וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בג'ודו: טל פליקר זכה במדליית ארד

29.8.2017 / 18:30

הג'ודוקא (קטגוריית משקל עד 66 ק"ג) ניצח בווזארי את זנטאריה האוקראיני והעניק לישראל מדליה ראשונה בבודפשט ותשיעית בהיסטוריה. גילי כהן הפסידה בקרב על הארד לקוזיוטינה הרוסייה

זוכה מדליית הארד באליפות העולם בבודפשט טל פליקר עם מאמנו אורן סמדג'ה. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
פליקר עם מאמנו, אורן סמדג'ה/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

ערב מוצלח לג'ודו הישראלי. טל פליקר זכה היום (שלישי) במדליית הארד בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג, אחרי שניצח את המדורג ראשון בעולם גאורגי זנטאריה האוקראיני. פליקר הוא הג'ודוקא הישראלי השביעי אי פעם שזוכה במדליה באליפות העולם אחרי אורן סמדג'ה, אריק זאבי, גולן פולק, יעל ארד, ירדן ג'רבי ואליס שלזינגר (כשעוד ייצגה את ישראל) ובסך הכול זו מדליה תשיעית כיוון שארד וג'רבי זכו פעמיים כל אחת.

בעקבות ההצלחה, יקבל פליקר 60 אלף שקל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. אורן סמדג'ה יקבל 30 אלף שקלים.

המדליה של פליקר הוא הראשונה באליפות העולם הנוכחית בבודפשט. גילי כהן נעצרה לפני כן בחצי הגמר ואיבדה סיכוי למדליה לאחר שנוצחה בחצי הגמר ורותקה גם בקרב על מדליית הארד. ברוך שמאילוב ואריאל בצלאל הודחו עוד קודם לכן.

ביום הראשון של התחרויות: ראשוני נעצרה בשמינית, מינצקר הפסידה ברבע

טל פליקר ג'ודוקא ישראלי. רויטרס
המדליה התשיעית של ישראל באליפות העולם. טל פליקר ברגע המכריע/רויטרס

גברים

טל פליקר שעלה אוטומטית לסיבוב השני, פתח את דרכו בקטגוריית משקל של עד 66 ק"ג בניצחון מרשים על אוסניאל סוליס הקובני, עם איפון שהושג 55 שניות בלבד מפתיחת הקרב. בסיבוב השלישי המתין לפליקר איוב אל אדריסי הקטארי, שעלה למזרן למרות הספק לגבי השתתפותו. הקרב עצמו היה שקול ונכנס לניקוד זהב בו פליקר ניצח בווזארי. בסיום הקרב הקטארי נהג בדרך לא ספורטיבית לאחר שסירב ללחוץ את ידו של יריבו. בשמינית הגמר התגבר הישראלי על ונדר מתאו מהרפובליקה הדומיניקנית בקרב צמוד שנגרר אף הוא לניקוד זהב. פליקר השיג ניקוד בתוספת הזמן וחגג עלייה לרבע הגמר. בקרב הבא שוב נגרר פליקר לניקוד זהב ושוב הצליח להשיג ווזארי, לנצח את דזמיטרי מינקו הבלארוסי ולהעפיל לשלב חצי הגמר, שם הפסיד למיכאיל פוליאייב בניקוד זהב, לאחר שהיה פחות דומיננטי וספג עונש עוד קודם לכן. בקרב על מדליית הארד יפגוש הישראלי את גאורגי זנטאריה האוקראיני.

הקרב מול זנטאריה החל כשפליקר בטעות חבט בפניו והתנצל. פליקר הצליח לשמור על זנטאריה לא אגרסיבי. זנטאריה ספג עונש אזהרה, אבל הוא בוטל. פליקר ביצע מהלך התקפי יפה, אבל האוקראיני הצליח לחמוק וספג אזהרה. פליקר היה פאסיבי וספג אזהרה בעצמו כשעל השעון פחות מדקה. פליקר קיבל צהוב שני אחרי מהלך פאסיבי. הקרב הסתיים והלכנו לניקוד זהב. פליקר הצליח לעשות שם ווזארי וניצח. יש לו מדליית ארד.

ברוך שמאילוב נעצר בשמינית הגמר באותה קטגוריית משקל, לאחר שנכנע גם הוא לפוליאייב הרוסי והודח מהמשך המשחקים. שמאילוב קיבל שני עונשים מהירים ונפסל על ידי שופטת ההתמודדות. הישראלי העפיל אוטומטית לסיבוב השלישי בין היתר כיוון שיריב אלג'יראי סירב להתחרות מולו. בסיבוב השלישי שמאילוב ניצח באיפון את חואן פוסטיגוס הפרואני בדרך לסיבוב הרביעי, שם כאמור הודח.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טל פליקר ג'ודוקא ישראלי. רויטרס
טל פליקר חוגג/רויטרס

נשים

גילי כהן התחילה את הופעותיה בקטגוריית משקל של עד 52 ק"ג עם ניצחון על טינה סיקיץ' הקרואטית באיפון מהיר ודילגה לסיבוב השלישי. בקרב הבא התגברה כהן בזכות ניקוד 40 שניות לסיום ההתמודדות על שרלין ואן שיק הבלגית ודילגה לרבע הגמר. בקרב הבא שלה כהן נגררה למאבק צמוד מול דיסטריה קרסניקי מקוסובו, ספגה עונש מוקדם, אבל השיגה ווזארי בשלב ניקוד הזהב וחגגה עלייה לחצי הגמר. יריבתה בחצי הגמר הייתה נאצומי צונודה היפנית בת ה-25, ש-15 שניות לסיום הפכה את כהן עם ווזארי והוסיפה עוד ריתוק כדי להכריע את הקרב. המומנטום השלילי השפיע גם בקרב על הארד מול נטליה קוזיוטינה, שהשלימה דאבל על הישראליות וריתקה את כהן לקראת סיום הקרב בדרך לזכייה במדליה. הישראלית סיימה במקום החמישי המכובד.

אריאל בצלאל התחרתה גם היא באותה קטגוריית משקל והודחה בסיבוב השני, בו נכנעה גם היא לקוזיוטינה מרוסיה. קוזיוטינה השיגה איפון מהיר וניצחה את הקרב בצורה חלקה. בסיבוב הראשון בצלאל הצליחה לנצח את אסטרלה לופס שריף מספרד. בצלאל הובילה בווזארי בפתיחת הקרב והשיגה ווזארי נוסף כדקה לפני סיום ההתמודדות. בסך הכול הופעה חיובית לספורטאית בת ה-21.

הג'ודוקא הישראלית גילי כהן באליפות העולם בבודפשט. AP
סיימה במקום החמישי. גילי כהן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully