כדי לחגוג את השוויון, הגיוון והקבלה - הערכים שאנחנו מאמצים כארגון".

קבוצת כדורסל נוספת שלא תגיע לבית הלבן היא צפון קרוליינה, שזכתה באליפות המכללות האחרונה. לטענת דובר הקבוצה, אלופת ה-NCAA והבית הלבן "לא הצליחו להסכים על תאריך שמתאים לשני הצדדים".

לברון ג'יימס צייץ בתגובה לפרשה: "יא כלומניק! סטפן קרי כבר אמר שהוא לא מגיע! אז אין שום הזמנה. להגיע לבית הלבן היה כבוד גדול עד שאתה הופעת!".

חברו של סטפן קרי לגולדן סטייט דריימונד גרין צייץ: "עדיין תוהה איך הליצן הזה מנהל את המדינה שלנו".

כריס פול צייץ: "עם כל מה שקורה במדינה שלנו, למה אתה מתעסק במי כורע מולך ברך בביקור בבית הלבן?". עוד הוסיף הגארד החדש של יוסטון ש"אני בספק אם הוא מספיק גבר כדי לקרוא מישהו מהשחקנים האלה 'בן כלבה' בפנים".

קובי בריאנט צייץ: "נשיא שרק השם שלו מייצר פילוג וזעם. האיש שדבריו מעוררים מחלוקת ושנאה לא יכול 'לעשות את אמריקה גדולה'".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

גם אשתו של סטפן קרי, איישה, הגיבה

ובארון דייויס

בראדלי ביל

דייויד ווסט

ג'יי אר סמית' מתגעגע לאובמה

טראמפ חולל סערה גם ב-NFL

כעת כולם ימתינו לראות האם טראמפ אכן עומד מאחורי האיום שלו וכיצד הדברים ישפיעו על אלופות אחרות בספורט האמריקאי. באפריל האחרון למשל, הגיעה אלופת ה-NFL ניו אינגלנד פטריוטס לביקור אצל טראמפ, אולם שחקנים רבים בחרו להיעדר מהאירוע בתירוצים כאלה ואחרים והנציגות הייתה מצומצמת ביותר. גם הכוכב הגדול של הפטריוטס, הקוורטרבק טום בריידי שנחשב למקורב לטראמפ, נעדר מהאירוע.

הסיטואציה מול הווריירס לא הייתה ההתנגשות היחידה בין טראמפ לעולם הספורט ביממה האחרונה. באירוע באלבמה, הנשיא יצאה כנגד שחקני ה-NFL שהחליטו בתקופה האחרונה ללכת בדרכו של קולין קפרניק ולכרוע ברך או לשבת במהלך ההמנון האמריקאי לפני המשחקים. הנשיא אמר: "האם לא הייתם אוהבים לראות את הבעלים של קבוצות ה-NFL, כשמישהו לא מכבד את הדגל שלנו, אומרים 'תעיפו את הבן כלבה הזה מהמגרש עכשיו. החוצה. הוא מפוטר, הוא מפוטר". טראמפ המשיך לתקוף את הליגה במשך כמה דקות. בתגובה לדבריו צייצה אמו של קפרניק: "כנראה שזה הופך אותי לכלבה גאה".

כעבור כמה שעות, טראמפ הגיב עם עוד שני ציוצים תוקפניים: "שחקן שרוצה את הפריבילגיה של להרוויח מיליוני דולרים ב-NFL, או בליגות אחרות, אסור להרשות לו או לה לזלזל בדגל האמריקאי (או באומה) וצריך לעמוד בהמנון הלאומי. אם לא, אתה מפוטר! תמצא משהו אחר לעשות!".

קומישינר ה-NFL רוג'ר גודל פרסם תגובה לדברי הנשיא: "הליגה שלנו והשחקנים שלה נמצאים במצב הטוב ביותר שלהם כשהם מנסים לייצר אחדות באומה ובתרבות שלנו. אין דוגמה טובה לכך מאשר ההירתמות של הקבוצות והשחקנים לאור האסונות שפקדו אותנו בחודש האחרון. הערות פוגעניות כמו אלה של הנשיא מראות חוסר כבוד לליגה, למשחק הנהדר שלנו ולשחקנים וחוסר הבנה של העוצמות שיש לקבוצות ולשחקנים שלנו, שמייצגים את הקהילות שלהם".

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב בעצרת הכללית של האו"ם ב -77 במטה האו"ם בניו יורק. רויטרס
עוד יום, עוד סערה. טראמפ/רויטרס

שחקני ה-NFL מיהרו להגיב

ריצ'רד שרמן

לשון מקוי

כריס קונלי

אריק אברון

לאנס מור

רג'י בוש

רוברט גריפין השלישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully