וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיקות חשפו: ארון הרננדז סבל מפגיעה מוחית קשה בזמן התאבדותו

22.9.2017 / 14:14

שחקן העבר, שהפך לרוצח ושם קץ לחייו לפני כחצי שנה, סבל מרמה 3 (מתוך 4) של CTE, מה שעשוי להסביר את שינויי מצב הרוח הקיצוניים שהובילו למעשיו. המשפחה תתבע את ה-NFL והפטריוטס

ארון הרננדז שחקן פוטבול. AP
הטרגדיה הזו מסרבת להיגמר. הרננדז/AP

חמישה חודשים חלפו מאז שחייו הטראגיים של ארון הרננדז, שחקן העבר של ניו אינגלנד פטריוטס שהורשע ברצח, הגיעו לסיומם כאשר הוא התאבד בתאו שבבית הכלא. לאחר מותו של הרננדז נשלח מוחו לבחינה וכעת, התקבלו התוצאות המטרידות.

על פי ד"ר אן מקי, מנהלת המרכז לחקר CTE באוניברסיטת בוסטון, הרננדז סבל מדרגה 3 של מחלת המוח (מתוך 4 דרגות אפשריות), או במילים אחרות, מפגיעה מוחית קשה, שעלולה להוביל למצבי רוח משתנים, קיצוניים ואלימים, לדיכאון ולבעיות קוגניטיביות אחרות. הגילוי הזה אולי שופך אור על הנסיבות שהובילו את הרננדז לרצוח את אודין לויד, בן הזוג של אחותו, רצח בגינו הורשע ונענש במאסר עולם ללא אפשרות חנינה.

עורך דינו של הרננדז הודיע כי בעקבות הגילויים על ה-CTE החמור ממנו סבל הטייט אנד המנוח, המשפחה צפויה להגיש תביעה הן כנגד ה-NFL והן כנגד הפטריוטס. ההאשמה כנגד שני הגופים הללו נוגעת להסתרת הסכנות האמיתיות שבמשחק הפוטבול.

ה-CTE מעסיק רבות בשנים האחרונות את ה-NFL ואת האנשים שסביב הליגה, כאשר מחקר שהתפרסם לאחרונה הראה סימנים של המחלה, הנגרמת לעיתים רבות כתוצאה מפגיעות עוצמתיות בראש, ב-110 מתוך 111 שחקני עבר שמוחם נבדק. הליגה אף הסכימה לשלם מיליארד דולר לשחקני עבר שטענו כי הם סובלים מהמחלה בתקווה להרגיע את הרוחות, אולם כעת נראה כי הנושא יעלה מחדש על סדר היום.

עוד בנושא:

כוכב ה-NFL לשעבר ארון הרננדז התאבד בתאו בבית הכלא
שלדים בארון: סיפורו של שחקן הפוטבול ארון הרננדז
מכתב ההתאבדות של הרננדז נחשף: "בעקיפין, אמרתי מה הולך לקרות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully