וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברביעי: משחק הוקרה לדושאן איבקוביץ', גם נובאק דג'וקוביץ' יגיע

אולימפיאקוס תקיים משחק הוקרה למאמן האגדי מול קבוצה משחקניו בעבר ואחרים כמו בוגדנוביץ', שאריץ', היינס ומריאנוביץ'. ספאנוליס: "הוא עזר לי להפוך לאדם טוב יותר ושחקן טוב יותר"

דושאן איבקוביץ' מאמן אנאדולו אפס. Aykut Akici, GettyImages
איבקוביץ'/GettyImages, Aykut Akici

בעוד יומיים (רביעי) יתקיים באולם האחווה והשלום של אולימפיאקוס משחק הוקרה למאמן האגדי דושאן איבקוביץ'. הסרבי בן ה-73, שאימן את האדומים-לבנים חמש שנים בשתי קדנציות שונות וזכה איתם פעמיים ביורוליג (1996/7 ו-2011/12), פרש מאימון ב-1 ביולי בתום הקדנציה האחרונה שלו באנאדולו אפס.

בנוסף, זכה המאמן האגדי ביורוקאפ, בגביע קוראץ' ובגביע ספורטה, באליפות יוגוסלביה, בגביע יוגוסלבי, בשלוש אליפויות ביוון, ארבעה גביעים ביוון, שלוש אליפויות ברוסיה, גביע רוסי ובגביע טורקי. בנבחרת יוגוסלביה זכה במדליית זהב באליפות העולם ב-1990 בארגנטינה, במדליית כסף במשחקים האולימפיים ב-1988, במדליית זהב ביורובאסקט 1989, 1991 ו-1995 ובמדליית הכסף ב-2009. הסגל שאימן איבקוביץ' באליפות העולם 1990 כולל בין היתר אגדות כמו דראזן פטרוביץ', טוני קוקוץ' ו-ולאדה דיבאץ. רשימת הקבוצות בהן אימן: פרטיזן בלגרד, אריס סלוניקי, רדניצ'קי בלגרד, נבחרת יוגוסלביה, וויבודינה, פאוק סלוניקי, פאניוניוס, אולימפיאקוס, א.א.ק אתונה, צסק"א מוסקבה, דינמו מוסקבה, נבחרת סרביה, שוב אולימפיאקוס ואנאדולו אפס.

מי שאישר את השתתפותו באירוע המכובד שייערך השבוע הוא לא אחר מאשר בן ארצו של איבקוביץ', נובאק דג'וקוביץ', שיגיע לפיראס כדי לחלוק כבוד למאמן. הטניסאי, שידוע כאוהד שרוף של הכוכב האדום וחובב כדורסל, יהיה בין הצופים במשחק בין כוכבי איבקוביץ' לאולימפיאקוס. בין השמות הבולטים שיככבו בקבוצת איבקוביץ' צפויים להיות: בוגדן בוגדאנוביץ', קייל היינס, תומא הרטל, דריו שאריץ', פרו אנטיץ' ובובאן מריאנוביץ'. גם ז'ליקו אוברדוביץ' ודימיטריס איטודיס צפויים להגיע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נובאק דג'וקוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שפרגן לאיבקוביץ' היה לא אחר מאשר אגדת אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס, שגם ייטול חלק במשחק, ואמר: "חווינו רגעים מדהימים תחת המאמן איבקוביץ'. זכינו ביורוליג ובאליפות יוון אחרי 15 שנה. היו לנו הרבה רגעים נחמדים וגם כמה רגעים רעים. אני מאמין שהוא פיתח אותי ושחקנים אחרים והוציא את המיטב מאיתנו. כמו כולם בקבוצה, אני אסיר תודה על מה שהוא תרם לי. היו לי רגעים נהדרים איתו והוא עזר לי להפוך לאדם טוב יותר ולשחקן טוב יותר".

מאמן הכדורסל הישראלי צביקה שרף אמר בראיון לוואלה! ספורט ב-2012: "אני טוען שאיבקוביץ' הוא המאמן הכי טוב באירופה בעשרים השנים האחרונות. בניגוד לאחרים, הוא לא תמיד היה בקבוצות הכי גדולות. בצסק"א הוא אולי לא זכה ביורוליג, אבל הוא היה זה שהניח את היסודות לאטורה מסינה, והפך אותה מקבוצה רוסית וקצת מיושנת לקבוצה מודרנית עם זרים כשחקני מפתח. הוא יודע הכי טוב איך לא לתת לכוכבים לנהל אותו, הוא איש של עבודה לטווח ארוך, עם עקרונות ברורים של משמעת ופילוסופיה משלו. השם שלו לא סקסי כמו זה של אוברדוביץ' או מסינה, למרות שני מאמנים מצוינים בפני עצמם. הוא איש של עבודה קשה, לא של יחסי ציבור. מי שלא מעריך אותו, טועה בגדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צביקה שרף. ברני ארדוב
אפילו צביקה שרף מעריץ את איבקוביץ'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully