וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקדים את גריזמן: יוכין על המעבר של אלכסנדר לקאזט לארסנל

6.7.2017 / 16:00

אחרי שבילה את הקריירה בליון אהובתו, יוצא החלוץ לאתגר הגדול בלונדון, וינסה לזכות בתואר לפני חברו הטוב, אותו כמעט החליף באתלטיקו מדריד. ארסן ונגר יודע עליו הכל, ויש גם הקבלה לתיירי הנרי

אתר רשמי

המלפפון: החזרה המסתמנת של ויין רוני לאברטון היא הדבר הנכון ביותר מבחינת כל הצדדים. לא סין, אלא שיבה הביתה לאוהדים שהתגעגעו אליו מאוד. זה עשוי להיות אחד הסיפורים המרגשים של השנה.

הצנון: אסמואה ג'אן חתם בקייסריספור הטורקית אחרי שנים ארוכות באיחוד האמירויות ובסין. מלך שערי נבחרת גאנה בכל הזמנים אולי עשה כסף טוב, אבל זרק לפח את כשרונו. אחד השחקנים המבוזבזים בהיסטוריה.

עוד בנושא

אלכסנדר לקאזט חתם בשורות ארסנל והפך לשחקן היקר בתולדות המועדון
ג'רארד פיקה על חידוש החוזה של מסי: "חדשות נהדרות, בטוח שנמשיך לזכות בתארים"
ריאל מדריד הודיעה באופן רשמי על החתמתו של תאו הרננדז

seperator

סיפור של קיץ

שני החברים הטובים בני ה-26 נולדו בהפרש של חודשיים באיזור ליון. הם אהדו מאז ומתמיד את הקבוצה, וגדלו בזמן טוב מאוד מבחינת המועדון שזכה בשבע אליפויות רצופות בין 2002 ל-2008. אחד מהם הגשים את החלום בגיל 12, התקבל לאקדמיה של ליון, התקדם בהדרגה והפך לימים לכוכב הגדול של הקבוצה. רק אתמול (רביעי) עזב אלכסנדר לקאזט לארסנל כרכש היקר ביותר בתולדות התותחנים – כ-60 מיליון יורו. לשני לא היתה פריבילגיה מסוג זה. הוא נדחה על הסף על ידי ליון כי היה קטן ושברירי מדי, ונאלץ לחפש את עצמו במחוזות אחרים. בגיל 14 הגיע אנטואן גריזמן לבית הספר של ריאל סוסיאדד, ומאז הכל היסטוריה.

כאשר מתבוננים על דרכיהם השונות בדיעבד, נראה כי דווקא "המזל" של לקאזט היה בעוכריו בסופו של דבר. לצערו הרב, תקופת הזוהר של ליון תמה בדיוק כאשר עלה לסגל הקבוצה הבוגרת, ומאז גם הצטיינותו ויכולתו היציבה מול השער לא סייעו לקבוצתו האהובה להתמודד עם האתגרים. אפילו אקורד הסיום שלו, במחזור הנעילה של עונת 2016/17, היה סמלי.

במשחק חסר חשיבות מול ניס, שכבר הקדימה את ליון במקום השלישי והעפילה על חשבונה למוקדמות ליגת האלופות, הובילה המארחת 2:3 כאשר הוחלף לקאזט לקול תשואות האוהדים. הוא הבקיע צמד, העלה את מאזנו לשיא מועדון של 28 כיבושים בליגה ו-37 שערים בכל המסגרות, והקהל קם על רגליו כדי להיפרד מהכוכב האהוב. כולם ידעו שיהיה זה משחקו האחרון במדים הלבנים. בזמן פציעות ספגה ליון פנדל מיותר, והחגיגה הסתיימה בתיקו 3:3 מאכזב. אפילו את המתנה האחרונה לא השכילה הקבוצה להעניק לסקורר, אשר עוזב את הבית עם 100 עגול בעמודת שערי הליגה, אך ללא אף תואר.

עוד באותו נושא

אלכסנדר לקאזט חתם בשורות ארסנל והפך לשחקן היקר בתולדות המועדון

לכתבה המלאה
שחקן ליון אלכסנדר לקאזט חוגג. רויטרס
מאה שערים, אף תואר. אלכסנדר לקאזט/רויטרס

שער ניצחון בגמר אליפות אירופה

מצד שני, גם לגריזמן אין תארים קבוצתיים בקריירה. הוא נרכש על ידי אתלטיקו מדריד בקיץ 2014, כאשר היא היתה אלופה, אך מאז חווה אכזבות בליגה הספרדית, והפסיד פעמיים בגמר ליגת האלופות לריאל מדריד. בלי קשר, הוא הפסיד גם בגמר יורו 2016, על אף שהוכתר בהחלטה שנויה במחלוקת לשחקן המצטיין בטורניר. וכך, באופן מעט ביזארי, התואר היחיד של החברים הטובים היה ונותר זה שהניפו ביחד, אי שם ביולי 2010.

היה זה באליפות אירופה עד גיל 19 שנערכה על אדמת צרפת, ושני הגיבורים הגיעו אליה במעמד שונה בתכלית. גריזמן כבר נחשב לכשרון בקנה מידה משמעותי בחבל הבאסקים, אחרי שסייע לריאל סוסיאדד לשוב לליגה הבכירה כשחקן בטוח בהרכב. לעומתו, עדיין השתייך לקאזט לקבוצת המילואים של ליון, וקיבל 12 דקות בודדות בליגה הצרפתית. לכן היה גריזמן שחקן הרכב בנבחרת הצעירה, לצד ז'יל סונו, אשר נחשב לפוטנציאל הגדול מכולם והוחתם עוד ב-2007, באופן אירוני למדי, על ידי ארסנל. רצה הגורל, ודווקא לקאזט עשה את הכותרות הגדולות באליפות הזו. גריזמן נפצע והוחלף במחצית בגמר מול ספרד, ואילו חברו הקרוב נכנס כמחליף לקראת הסיום ונגח את שער הניצחון בדרך ל-1:2.

שחקני נבחרת צרפת אלכסנדר לקאזט, אנטואן גריזמן. AP
התואר היחיד שלהם. לקאזט וגריזמן בנבחרת/AP

בפיגור אחרי גריזמן בכל החזיתות

אחרי הכיבוש הזה פורסמו בצרפת לא מעט כתבות צבע על הפוטנציאל הגדול של לקאזט, אבל הוא נאלץ להמתין עוד זמן רב לפריצה הגדולה, למרות שער שיוויון חשוב מול הפועל תל אביב בליגת האלופות בשלהי 2010. הוא שולב באופן משמעותי בסגל הבכיר של ליון רק ב-2011, תפס מקום קבוע בהרכב כשחקן אגף ב-2012, ומצא את תפקידו הנכון על המגרש כחלוץ מרכזי ב-2013 אחרי עזיבתו של ליסאנדרו לופס הארגנטיני.

אז גם התרחש המפגש המרתק עם החבר. גריזמן הגיע עם ריאל סוסיאדד למגרש בו תמיד חלם לככב לקרב במוקדמות ליגת האלופות וכבש במספרת מרהיבה. הבאסקים ניצחו בשני המשחקים בתוצאה הזהה 0:2, והיכו שוק על ירך את הצרפתים. זה היה הרגע בו הסקורר הבלונדיני, שהחל את הקריירה אף הוא כשחקן אגף, הפך לסטאר בקנה מידה אירופי. גריזמן נכלל בסגל הצרפתי לגביע העולם בברזיל, בעוד לקאזט אפילו לא התקרב למעמד. גם בחלוף שנתיים, ביורו 2016, הוא נשאר מחוץ ל-23 השמות שפירסם המאמן הלאומי דידייה דשאן, והפעם זו כבר היתה החלטה שנויה במחלוקת.

ואולם, יש תחושה כי השחקנים המקומיים המובילים בליגה הצרפתית לא מוערכים מספיק. מצפים מהם לעבור לקבוצה "גדולה" יותר על מנת להצדיק את מקומם בנבחרת. נכון לעכשיו, יש לגריזמן 16 שערים ב-43 הופעות בינלאומיות, ללקאזט שער בודד ב-11 משחקים. בשלוש השנים האחרונות חיכו כי לקאזט יעשה את הצעד המתבקש, אבל הוא המתין, וכך גם נשיא ליון ז'אן-מישל אולאס אשר הצמיד לו תג מחיר מפלצתי. החלוץ גם רצה להותיר אחריו חותם אמיתי בקבוצה שגידלה אותו. לבסוף, התברר שאין באפשרותו לעשות כן.

מאמן נבחרת צרפת, דידייה דשאן. רויטרס
לא זימן את לקאזט ליורו. דידייה דשאן/רויטרס

מעריץ את הנרי, גם בגלל השורשים

הקיץ שוב היו אמורים המסלולים שלהם להצטלב, כאשר לקאזט סומן כמחליפו של גריזמן באתלטיקו. הכוכב של דייגו סימאונה כבר היה במגעים עם מנצ'סטר יונייטד, והמאמן הארגנטיני סימן את האיש מליון כיורשו האופטימלי. קל להבחין בדמיון מסוים בסגנון המשחק שלהם – שניהם נמוכים יחסית (175 סנטימטרים), ניידים מאוד, מבצעים הספק עבודה אדיר וניחנים בקור רוח מול השער. כמו גריזמן, הוכיח לקאזט את יעילותו במשחק לחץ ללא כדור. כמו גריזמן, הוא קטלני במתפרצות. הוא היה בדרך לבירת ספרד, בתנאי שעונש איסור ההעברות על אתלטיקו יבוטל.

הוא לא בוטל, ולכן גם גריזמן סירב לעזוב את המועדון בעת צרה ונשאר. אז לקאזט הפך שוב לסחורה חמה בשוק, תוך שהוא מצהיר כי יעבור רק לקבוצה שתשחק בליגת האלופות. ארסנל לא עונה על ההגדרה, לראשונה מזה שני עשורים, אבל ארסן ונגר הצליח לשכנע את בן ארצו לשנות את דעתו. "אני גאה להיות כאן כי ארסנל היא מועדון מפואר. בילדותי חלמתי לשחק בה בזכות תיירי הנרי וכוכבים צרפתים אחרים. היום אני מגשים את החלום", הסביר החלוץ אתמול בעת הצגתו.

הוא אולי לא הנרי, אבל ההקבלה הזו בהחלט מתבקשת, בין היתר כי לקאזט – בדיוק כמו מלך השערים של התותחנים בכל הזמנים – הוא יליד צרפת ממוצא גוואדלופי. הוא שייך לדור שלא מכיר את ארסנל ללא ונגר, ומבחינתו זה המועדון הכי צרפתי מחוץ לצרפת. השילוב שלו באיצטדיון האמירויות יהיה טבעי, ויש מספר סיבות להניח כי זו בחירה מנצחת עבור כל המעורבים.

חלוץ ארסנל אלכסנדר לקאזט. אתר רשמי ארסנל, אתר רשמי
למד מזמן את הסגנון של ארסנל. לקאזט/אתר רשמי, אתר רשמי ארסנל

יד ימינו של ונגר – המנטור של לקאזט

לא לחינם החל ונגר לנסות להחתים את לקאזט עוד ב-2014, ולא הפסיק את מאמציו מאז. לרשותו מידע מושלם על השחקן החדש, בזכות אחד האנשים המקורבים ביותר, רמי גארד. כקשר אחורי, חתם הצרפתי בארסנל, ביחד עם פטריק ויירה, ב-1996 – עוד לפני שהמנג'ר הוצג רשמית. הוא הפך ליד ימינו של ונגר על המגרש ולאיש סודו, ובהמשך נעזר במורה רבות כאשר השלים את חובותיו בקורס מאמנים.

גארד, יליד ליון, חזר לקבוצת נעוריו אחרי הפרישה, כיהן כעוזרו של ז'ראר הוייה ומילא תפקידים נוספים, וב-2011 מונה למאמן הראשי. שלוש שנותיו עם לקאזט היו קריטיות עבור השחקן. גארד הוא זה ששינה את תפקידו והפך אותו לחלוץ רחבה. בזכות גארד שיפר לקאזט אספקטים רבים מאוד במשחקו ואת ההבנה הטקטית. בסופו של דבר, גארד הוא זה שהמליץ עליו באופן נחרץ ל-ונגר. גארד מכיר אותו כמו את כף ידו, ואם ונגר טען אתמול יש יש ללקאזט "אופי חזק", אפשר לסמוך עליו שהוא יודע על מה הוא מדבר.

הקשר הזה נוצר, אם כך, לפני שנים רבות, ולקאזט למד מזמן את הסגנון של ארסנל. הוא יהיה מאושר לקבל אספקת כדורים ממסוט אוזיל, כפי שהיה רגיל לשתף פעולה בליון עם נביל פקיר, שחקן שמזכיר בתכונותיו את הפליימייקר הגרמני. מדובר בשדרוג משמעותי מאוד לחוד התותחנים, והעובדה כי הם לא ישחקו העונה בצ'מפיונס-ליג דווקא עשויה לעזור להם. המשימה של לקאזט ברורה – אחרי שנים רבות של אכזבות הוא רוצה תואר, ורצוי אליפות. הוא גם ישמח להקדים במירוץ למטרה זו את גריזמן, וחייבים לומר כי סיכוייה של ארסנל לסיים בספגה באנגליה טובים יותר מאלה של אתלטיקו בספרד.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully