וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאים בדור: 10 הצעירים הספרדים שינסו לכבוש העונה את לה ליגה

18.8.2017 / 16:02

הלאומן של ריאל, הגרסה הירוקה של מסי, הכישרון שפדה את סעיף השחרור שלו. התרגשתם מאסנסיו? בשערי הליגה הספרדית עומדים בתור עוד כמה יהלומים, כולל מי שעשוי להיות יליד שנות ה-2000 הראשון בלה ליגה. הנה 10 המבטיחים ביותר

אימג'בנק GettyImages

שנתונים 90' עד 92' הציפו את הכדורגל הספרדי בכמויות של כישרון. הדור הזה, שזכה באליפות אירופה לנבחרות צעירות שנערכה בישראל בקיץ 2013, השתלט על לה ליגה עם שמות כמו איסקו, קוקה, דני קרבחאל, איניגו מרטינס ואסייר יראמנדי, והתרחב גם למועדונים בכירים נוספים באירופה עם דויד דה חאה, אלברטו מורנו, מארק בארטרה, טיאגו אלקנטרה ואלברו מוראטה.

הספרדים מקווים שהדור הזה יצליח להחזיר את התהילה גם לנבחרת הבוגרת, אבל בינתיים גל נוסף של צעירים נכנס בשערי הליגה הבכירה ומאיים להפוך את עונת 2017/18 לעונה "הכי ספרדית". בזמן שברצלונה סובלת ממשבר בתחום, ריאל מדריד התאהבה במגמה המקומית בעקבות הפיכתו של מרקו אסנסיו לכוכב, והחזירה כמה מושאלים מוכשרים בתקווה לשחזר את ההצלחה. אבל היא לא לבד.

לכבוד פתיחת העונה בלה ליגה, קבלו את 10 הצעירים הספרדים אליהם כדאי לשים לב.

עוד בנושא:
לה ליגה נפתחת בסופ"ש: אתלטיקו מתארחת בבכורה של ג'ירונה
לואיס סוארס ייעדר כחודש, פאוליניו הוצג בברצלונה
ברצלונה בשפל עמוק אחרי הפיאסקו בסופרקופה

דני סבאיוס - ריאל מדריד

דני סבאיוס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
דני סבאיוס/רויטרס

האחד שחמק למונצ'י. בגיל 13 עוד השתייך דני סבאיוס לסביליה, אך המועדון שחרר אותו בגלל בעיית ברונכיטיס, רק כדי לראותו עושה את צעדיו הראשונים אצל היריבה המושבעת בטיס. הקשר המרכזי בן ה-21 משלב יכולות הגנתיות והתקפיות, ואחרי שנבחר לשחקן המצטיין של אליפות אירופה לנבחרות צעירות החלו להתמקד יותר בכישוריו המקצועיים ופחות בהתבטאויות העבר הלאומניות ("הלוואי שתיפול פצצה ביציע ותהרוג את הכלבים הקטלאנים והבאסקים", "עופו מהמדינה, קטלאנים"). בקיץ נרכש על ידי ריאל מדריד ב-17 מיליון יורו, כחלק מהמגמה הספרדית, וינסה להצדיק את ההגדרה: "היורש של לוקה מודריץ'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פאבלו פורנאלס - ויאריאל

פאבלו פורנאלס במדי מלאגה, 2016. GettyImages
פאבלו פורנאלס/GettyImages

ארסן ונגר ראה את פאבלו פורנאלס וזיהה גרסה רעננה של סנטי קאסורלה. ארסנל פנתה למלאגה בניסיון לבצע עסקה, אבל הקשר ההתקפי בן ה-21 העדיף לחזור הביתה. הוא כל כך רצה להיות שוב ליד המשפחה והחברים, עד ששילם בעצמו את סעיף השחרור ממלאגה בסך 12 מיליון יורו וחזר לוויאריאל, אותה עזב בגיל 12. פורנאלס האלגנטי היה עושה המשחק של מלאגה ובעונה שעברה (שישה שערים ושלושה בישולים) אפילו הספיק לערוך הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת. בוויאריאל שמרו לקשר החכם והאנרגטי את משבצת הפליימייקר. עכשיו הוא צריך להוביל.

אלברו אודריוסולה - ריאל סוסיאדד

אלברו אודריוסולה שחקן ריאל סוסיאדד. אתר רשמי ריאל סוסיאדד, אתר רשמי
אלברו אודריוסולה/אתר רשמי, אתר רשמי ריאל סוסיאדד

במחזור הפתיחה מול סלטה ויגו, יערוך אלברו אודריוסולה בסך הכול את הופעתו ה-16 בלה ליגה. ב-15 המשחקים הקודמים הוא הספיק לבשל חמישה שערים מעמדת המגן הימני, ותוך חצי שנה הפך משחקן מילואים שהוזעק בגלל פציעות של שני המגנים, למנייה בטוחה בהרכב של ריאל סוסיאדד, סגן אלוף אירופה עם הנבחרת הצעירה ומועמד לריאל מדריד. הבאסקים, ששמחו להרוויח עוד שחקן בית אחרי הפריצה של מיקל אויארסבאל, העניקו למגן המבטיח חוזה חדש עד 2022 וגם אודריוסולה יודע: "אני כבר לא הילד שעלה לבוגרים, יש ממני ציפיות". עם המהירות וחוכמת המשחק שלו, נראה שמסן סבסטיאן יגיע מועמד נוסף לעמדת המגן הימני בנבחרת הבוגרת.

טוני לאטו - ולנסיה

טוני לאטו שחקן ולנסיה (מימין) שומר על כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
טוני לאטו מול כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

קרלוס סולר עשה את הפריצה בעונה שעברה והיה נקודת האור היחידה של ולנסיה. בעקבות הקשר בן ה-20, שנראה כמו המנהיג העתידי של המועדון, אמור לצעוד טוני לאטו. המגן השמאלי קיבל הזדמנויות ספורות בעונה שעברה, הורד בהמשך בחזרה לקבוצת המילואים ובטרום העונה קיבל קרדיט ממרסלינו, הציג יכולת טובה ואף חגג שער בכורה מול ורדר ברמן. לאטו רק בן 19, שחקן נבחרת הנוער של ספרד, סומן על ידי יורגן קלופ עוד בקיץ שעבר, נמצא ברשימות של מועדונים בכירים רבים ואמור לתת תחרות לחוסה גאיה בצד שמאל של הגנת ולנסיה.

חאבי אונטיברוס - מלאגה

ניימאר שחקן ברצלונה (מימין) מול חאבי אונטיברוס שחקן מלאגה. GettyImages
חאבי אונטיברוס, משמאל, מול ניימאר/GettyImages

הקיץ שעבר על מיצ'ל, מאמנה של מלאגה, לא היה אידיאלי. שחקני מפתח (דוגמת פורנאלס שהוזכר כאן לפני כן) עזבו את הקבוצה, שני המגנים נפצעו, החיזוק הגיע באיחור ואת כל תקופת ההכנה הוא נאלץ להעביר ללא חאבי אונטיברוס. ילד הפלא ממראבייה הפך לשחקן הרכב בשלהי העונה אצל מיצ'ל והצטיין ברצף הניצחונות, אך עבר ניתוח בתחילת הקיץ. לשמחתו של המאמן, הוא חוזר כעת לכשירות ואמור ללהטט בכנפיים, הפעם להרבה יותר משמונה משחקים בהרכב. מלאגה תלויה העונה לא מעט ביכולת של ילד בן 19.

אלש גרסיה - ג'ירונה

אלש גרסיה במדי מנצ'סטר סיטי. GettyImages
אלש גרסיה/GettyImages

במסגרת הקשר בין מנצ'סטר סיטי לג'ירונה (באמצעות האחים פפ ופרה גווארדיולה) העולה המפתיעה ללה ליגה קיבלה מהסיטיזנס ארבעה צעירים בהשאלה. אחד מהם הוא הקשר אלש גרסיה, שהרשים בהזדמנויות הספורות שקיבל מגווארדיולה. הקטלאני בן ה-20 שיחק כקשר אחורי, אבל יכול גם לנהל משחק ונחשב לאשף מסירות. בג'ירונה ינסה לשפר את הפיזיות ובעיקר לצבור ניסיון. גם פפ יעקוב בעניין.

רודרי - ויאריאל

רודרי שחקן ויאריאל. GettyImages
רודרי/GettyImages

אתלטיקו מדריד פלטה את רודרי משורותיה בגלל היעדר פיזיות, אז ויאריאל הושיטה יד לנער וקיבלה פרוספקט מבטיח שמתוכנן לרשת בקישור האחורי את הקפטן והסמל הבלתי מעורער, ברונו סוריאנו. רודרי גבה הקומה (1.90 מטר) לומד בינתיים מברונו ובעונה הקודמת הסתפק בשמונה הופעות בהרכב שהצליחו לעורר עניין בקרב קבוצות מהפרמיירליג והבונדסליגה. העונה, אחרי שצבר קצת ניסיון בלה ליגה והמשיך להתפתח מבחינה פיזית, מצפים ממנו לעשות את קפיצת המדרגה ואז גם לחתום על חוזה חדש שיבטל את סעיף השחרור הנוכחי (15 מיליון יורו בלבד).

מתיאס נהואל - בטיס

מתיאס נהואל שחקן בטיס (משמאל) מול ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
מתיאס נהואל, משמאל, מול ליאונל מסי/GettyImages

הקיצוני הימני שנולד ברוסאריו והגיע עם משפחתו לספרד ב-2011 (מזכיר מישהו?) כדי להצטרף למחלקת הנוער של ויאריאל, ניצב באור הזרקורים לאחר הזכייה עם ספרד ביורו עד גיל 19 וההופעות הנהדרות בגביע האמירויות בקיץ 2015. הוא אמור היה לפרוץ כבר לפני שנתיים, אך בוויאריאל הוא לא ניצל את ההזדמנויות, יצא להשאלה בת שנתיים בבטיס ובקיץ הנוכחי, רגע לפני מעבר לברצלונה ב', המאמן החדש קיקה סטיין נתן הזדמנות שווה לכולם ונהואל לקח את שלו בשתי ידיים. הכישרון בן ה-20 קיבל הכי הרבה דקות משחק בתקופת ההכנה של בטיס, ובעונתו השנייה במועדון ירצה להצדיק את התקוות הרבות שתלו בו כנער.

מריו הרמוסו - אספניול

מריו הרמוסו במדי קבוצת הנוער של ריאל מדריד, 2013. GettyImages
מריו הרמוסו/GettyImages

להיט הקיץ של אספניול. הבלם בן ה-22 סיים את דרכו בריאל מדריד ב' וקיבל חוזה לשלוש שנים בקבוצה השנייה של קטלוניה. להפתעת רבים, הוא השתלט על העמדה במרכז ההגנה במהלך טרום העונה והרשים בעיקר במשחק מול פייר אמריק אובמיאנג ודורטמונד. דויד לופס המנוסה משמש כמנטור של הרמוסו, שעוד לא שיחק פעם אחת בליגה הספרדית הבכירה וכבר מדברים עליו כמי שעשוי לחזור לריאל מדריד ביום מן הימים. "הוא שמאלי, צעיר ומגוון - יש מעט שחקנים כאלה בשוק", החמיא המנהל הספורטיבי ג'ורדי לארדין.

ויקטור מוייחו - אתלטיקו מדריד

ולקינוח: מי יהיה יליד שנות ה-2000 הראשון שיקבל דקות בליגה הספרדית הבכירה? הנה המועמד המוביל. הכירו את ויקטור מוייחו, יליד ינואר 2001 והכישרון הכי גדול באקדמיה של אתלטיקו מדריד. דייגו סימאונה העניק לחלוץ בן ה-16 דקות בכורה במשחק ההכנה מול לגאנס, והילד שכבש 30 שערים בקבוצת הנערים ואמור ללכת בדרכו של פרננדו טורס, התחיל בצורה דומה לזו של אלילו - עם החולצה מספר 35. ליברפול, כמה סמלי, כבר ניסתה לבצע מחטף, אך אתלטיקו והסוכן פרה גווארדיולה (שוב הוא) לא ממהרים לתת לו ללכת. שווה לעקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully