וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בג'ודו: ראשוני נעצרה בשמינית, מינצקר הפסידה ברבע

נועה מינצקר ניצחה את שני הקרבות הראשונים שלה, אך נוצחה בידי יריבה קזחית ברבע הגמר וגם בבית הניחומים. ראשוני נכנעה לדולגובה הרוסייה ולא תתחרה על מדליה. בן דוד נכנע בקרב הראשון

הג'ודוקא שירה ראשוני (מימין) בקרב מול מרינה צ'רניאק, ריו 2016. רויטרס
נעצרה בשמינית. ראשוני מול צ'רניאק באולימפיאדת ריו/רויטרס

אליפות העולם בג'ודו הנערכת בבודפשט שבהונגריה נפתחה הבוקר (שני) בצורה מעודדת עבור המתחרים הישראלים. דניאל בן דוד, המתחרה בקטגוריה של עד 60 ק"ג, אמנם הפסיד לאורוזבואב דיורבק האוזבקי אחרי שהוביל ברוב שלבי הקרב עד שהוכרע באיפון לקראת הסיום, אבל שתי הישראליות הבאות צלחו את הקרב הראשון שלהן.

שירה ראשוני, המתחרה בקטגורה של עד 48 ק"ג, פתחה ברגל ימין את הופעותיה באליפות. ראשוני עבדה קשה מול טין הואנג טי מויטנאם, אבל לבסוף ניצחה עם ווזארי ארבע דקות בתחילת הקרב. היכולת הטובה של ראשוני נמשכה גם בסיבוב השני. היא פגשה יריבה מוכרת - מרינה צ'רניאק לה הפסידה באולימפיאדת ריו - אולם גברה עליה באיפון אחרי קרב נהדר מבחינתה. ראשוני נעצרה בשמינית גמר אחרי שנכנעה לאירינה דולגובה הרוסייה בהחלטת שיפוט. הקרב היה צמוד ועיקש, אבל השופט הכריע לטובת הרוסייה לקראת סיומו.

גם נועה מינצקר, שמתחרה לראשונה בקריירה באליפות העולם, עשתה את שלה עם ניצחון על קטרינה מנץ הגרמנייה, בזכות ווזארי שהושג בשלב מוקדם בקרב. בהמשך עלתה מינצקר למפגש עם ג'ואנה דיוגו הפורטוגלית וגברה עליה בווזארי אחרי קרב עיקש. בשלב רבע הגמר היא פגשה את גלבדרה אוגנוצצג הקזחית, שגברה עליה על בווזארי ולאחר מכן הפסידה גם בבית הניחומים מול יריבה מסרביה.

מלבד דניאל בן דוד, שירה ראשוני ונועה מינצקר, מייצגים את ישראל תשעה ספורטאים נוספים באליפות. המשלחת כוללת חמישה גברים ושבע נשים ולא כוללת את אורי ששון, ירדן ג'רבי, שגיא מוקי וגולן פולק שלא יצאו לאליפות העולם אחרי שסחבו בשנה האחרונה מאז האולימפיאדה בריו פציעות שונות.

מאמן הנבחרת שני הרשקו אמר לאחר יום התחרויות הראשון: "התחושות מעורבות. מצד אחד נועה מינצקר (7) ושירה ראשוני (9) עשו את הישג הקריירה שלהן באליפות העולם ולסיים בעשירייה הראשונה זו תוצאה איכותית ויוקרתית ומצד שני התחושה ששתיהן יכלו לעבור לפחות עוד סיבוב אחד. אני גאה בשתיהן, רואה התקדמות וביחס לתקופה כ-8 חודשים לפני תחילת הקריטריון האולימפי יש הרבה אופטימיות. כמובן שנועה ושירה מאוכזבות, אנחנו נבחרת שבאה לעשות הישגים בכל תחרות ובנבחרת שלי הישג זה מדליה. הפנים קדימה, נמשיך לעבוד קשה ולהשתפר. מקווה שמחר פעם נוספת גילי ואריאל יצליחו להביא את מלוא הפוטנציאל שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully