וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווינר החדש של ריאל: קאסמירו הפך לסקורר ברגעים החשובים

9.8.2017 / 8:00

הקשר הברזילאי הבקיע שבעה שערים ב-2017, כולל בגמר ליגת האלופות ובסופרקאפ, מבלי לוותר על העבודה השחורה, והגיבוי המוחלט מזידאן הופך אותו לכוכב, מנהיג ושחקן שלם הרבה יותר

קאסמירו שחקן ריאל מדריד סופג כרטיס צהוב מהשופט אלחנדרו הרננדס. רויטרס
הרבה יותר מגרזן. קאסמירו/רויטרס

הכותרת של כתבת הפרופיל שפירסמנו על קאסמירו בדצמבר האחרון היתה "מאקללה של זידאן". זו היתה ההגדרה הנכונה, כך ראה אותו המאמן הצרפתי של ריאל מדריד, והקשר עצמו הביע הסכמה. "יש בזה משהו. התפקיד שלי דומה, אנחנו עושים את העבודה השחורה, ואני משחק עם לוקה מודריץ' וטוני קרוס כפי שמאקללה שיחק עם זידאן, לואיס פיגו ודייויד בקהאם", הוא אמר. ההקבלה הזו עדיין תקפה, ואפילו התעצמה בזכות שיפור נוסף ביכולת התיקול הפנומנלית של הברזילאי, אבל בחצי השנה האחרונה הוא פיתח תכונה נוספת שכלל לא אופיינית למודל הצרפתי לחיקוי – חוש נהדר לכיבוש ברגעים החשובים.

מאקללה מעולם לא איים על השער. הוא הבקיע פעם אחת בלבד בכל המסגרות בשלוש השנים בסנטיאגו ברנבאו, ומצא את הרשת רק פעמיים בחמש עונותיו בצ'לסי. באופן טבעי, איש לא ציפה מקאסמירו לכבוש, ואכן – היה לו שער מקרי אחד במדי ריאל במשך עונה וחצי. מאז תחילת 2017 התמונה השתנתה לחלוטין, וקאסמירו חגג השנה שבעה שערים.

עוד בנושא

קאסמירו כבש, ריאל ניצחה 1:2 את מנצ'סטר יונייטד וזכתה בסופרקאפ
הנאחס של מוריניו, ההכרזה של פרס: התגובות והמספרים מהסופרקאפ
העברות בעולם: המרדף אחרי מחרז מתחמם, אורייה בדרך לאנגליה

קאסמירו שחקן ריאל מדריד (מימין) חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
מתלבש לו מושלם. קאסמירו/רויטרס

הרגע המכונן – הטיל מול נאפולי

זה התחיל כבר בינואר ב-0:5 על גרנאדה החלשה, אך זה לא באמת נחשב. הרגע המכונן התרחש בשמינית גמר ליגת האלופות מול נאפולי, כאשר קאסמירו הכניע את פפה ריינה בבעיטת יעף אדירה. השער היה קריטי ביותר – השלישי בדרך ל-1:3 ומקדמה משמעותית לקראת הגומלין אחרי שחניכיו של מאוריציו סארי הובילו במדריד והאמינו בכוחם לחולל סנסציה. הטיל המופלא של קאסמירו חיסל את היריבה מנטלית, ומאז משהו השתחרר אצלו. "אני לא רגיל להבקיע, ולכן היססתי קצת, אבל הכדור הגיע אלי טוב, והחלטתי שאני מטיס אותו. זה התלבש מושלם והפך לשער ענק. זה לא שגרתי מבחינתי, אבל אפשר להתאמן על זה. המאמן הרי תמיד מבקש ממני לבעוט, כי בכל משחק יש הזדמנויות כאלה", העיד הברזילאי.

אז הוא מנסה, והתברר שיש לו מגע זהב כאשר הקבוצה זקוקה לו במיוחד. קאסמירו הבקיע את שער הניצחון היקר בבילבאו במרץ, היה בזמן הנכון במקום הנכון כדי להעלות את ריאל ליתרון בקלאסיקו מול ברצלונה באפריל, ואז הגיע גמר ליגת האלופות מול יובנטוס. הכדור הפנטסטי של הברזילאי הותיר את ג'יג'י בופון חסר אונים, קבע 1:2 למחזיקת הגביע וסלל אתה דרך להגנה היסטורית על התואר. קבלו נא את האיש למשימות המיוחדות, שלא חושש לקחת את היוזמה על כתפיו.

אתמול, בסופר-קאפ מול מנצ'סטר יונייטד, הסיפור רק השתדרג, כי במחצית הראשונה קאסמירו היה השחקן המסוכן ביותר של ריאל. הוא נגח למשקוף, התגנב לא פעם לרחבה, ובדקה ה-24 ניצל מסירת עומק אמנותית של דני קרבחאל על מנת לכבוש את השער הרשמי הראשון של הקבוצה בעונה החדשה. היה ברור שהקשר קיבל הנחיות מזידאן, כמו כל יתר הקבוצה, לאתגר את ויקטור לינדלוף, בלם הרכש הצעיר מבנפיקה. מבחינת קאסמירו, זה זה קרב פיקנטי מול היריב הגדול של האקסית, כי הרי הוא עשה את עונת הפריצה שלו בהשאלה בפורטו. לינדלוף נותר מאחור, וקאסמירו הראה עד כמה היכולת ההתקפית שלו מגוונת בימים אלה. הוא לא מפסיק להשתפר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד. AP
"לא אגיד לו להשתנות". זינדין זידאן/AP

"הגישה שלו מושלמת"

הנכונות לתמוך בהתקפות לא פגעה כלל בעבודה העיקרית של הקשר האחורי. קאסמירו חילץ אתמול את הכדור בכל התיקולים שביצע, גבר על שחקני יונייטד ב-10 מאבקים, חטף שני כדורים, ולא נתן לשדים האדומים מנוח במרכז המגרש. זה הייחוד שלו, וכיום כבר חייבים להכריז – מדובר באחד השחקנים הטובים בעולם בתפקידו. אין אפשר להגזים בהערכת תרומתו למערך של ריאל, וזידאן לא יהיה מוכן לוותר עליו בשום אופן.

הצרפתי הצהיר על כך בכל הזדמנות, גם כאשר הסגנון הלוחמני של קאסמירו גרר ביקורת בתקשורת. הברזילאי היה ראוי לספוג כרטיסים אדומים במפגשים מול ברצלונה ובאיירן מינכן, אבל המאמן העניק לו גיבוי מוחלט. "לא אגיד לו להשתנות, כי הגישה שלו מושלמת. הוא יכול לספוג כרטיסים, ויש סכנה שיורחק, אבל הוא משתדל להימנע מכך". קאסמירו עצמו טוען שאינו משנה דבר תוך כדי משחק גם אם הוא מקבל צהוב. "יש לי יותר מ-100 משחקים באירופה ומעולם לא ספגתי אדום. זה לא שיקול מבחינתי. זה הסגנון שלי, וכך הוא יישאר תמיד", הוא קובע.

האם מדובר בתכונה חיובית או בחוסר אחריות? תחליטו לבד, אבל זידאן הוא הקובע. עבור קאסמירו, הוא המאמן המושלם, והרומן הזה החל עוד בעונת 2013/14, מיד אחרי ההגעה מסאו פאולו. "זיזו היה טוב אלי גם כעוזרו של קרלו אנצ'לוטי, למרות שלא היה לי מקום בהרכב. הוא עזר לי, דיבר איתי הרבה, אמר לי להמשיך לעבוד ולחכות להזדמנות. בזכותו נשארתי רגוע", הוא סיפר בדיעבד.

קאסמירו שחקן נבחרת ברזיל מול דייגו רולאן שחקן נבחרת אורוגוואי. AP
הרוויח את הזימון לסגל הנבחרת. קאסמירו/AP

"קאסמירו ועוד עשרה"

את ההזדמנות הראשונה הוא קיבל אצל ג'ולן לופטגי בפורטו, והבאסקי כה אהב לעבוד עם הברזילאי שהציע לו בצחוק לקבל אזרחות ספרדית ולשחק בנבחרתו אחרי שקיבל את התפקיד הלאומי. זה ממש לא רלוונטי, כמובן, ובשנה האחרונה מקבל קאסמירו מחמאות רבות גם ממאמן ברזיל טיטה. הוא הרוויח את הזימון לסגל סלסאו בעיקר בזכות האשראי הבלתי מוגבל מזידאן, ולאור הנסיקה המרשימה ביכולת ההתקפית אין ספק – זיזו עובד עם בן טיפוחיו באימונים גם על ההיבטים האלה. אין כאן מקריות, וחורחה ולדאנו בכבודו ובעצמו שיבח: "קאסמירו מעז יותר ומצליח להכריע משחקים".

סביר להניח שתהיה לכך המשכיות. אחרי המופע הנפלא, הן הגנתית והן התקפית, מול מנצ'סטר יונייטד יצא העיתון אל קונפידנסיאל בכותרת: "קאסמירו ועוד עשרה". אמירות מסוג זה שמורות במדריד בדרך כלל לכריסטיאנו רונאלדו, אבל הברזילאי הרוויח את כל המחמאות ביושר. בגיל 25, הוא מגלה תכונות של מנהיג אמיתי, על אף הביישנות שמונעת ממנו להיות אטרקטיבי יותר מבחינת התקשורת. מאז תחילת שנת 2017, הפך קאסמירו לשחקן שלם הרבה יותר. הוא כבר לא רק מאקללה של זידאן. הוא מאקללה עם ניצוצות של זידאן.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully