וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הוא מבשל למכבי תל אביב? מספרי ליגת העל

22.9.2017 / 15:03

שלומי אזולאי הפך לבאנקר של גיא לוזון לאחר ארבעה בישולים מול רעננה, וכשמסתכלים על הנחיתות הצהובה מול מכבי נתניה, יש לסגנית האלופה סיבות לחשוש מהאקס. וגם: הסטטיסטיקה העלובה של מכבי פ"ת ואיפה מתבטאת הדומיננטיות של באר שבע? שון שמילוביץ' מ"סקורר" עם הסיכום

שחקן מכבי חיפה שלומי אזולאי. טל לוי
הגיבור הגדול של המחזור, וחכו שתראו את מספר המסירות שלו נגד רעננה. שלומי אזולאי/טל לוי

1. מקום 134 בעולם. המחזור הרביעי בליגת העל היה הפורה ביותר מאז פתיחת העונה. 25 שערים בשבעה משחקים, העמידו ממוצע אדיר של 3.57 שערים למשחק. מבין 307 ליגות שנבדקו בעונת 2017/18, ליגת העל ממוקמת במקום ה- 134 בעולם עם ממוצע של 2.89 שערים למשחק. רק נזכיר שבעונה הקודמת ממוצע השערים בליגת העל עמד על 2.12 למשחק. עד כה, ממוצע השערים במשחקיה של בית"ר ירושלים הוא הגבוה ביותר העונה (4.25), ואילו במשחקיהן של הפועל באר שבע, בני סכנין ובני יהודה, כמות השערים שנכבשה היא הנמוכה ביותר (2).

2. פיטורים מוצדקים. מכבי פתח תקווה לא פתחה את העונה כפי שציפתה ושציפו ממנה. 3 נקודות מתוך 12 אפשריות, יכולת דלה בחלק ההתקפי והגנה כבדה שמרבה לספוג, הן חלק מהסיבות להתפטרותו/פיטוריו של המאמן קובי רופאה. במחזור הליגה האחרון, פתח תקווה בעטה ארבע בעיטות אל עבר השער (הכי מעט במחזור), כאשר שתיים מתוכן פגשו את המסגרת. בארבעת המחזורים הראשונים של העונה, הכחולים רשמו את מספר הבעיטות הנמוך ביותר בממוצע למשחק (8).

ארבעה ניסיונות בלבד לשער. מפת הבעיטות של מכבי פתח תקוה נגד קרית שמונה

בעיטות לשער מכבי פתח תקוה. מערכת וואלה! NEWS
בעיטות לשער מכבי פתח תקוה/מערכת וואלה! NEWS

3. פראיירים. למכבי נתניה יש 5 נקודות מתוך 12 אפשריות- לא רע ביחס לסדר המשחקים שלה בפתיחת העונה (באר שבע ומכבי ת"א). בפועל, מכבי נתניה צריכה להרגיש מאוכזבת מקצב צבירת הנקודות שלה, בייחוד לאור היכולת הנפלאה שהיא מציגה מאז פתיחת העונה. גם המספרים שלה הם מהטובים בליגה, כאשר היא רושמת בארבעת המחזורים הראשונים את כמות הבעיטות הגבוהה ביותר למשחק (19.8) ואת אחוז הדיוק הגבוה ביותר למסגרת (48%).

4. ממשיכה להניע. הפועל באר שבע ממשיכה להוכיח שהיא קבוצה שדוגלת העונה בהנעת כדור קדחתנית. את מחזור הליגה האחרון היא שוב הובילה באחוז ההחזקה בכדור (69%), כאשר הפעם היא עושה זאת מול החבורה של יוסי אבוקסיס. הממוצע של האלופה מאז פתיחת העונה עומד על 65% למשחק (הכי גבוה בליגה). 8% יותר מהקבוצה במקום השני, מכבי נתניה.

5. יכולת אישית גבוהה. מלבד השערים האדירים שכבשה מכבי ת"א במשחק הליגה האחרון, הצהובים גם הראו עליונות בכל הנוגע ליכולות הכדרור שלהם. במהלך המשחק נגד מכבי נתניה, מכבי ת"א רשמה 21 דריבלים מוצלחים (51% הצלחה). זאת הכמות הגבוהה ביותר שנרשמה במחזור הרביעי. הפועל עכו חתומה על אחוז ההצלחה הגבוה ביותר במחזור (73%).

לעוד מידע וסטטיסטיקות מלהיבות - היכנסו לאתר "סקורר"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מפת הדריבלים של מכבי נתניה מול מכבי תל אביב

דריבלים מכבי נתניה. מערכת וואלה! NEWS
דריבלים מכבי נתניה/מערכת וואלה! NEWS

6. לא מדויקת, במסירות. הפועל חיפה הייתה צריכה שלוש בעיטות אל עבר המסגרת בכדי לכבוש שלושה שערים נגד בית"ר ירושלים. ניר קליגר וחניכיו נשארו בלתי מנוצחים עד כה העונה, לאחר שער של עדן בן בסט בדקה ה- 94 שקבע חלוקת נקודות לא מוצדקת. מלבד בני יהודה, האדומים מחיפה רשמו את כמות המסירות ואחוז הדיוק הנמוכים ביותר במסגרת המחזור הרביעי (294 מסירות ב- 75% דיוק).

7. איבודים וחילוצים. האלופה גילתה עליונות גם בשני הפרמטרים הללו במחזור הליגה האחרון. באר שבע איבדה 53 כדורים במהלך המשחק, כאשר רק ארבעה איבודים נרשמו בחצי המגרש שלה. מנגד, האלופה חילצה 42 כדורים, כאשר 12 מתוכם נרשמו בחצי המגרש של היריבה. לצורך השוואה, מכבי ת"א חילצה במהלך המשחק שלה נגד מכבי נתניה 50 כדורים, מתוכם שישה בלבד נעשו בחצי המגרש של היריבה.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של "סקורר"

לא נותנים הרבה צ'אנס. החילוצים של הפועל באר שבע מול בני יהודה

חילוצים הפועל באר שבע. מערכת וואלה! NEWS
חילוצים הפועל באר שבע/מערכת וואלה! NEWS

8. ככה לא נשארים בליגה. שני שערים בארבעה משחקים, זהו המאזן העגום של מ.ס אשדוד מאז פתיחת העונה. מוכשרים ככל שהיו, כאשר "רק" 18% מהבעיטות של הקבוצה נבעטות אל המסגרת, היא כנראה תהייה בבעיה. במשחק הליגה האחרון שלה נגד בני סכנין, הקבוצה של ראובן עטר בעטה 17 פעמים אל עבר השער. שלוש מתוכן נבעטו אל המסגרת, 18%, שזהו גם הממוצע העונתי עד כה של הקבוצה מעיר הנמל.

9. מתקלים. מכבי נתניה רשמה במחזור האחרון את מספר התיקולים המוצלחים הגבוה ביותר (28). היא עשתה זאת ב- 57% הצלחה, כאשר בית"ר ירושלים (71% הצלחה) והפועל ב"ש (75% הצלחה) רשמו את האחוזים הגבוהים ביותר בפרמטר זה. דווקא הפועל רעננה היא בעלת אחוז ההצלחה הגבוה ביותר עד כה העונה (69%). עלי מוחמד הצטיין עם שמונה תיקולים מוצלחים נגד מכבי ת"א.

10. עם הפנים קדימה. שלומי אזולאי יגיע למפגש מול האקסית, לאחר שנתן הצגה גדולה במחזור האחרון. ארבעה בישולים נגד הפועל רעננה (השחקן הראשון בהיסטוריה של מכבי חיפה שמבשל ארבעה שערים במשחק) ושש מסירות מפתח מדויקות (הכי הרבה לשחקן במחזור הרביעי), הופכים את אזולאי לבאנקר בהרכב של גיא לוזון, לקראת הקלאסיקו הישראלי שיערך ביום ראשון הקרוב.

מגה-יעיל. המסירות של שלומי אזולאי מול הפועל רעננה

מסירות שלומי אזולאי. מערכת וואלה! NEWS
מסירות שלומי אזולאי/מערכת וואלה! NEWS
סקורר undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully