וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל פליקר חוגג את הזכייה במדליה: "אני לא סיפור סינדרלה"

30.8.2017 / 7:08

אחרי שזכה בארד באליפות העולם בבודפשט, הג'ודוקא משחזר: "זה היה יום בלתי נתפש". וגם: משה פונטי מסביר מדוע המדליה לא באמת הפתיעה אותו, ומי הישראלי הבא שעוד עשוי לזכות במדליה?

טל פליקר ג'ודוקא ישראלי. רויטרס
מנסה לעכל. פליקר/רויטרס

אמש (שלישי), כמה שעות אחרי שירד מהפודיום בבודפשט עם מדליית הארד על צווארו, יכול היה טל פליקר לקחת קצת אוויר ולשחרר את החגורה השחורה. מדליה באליפות עולם היא הישג שלא הגיעו אליו אפילו אורי ששון ושגיא מוקי, אבל הוא שבאיזשהו אופן חסה בצילם של גולן פולק וברוך שמאילוב בקטגורית משקל של עד 66 קילוגרם הפך לישראלי הרביעי מבין הגברים שעושה זאת. "אני רק רוצה לנוח עכשיו", אמר אמש. "זה היה יום בלתי נתפש ואני כבר מתקשה לשחזר אותו. את כל הקרבות, את האצבע שקיבלתי בעין ולא יכולתי לרגע לראות דבר. את השריטות בצוואר ובחזה. ואז הטלפון מנשיא המדינה. ההורים לא היו כאן, החברה נשארה בבית. דיברתי איתם אחרי המדליה ואז לשמוע על הקו את נשיא המדינה. מה יש לומר?".

על דבר אחד פליקר לא הסכים. כשהצעתי לו את הכינוי סינדרלה, הוא נרתע. "אני לא חושב שאני סיפור סינדרלה", אמר. "בשנים האחרונות קיבלתי את כל התמיכה והעידוד מהנבחרת. הם היו מאחורי, אבל התחרות הייתה קשה. היינו שלושה בקטגוריה הזו עם גולן שלקח את מדלית הארד באליפות העולם 2015 וברוך שעשה תחרויות מצוינות לאורך השנים האלה. הפעם זה הייתי אני ואני חייב הרבה לאורן סמדג'ה ולצוות המסור. בלעדיהם היה לי קשה מאוד לעשות את זה".

עוד בנושא:

כבוד: טל פליקר זכה במדליית ארד באליפות העולם בבודפשט
נשיא המדינה בירך את טל פליקר, שחגג: "זה היום המיוחד בחיי"

טל פליקר ג'ודוקא ישראלי עם מדליית הארד (מימין). AP
"לא הפתעה גדולה". פליקר, מימין/AP

הוא נולד וגדל בהרצליה בבית שחי אמנויות לחימה מתחום ההישרדות. לג'ודו הצטרף באופן יחסית מאוחר ולמרות שבגילאים הצעירים היה קוטף מדליות, אליפות העולם הנוכחית היא רק השנייה אליה הוא נשלח. ב-2013 ניצח שני קרבות והודח ובשנים 2014 ו-2015 העדיפו באיגוד לשלוח את פולק ושמאילוב כאלה שייצגו את ישראל בקטגורית המשקל של פליקר. ואז בהחלטה נכונה שנבנתה עוד לפני אולימפיאדת ריו וקיבלה גושפנקה רק לאחריה, החליטו יושב ראש האיגוד משה פונטי והמאמן הלאומי סמדג'ה להקפיץ את פולק למשקל כבד יותר ולהשאיר את הזירה במשקל עד 66 קילוגרם לשמאילוב ופליקר.

ההחלטה להעלות את פולק לקטגורית משקל עד 73 קילוגרם הובילה להחלטה דומה באשר לשגיא מוקי שטיפס למשקל של עד 81 קילוגרם. למרות שזו הייתה שנה מאוד מוצלחת עבור פליקר שכיכב בעיקר בטורנירי הגראנד סלאם והגראנד פרי, באליפות אירופה האחרונה לפני ארבעה חודשים הוא נחל אכזבה. למרות זאת, האמינו באיגוד כי הוא מסוגל להביא מדליה מבודפשט בתחרות הנחשבת יותר. "אנחנו אף פעם לא יוצאים בהצהרות לפני טורנירים גדולים", אמר אמש פונטי שזימן בשבוע שעבר את התקשורת למשרדו ולא שחרר יעד של השגת מדליות. "אבל למרות שלא יצאנו בהצהרות, היה לנו די ברור שטל פליקר יכול לחזור עם מדליה כי הוא הגיע בכושר טוב ומדורג ראשון בעולם".

אורי ששון, שגיא מוקי וגולן פולק שהובילו את נבחרת הגברים בריו נותרו בבית ויחזרו להתחרות לקראת אליפות אירופה אותה תארח ישראל בשנה הבאה. בינתיים קיבלו תיאבון בנבחרת בהונגריה ולמרות שהשלישייה הזוהרת לא נמצאת שם, מכוונים גם למשהו שאולי יגיע היום מטוהר בוטבול במשקל של עד 73 קילוגרם. "אני חוזר לארץ מחר בלילה", אמר אמש פליקר. "אבל לפני זה אני צריך להיות באולם בשביל לעודד את טוהר. יש לנו נבחרת מאוד מגובשת ומפרגנת והלוואי שנביא עוד מדליה מאליפות העולם הזו כפי שעשינו בריו לפני שנה".

  • עוד באותו נושא:
  • טל פליקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully