וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהשכל מנצח את הרגש: ניתוח הטרייד הגדול בין קליבלנד לבוסטון

23.8.2017 / 13:30

כי עכשיו העתיד של הסלטיקס יותר ברור, כי אירווינג סקורר הרבה יותר מוכח, כי תומאס שומר אפילו גרוע יותר, כי סימני השאלה סביבו מתרבים. אסף רביץ מנתח את הטרייד הגדול ומסביר למה בוסטון לא בהכרח הפסידה, אפילו שקליבלנד הרוויחה בגדול

קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס, מול אייזאה תומאס, בוסטון סלטיקס. AP
בחירה מושכלת מצד שתי הקבוצות. קיירי מול אייזאה/AP

מהרגע שקיירי אירווינג ביקש טרייד, בוסטון הייתה האופציה הכי הגיונית והכי פחות הגיונית. הכי הגיונית, כי יש לה את החבילה המושלמת שכוללת פוינט גארד סקורר בכיר, שחקן כנף יעיל בחוזה נוח מאוד, צעירים ובחירות דראפט מהם ניתן לבחור. הכי פחות הגיונית, כי קליבלנד שולחת את קיירי ליריבה הישירה שלה במזרח והופכת אותו למשוכה הקשה ביותר שתעמוד בין לברון ג'יימס לגמר שמיני ברציפות. עבור האוהדים, גמר מזרח בין לברון לקיירי נשמע טוב מכדי להיות אמיתי. מבחינת קליבלנד, זה משהו שהם מאוד היו מעדיפים להימנע ממנו, זה צעד שאף קבוצה לפניה לא עשתה מתוך בחירה.

גם מצד בוסטון מדובר בטרייד מאוד לא פשוט. היא מוותרת בו על השחקן שיצר בפלייאוף האחרון קשר רגשי עם הקהל בגארדן שרק הגדולים ביותר בתולדות המועדון המפואר הצליחו ליצור. הפלייאוף ההירואי של אייזאה תומאס לא יישכח זמן רב והפך אותו לשחקן האהוב ביותר על האוהדים המקומיים מאז פול פירס. הסלטיקס לא רק נפרדים מאייזאה לאחר הפלייאוף הזה, הם שולחים אותו ליריבה הגדולה שלהם ובעצם הופכים אותו לאחד האויבים הגדולים של הקבוצה. שתי הקבוצות בחרו לשים בצד שיקולים רגשיים בעלי משקל כבד כדי לבצע טרייד מאוד מחושב וחכם מבחינת שתיהן.

אחד המרוויחים הגדולים מהטרייד הוא קובי. קובי אלטמן, הכוונה, הג'נרל מנג'ר הטרי של קליבלנד. הוא קיבל רשמית את התפקיד ביום בו בקשת הטרייד של קיירי התפרסמה, נקלע לסיטואציה כמעט בלתי אפשרית מהיום הראשון שלו בתפקיד, מילולית. אך הוא לא ביצע מהלך מהיר של פאניקה, לא התעקש לחכות ולנסות לתת לעניינים להסתדר למרות שברור שאין לכך סיכוי וגם לא נדלק על שחקנים לא מוכחים שאף אחד אחר לא חושב שהם שווים טרייד על סופרסטאר. הוא בחן את השוק, ובסוף בחר באופציה הרציונלית ביותר. אלטמן השיג עבור קיירי מה שמנהלים מנוסים לא התקרבו להשיג עבור ג'ימי באטלר, פול ג'ורג' ודמרקוס קאזינס.

עוד בנושא:

טרייד ענק: קיירי אירווינג בבוסטון, אייזאה תומאס בקליבלנד
הלם ב-NBA, לברון נפרד מקיירי: "בחור מיוחד. איזו דרך עברנו"
ב-NBA מנסים להבין: מי ניצח ומי הפסיד בטרייד הגדול?

גורדון הייוורד, יוטה ג'אז, מול אייזאה תומאס, בוסטון סלטיקס. AP
כל הקיץ הוא עבד כדי להביא אותו, ובסוף מה? אייזאה תומאס עם גורדון הייוורד/AP

אחת השאלות הגדולות מבחינת קליבלנד הייתה האם היא תחשוב יותר על ההווה, בתקווה לבנות סגל שישכנע את לברון ג'יימס להישאר, או על העתיד, מתוך הנחה שלברון כבר החליט לעזוב. אלטמן הצליח להשיג גם וגם. בתסריט האופטימי, אייזאה תומאס יחליק בטבעיות לנעליים של קיירי ויתפקד כסקורר שני ברמה דומה. הוא הרבה פחות מוכח מאירווינג ברמות הגבוהות ביותר ומול ההגנות הטובות בליגה, אבל אחרי עונה של 28.9 נקודות למשחק ביעילות מרשימה ופלייאוף שכלל משחק של 53 נקודות לא היה סיכוי לקליבלנד למצוא הימור טוב יותר לעמדת הרכז.

ג'יי קראודר הוא מרכיב חשוב מאוד בגרסת ההווה של הטרייד מבחינת הקאבס. הוא בדיוק מה שהיה חסר לקליבלנד בשנתיים האחרונות: שחקן כנף נוסף שנותן אופציה של הרכבים נמוכים בלי שצריך להתפשר יותר מדי על איכות. אם הכל יילך חלק וקליבלנד תגיע לגמר נוסף מול גולדן סטייט, קראודר יפתור הרבה בעיות מיס-מאץ' וייתן לטיירון לו שחקן נוסף פרט ללברון שמסוגל להקשות קצת על קווין דוראנט.

אנטה ז'יז'יץ' הוא תוספת נחמדה של שחקן שיכול להתפתח לסנטר לגיטימי בליגה (בסלטיקס כנראה הרבה פחות מעריכים אותו אחרי ליגת הקיץ), אך זו הבחירה של ברוקלין שמייצגת את העתיד מבחינת קליבלנד. בחירה לא מוגנת של הקבוצה שהייתה החלשה בליגה בעונה החולפת היא הישג ענק לאלטמן בטרייד בו הוא כבר מקבל את אחד השחקנים הטובים בליגה בעונה האחרונה ותוספות. בגלל ריבוי הקבוצות שהולכות לבנייה מחדש במזרח סביר שברוקלין לא תהיה הקבוצה החלשה בליגה גם העונה, אך בחירה גבוהה כמעט בוודאות תהיה לקליבלנד בדראפט הבא, שיש בו כמות יפה של פרוספקטים מעניינים מאוד.

אלטמן השאיר לעצמו את כל האופציות פתוחות. אם עונה טובה של קליבלנד תשכנע את לברון לחשוב פעמיים על עזיבה, הבחירה של ברוקלין תהיה נכס שניתן להפוך בטרייד לשחקן משמעותי שיכול לתרום עכשיו. אם לברון יעזוב, יהיו לו מספיק כלים לשכנע לפחות את אייזאה, שגם הוא מסיים חוזה בקיץ הבא, להישאר בקבוצה מעניינת עם קווין לאב, טריסטן תומפסון, קראודר ובחירה גבוהה (שגם במקרה הזה אפשר להפוך לשחקן משמעותי בהווה). אם גם אייזאה יעדיף לעזוב, הוא יוכל לבנות מחדש עם הבחירה של ברוקלין ומה שיקבל על לאב. הטרייד הזה מבטיח שעזיבה של לברון לא תשאיר אחריו אדמה חרוכה. זה טרייד נהדר עבור קליבלנד מכל נקודת מבט אפשרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס מול ג'יי קראודר בוסטון סלטיקס. AP
בדיוק הסיוע שלברון היה צריך. קראודר מול ג'יימס/AP

זה לא אומר שהטרייד הזה רע לבוסטון. במבט ראשון קשה להבין למה דני איינג' היה מוכן לשלם כל כך הרבה כדי להחליף את אייזאה בקיירי. אך רשימת הסיבות לכך יכולה לשכנע בנחיצות המהלך:

1. קיירי הוא אחד הסקוררים המוכחים בליגה. הרבה מאוד שחקנים שמסוגלים לקלוע בצרורות בעונה הרגילה ובסיבובים המוקדמים של הפלייאוף הופכים לכמעט לא רלוונטיים בשלבים המאוחרים, כשהגנות חזקות מתכוננות אליהם במיוחד. לקיירי יש ברזומה שלושה משחקים של 38 נקודות ומעלה בגמר, מול ההגנה המצוינת של קליי תומפסון, ובבוסטון ראו איך הוא מסתדר גם מול אייברי ברדלי שנחשב לשומר המושלם עליו. אייזאה יצטרך להוכיח שהוא מסוגל להתקרב ליכולת הזו מול הגנה שמרוכזת בו ושומרים איכותיים. בפלייאוף האחרון, כאשר וושינגטון נטולת הסטופר התחילה לבצע התאמות אליו היה לו קשה וגם במעט הזמן שהספיק לשחק מול קליבלנד לא היה לו פשוט.

2. קיירי רחוק מלהיות שומר גדול, אבל אייזאה, בגלל הגודל שלו, הוא נטל הגנתי משמעותי הרבה יותר. בפלייאוף התרחש משחק חתול ועכבר בין ההתקפה של היריבה להגנה של בוסטון, כשבראד סטיבנס נאלץ להשקיע מאמץ רב בלהחביא את תומאס בהגנה. ככל שהפלייאוף מתקדם זה יהיה קשה יותר. איפה, בדיוק, מחביאים אותו מול גולדן סטייט?

3. אייזאה סוחב כרגע פציעה בירך שגרמה לו להפסיד את שלושת המשחקים האחרונים בגמר המזרח, הוא עדיין מתאושש ממנה ולא ברור מתי יהיה כשיר. ישנם דיווחים שבבוסטון היו מוטרדים מהפציעה הזו, בקליבלנד כרגע נראה שפחות מוטרדים וייתנו לו זמן לחזור בהדרגה. מעבר לפציעה הספציפית, האופן בו תומאס סיים את הפלייאוף יכולה להעלות סימני שאלה בנוגע לסיכוי של הגוף השברירי והסגנון ההרפתקני שלו לשרוד סדרות מול הגנות קשוחות. גם קיירי סוחב היסטוריית פציעות מדאיגה, אבל בשנתיים האחרונות הוא הראה שהגוף שלו כן יכול להחזיק מעמד בפלייאוף שלם.

מרכוס סמארט בוסטון סלטיקס חוגג. AP
עכשיו יהיה יותר קל להשאיר אותו. סמארט/AP

4. השניים אמנם נבחרו במקום הראשון והשישים של אותו דראפט (מחזור 2011 שמתחיל להיראות היסטורי), אך יש ביניהם הבדל של שלוש שנים. אייזאה כבר בן 28 ואם היה נשאר בבוסטון איינג' היה צריך להחליט בקיץ הבא אם לתת חוזה סופר מקס (כ-200 מיליון דולר לחמש שנים) לשחקן שיסיים את החוזה הזה בגיל 34 ובכלל לא ברור אם הסגנון שלו מסוגל להחזיק מעמד גם בעשור הרביעי לחייו. קיירי, לעומת זאת, בן 25 כרגע, וכשבוסטון תציע לו חוזה הוא יהיה בן 27, גיל הרבה יותר הגיוני להחתים בו שחקן לחמש שנים.

5. השנה הנוספת (לפחות) בחוזה של קיירי תהפוך את הקיץ הבא של בוסטון לקל הרבה יותר. איינג' יוכל להחתים די בנחת את מרכוס סמארט על חוזה גבוה ולדעת שלבעלי הבית תהיה שנה אחת פחות לדאוג מתשלומי מיסים גבוהים. זו נקודה חשובה. בעקבות הטרייד, מאוד יכול להיות שסמארט יקבל את הארכת החוזה שלו כבר הקיץ.

seperator

כמעט בלי לשים לב, בוסטון עברה הקיץ מהפכה שלמה, ואת העונה הבאה תפתח ללא ארבעה מחמשת שחקני החמישייה בעונה החולפת. במקומם הגיע הצמד קיירי אירווינג וגורדון הייוורד, שני שחקנים בתחילת שיא הקריירה שלהם עם היררכיה ברורה בה כל אחד נמצא במקום בו הוא רוצה להיות. קיירי לא יכול היה לצפות לסיטואציה טובה יותר בה הוא משמש ככוכב ראשי, הייוורד יהיה אחד ממספרי 2 הטובים והשלמים בליגה. אל הורפורד, השריד היחיד מהחמישייה הקודמת, ירגיש גם הוא הרבה יותר בנוח בתפקיד השחקן שעושה הכל חוץ מלקלוע. השלישייה הזו תהיה מוקפת בצעירים המוכשרים שנבחרו בשנים האחרונות, כשלאיינג' יש עוד בחירה גבוהה בקנה.

ניתן להבין ביקורת על איינג' בטרייד הזה, אך השורה התחתונה היא שהוא מסיים את הקיץ עם סגל צעיר ואיכותי מאוד שאמור להשתלט על המזרח בקרוב, אם לא כבר העונה. הוא סוף סוף השתמש בנכסים שלו כדי להביא את הכוכב הגדול שבוסטון מחכה לו. זה לא הכוכב שמישהו היה מהמר שיגיע בתחילת הקיץ, אבל קיירי בהחלט עשוי להתברר כיחיד מבין השחקנים שעברו קבוצות הקיץ שיכול להוביל בעצמו קבוצה למאבקי אליפות. יהיו סביבו מנהיגים, יהיה לו מאמן שיבנה שיטה שתאפשר גם לשאר השחקנים לבוא לידי ביטוי, כל מה שצריך ממנו זה להמשיך להופיע למעמדים הגדולים ולספק תצוגות קליעה יוצאות דופן כפי שעשה לצד לברון ג'יימס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully