וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלם זעזועים: מאחורי הקלעים על המשולש אלחמיד-אשדוד-באר שבע

11.8.2017 / 12:00

אשדוד לא ששה למכור אותו מוקדם מהמתוכנן ("עד לפני כמה ימים זה בכלל לא עמד על הפרק"), באר שבע לא מוכנה להרוס את מערכת היחסים עם אשדוד בשבילו ("נעשה את זה בלי שטיקים"). אז איך בכל זאת עסקת אלחמיד לאלופה תצא לפועל? יניב טוכמן על הפלונטר

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

כשג'קי בן זקן החליט הקיץ לרכוש את חאתם עבד אלחמיד מגנט, ספק אם הוא העריך שעוד לפני פתיחת העונה הקרובה יופעל עליו לחץ כה גדול למכור את הבלם שבעיני אנשי מקצוע רבים נחשב היום לאחד הטובים בארץ.

מ.ס. אשדוד יודעת בשנים האחרונות לעשות עסקאות שוות עם הכדורגל הבלגי כשבדרך כלל הכסף זורם לכיוון אחד, מזרחה לחשבון הבנק של אשדוד. אלא שהקיץ הבינו באשדוד כי אם הם לא ימהרו בעניין אלחמיד, הבלם יירכש על ידי אחת הקבוצות הגדולות בארץ ולכן סגר בן זקן מול גנט על סכום של חצי מיליון יורו. אשדוד כבר שילמה בעבר על שחקנים כמו דימיטאר מקרייב סכומים גבוהים יותר, אבל בארסנל שלה אין יותר מדי מקרים בהם שולמו סכומים של חצי מיליון יורו ומעלה על שחקנים.

עוד בנושא:

בעקבות הפציעה של מיגל ויטור: באר שבע תאיץ את המו"מ עם אלחמיד?
מ.ס אשדוד תדרוש את וובה בראון אם אלחמיד יעבור להפועל באר שבע
רועי גורדנה: "כאב לי מאוד לראות את באר שבע מניפה את הגביע"

חאתם עבד אלחמיד שחקן מ.ס. אשדוד. יוסי ציפקיס
חולם על הרמות הגבוהות. אלחמיד/יוסי ציפקיס

אלחמיד לא היה מתוכנן להיות על המדף הקיץ. עם הפרידה מאור אינברום, האפשרות שגדי קינדה יימכר, והעסקאות שנעשו בשנה החולפת על מיכאל אוחנה וניב זריהן, נותרה אשדוד ללא הצעירים המוכשרים שלה שהיו סימן ההיכר בשנים האחרונות והכוח המניע מאחורי קיום המועדון הזה. אלחמיד היה אמור להיות העוגן של העונה הקרובה ומטבע הדברים האיש שהקבוצה תיבנה סביבו. מגוחך לחשוב שהוא היה רק נספח נלווה לאותה עסקה לפני שש שנים במהלכה נרכש רחמים צ'קול מאשדוד על ידי מכבי תל אביב. ברגע האחרון ממש הצטרף השחקן אז לעסקה כשמכבי תל אביב לא מערימה קשיים על שחרורו.

אלחמיד יצא לבלגיה, שיחק ברומניה, עבר במספר עמדות ואפילו הגיע לנבחרת ישראל כמגן ימני, אבל רק בשנה האחרונה מיצב את עצמו כבלם בעל תכונות מגוונות אך בעיקר כשחקן מהיר מאוד לעמדה האחורית.

בתכנית העתידית של אשדוד נמצאת המכירה של אלחמיד. התכנית הזו כוללת הפיכתו לבלם בנבחרת ישראל, אולי כבר מהזימונים הקרובים, ובהמשך מכירת כרטיס השחקן שלו בסכום שייצר רווח מאוד נאה למועדון שחי על ממוצע של מכירת שחקן לעונה. אלא שכאמור הכוונה לא הייתה שזה יקרה הקיץ. מטבע הדברים, הקשר המיוחד בין בן זקן למשפחת ברקת היה אמור להוליד מעבר של אלחמיד דרומה ולא לקרית שלום, שם גם מביעים עניין רב. זה היה אמור להיות בקיץ הבא ואולי זה באמת מה שיהיה בסוף, אבל הנסיבות השתנו והפועל באר שבע רוצה את השחקן כבר עכשיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ג'קי בן זקן נכנס לכלא. אדריאן הרבשטיין
יחסים קרובים עם באר שבע. בן זקן/אדריאן הרבשטיין
"באר שבע לא תעשה שום צעד בכיוון חאתם, כל עוד ג'קי לא רוצה למכור. הכל ייעשה בצורה של כבוד הדדי ובלי שטיקים"

עוד בטרם נפצע מיגל ויטור ועוד לפני שברק בכר נקלע למצוקת בלמים אפשרית במשחקים הכי חשובים של המועדון מאז ומעולם מול מאריבור בפלייאוף ליגת האלופות, הוא החליט שהוא רוצה את אלחמיד. אבל על אף הגישושים מצד מכבי תל אביב, הוסיפה לעניין העובדה שדודו דהאן שחזר לעבוד עם אלחמיד אחראי על לא מעט עסקאות שנעשות בבירת הנגב. ביום שלישי האחרון, אחרי משחק גביע הטוטו בין מ.ס. אשדוד להפועל באר שבע, נשלח כבר מסר ברור מכיוון משפחת ברקת. אלונה היא זו שמנהלת את הדברים, אבל במקרה של אשדוד הקשר הוא גם ואולי קודם כל עם בעלה אלי ברקת שהינו חבר ושותף עסקי של בן זקן.

אלי ברקת כבר ביקר אצל בן זקן בכלאו ויש ביניהם מערכת יחסים טובה מאוד, כפי שמעידים מקורבים לשניים. זו אולי הסיבה שגורמת גם לקשיים בקידום ההעברה, שכן מעורב כאן לא מעט רגש. "אם לא הייתה מערכת יחסים כל כך טובה בין שני המועדונים ובעיקר בין ג'קי למשפחת ברקת, אולי היו עושים בבאר שבע מהלכים יותר פולשניים ואינטנסיביים כדי שהעסקה הזו תצא לדרך. באר שבע לא תעשה שום צעד בכיוון חאתם, כל עוד ג'קי לא רוצה למכור. הכל ייעשה בצורה של כבוד הדדי ובלי שטיקים", אומרים גורמים המכירים היטב את שני הצדדים.

ויש גם את אלחמיד והרצונות שלו. השחקן קיבל הקיץ חוזה נאה מאוד במ.ס. אשדוד, אבל השאיפות הברורות שלו הן להתקדם למועדון גדול יותר. הוא לא מסתיר זאת כמעט בכל שיחה שהוא מנהל עם אנשי אשדוד ובעיקר בימים האחרונים. העובדה כי הוא קרוב כל כך להגשמת החלום אך יחד עם זאת עשוי להישאר לבסוף באשדוד, יצרה אצלו תסכול גדול. אבל סביר להניח שגם הוא מבין שבלעדיו יהיה קשה עד בלתי אפשרי לאשדוד להישאר בליגה, בעיקר כשחסרים לה שלושה זרים ושמעל האיכות של השחקנים שיגיעו מרחף סימן שאלה גדול (גם כי הרקורד של ראובן עטר בהבאת שחקנים זרים, לא הולך לפניו).

אלונה ברקת, הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס, יוסי ציפקיס
תשמור על האינטרסים של בעלה? אלונה ברקת/יוסי ציפקיס, יוסי ציפקיס
"ג'קי לא האמין שאחרי ששבר את הראש במשך שלושה שבועות מי יהיה המאמן, יבוא לו עכשיו הסיפור של חאתם"

ביומיים האחרונים אפשר היה לשמוע באשדוד את המשפט: "חאתם עבד אלחמיד לא על המדף". משפט שחזר על עצמו מספר פעמים ועל ידי כמה דוברים. אבל עם כל הכבוד לכולם, יש רק איש אחד באשדוד שעל פיו יישק דבר וגם אם הוא לא נושא כעת בשום משרה רשמית במועדון, ג'קי בן זקן הוא עדיין האיש ששום החלטה אינה עוברת בלי אישורו. "בוא נגיד שג'קי לא האמין שאחרי ששבר את הראש במשך שלושה שבועות מי יהיה המאמן, יבוא לו עכשיו הסיפור של חאתם ושוב יגרום לו ללבטים כה רבים", אמר גורם באשדוד. "מצד אחד טובת מ.ס. אשדוד. מצד שני טובת השחקן. מצד אחד החשש מירידת ליגה. ובנוסף האפשרות להעשיר את הקופה ב-1.5 מיליון יורו ואולי אף מעבר לכך".

גורם באשדוד סיכם הבוקר כשאמר: "צריכה להיות הצעה ממש יוצאת דופן כדי שג'קי ימכור את חאתם. עד לפני כמה ימים, האפשרות הזו לא עמדה על הפרק בכלל. אבל המצוקה של באר שבע והרצון העז של חאתם לעבור לצד האפשרות לעשות רווח מאוד יפה, עשויה עוד להוליד עסקה למרות שהמשמעות היא שלאשדוד יהיה הרבה יותר קשה לשרוד בליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully