וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש של זידאן? השער מהחצי הדגיש את הגאונות של נביל פקיר

20.8.2017 / 8:43

הוא נזרק בנעוריו מליון ועבר פציעה קשה בברכו, אבל נביל פקיר מתגבר על הכל בזכות האופי והכשרון העצום. אחרי השער המרהיב, ההשוואות לזיזו התחדדו עוד יותר. והוא בכלל אוהד ברצלונה

זה היה בסך הכל המחזור השלישי, אבל בצרפת כבר בחרו את שער העונה. הבעיטה המופלאה אתמול (שבת) של נביל פקיר, הגאון של ליון, מחצי מגרש היתה מרהיבה ומיוחדת במינה. בדרך כלל, בעיטות מטווחים הזויים מסוג זה מצליחות כאשר הכדור עולה בקשת גבוהה. הביצוע של פקיר היה שונה לגמרי, כי הוא שלח מקו האמצע כדור שעלה כל הזמן והגיע לשיאו בדיוק מעל ידיו של השוער. מדובר בשילוב פנומנלי של עוצמה ודיוק – וגם חוצפה. והוא בכלל עשה זאת ברגלו הימנית החלשה, מה שהופך את האירוע למדהים עוד יותר.

יש הרבה סמליות בכך שהשער נכבש דווקא נגד בורדו, ורבים בעיר היין נזכרו בשער אדיר של זינדין זידאן לזכותם. לפני 22 שנה, בשלהי 1995, שלח הכוכב העולה בן ה-23 כדור לרשת בטיס כמעט מחצי מגרש בגביע אופ"א, וגם הוא עשה זאת ברגלו החלשה (השמאלית במקרה זה). ההקבלה הזו תחזיר לכותרות את ההשוואה של פקיר לזיזו, שהיתה פופולרית מאוד עוד בעונת הפריצה שלו ב-2014/15. זה לא מפתיע, כי פקיר הוא צרפתי ממוצא אלג'יראי, עושה משחק עם שליטה וירטואוזית בכדור וראיית משחק יוצאת דופן, והתווית של זידאן הבא ישבה עליו טוב.

עוד בנושא:

ספרד: 2:2 דרמטי לאתלטיקו מדריד נגד ג'ירונה
אנגליה: מנצ'סטר יונייטד הביסה את סוונסי 0:4
איטליה: ניצחונות ליובנטוס ונאפולי במחזור הפתיחה

נביל פקיר (במרכז) חוגג עם שחקני ליון. רויטרס
שער העונה כבר במחזור השלישי. פקיר/רויטרס

"אם זיזו יתקשר, אגיע מיד"

לא רק העיתונאים דיברו על כך, אלא גם הכוכבים שהכירו את זידאן מקרוב. ז'אן-פייר פאפן, למשל, הצהיר: "נביל יודע לעשות הכל עם הכדור. הוא אדיר, מסוג השחקנים שגורמים לצופים לקפוץ מהכיסא. הוא מסוגל ללכת בעקבות זידאן ולזכות בכדור הזהב, ויעבור בקרוב לקבוצת על". עזבו את פאפן – אפילו זידאן עצמו הכריז לפני שנה וחצי: "פקיר הוא שחקן מדהים. אני מתרשם מהכישורים הטכניים שלו, וניכר שיש לו המון אופי". האמירה היתה חשובה במיוחד כי זידאן כבר מונה אז למאמן ריאל מדריד, והשמועות על איחוד של השניים בסנטיאגו ברנבאו לא נשמעו תלושות מהמציאות.

"אם זיזו יתקשר, אגיע מיד למדריד. לא אהיה מסוגל לסרב לו. ליון היא קבוצה גדולה, אבל המטרה שלי היא להגיע רחוק ככל הניתן ולפתח את הקריירה", אמר פקיר. במהלך העונה שעברה, דווח בצרפת כי ריאל שלחה סקאוטים למשחקים רבים של ליון על מנת לעקוב מקרוב אחרי התקדמותו של הקשר, וסכום של 50 מיליון יורו הוזכר כתשלום שהמועדון יהיה מוכן לשקול. ואולם, זידאן החליט כי בשלב זה הוא לא זקוק לבן ארצו בסגל עמוס הכוכבים. גם כך הוא נפרד מחאמס רודריגס שנשלח בהשאלה לבאיירן מינכן ולא תמיד מוצא מקום לאיסקו על המגרש. כך נשאר דווקא פקיר בבית, בעוד רוב חבריו עזבו.

בוגרי האקדמיה הנהדרת של ליון התפזרו לכל עבר. סמואל אומטיטי נמכר לברצלונה כבר לפני שנה. הקיץ עבר הסקורר המחונן אלכסנדר לקאזט לארסנל, קורנטן טוליסו הצטרף לבאיירן מינכן וכבר התכבד לכבוש לזכותה במחזור הפתיחה ביום שישי, והקפטן הוותיק מקסים גונאלון פותח הרפתקה חדשה ברומא. הסרט שלו עבר לזרועו של פקיר, כי המאמן ברונו ז'נסיו החליט כי הוא צריך להיות המנהיג החדש – לא רק על הדשא אלא גם בחדר ההלבשה. "יש לי הרבה יותר אחריות עכשיו. אני צריך לעודד את כולם ולגרום להם לתת את המקסימום בכל רגע נתון. זהו כבוד גדול עבורי, תמיד חלמתי להיות קפטן קבוצתי האהובה", אמר הקשר.

שחקן ליון נביל פקיר. רויטרס
סומן כמנהיג החדש. פקיר/רויטרס

זהר גם בשדות תפוחי אדמה

הוא נאלץ לעבור דרך ארוכה כדי להגשים את החלום הזה, כי פעם ליון ממש לא האמינה בו. כאשר היה בן 15, קיבל פקיר הודעה על שחרורו מהאקדמיה בשל כושר פיזי לא מספק. הנער היה צנום מדי וחלש מדי לדעת המנהלים, גם אם חלק מאנשי המקצוע השמיעו מחאה. "נדהמתי כאשר שמעתי שנביל נופה, אבל לפעמים קשה להעריך את היכולות בגיל הזה. המשכתי לעקוב אחריו, ולבסוף הצלחתי לשכנע את את המועדון לקחת אותו בחזרה", סיפר לימים מאמן הנוער ז'ראר בונו.

המעקב הזה התבצע הרחק מאור הזרקורים. פקיר חזר תחילה למועדון ילדותו הזעיר וול-אן-וולאן, בו משמש אביו כסגן הנשיא, ואז המשיך לסן-פריס מהליגה הרביעית. הוא שיחק על מגרשים באיכות של תפוחי אדמה, והשחקנים נאלצו לעתים לקום בארבע בבוקר כדי לנסוע למשחקי חוץ באוטובוס, כי בקופה לא היה כסף למלון. גם בתנאים אלה, כשרונו בלט למרחקים, ומועדונים רבים שלחו נציגים על מנת לבחון אותו. בשלב מסוים, החליטה סנט אטיין שהיא מעוניינת בשחקן הצעיר. יש שחקנים שהיו קופצים על ההזדמנות לנקום בליון וחותמים בשורות הירוקים, היריבה האיזורית הגדולה והמושבעת. פקיר בחר אחרת. הוא האמין שיוכל לחזור לקבוצה שאהד מגיל אפס, וכך אכן קרה ב-2011. בחלוף שלוש שנים נוספות, הוא כבר שבה לבבות ברחבי המדינה כולה.

ב-2014/15 אי אפשר היה לעצור את שיתוף הפעולה שלו עם לקאזט. פקיר סיים את העונה עם 13 שערי ליגה ותשעה בישולים, והנשיא ז'אן-מישל אולאס הגדיר אותו כ"מסי שלי". הנסיקה נעצרה באופן מזעזע. בספטמבר 2015, שבוע אחרי שכבש את השלושער הראשון בחייו, בהופעת הבכורה בהרכב נבחרת צרפת, אותה העדיף בתום סאגה ארוכה על אלג'יריה אשר האמינה בשלב מסוים כי תזכה בשירותיו, קרע פקיר את הרצועות בברכו. הוא החמיץ את רוב העונה, וגם את ההזדמנות לשחק ביורו 2016.

נביל פקיר במדי נבחרת צרפת עם דידייה דשאן. AP
גם הפציעה לא עצרה אותו. פקיר עם דשאן/AP

ניצוצות של דה לה פניה

כל הקריירה עמדה אז בסימן שאלה. לא כולם מסוגלים להתאושש ולחזור לכושר האופטימלי אחרי הניתוח המורכב, קל חומר כאשר מדובר בשחקן שמבסס חלק מהמשחק על זריזות ושינוי כיוון. אלא שפקיר הוא שחקן מגוון, והוא חזר בגדול. לפני הפציעה, הוא שיחק לא פעם באגף, ואפילו נוסה כחלוץ מרכזי אם לקאזט לא היה כשיר. אחריה, הוא מתופקד בעיקר כפליימייקר במרכז המגרש, שם אפשר להביא לידי ביטוי את ראיית המשחק הכבירה שלו. הוא מתמחה במסירות זהב לכל הטווחים ובהכתבת הקצב, וגם תורם המון בעיטות מסוכנות.

כעת, ללא לקאזט, ליון זקוקה לבישולים ולשערים שלו אפילו יותר. פקיר עוזר לחלוצים החדשים, מריאנו וברטראן טראורה, להתאקלם בקבוצה, ואכן מגלה מנהיגות כקפטן. במחזור הפתיחה, הוא הצטיין עם צמד ב-0:4 החלק על העולה החדשה שטרסבורג. בשבוע שעבר, בישל פקיר בכדור קרן אופייני למריאנו ב-1:2 בראן. אתמול זו כבר היתה שירה של ממש, הרבה יותר יפה אפילו בהשוואה לזידאן מול בטיס.

למעשה, השער הדומה ביותר לזה של פקיר אתמול הובקע ב-1996 על ידי איבן דה לה פניה לזכות ברצלונה מול סראגוסה. בודהה הקטן היה אז הלהיט הגדול של קטלוניה, ונראה בדרך לגדולה. פקיר מזכיר אותו מאוד בתכונות רבות, ואם ברצלונה מחפשת את היורש הנכון לצ'אבי ואנדרס אינייסטה בהחלט כדאי לה להסתכל בכיוונו. הרי בארסה היא קבוצתו האהודה של פקיר מחוץ לצרפת, והוא דיבר לא פעם על החלום להגיע לשורותיה, לפני שזידאן קיבל את הג'וב בריאל. הוא לא יסרב לזיזו, אבל יתקשה מאוד לעמוד גם בפיתוי לככב בקאמפ נואו.

שתי האופציות יכולות להיות רלוונטיות אחרי המונדיאל, ודרושה עונה גדולה על מנת להיכנס לתמונת ההרכב של דידייה דשאן, אשר נהנה מעושר עצום של כשרונות בחלק הקדמי. בינתיים, זה מסתמן כהצלחה, ותואר אחד – שער העונה – כבר אפשר לרשות לזכותו של אחד השחקנים מהמרתקים ביותר ביבשת.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully