וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסרו המכשולים לחתימת בוזגלו. אביו: "החתימה הרשמית ביום ראשון"

17.9.2017 / 15:55

בתום פגישה שהתקיימה בין יעקב שחר ליעקב בוזגלו, נסגרו כל הפרטים. בוזגלו האב אמר: "סגרנו את כל הפרטים, מכרתי את מאור לחיפה. עכשיו צריך לעשות רק העברת בעלות"

בתום פגישה שהתקיימה היום (ראשון) בין יעקב שחר ליעקב בוזגלו הוסרו כל המכשולים לחתימת מאור בוזגלו במכבי חיפה. החתימה צפויה להתבצע רק ביום ראשון, לאחר שהשחקן ייפגש עם ההנהלה. יעקב בוזגלו מסר בתגובה: "אני ומכבי חיפה סגרנו את כל הפרטים. העלינו על הכתב את הכל. אפשר לומר שמכרתי את מאור למכבי חיפה. החתימה הרשמית. תתבצע על ידי מאור עצמו ביום ראשון. אני קורא לזה: העברת בעלות. ביום ראשון הכל יהיה חתום ונעול".

שחקן מכבי חיפה שלומי אזולאי. טל לוי
הצטרף לרשימה מכובדת. שלומי אזולאי חוגג עוד בישול/טל לוי

מכבי תל אביב מאחוריו?

1. באפריל 2014 פרץ טוני וואקמה לתודעת ציבור אוהדי הכדורגל בישראל. זה קרה במשחק מול מכבי פתח תקוה, משחק שהוא מתקשה לשכוח עד היום – ארבעה בישולים הוא סיפק שם, והם הכניסו אותו לספרי ההיסטוריה של ליגת העל. שלומי אזולאי הצליח לשחזר אתמול (שבת) את ההישג הזה, אותו רשמו רק שישה לפניו (בשיא הבישולים מחזיק בני לם ממכבי נתניה, חמישה בישולים ב-1985, השאר בישלו ארבעה), אבל עבורו הוא מתעצם שבעתיים. הוא מגיע למכבי חיפה אחרי תקופה קשה מאוד, בה הפך ל"כלי משחק", כהגדרת מקורבים לעסקה, בידי מכבי תל אביב.

"הימים של עסקת עטר הם ימים ששלומי לא ישכח לעולם", אומרים המקורבים, "הוא ישב בבית וחיכה. פעם אחת הודיעו לו שהעסקה הושלמה והוא עובר למכבי חיפה, ובבוקר שאחרי הוא קרא שהוא נשאר ושלא ממש בונים עליו. הוא לא העז להתקשר לג'ורדי, אז הוא ישב בבית והתפוצץ מבפנים. כל יום שעבר, הוא הרגיש שעוד עונה מתבזבזת, שהוא שוב יושאל לקבוצה בינונית, שאולי יבלה ביציע. שנתיים שהוא חיכה למעבר וניסה להגיע למכבי חיפה".

בדיעבד, אזולאי הגיע לעמדה הכי פחות נחוצה במכבי חיפה. רועי קהת תפס מקום בהרכב, קוסטדינוב משחק בנבחרת בולגריה ובמועדון רצו לקדם את נטע לביא כחלק משלישיית הקישור. כשאזולאי הגיע, לוזון קיבל החלטה הייתה אמורה לבטל אותו – מעבר ל-4:4:2, שיטה שבה הוא יתקשה לבוא לידי ביטוי. במהלך ההפסד בעכו קהת עלה ליציע, ולוזון החליט שמשם לא יוכל להחזיר אותו להרכב. בעקבות ההפסד, המאמן החליט לחזור לשיטה אותה תירגל במחנה האימון ושלח את נטע לביא ליציע במקומו.

עוד בנושא

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה 2:4 את הפועל רעננה
גיא לוזון: "לא היה בוז נגד שחקנים, לא תלויים במצב רוח של שחקן"
אחרי ההצגה מול בית"ר: כתובות נאצה רוססו בבית הוריו של עדן בן בסט

שחקן מכבי חיפה סינטאיהו סלליך כובש. טל לוי
חיפה זקוקה לשחקנים המצטיינים שלה על כר הדשא. סלליך כובש/טל לוי

"אולי גיא צריך לתרגל את ההרכב"

2. הניצחון על רעננה רק מחזק באופן חלקי את הטענות של שחקני מכבי חיפה לאחר המשחק בעכו – חיפה הייתה זקוקה לעוד שחקן במרכז השדה, ויותר מכך – לשחקנים המצטיינים שלה על כר הדשא. סינטאיהו סלליך וניקיטה רוקאביציה היו מופתעים מאוד מספסולם בשבוע שעבר. אחרי ההופעה הנהדרת מול הפועל באר שבע, לוזון העדיף את קאיו ודמארי, שלא התעלו באימונים, וספג הפסד מביך. "הלקח מהמשחק בעכו הוא שמועדון גדול כמו מכבי חיפה לא יכול להתאים את השיטה ליריבה. גם רעננה היא קבוצה שמצופפת. גיא קיבל החלטה נכונה. היינו בטוחים שזה החלק ההתקפי שיפתח בשבוע שעבר", אמר אחד השחקנים בסיום.

לוזון החליט לשנות את שוב את המערך אחרי לבטים רבים. בתחילת השבוע הוא תרגל שיטות והרכבים שונים, אך באימון ביום שישי שיחקו אלברמן, קוסטדינוב ואזולאי באותה קבוצה, מה שנראה היה כהצהרת כוונות לקראת ההמשך. "עד שגיא לא פירסם את ההרכב, לא היינו בטוחים מה קורה. בדיעבד הסתבר שצדקנו - אולי גיא צריך לתרגל את ההרכב מעכשיו", אמרו.

לוזון עצמו נכנס בסיום לחדר ההלבשה. "הכי טוב לתקן דברים אחרי ניצחונות", אמר המאמן ולא הוסיף. הוא כיוון לשני השערים המיותרים שהקבוצה ספגה בסיום. המערך נגד מכבי תל אביב יישמר. בפעם הראשונה העונה, הוא לא מתכוון לשנות שוב את השיטה וימשיך עם אזולאי כאחד משלישיית הקישור. כמו בסרט טוב, אזולאי חולם לבשל גם מול האקסית ולהוציא את מכבי חיפה לדרך חדשה.

עומר דמארי (מימין) עם גילי ורמוט שחקני מכבי חיפה הפצועים. אדריאן הרבשטיין
מאוכזבים. ורמוט ודמארי/אדריאן הרבשטיין

עוואד וזנטי כמשל

3. בשבוע שעבר דיווחנו כאן על שיחה שניהל מוחמד עוואד עם שחקנים במכבי חיפה יום לאחר סגירת חלון ההעברות. עוואד טען אז כי הוא רצה להיות מושאל לקבוצה אחרת, ונראה כי הגעת סטפנוס אתנסיאדיס שיבשה לו עוד יותר את התכניות. עוואד נופה מהסגל לקראת המשחק משיקולים מקצועיים בלבד, אבל ההחלטה הזאת מסמלת את מה שעתיד לקרות לרבים משחקני מכבי חיפה בתקופה הקרובה: מעבר מההרכב ליציע, או מהיציע לספסל. זה קרה עם רועי קהת, אופיר מזרחי וגם עם נטע לביא. בניגוד אליהם, מי שנמחק לגמרי מהרוטציה הזאת הוא עמית זנטי. בחיפה מעריכים שיחתום בקרוב על חוזה לשלוש שנים, אבל נראה כי המצב שנוצר בהחלט נוח לכולם – ללוזון אין מקום בסגל לכל השחקנים הבכירים שלו, ומבחינתו שדרוג של זנטי פחות נחוץ בתקופה הזאת. בשורה התחתונה, לוזון לא ממש עושה חשבון לשחקני בית. עוואד, זנטי או לביא. "רק מי שטוב שישחק אצלו. זאת עונת מבחן של גיא. לא אכפת לו אם זה שחקן זר, או שחקן בית", הסבירו בסביבתו של המאמן.

אבל אלה לא הנפגעים היחידים מהמדיניות החדשה. מי שנראו פחות מרוצים מהמצב הם גילי ורמוט ועומר דמארי שלא שותפו אתמול ונראו מאוכזבים. "אמרנו כבר שבסגל הזה יהיו בכירים שיישבו ביציע", אמרו אתמול במועדון, "גם בשבוע הבא יהיו שחקנים שיופתעו שהם לא לא בסגל". לוזון, ראוי לציין, שקל להכניס אחד מהם לכר הדשא, אך החילוף הכפוי של אליסון דוס סנטוס בשי בן דוד שינה את התוכניות.

עומרי גלזר שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
חסר ביטחון. עומרי גלזר/ברני ארדוב

לויטה יקבל הזדמנות בקרוב?

4. באופן די מפתיע, אחד השחקנים שבמועדון מצפים ממנו ליותר הוא עומרי גלזר. השוער לא הציג יכולת טובה במשחק של נבחרת ישראל מול מקדוניה, ירד לספסל באיטליה, ונראה לאחרונה מעט חסר ביטחון. "השער העצמי אתמול לא באשמתו. זה קורה אחת למיליון", אמרו בחיפה. למרות הדברים האלה, אם גלזר לא יהיה בקו עליה, ייתכן מאוד שתראו את אוהד לויטה בשער כבר במחזורים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully