וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל: "התרגשנו לשחק מול הקהל הישראלי. זה לא שאנחנו מאריות אירופה"

14.8.2017 / 8:23

בנבחרת ישראל סימנו וי שישי במשחקי ההכנה ליורובאסקט. ארז אדלשטיין: "ככל שארחיב את הבסיס, יהיה לנו טוב יותר". שון דאוסון: "אני חזק מנטאלית". היריבה הבאה: סלובניה ביום שישי

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נבחרת ישראל עלתה אמש (ראשון) למאזן 0:6 במשחקי ההכנה לאליפות אירופה, אבל לניצחון 69:78 על בריטניה הייתה בכל זאת משמעות מיוחדת: זו הייתה ההופעה הראשונה של הכחולים-לבנים לעיני הקהל המקומי, שמילא 2,140 מהמושבים באולם הדרייב אין. ה-MVP של הערב, גל מקל, נראה כמי שהיה זקוק לתצוגת התכלית הזו. בגלל הפציעה בברך שהטרידה אותו בשבועות האחרונים, ובגלל העונה הקשה שעבר במכבי תל אביב. "הייתה התרגשות, וראו את זה בהתחלה. לא שיחקנו בארץ הרבה זמן, ותמיד כיף לשחק מול החבר'ה, מול האוהדים, מול המשפחות שלנו, משהו שלא קורה לעיתים קרובות", אמר רכזה של גראן קנאריה, שקלע 16 נקודות.

עוד בנושא:

נבחרת ישראל ניצחה 69:78 את בריטניה, גל מקל הצטיין

שחקן נבחרת ישראל גל מקל. ברני ארדוב
השתלט על עמדת הרכז. גל מקל/ברני ארדוב

בניגוד למשחק הראשון מול הבריטים, שנערך מאחורי דלתיים סגורות במוצאי שבת והסתיים בניצחון קליל 62:90, הפעם הצליחו האורחים להקשות על ישראל והובילו לאורך כל המחצית הראשונה, כשהם משחקים בהרכב מלא. "המשחק הזה דימה סיטואציה לאליפות - כשאתה מתחיל לא טוב, אחרי שניצחת בלי קושי יום קודם לכן", הוסיף מקל. "יצאנו מזה טוב, החבר'ה שעלו ברבע השני החזירו אותנו למשחק, ברבע השלישי לחצנו על הגז ושיחקנו טוב מאוד. אולי ברבע הראשון היינו פחות טובים ממה שהיינו במשחקים האחרונים, אבל זה לא משנה כלום. לפני שנתיים הגענו לאליפות אחרי ניצחון אחד בהכנה. חשוב לנו להתחבר, להשתפשף, להכניס עוד דברים. יש לנו עוד כמה שבועות ללטש ולתקן".

אחד הגורמים המרכזיים שהביאו את השינוי והפכו פיגור ליתרון הוא שון דאוסון, שעלה לשחק לראשונה רק באמצע הרבע השני וסיים עם תשע נקודות - אבל חשוב מכך: הביא לא מעט אנרגיות בהגנה. "מה שחשוב זה שהצלחנו לתרגל משהו מהאליפות, להיות פעם למעלה ופעם למטה", אמר הגארד מבני הרצליה. "מה שהכי חשוב מבחינתי זה להיות מוכן בכל רגע אפשרי, ביום אחד אתה יכול לפתוח להיות מצטיין, וביום אחר אתה יכול להיות שחקן 11, אתה צריך להיות מוכן לתרום בכל דרך אפשרית. לא חשוב לי לפתוח בחמישייה, חד משמעית לא. זה לא קובע כלום. אני נשאר חזק מנטאלית, יודע שזה עניין של תקופות, יש תקופות שאתה למטה ויש תקופות שאתה למעלה. אני רוצה לשדרג כל דבר במשחק שלי, אבל הגנה זה משהו שחשוב לנו בתור נבחרת, זה משהו שמייצג את הכדורסל הישראלי".

המאמן ארז אדלשטיין סיכם: "אני מאוד מרוצה מכל מיני סיבות. זה משחק ראשון שעומרי (כספי) וליאור (אליהו) משחקים ביחד. ידעתי שזה יהיה אחרת מהמשחק הקודם מול בריטניה, וידעתי שנחזור דרך ההגנה. צריך לדעת לנצח גם משחקים כאלה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן נבחרת ישראל שון דאוסון. ברני ארדוב
שחקן מפתח אצל אדלשטיין. שון דאוסון/ברני ארדוב

"באליפות הקודמת היינו עם שישה וחצי שחקנים בכירים ועוד שלושה שחקנים שגנבו דקות פה ושם ועזרו לנו במצבים מיוחדים. אני שמח שהבסיס שלנו יותר רחב. היום אחד כמו שון דאוסון, שעלה שלשום וברוסיה בחמישייה, עלה כשחקן 11. גם בקמפיין הקודם הייתה לשון מודעות להגנה. הוא עבר שנה לא קלה, בא עם אנרגיות מצוינות לנבחרת, רק שימשיך ככה. החבר'ה מחבקים אותו, הוא קונה דקות על המגרש. ככל שאני ארחיב את הבסיס, יהיה לנו יותר טוב. אני לא בא עם תוכניות, אני מנסה להגיב תוך כדי משחק. גיא פניני מבחינתי נותן את יכולת המסירה, את החוכמה וההבנה. אם אומרים שהוא שיחק הכי הרבה, או כמעט הכי הרבה, ואני לא יודע, זה אומר משהו".

אדלשטיין התייחס גם ליכולתו המצוינת של הסנטר המחליף עידן זלמנסון, שרשם עשר נקודות ותשעה ריבאונדים, ושתפקידו יהיה משמעותי עוד יותר לאור פציעתו של אלכס צ'וברביץ'. "אנחנו בשלבים של לזרוק את עידן למים והחבר'ה מאמינים בו ומעירים לו ומתקנים אותו, וסומכים עליו לתת לו את הכדורים. אני רוצה להאמין שיש פה דם חדש ואנרגיות חדשות".

ביום שישי ב-16:00 תערוך הנבחרת ניסוי כלים ראשון ביד אליהו, כשתארח את סלובניה, וביום ראשון תפגוש את טורקיה. "אנחנו עומדים לשחק נגד מאמנים מצוינים והגנות מצוינות. אני קורא לקהל לבוא למלא את ההיכל, לראות את הנבחרת ואת לוקה דונציץ' וגוראן דראגיץ'", אמר המאמן הלאומי.

מקל התייחס ללחץ שמביא עימו המאזן המושלם במשחקי ההכנה: "אני לא חושב שאנחנו מאריות אירופה, שעכשיו סלובניה וטורקיה יבואו לפה ויהיה משחק ילדים. זה לא שאנחנו חושבים לעבוד על עצמנו מנטאלית אם שווה להפסיד או לא, אנחנו עובדים להשתפר ולהתחבר. המטרה הכי חשובה להגיע לעוד שבועיים וחצי בכושר הכי טוב, בריאים ובאנרגיות הכי טובות. כרגע אנחנו על 60 או 65 אחוזים מהיכולת שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully