וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטל ההוכחה: סימן השאלה של נטע לביא וסימן הקריאה של רוסלן ברסקי

23.9.2017 / 8:00

במכבי חיפה חייבים לקבל החלטה לגבי הקשר שהפך לקורבן העיקרי של חוסר היציבות בירוק, בצד השני של הכרמל מוכיח המושאל הכי ותיק של מכבי תל אביב שמקומו בליגת העל. הבלוג של אופיר סער

צילום: שלומי גבאי

רוסלן ברסקי כבר בן 25, אך למעשה רק בעונה הנוכחית הוא קיבל הזדמנות אמיתית בליגת העל. לפני שבע שנים ברסקי היה שחקן מוביל באחת מקבוצות הנוער הטובות ביותר של מכבי תל אביב בעשור האחרון, קבוצה שזכתה בדאבל וכללה שחקנים כמו מונאס דאבור, דור מיכה ורועי קהת. במהלך אותה עונה עבר הכישרון המבטיח טרגדיה אישית קשה, כשאיבד את אביו, שהיה קרוב אליו מאוד וליווה אותו מיומו הראשון במגרשים, אבל ברסקי בחר להמשיך למרות האסון, ויום אחרי שקם מהשבעה כבר חזר לאימונים.

בעונה שלאחר מכן הצהובים כבר ראו בו כמועמד להצטרף באופן קבוע לסגל הבוגרים, אבל חוסר המזל לא הפסיק לרדוף אותו. זה התחיל עם שבר בכף רגלו שנגרם ממעידה אומללה לתוך בור במהלך הטירונות בצבא, נמשך עם שבר באותה כף רגל במשחק גביע מול מכבי נתניה, שגמר לו את העונה, ואחרי עוד תקופת החלמה ארוכה וקדנציה קצרה כמושאל בבני יהודה, שבר ברסקי את כף רגלו השנייה.

הוא כבר סומן כפצוע כרוני, והתקשה למצוא מקום בליגת העל ואפילו בלאומית, אבל ברסקי סירב לוותר, וחתם במכבי יפו מליגה א', במדיה פרח מחדש. משם הוא המשיך להפועל ירושלים ובית"ר תל אביב/רמלה, כשיכולתו על הדשא זיכתה אותו בהתעניינות מלא מעט קבוצות בליגת העל, אך כולן ויתרו לבסוף מכיוון שמכבי תל אביב סירבה בתוקף להעניק אופציית רכישה במסגרת כל עסקת השאלה.

עוד בנושא

בשבת: הפועל חיפה - הפועל באר שבע (20:30, ספורט 4)
בניון או קטן? פרויקט 'כדורגלן העשור' שלנו מגיע לעשור הקודם
מה שלומי אזולאי מבשל למכבי תל אביב? הניתוח של 'סקורר'

רוסלן ברסקי שחקן הפועל חיפה חוגג. אדריאן הרבשטיין
מליגת העל לליגה א', ובחזרה. רוסלן ברסקי/אדריאן הרבשטיין

לפני שנתיים סלובודאן דראפיץ' הביא את ברסקי להתאמן בבית"ר ירושלים והחליט להחתים אותו. אלא שגם הפעם השיחות עם מכבי תל אביב הגיעו לאותו מבוי סתום - רק השאלה ללא שום אופציית רכישה. בבית"ר ירדו מברסקי ובהמשך נכנסו דוד קלטינס ודן איינבינדר למשבצת הזאת והרימו את הקריירות שלהם. מי יודע מה היה קורה אם ברסקי היה מגיע לטדי באותו הקיץ, בדיוק כמו שלומי אזולאי שהגיע שנה לפני וכבר הספיק להימכר.

בקיץ האחרון ברסקי כבר החזיק בחוזה לעונה אחת בלבד במכבי תל אביב, אך היא הסכימה להשאלתו להפועל חיפה רק בתנאי שתישאר לה אופציה בתום העונה להחתימו לעונה נוספת, משמע סרט נוסף בקיץ הבא.

אז המושאל הוותיק ביותר של מכבי תל אביב עבר את כל המכשולים, וקיבל מאמן ששיחק בעמדה שלו, ניר קלינגר. קלינגר מאמין בברסקי ויודע שאם יחדיר בו אמונה הוא יכול להגיע רחוק. לא במקרה המאמן הראה לו קטעים מהתקופה בה הוא עצמו שיחק במכבי תל אביב, הן לגבי האופי במרכז המגרש והן לגבי ההצטרפות מהקו האחורי.

וברסקי? עד עתה הוא לוקח את הצ'אנס בשתי ידיים. אמנם חלפו רק ארבעה מחזורים, אך הוא כבר הוכיח שהוא ראוי למקום בליגת העל. ועדיין, זו עונת מבחן עבורו ועבור ההתפתחות שלו, מה גם שבסיומה הוא שוב בידיים של מכבי תל אביב. בעבר הוא סיפר בראיון שלכל קיץ הוא מגיע בחשש מה מכבי תעשה איתו וזה לא נותן לו שקט. סביר להניח שגם בקיץ הקרוב לא היה לו את השקט הזה, אך לפחות הפעם הוא יוכל להגיע אליו מעמדה אחרת לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני מכבי חיפה חוגגים: נטע לביא, אליסון דוס סנטוס. ברני ארדוב
המשבצת הנוכחית בהיררכיה לא תוביל אותו לשום מקום. נטע לביא/ברני ארדוב

כאשר שומעים את ה"הגיגים" של אייל ברקוביץ' לפעמים קשה לתפוס שהוא היה מאלילי הילדות שלנו. הוא יכול לזרוק עצות פרשניות נחרצות ולבטל אותן לגמרי אחרי חמש דקות. לפעמים אין להן אפילו בסיס חוקי בתקנון. אבל דווקא אחת מאותן יציאות של ברקוביץ' שנשמעה לרבים הזויה במיוחד נשמעה לי טבעית מאוד. זה היה לפני כשנה וחצי, לאחר שנטע לביא רק החל למצוא את מקומו במכבי חיפה, ואז ברקוביץ' טען שהירוקים צריכים למנות אותו לקפטן ולדאוג שהקבוצה תהיה בנויה סביבו בשנים הבאות.

בטיעוניו הוא הסביר שרמת המחוייבות והאנרגיות של לביא היא בדיוק הדבר שחסר למכבי חיפה, משהו שמרגיש לנו מאוד תקף גם לימים אלה. אז אולי לגבי שאלת הקפטן לא הסכמתי לגמרי עם ברקוביץ', אבל לגבי נחיצותו כשחקן מוביל לא היה לי ספק.

כיום היררכיית הקשרים בחיפה היא כזו - נראה ששלומי אזולאי תפס את מקומו בהרכב, כאשר רועי קהת ונטע לביא יחלקו את זמנם בין הספסל ליציע. אלא שבניגוד לקהת, שעבר כמה דברים בקריירה ומסוגל להתמודד עם הסיטואציה הזו, לביא עוד לא החל את ההתפתחות שלו כשחקן, והמשבצת הנוכחית בהיררכיה לא תוביל אותו לשום מקום.

גם אם גיא לוזון יזרוק אותו מדי פעם להרכב במשחקים נגד הגדולות, בהן הוא רוצה אוריינטציה יותר הגנתית, זה לא יעבוד לאורך זמן. לביא לא יתפתח כראוי אם דווקא בשנים הכי משמעותיות שלו הוא יהיה שחקן משלים שיתנדנד בין הספסל ליציע.

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה עם עוזרו אסף נמני. ברני ארדוב
מבחינתו יש לו את שני המשחקים הקרובים שאסור לו להפסיד, אחרת הוא בדרך הביתה. גיא לוזון/ברני ארדוב

לביא פרץ שקיבל קרדיט אצל רוני לוי, והלך אחורה כשהתחיל להיות סימן שאלה עבור מאמנים. מתישהו מכבי חיפה תצטרך להחליט אם היא באמת רואה אותו כעמוד תווך או מוותרת, כי במתכונת הנוכחית ברור לכולם כי הוא יילך לאיבוד. אגב, מבחינת גיא לוזון ייתכן כי זה לגיטימי. אם המאמנים היו מחליטים בבית"ר ירושלים, כנראה שגם דוד קלטינס לא היה רואה הרכב בשנה האחרונה. הרי המאמנים בליגה שלנו רואים כאן ועכשיו ולא מסתכלים קדימה על תהליך, התווית דרך ועל אלה שאמורים להוביל בשנים הבאות, מבחינתו יש לו את שני המשחקים הקרובים שאסור לו להפסיד אחרת הוא בדרך הביתה, מה שגורם לו להעדיף לצאת לקרב עם השחקנים המנוסים יותר.

מכבי חיפה לא תיקח אליפות השנה, היא לא מספיק טובה. היא כן יכולה לעשות עונה טובה עם כרטיס לאירופה ולבנות יסודות לשנים הבאות. וכשאומרים יסודות במכבי חיפה, נטע לביא חייב להיות חלק מהם. אם גם בתהליך שחיפה עוברת השנה לביא יהיה בחוץ, אז יכול להיות שהיא באמת לא מכוונת לשום דבר בריא, מלבד לעשות חמין של רכש ולהאמין שזה מה שיחזיר לה את ההגמוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully