וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונאקו מודה: גם אנחנו לא הבנו איך פריס סן ז'רמן תקנה את קיליאן אמבפה

סגן נשיא מונאקו חושף: "לא ידענו איך העסקה תצא לפועל עם חוקי הפייר פליי הפיננסי. זו העסקה הכי מוצלחת בתולדות הכדורגל". אמבפה נפרד מאוהדי מונאקו: "יודע שחלקכם כועסים עלי"

רויטרס

סגן נשיא מונאקו ואדים ואסילייב מודה: גם אנחנו לא הצלחנו להבין איך פריס סן ז'רמן תצליח להחתים את קיליאן אמבפה ועדיין לעמוד במגבלות הפייר פליי הפיננסי של אופ"א. אמבפה עבר הקיץ לפריס סן ז'רמן בהשאלה, כשבעונה הבאה הפריסאים מתחייבים לרכוש אותו ב-180 מיליון יורו. כשמוסיפים לזה את ה-222 מיליון יורו שפ.ס.ז' שילמה על רכישת ניימאר מברצלונה, זה מעמיד את חשבון ההוצאות של פ.ס.ז' על יותר מ-400 מיליון יורו על שני השחקנים הללו בלבד.

קיליאן אמבפה שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
מונאקו סיימה את העסקה ב"ראש מורם". אמבפה/רויטרס

אופ"א כבר פתחה בחקירה רשמית על העסקאות שביצעה פריס סן ז'רמן בניסיון לבחון אם הקבוצה עומדת בתקנות, שמאפשרות לה גירעון של 30 מיליון יורו בלבד בשלוש שנים. פ.ס.ז' כבר נענשה ב-2014 כשספגה קנס ומגבלות נוספות, ותוכל לספוג עונשים כבדים יותר אם שוב תימצא אשמה, ואולי אף תורחק מליגת האלופות.

ואסילייב, שהיה חלק מסגירת העסקה, הודה שהוא התקשה להבין איך זה יתאפשר. "לא הצלחנו להבין עד הרגע האחרון אם זה יהיה אפשרי לסגור את העסקה, כי לאופ"א היו שאלות בנוגע למבנה העסקה ולסוגיות של פייר פליי פיננסי", אמר, "אנחנו צריכים לתת קרדיט לקיליאן ולמשפחה שלו, כי במהלך הפגישה עם פ.ס.ז' הם התעקשו שהעסקה תכלול על רווחים כלכליים בעיקר למונאקו. היה לנו חשוב לסגור את המו"מ עם ראש מורם".

ואסילייב הוסיף: "על פי התקנות הנוכחיות המועדונים לא יכולים להוציא בטוטאל יותר מ-30 מיליון יורו מההכנסות בשלוש השנים האחרונות. נשיא אופ"א הצהיר שהוא יבחן כל הפרה של התקנות הפיננסיות, ואני מניח שהנושא הזה יהיה החם ביותר בצמרת הכדורגל האירופאי".

עוד הודה כי "זו הייתה עסקה קשה, כי בסופו של דבר מכרנו את השחקן ליריבה הכי גדולה שלנו. כבר טיפחתי יחסים קרובים מאוד עם השחקן ומשפחתו, ובעיקר עם אביו. כששמעתי את השיקולים שלהם על למה הם רוצים לעבור לפריס, השלמתי איתם. אני חושב שזו הייתה העסקה הכי מוצלחת אי פעם בכדורגל העולמי".

ואסילייב גם סיפר כי תומא למאר, קשר הקבוצה, רצה לעבור הקיץ לארסנל וליברפול אבל מונאקו סירבה. "היו לנו שיחות, אבל קיבלנו החלטה שיישאר, הוא חשוב עבורנו, לא יכולנו למכור אותו, זה היה משפיע על כל הקבוצה והשחקנים".

בשעות הערב פרסם אמבפה הודעת פרידה מאוהדי מונאקו: "אני יודע שחלקכם לא מבינים את הבחירה שלי ואתם מרגישים שהכעסתי אתכם. אני מבין את השריקות שלכם במחזור האחרון, בגלל מידע כוזב שהופץ סביב אופרת הסבון הזו. לא השתניתי, הסביבה שלי לא השתנתה. אולי אתם כועסים עלי, אולי תשרקו לי בוז, אבל לעולם לא תעצרו אותי מלאהוב אתכם, כי זו האמת".

עוד באותו נושא

אופ"א הודיעה על חקירה רשמית בנוגע להעברות של פריס סן ז'רמן

לכתבה המלאה
שחקן ניס ז'אן סרי. GettyImages
שבו לו את הלב. סרי/GettyImages

עוד ריקושטים על חלון ההעברות: נשיא ניס ז'אן פייר ריביירה שוב תוקף את ברצלונה וטוען שהיא "בלבלה" את ז'אן סרי, ולבסוף לא קנתה אותו. סרי כבר היה על סף מעבר לברצלונה בשבוע האחרון של החלון, ובהתחלה דווח כי העסקה נפלה בגלל דרישות של השחקן וקבוצתו, אבל נשיא ניס טוען: ברצלונה אשמה.

"ביום רביעי בתשע בבוקר המנהל הטכני שלנו התקשר אליי ואמר לי, 'אני לא מבין, קיבלתי עכשיו טלפון מברצלונה, הם אמרו לי שהם יורדים מהשחקן'", סיפר ריביירה, "אחר הצהריים דיברתי עם נשיא ברצלונה ברתומאו, שהיה נבוך, והוא אמר לי, 'ז'אן פייר, זו פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה, אבל הצוות הטכני שלנו החליט בסוף לא ללכת על מיקה סרי, זו בהחלט לא בעיה של כסף'. ביום חמישי בבוקר זה התברר באופן רשמי.

"אמרתי לברצלונה, 'אתם משחקים עם הילד' הרי הכל היה סגור, כבר היה חוזה מוכן. שמתי את עצמי במקום של מיקה. זה היה חלום שלו להגיע לברצלונה, ובלילה הם שברו לו את החלום". סרי לא שיחק במדי ניס במשחק הליגה האחרון שלה בעקבות האכזבה שלו מהמעבר שלא התבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully