וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלא של ילד: הכירו את פייטרו פלגרי בן ה-16, כובש הצמד הצעיר בתולדות איטליה

18.9.2017 / 14:00

הוא מושווה לאיברהימוביץ', כמעט קילקל את משחק הפרישה של טוטי, שובר שיאים עתיקים, ואולי נמצא בדרך למילאן בעסקת ענק. הבלוג של יוכין על פייטרו פלגרי, גנואזי יליד 2001, הוא הלהיט החדש בארץ המגף

אימג'בנק GettyImages

הפרישה של פרנצ'סקו טוטי במחזור האחרון בעונה שעברה היתה אירוע כה עצום ומכונן שהיא הוריד לחלוטין מהכותרות רגע מרגש ומרתק אחר לגמרי. פייטרו פלגרי, נער הפלא של גנואה, פתח לראשונה בהרכב האורחת באולימפיקו, ולא היה רחוק מלהרוס את החגיגה של הקיסר עם שער כבר בדקה השלישית. בכך הפך פלגרי ליליד 2001 הראשון שמוצא את הרשת בליגה האיטלקית. כן, זו לא טעות – החלוץ נולד ב-17 במרץ 2001, חודשיים בלבד לפני שטוטי זכה באליפות היחידה בחייו.

עוד בנושא

שלושער נפלא לדיבאלה, 1:3 ליובנטוס אצל ססאולו
בריאל מדריד מתלהבים מבורחה מיוראל, זידאן משבח את גארת' בייל
מלחמות אגו בפריס סן ז'רמן: מאבקי הבעיטות של ניימאר וקבאני
מוריניו טען ש-"הליגה האנגלית נהייתה הגנתית", והרגיז את קומאן

פייטרו פלגרי שחקן גנואה. GettyImages
יליד המאה ה-21 הראשון שכובש צמד בכדורגל האירופי. פייטרו פלגרי/GettyImages

קיזז שנה מהשיא של פיולה האגדי

רומא היתה זקוקה לניצחון במאי על מנת להבטיח את המקום השני והכרטיס הישיר לליגת האלופות, והיא השיגה אותו בדקה ה-90, כאשר דייגו פרוטי קבע 2:3 דרמטי. רצה הגורל, וגם אתמול הפסידה גנואה 3:2 לקבוצה מבירת איטליה, בבית מול לאציו, אבל הפעם הכותרות בכל זאת יהיו רק של פלגרי. החלוץ המקומי נשלח לדשא בדקה ה-33 במקום ריקארדו סנטוריון הפצוע, והספיק לשים שני כדורים ברשת. אמנם בשני המקרים נעזר פלגרי בלא מעט מזל, אך זה ממש לא משנה את העובדה כי הוא כובש הצמד הצעיר ביותר בתולדות איטליה. השיא הקודם שייך לסילביו פיולה האגדי, גיבור הזכיה במונדיאל ב-1938. הוא היה בן 17 ו-104 ימים כאשר עשה זאת ב-1931. פלגרי, בן 16 ו-112 ימים, הוריד שנה שלמה מהשיא העתיק!

וזה עוד לא הכל. פלגרי הוא יליד המאה ה-21 הראשון שכובש צמד בכדורגל האירופי. זאת ועוד – הוא הכדורגלן החמישי בלבד במילניום הנוכחי שהבקיע יותר משער אחד בליגה גדולה לפני שהגיע לגיל 17. קדמו לו אנגלי (ג'יימס מילנר), באסקי (איקר מוניאין), ושני צרפתים (אמבאיי ניאנג וניל מופה). כפי שאפשר לראות, פלגרי הוא האיטלקי היחיד ברשימה.

את השיא האיטלקי הראשון שלו קבע (או יותר נכון הישווה) פלגרי כאשר ערך את הופעת הבכורה בדצמבר 2016. המאמן איבן יוריץ' העניק לו שתי דקות על המגרש בטורינו כאשר הילד היה בן 15 ו-280 ימים. באופן ביזארי, זה בדיוק הגיל של השיאן הקודם, אמדאו אמדאי, אשר שיאו שנקבע ב-1937 החזיק מעמד בבלעדיות במשך כמעט 80 שנה. חייו של אמדאי נפגעו בשל מלחמת העולם, אבל הוא בכל זאת זכור כאחד הגדולים של ג'אלורוסי, אלוף איטליה ב-1942 ושלישי ברשימת הכובשים הפוריים של המועדון בכל הזמנים אחרי טוטי ורוברטו פרוצו עם 116 שערים. הוא גם נטל חלק במונדיאל ב-1950, בילה שנתיים גדולות באינטר ושש שנים נהדרות בנאפולי. אם תהיה לפלגרי קריירה עם מספרים דומים, הוא עשוי להיות מרוצה, ואולי להשוואה הזו התכוון יוריץ' כאשר בחר את התאריך הספציפי, אבל לנשיא גנואה אנריקו פרציוזי תמיד היו תוכניות אחרות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זלאטן איברהימוביץ', נבחרת שבדיה, כובש במספרת. AP
ימשיך להזכיר אותו? זלאטן איברהימוביץ'/AP

"זלאטן וניימאר של גנואה" ב-60 מיליון

"צומח לנו מסי חדש באקדמיה, ואני רק מקווה שישמור את הרגליים על הקרקע", הצהיר הבוס השנוי במחלוקת עוד ב-2015. כי הרי ברור שהדרך הטובה ביותר לגרום לילד בן 14 לא לאבד קשר עם המציאות היא להשוות אותו למסי. העניין הוא שההקבלה הזו היתה מגוחכת בכל היבט אפשרי. פלגרי הוא כשרון ענק, אבל הוא לא מזכיר בשום אופן את הפרעוש. לשם התחלה, הוא גבוה מאוד, והנתונים לגבי המימדים המדויקים משתנים בהדרגה – פשוט כי הוא עדיין לא הפסיק את תהליך הגדילה בגילו. העדכון האחרון מעמיד אותו על 193 סנטימטרים, וזה עוד לא הסוף. הוא בעל נוכחות ברחבה ומשחק ראש משובח, אך במקביל יש לו גם שליטה טובה מאוד בכדור, עם יכולת לספק נגיעות עדינות ומלוטשות.

לכן צדק הרבה יותר חברו הקרוב, סאלסדו מורה, כאשר טען: "פלגרי מזכיר לי את זלאטן איברהימוביץ'". סאלסדו, עדיין רק בן 15, קולומביאני אך יליד גנואה, הוא הכוכב העולה השני שצמח במחלקת הנוער של המועדון. הוא מעריץ את ניימאר ומשתדל לשחק כמוהו, וכך מוגדר הצמד-חמד על ידי הסובבים. לא מפתיע כי כל המועדונים הגדולים של איטליה עקבו במשך זמן לא מבוטל אחרי "זלאטן וניימאר של גנואה", וההצעות השמנות כבר הונחו על השולחן. למעשה, ביוני דווח כי אינטר היתה קרובה מאוד להחתים את שניהם, אבל אז התברר כי תג המחיר בכל זאת גבוה מדי עבורה.

פרציוזי, שאוהב לשחק אותה קשוח, הכריז: "שני השחקנים יעלו 60 מיליון יורו, וזה בכלל לא מוגזם בתנאי השוק הנוכחיים. ריאל מדריד החתימה את ויניסיוס תמורת 45 מיליון, אז אין לאינטר על מה להתלונן". הוא גם העריך שהעסקה תצא לפועל בסופו של דבר, אך שגה. הדבר איפשר למילאן ויובנטוס להיכנס לתמונה, וכעת רומזות השמועות בארץ המגף כי האדומים-שחורים הקדימו את הגברת הזקנה והגיעו לסיכום עקרוני על רכישתו של פלגרי בינואר הקרוב. במסגרת העסקה, החלוץ יישאר בגנואה כמושאל למשך שנתיים, ויעבור לסן סירו רק בגיל 18. גם סאלסדו עשוי להיכלל בחבילה.

פייטרו פלגרי שחקן גנואה. GettyImages
העזיבה מתקרבת? פלגרי/GettyImages

"שער אחד לאוהדים, שער שני לאבא"

"גנואה הפכה את החלום שלי למציאות. היא תמיד תהיה בליבי", אמר פלגרי בקיץ, באמירה שמרמזת על עזיבה לא רחוקה. רק הזמן יגיד אם הדיווחים מדוייקים, אבל פלגרי מאושר ללבוש את המדים האדומים-כחולים נכון לעכשיו. הוא הרי נולד לתוך משפחה של אוהדים שרופים, ובילה ביציעי איצטדיון מראסי מאז שהוא זוכר את עצמו. לכבוש בו פעמיים, ועוד לשער הקרוב ליציע האולטראס – מה יכול להיות טוב יותר? "אני מקדיש שער אחד לאוהדים כי אני חלק מהם. את השער השני אני מקדיש לאבא".

ואביו מארקו אכן ראוי לציון מיוחד. גם הוא היה בזמנו שחקן מבטיח בנוער של גנואה, אבל לא הצליח להשתלב בבוגרים והתקדם בתפקידים אחרים. בשנים האחרונות ניהל פלגרי האב את האקדמיה של גנואה, והיה אחראי במידה רבה לקידומו של הבן. באפריל הוא מונה על ידי יוריץ' לעוזרו בקבוצה הבוגרת, והוא משגיח על הכשרון מקרוב גם שם. הקשרים המשפחתיים הענפים עם המועדון איפשרו לפייטרו להכיר את גיבורי גנואה מהשנים הקודמות. יש לו קשר קרוב במיוחד עם מארקו רוסי, הקפטן לשעבר ששיחק בקבוצה עד 2013 ומונה לאחר מכן למנהל הספורטיבי.

פייטרו פלגרי שחקן נבחרת הנוער של איטליה. GettyImages
השוואות מוגזמות? פלגרי/GettyImages

תקדים אל שעראווי לא מעודד

בקיצור, הבסיס שלו איתן, והמשפחה הקפידה גם על חינוך טוב. "אבא מלווה אותי בכדורגל, אמא דואגת שאצטיין בבית הספר", אומר פלגרי. הוא אוהב לבלות זמן רב בחדר הכושר, ומתמחה גם בענפי ספורט אחרים. בחופשת הקיץ האחרונה, למשל, הוא השתתף בטורניר איזורי בכדורמים, הוכתר למלך השערים והצעיד את קבוצתו לזכיה במקום הראשון. אולי איטליה איבדה כשרון בתחום זה, אבל הכדורגל תמיד היה במקום הראשון מבחינת הנער. בגנואה סימנו אותו מזמן ככוכב על פוטנציאלי, והוא שיחק בדרך כלל עם ילידי 1999 בקבוצות הגיל השונות. היום, אחרי שפרץ בסערה לתודעה, מאמינים בעיר שהוא עשוי להיות הדבר הגדול הבא בכדורגל העולמי.

ואולם, הצהרות מסוג זה עלולות לפגוע בהתקדמות. השוואות למסי ולאיברהימוביץ' לא ממש רצויות בגיל 16, וגם סכומים מופרזים יעלו את הציפיות לרמה לא סבירה. כדאי לזכור את המסלול הבעייתי של סטפן אל שעראווי, העילוי הקודם שצמח באקדמיה של גנואה וחתם במילאן תמורת 20 מיליון יורו כשהוא בן 18. אי אפשר להגדיר אותו ככשלון, אך התחזיות לגביו היו ורודות הרבה יותר בהשוואה למציאות הנוכחית. השיאים החדשים שלו לא בהכרח יפעלו לטובתו. מצד שני, יש סיכוי לא רע שאיש לעולם לא ישבור אותם. פלגרי כבר נכנס לספרי ההיסטוריה. עכשיו נשאר לו להבקיע לא רק בהפסדים.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully