וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל מאושרת, עומרי כספי: "לפעמים המזל משחק לטובתך", בגרמניה מתלוננים

4.9.2017 / 7:09

אחרי מתיחות על הפרקט וחגיגה של שרודר, האוול המצטיין, פניני קר הרוח וטימור הנמרץ הוליכו את הנבחרת לניצחון דרמטי על גרמניה. כספי: "לא קל לשחק בארץ ולהפסיד בצורה שהפסדנו". מאמן גרמניה התלונן על השיפוט: "לא יכול לשלוט בזה". וגם: איך תעלה הנבחרת לשמינית?

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

נבחרת ישראל חזרה לחיים אמש (ראשון) ביורובאסקט 2017 עם ניצחון דרמטי 80:82 על נבחרת גרמניה ביד אליהו. אחרי שני הפסדים מביכים לאיטליה וליטא, נדמה היה שישראל עומדת לספוג עוד תבוסה כואבת, אבל הנבחרת הצליחה לחזור מפיגור ולחגוג לראשונה בטורניר.

במהלך המשחק אף התלהטו הרוחות על הספסל הישראלי. בפסק זמן ברבע הרביעי העיר המאמן ארז אדלשטיין לדן שמיר בקוליות, ועוזר המאמן ענה לו אל מול כולם: "אל תדבר אליי ככה בחיים שלך". בנבחרת סיפרו כי הדבר היה בלהט המשחק, ובסיום השניים התחבקו וממשיכים לעבוד כרגיל.

השחקנים של ארז אדלשטיין, שפתחו את המשחק טוב והובילו ב-10 הפרש ברבע השני, קרסו ברבע השלישי, אותו הפסידו ב-12 נקודות הפרש, ושלשה של רובין בנזינג קבעה יתרון שיא לגרמנים - 59:75. דווקא במצב הזה החלה ישראל לנגוס בהפרש כשתוך פחות מ-4 נקודות הוא קוצץ ל-4 בלבד. ריצ'רד האוול, המצטיין בנבחרת,כבר העלה את ישראל ל-77:78, אך דניס שרודר החזיר את גרמניה ל-78:80, 50 שניות לסיום. במצב העניינים הזה לקחה ישראל פסק זמן, אליו הצטרף גם פיני גרשון, למרות שאת דבריו לא שמעו השחקנים, ובסיומו גיא פניני בשלשה ענקית נתן לישראל יתרון נקודה, אותו לא שמטה בדרך לניצחון המשמעותי.

מראות סיום המשחק דמו לחגיגות אליפות. שחקני ישראל התחבקו על הפרקט והודו לקהל, וגם שרת הספורט מירי רגב נכנסה לפרקט והתחבקה עם השחקנים והמנהל המקצועי של איגוד הכדורסל פיני גרשון. בחדר ההלבשה נראו השחקנים מחויכים מאוד, אך גם הם יודעים שהעלייה לשמינית הגמר באיסטנבול עוד רחוקה. ריצ'רד האוול רשם משחק נהדר עם 23 נקודות ו-9 ריבאונדים, כשעומרי כספי מוסיף 20 נקודות ו-11 ריבאונדים וגיא פניני תורם 15 נקודות משלו.

שני שחקנים שקיבלו המון מחמאות על יכולתם הם האוול ובר טימור, שקיבל כמעט 24 דקות, רובן במחצית הראשונה, אבל כשנכנס לקראת סיום הרבע השלישי היה בין השחקנים המשמעותיים שהובילו את הקאמבק, "ריצ'רד ענק, כשהוא יצא בעבירה רביעית מול ליטא אמרתי לו שהוא לא יכול לעשות עבירות, אנחנו צריכים אותך הגנתית והתקפית, הוא שומר על הגבוהים האתלטיים, נותן גוף, וכשהוא מפעיל לחץ אנחנו צריכים אותו על המגרש", פרגן הקפטן כספי לחברו המתאזרח.

עוד בנושא

יורובאסקט: נבחרת ישראל ניצחה 80:82 את נבחרת גרמניה
מתנת הפרידה המושלמת: סיכום הניצחון של נבחרת ישראל על גרמניה
חזרו לחיים ולחייך: אלבום הניצחון מהמפגש בין ישראל לגרמניה

בר טימור שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
קיבל מחמאות. בר טימור/ברני ארדוב

המתח והעצבים שנראו על הפרקט במהלך המשחק לא היו דומים למה שנראה בישראל בשנים האחרונות. גיא פניני, שחוגג היום את יום הולדתו ה-34 וקיבל ברכה ולטיפה מארז אדלשטיין במסיבת העיתונאים, שחרר צעקה לעבר חבריו אחרי שלא הבינו את כוונת מסירתו ברבע השלישי. בפוזשן אחרי פניני וכספי כעסו על גל מקל אחרי טעות שלו. לתגובות הסוערות של שחקנינו אפשר להוסיף את החגיגה של דניס שרודר עד העבירה הרביעית שלו, שגרמה לספסל הישראלי להתעצבן פעם אחרי פעם.

כספי, שנראה שמח במיוחד בסיום, אמר: "ברבע הרביעי בפסק הזמן ארז הזכיר לנו שהיינו בפיגור 17 נגד רוסיה ועשינו את זה, ואמר שאנחנו מנצחים את המשחק. לפעמים המזל משחק לטובתך, הם החטיאו שתי שלשות של קלעי טוב, הוא היה פנוי לגמרי. נצטרך לתקן את הדברים למשחקים הבאים, במיוחד הגנתית. אם אנחנו עוצרים ורצים, אנחנו שוטפים את המשחק יותר טוב. יש תקיעות במשחק ההגנה שלנו לפעמים, אבל בסך הכל המשחק שלנו שטף, וגיא עשה שלשה גדולה וניצח את המשחק. גם אנחנו רצינו את המשחק הזה, עברנו אירועים קשים, לא קל לשחק משחקים בארץ ולהפסיד בצורה שהפסדנו, גם אנחנו בני אדם ורצינו לנצח. להיות בפיגור 16 ולנצח, זה מראה הרבה אופי".

כספי התייחס אף לצעקות שנראו על הפרקט בין השחקנים: "זה היה משחק של חיים או מוות, לא בטוח שזה המושג הנכון, אבל הכסף עכשיו על השולחן, צריך לקחת אותו, אין זמן לטעויות, לפעמים צעקות לא באות ממטרה רעה".

בצוות המקצועי בחרו שוב שלא לערוך את אימון הבוקר ביום המנוחה, והשחקנים יזכו למנוחה עד לאימון הערב שיהיה ביד אליהו. בצוות המקצועי של ישראל שוררת הערכה רבה לנבחרת גיאורגיה, שאמנם הפסידה אתמול לאוקראינה, אך ניצחה בפתיחת הטורניר את ליטא. בישראל יצטרכו להתמודד עם קבוצה חזקה מתחת לסל, אך כזאת עם רוטציה קצרה מאוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה. ברני ארדוב
מתוסכלים מהשיפוט. שרודר והגרמנים/ברני ארדוב

בצד המפסיד, בגרמניה לא ידעו כל כך כיצד להסביר את ההפסד וההתפרקות ברבע האחרון. "הם יצאו ממצב קשה והראו המון אופי", אמר מאמן נבחרת גרמניה כריס פלמינג, "זו הייתה הופעה יפה שלהם ומגיע להם קרדיט. האמת היא שנתנו להם את המשחק. הובלנו ביתרון דו-ספרתי לאורך זמן, אבל במאני טיים, כשהיה להם קצת מומנטום, אנחנו לא היינו טובים התקפית. החטאנו זריקות ומסרנו בצורה לא טובה. אני מקווה שנצא מזה ונחזור מול איטליה טובים יותר".

לכל אורך המשחק דניס שרודר נראה נסער מאוד מהשיפוט, והגיב בצורה הפגנתית לשריקות נגד נבחרתו. גם פלמינג התייחס לשיפוט, שלטענת אנשי נבחרת גרמניה היה ביתי ונתן לישראל לשחק בצורה אגריסבית מאוד עם שרודר: "אני לא יכול לשלוט בשיפוט, אבל כן בבחירת הזריקות ובריבאונדים. הלוואי שדניס שרודר לא היה מקבל את העבירה הטכנית (העבירה הרביעית שלו) או לפחות שכספי היה מקבל על מה שעשה ברבע האחרון".

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
גורל הנבחרת בידיה. ארז אדלשטיין/ברני ארדוב

עוד מוקדם לדעת מה מצבה של נבחרת ישראל לקראת ההמשך, מה שברור הוא שגורלה של ישראל תלוי בידיה. אם הנבחרת תנצח את גיאורגיה ביום שלישי ואת אוקראינה ביום רביעי, היא תעלה מהמקום השלישי או השני לשמינית הגמר. אם היא תפסיד לשתי יריבותיה, היא תמצא את עצמה במקום האחרון בבית. החישובים מתחילים במקרה שישראל מנצחת רק משחק אחד. ישראל יכולה להעפיל גם בסיטואציה כזו, אך היא תלויה בתוצאות האחרות בבית. 32 אפשרויות שונות קיימות לארבעת המשחקים, שתלויים למעשה גם בתוצאות של ישראל, ולכן מוקדם ומסובך עדיין לחשב מה בדיוק צריך לקרות, אך העובדה שגורלה של ישראל בידיה כבר יותר מעודד.

"אני עדיין מנסה לעכל שהשלשה של גיא נכנסה בסיום, עוד מוקדם לחשוב על ההמשך", אמר עומרי כספי, "ברור שניצחון על גיאורגיה יעזור לנו, כל ניצחון עוזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully