וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ראש, אואן ובייל: בן וודברן, ילד הפלא של ויילס וליברפול

4.9.2017 / 13:00

אחרי שהפך לכובש הצעיר בתולדות ליברפול, שלשום הבקיע ילד הפלא את השער הקריטי לזכות הדרקונים במוקדמות המונדיאל. קלופ ניסה לשמור את היהלום הרחק מהזרקורים, אבל זה כבר בלתי אפשרי

שחקן נבחרת ויילס בן וודברן חוגג. רויטרס
כך נוצרות אגדות. וודברן חוגג את שער הניצחון, אמש/רויטרס

הוולשים כבר ראו תיקו שישי ברציפות מתקרב. הם טרם הפסידו בקמפיין מוקדמות המונדיאל, אבל כדי לעלות לטורניר צריך גם לנצח, ופעם אחת – מול מולדובה המסכנה לפני שנה – זה ממש לא מספיק. בתחילת הערב העניקה להם גאורגיה מתנה נאה בדמות 1:1 מול אירלנד, אבל היה צריך גם לנצל זאת, והזמן במפגש הביתי מול אוסטריה הלך ואזל. בדקה ה-69 שלף המאמן כריס קולמן את הקלף המשוגע ושלח למגרש את בן וודברן, נער בן 17. חמש דקות מאוחר יותר, בנגיעותיו הראשונות בכדור, הבקיע ילד הפלא מליברפול שער מרהיב והקפיץ את כל האיצטדיון בקרדיף. כך נוצרות אגדות.

עוד בנושא

מוקדמות המונדיאל: שער דרמטי לבן וודברן המחליף, 0:1 לוויילס על אוסטריה
ליברפול מתלהבת מילד הפלא החדש בן וודברן, צפו בביצועיו
אלברט סולר: "ליברפול דרשה 200 מיליון יורו על קוטיניו, לא נסכן את המועדון"

שחקן הנוער של ליברפול, בן וודברן. רויטרס
"לא שקלתי בכלל את נבחרת אנגליה". וודברן מקבוצת הנוער של ליברפול/רויטרס

ההפסד של אנגליה, הרווח של ויילס

וודברן הגיח לאוויר העולם באוקטובר 1999, כמעט במילניום החדש, ורק גארת בייל – המבוגר ממנו ביותר מעשור – הצליח להרשית בגיל צעיר יותר בחולצה האדומה של הדרקונים. לא מפתיע, אם כך, שהוא זוכה להשוואות והקבלות לסופרסטאר של ריאל מדריד, אולם הרקע שלהם שונה. בייל הוא יליד קרדיף, וולשי "בלי כוכבית". וודברן נולד בנוטינגהאם, גדל בעיירה קטנה ליד צ'סטר, ורק סבו מצד אימו הוא וולשי. על כן, היתה לו אפשרות בחירה, וההתאחדות האנגלית עשתה מאמצים לא מבוטלים על מנת לשכנע אותו לעבור צד, אחרי שייצג את ויילס בגילאים הצעירים.

קולמן אפילו הואשם כי זימן את וודברן לסגל במרץ האחרון רק כדי לשתף אותו במשחק רשמי ולסגור את הסיפור הרמטית. בפועל, הנער דווקא לא שיחק מול אירלנד והמתין חצי שנה נוספת להופעת הבכורה. מעבר לכך, הוא טוען כי כלל לא היתה לו התלבטות. לא לחינם הוא ענד את סרט הקפטן בנבחרת עד גיל 17. "התחלתי בוויילס בגיל 13, והכל הלך מצוין מאז. אני מכיר את כל השחקנים, וכל המאמנים גרמו לי להרגיש רצוי. לכן תמיד רציתי לשחק רק עבור וויילס, ולא שקלתי את נבחרת אנגליה".

ובממלכה הרי יודעים שמדובר בפספוס שעלול להתברר כגורלי. יש יסוד סביר להניח כי וודברן הוא השחקן האנגלי המוכשר ביותר בקבוצת הגיל שלו, וכך מעיד כל מי שעקב אחרי התפתחותו באקדמיה של ליברפול. כאשר היה בן 12, הוא נסע למבדקים בברצלונה ואספניול, ושקל להישאר בקטלוניה, אך העדיף לחזור הביתה בכל זאת. האדומים היו מאושרים, וקידמו אותו במהירות שיא. לא במקרה שילב אותו המועדון בקבוצה עד גיל 18 כאשר הוא היה בן 15 בלבד, וזה לא הפריע לו להיות הכובש המצטיין. בעונה שעברה, הוא כבר הוקפץ לקבוצה הצעירה והפך לבורג משמעותי בהרכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן ליברפול מייקל אואן. Clive Brunskill, GettyImages
"אל תכתבו עליו יותר מידי". מייקל אואן/GettyImages, Clive Brunskill

היסטוריה בגיל 17 ו-45 ימים

יורגן קלופ ידוע כמאמן שמקדם צעירים עוד מימיו במיינץ ובדורטמונד. מריו גצה, למשל, קיבל את הבכורה בהרכב בורוסיה בגיל 17, ולא היתה סיבה שהאנגלי-וולשי לא ילך בדרכו. הבוס הגרמני פיקח על התקדמותו מהרגע בו דרך באנפילד. בנובמבר האחרון, הוא החליט כי וודברן בשל להצטרף לסגל הקבוצה הבכירה, ואף העניק לו את הטעימה מהפרמייר-ליג, כמחליף בזמן פציעות במשחק מול סנדרלנד. ימים ספורים מאוחר יותר, הוא כבר עשה היסטוריה.

מייקל אואן היה, באופן טבעי, הכובש הצעיר ביותר בתולדות ליברפול. וודברן שבר את השיא והחליף את האליל בפסגה בגיל 17 ו-45 ימים, כאשר נזרק למים העמוקים בגביע הליגה נגד לידס, וגרם לכל האיצטדיון להתפעל כשהבקיע שער קל ממסירה של ג'ורג'יניו ויינאלדום. המאמן ניסה להרגיע את ההתלהבות. "אנחנו יודעים מה בן מסוגל לעשות, והתפקיד שלי הוא לעזור. אחת המטרות החשובות היא לשמור אותו הרחק מהתקשורת, וזה לא פשוט. אני מאושר בשבילו, אבל רק מודאג מכם, העיתונאים. בבקשה אל תכתבו עליו יותר מדי".

איאן ראש, הכוכב הוולשי הגדול בתולדות ליברפול, הסכים כי מדובר בכשרון פנומנלי, אך סמך על קלופ כי לא יזרז את העסק. "יש לנו מאמן מצוין, שיודע לטפל בשחקנים בגילאים אלה. צריך לנהוג בזהירות כדי לא להרוס שום דבר", הוא אמר. ואכן, וודברן שיחק בארבעה משחקים נוספים בלבד בעונה שעברה, ופתח פעם אחת בלבד, בסטוק – וגם אז הוחלף במחצית כאשר הקבוצה היתה בפיגור. קלופו אכן הצליח, כי התקשורת הפסיקה לכתוב על הנער. הקיץ, במחנה אימונים, הוא כבר שולב באופן מלא, ונהנה לשחק במרכז המגרש במקום בחוד.

שחקני נבחרת ויילס חוגגים. רויטרס
בייל מברך את וודברן אחרי השער/רויטרס

קשר או חלוץ? לאף אחד אין מושג

גם זו סוגיה חשובה בהתפתחותו של וודברן – מה המשבצת האופטימלית שלו על הדשא, אם יש כזו? בקבוצות הנוער הוא תופקד בעיקר כקשר מרכזי והפגין ראיית משחק אדירה ומסירות מגוונות לכל הטווחים. כאשר התבגר, חיפשו עבורו מאמנים אופציות נוספות, והוא נוסה כפליימייקר, כחלוץ מרכזי, וכקיצוני בשני האגפים, בעיקר משמאל. הנער הוכיח את עצמו בכל התפקידים, ונכון לעכשיו השאלה פתוחה לחלוטין.

"בן צעיר מדי על מנת לקבע אותו בעמדה אחת. אנחנו רוצים לתת לו הזדמנויות לשחק בפוזיציות שונות בקבוצה. הוא חכם ומסוגל להסתגל. בעתיד, הוא יהיה אפילו יותר חכם. בקישור, הוא משחק תחת לחץ ומקבל אחריות נוספת ברמה הגבוהה, אבל אני לא יודע אם זו המשבצת הכי טובה עבורו. אין לי מושג. אני פשוט מאושר לעבוד איתו, זה הכל", אמר קלופ בקיץ. וודברן מסכים לחלוטין עם המנטור: "גם אני לא יודע איפה הכי מתאים לי לשחק. אף אחד לא יודע זאת בשלב זה של הקריירה שלי. אני אוהב לשחק בקישור, באגף ובהתקפה. בגדול, אני פשוט נהנה לשחק בכל מקום. לא משנה לי איפה", טוען הצעיר.

: שחקן הנוער של ליברפול, בן וודברן, עם יורגן קלופ. רויטרס
"צפויה לי עוד עבודה מרובה". וודברן עם קלופ/רויטרס

המטרה – לשמור את הרגליים על הקרקע

עד שלשום, הוא גם הקפיד לשמור את הרגליים על הקרקע. אחרי שהבקיע את השער ההיסטורי נגד לידס, הוא חזר הביתה כדי לשחק בפלייסשטיין עם החבר, וניסה לחקות את הביצוע במחשב. הוא עוזר לאימו בשטיפת כלים, לא מרבה לבלות במועדונים, ונהנה מתדמית כמעט מופתית בקרב הצוות המקצועי. הוא אפילו נראה צעיר יחסית לגילו. במצב זה, קל יותר לקלופו לשמור אותו הרחק מאור הזרקורים, והאמירות של וודברן בקיץ היו מעודדות ביותר. "אני יודע שיש עוד דרך ארוכה מאוד לפני שאוכל להגיע ליעדים שהצבתי לעצמי. אני שמח על מה שקרה בעונה שעברה, אבל צפויה עוד עבודה קשה ומרובה", הוא אמר לפני חודש.

ואולם, מה יקרה עכשיו? השער לרשת אוסטריה ניפץ לרסיסים את החומות שליברפול בנתה סביבו, ומעכשיו וודברן הוא סלבריטי אמיתי. האם יוכל להתמודד עם התהילה? במרסיסייד ובוויילס מקווים מאוד שהתשובה חיובית, כי אם הכל ילך כשורה אנחנו עדים לפריצת כוכב אמיתי. וודברן יכול להיות היורש של ראש באנפילד (לא בהרכח באותו תפקיד), ומסוגל תיאורטית להתעלות גם על בייל במדים הלאומיים. ייתכן שיש לו מקום אפילו במונדיאל הקרוב, אם הוולשים יזכו בכרטיס לרוסיה, בין היתר בזכותו. יש למה לצפות! ואם התשובה שלילית... אף אחד אפילו לא רוצה לחשוב בכיוון, אבל גם זה אפשרי.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • בן וודברן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully