וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאקללה של זידאן: קאסמירו, הברומטר של ריאל מדריד, חוזר בזמן לקלאסיקו

2.12.2016 / 13:30

זינדין זידאן הכיר טוב מכולם בחשיבותו של קלוד מאקללה שנזרק מריאל ב-2003, וכמאמן סומך על הברזילאי בן ה-24 בתפקיד שמוגדר כחיוני. קאסמירו עשה את ההבדל בקלאסיקו הקודם. האם זה יעבוד גם בשבת?

אימג'בנק GettyImages

ביום שלישי פיארו התמונות של שני כוכבים את השער של מארקה. "החיזוקים באים לקראת הקלאסיקו", קראה הכותרת על השחקנים שעשויים להיות כשירים למשחק הענק בשבת אחרי שהחלימו בזמן מפציעותיהם. הראשון הוא אנדרס אינייסטה, השני קאסמירו. ההקבלה הזו יכולה להיראות מגוחכת למדי ממבט ראשון, כי הרי איך אפשר להשוות את המאסטרו של ברצלונה לברזילאי בן ה-24 של ריאל מדריד, אבל עבור העיתון המזוהה עם הלבנים היא היתה מתבקשת. מבחינת זינדין זידאן, תרומתו של קאסמירו כבירה, והוא מוכן לעשות הכל כדי שהקשר האחורי שלו יהיה על הדשא בקאמפ נואו. הוא שחקן המפתח האולטימטיבי במערך שלו. הוא עשה את ההבדל בין שני משחקי הקלאסיקו בעונה שעברה.

לפני שנה, בנובמבר 2015, התייצבה ריאל בברנבאו ללא קאסמירו והובסה 4:0 בתצוגה מחפירה, על אף שליאו מסי לא היה כשיר ושולב רק בחצי השעה האחרונה. באפריל היה הברזילאי בהרכב בקאמפ נואו, והתוצאה היתה שונה בתכלית. המדרידאים ניצחו 1:2, וזידאן הילל בעיקר את הברזילאי. הוא הגדיר את משחקו כ"חיוני ביותר" בעצירת החוד הקטלוני, וכל התקשורת נסחפה אחריו. קאסמירו הוא הסלע האיתן עליו נבנה כל המערך. הוא מביא את האיזון למערכת. כמו שאוהבים לומר בברזיל, הוא סוחב את הפסנתר עליו מננגים הכוכבים הגדולים, כפי שז'ילברטו סילבה סחב אותו במונדיאל 2002 עבור הנבחרת שזכתה במדליות הזהב.

קאסמירו ריאל מדריד שומר על ליאונל מסי ברצלונה. רויטרס
עשה את ההבדל בקלאסיקו הקודם. קאסמירו שומר על מסי/רויטרס

תיקון הטעות ההיסטורית

לפי טענה פופולרית, זידאן מעריך את קאסמירו יותר מרפא בניטס, והברזילאי עשה את הקפיצה הגדולה בזכות הצרפתי. ההנחה הזו רחוקה מאוד מהאמת, כי הספרדי היה מודע היטב לחשיבותו של הקשר האחורי שלו. הוא השתמש בו מהרגע הראשון בעונה שעברה, ולקאסמירו היה תפקיד מרכזי מאוד, בין היתר במשחקים הקשים מול אתלטיקו מדריד, סביליה וסלטה ויגו. אלא שהנשיא פלורנטינו פרס רצה לראות הרכב אחר, ולקראת הקלאסיקו הופעל על המאמן לחץ בלתי סביר, הן בתוך המועדון והן בתקשורת, לבחור בהרכב של כוכבים. מעמדו הרעוע של בניטס לא איפשר לו להתנגד, והוא פעל בניגוד לתחושת הבטן שלו. חאמס רודריגס פתח לצידם של טוני קרוס ולוקה מודריץ', המערך הטקטי היה מבולבל ומבולגן, וריאל הוכתה ללא רחמים. אחרי הפיאסקו, לא היה למאמן סיכוי לשרוד לאורך זמן.

על זידאן, בזכות עוצמתו ככוכב עבר, הטריקים האלה לא עובדים. הוא בוחר את ההרכב בעצמו. אם הוא לא סופר את חאמס, אז כל הפרשנים יכולים ללכת לעזאזל. וזידאן הרי מודע טוב מכולם לכך שגלאקטיקוס לבדם לא יכולים לזכות בדבר. את שלוש העונות האחרונות של הקריירה כשחקן הוא בילה בברנבאו ללא תארים, אחרי שקלוד מאקללה נזרק על ידי פרס – והנשיא עוד הוסיף מילים מעליבות לעבר הקשר הצרפתי. זיזו היה המום אז. הוא ראה כיצד הכל מתפרק ללא האיש שמוכן לעשות את העבודה השחורה במשך 90 דקות בכל משחק ומשחק.

"מאקללה היה חסר לנו. הוא היחיד שלעולם לא הפקיר את העמדה שלו, ותמיד היה שם עבורנו. בלעדיו, זה לא היה אותו דבר", אמר בדיעבד זיזו. אפילו כאשר הסכים לחזור לנבחרת צרפת, הוא המצב תנאי ברור – גם מאקללה חייב ללבוש שוב את החולצה הכחולה. וכך היה. כמאמן, הוא חייב מישהו שימלא את המשבצת הזו, ובסגל הנוכחי של הלבנים קאסמירו הוא מאקללה. זהו תיקון של הטעות ההיסטורית מ-2003. באיחור של 12 שנה, ריאל מצאה את הברומטר שלה. חאמס ואיסקו שילמו את המחיר, אבל את זידאן זה לא מדאיג במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קלוד מאקללה שחקן פריז סן ז'רמן. ברני ארדוב
איך ויתרו עליו ככה? מקאללה/ברני ארדוב

בברזיל הוא קינא בלוקאס מורה

בברזיל רואים את העליה של קאסמירו ומתקשים להאמין. כאשר שיחק בסאו פאולו, לא היה הקשר פופולרי במיוחד, וזאת בלשון המעטה. הוא הואשם באורח חיים לא ספורטיבי, צהובונים דיווחו על הבילויים שלו, ומאמנים לא ממש הצליחו למצוא עבורו את התפקיד הנכון על המגרש. אז הוא בילה זמן רב על הספסל, ותסכולו היה עצום. כך גם הקנאה בלוקאס מורה. במהלך המשחק מול קורינתיאנס בשלהי 2012 ואחריו, קאסמירו אפילו פרץ בבכי מספר פעמים והסביר: "אני רוצה להישאר, אבל חשוב לי למצוא את דרכי בחיים. אמרו לי שאני שחקן טוב, אבל אני אף פעם לא משחק, אף פעם לא מקבל רצף של משחקים בהרכב. נשיא המועדון אוהב אותי, והוא כמו אבא עבורי, אבל יש הרבה אנשים אחרים שלא תומכים בי. הם מסתכלים על לוקאס בעיניים אחרות לגמרי. אני רק רוצה להיות מאושר כמוהו". התקשורת לא ריחמה עליו אחרי המונולוג הזה. היא לעגה לו.

את ההבדל בהערכה כלפי שני הקשרים ניתן היה לראות בינואר 2013. לוקאס מורה הטכני והתחבולן, אליל הקהל האולטימטיבי, נמכר לפריז סן ז'רמן בעסקה מתוקשרת מאוד תמורת 45 מיליון יורו. קאסמירו עזב בהשאלה לריאל מדריד, ואוהדי סאו פאולו לא הצטערו. הם לא רצו בחזרתו, ובמועדון שמחו כאשר הספרדים הסכימו לשלם תמורתו 5 מיליון יורו בחלוף חצי שנה. קאסמירו שיחק בתקופה זו בקבוצת המילואים של ריאל בליגה השלישית, ואת עונת 2013/14 הוא העביר על הספסל אצל קרלו אנצ'לוטי. ביציעי ברנבאו בקושי הכירו את שמו, וההשאלה לפורטו בקיץ 2014 עברה מתחת לרדאר.

שחקן סאו פאולו קאסמירו. Andre Penner, AP
עבר דרך ארוכה מהימים בברזיל/AP, Andre Penner

"קבוצה התקפית זקוקה לשחקן כמוהו"

אלא שפורטו ידעה היטב כיצד להשתמש בו. המאמן ג'ולן לופטגי הציב את קאסמירו בעמדת מאקללה ונהנה עד הגג. הברזילאי דורג במקום השני בליגת האלופות מבחינת ממוצע חטיפות כדורים למשחק, אחרי נמאניה מאטיץ' מצ'לסי. "הוא חזק מאוד בתיקולים ומנצח ב-90 אחוזים מהם. יש לו חושים טקטיים מעולים, והבלמים אוהבים מאוד לשחק מאחוריו. כאשר הקבוצה תוקפת המון, היא זקוקה לשחקן כמוהו. זהו צורך בסיסי. קאסמירו חכם מאוד, והוא מודע היטב ליתרונותיו ומגבלותיו", אמר לופטגי.

בתום עונת ההשאלה, הודיעה פורטו לריאל שהיא מממשת את הסעיף שאיפשר לה לרכוש את הברזילאי תמורת 15 מיליון יורו. עם זאת, לא היו לה תקוות להשאירו, כי לריאל היה סעיף משלה – היא רק היתה צריכה לשלם לפורטו 7.5 מיליון כדי לבטל את הסעיף הראשון. זה בדיוק מה שהיא עשתה. הפורטוגלים נשארו עם רווח נאה, הספרדים קיבלו שחקן שהתחשל, התחזק מנטלית והיה בשל להיכנס הישר להרכב הראשון בברנבאו. "התבגרתי מאוד בפורטו", אמר שחקן בעצמו, וריאל חיכתה לו בזרועות פתוחות.

כי הרי בניטס הסכים לחלוטין עם לופטגי. "הסתכלתי על המשחקים של ריאל בעונת 2014/15, וראיתי שחסר לה שחקן עם תכונות של קאסמירו. הוא מאזן את המערכת. הוא יודע היכן להיות בכל רגע נתון, עוזר לכולם ומשפר את הסובבים אותו. כך גם הקבוצה משתפרת. לשם כך החזרנו אותו", אמר הספרדי בתחילת העונה שעברה. הוא נתן לברזילאי את המפתחות בקישור האחורי, וראה אותו מצטיין גם בליגת האלופות. הוא ידע עד כמה קאסמירו חשוב לו בקלאסיקו, אבל שיקולים פוליטיים מנעו ממנו לבצע את התוכנית. לכן הכל התפרק. הנשיא השתדל לצאת מהעניין נקי, כמובן. כל הביקורת הופנתה כלפי המאמן, שרבים רצו בהדחתו מהרגע הראשון.

מאמן ריאל מדריד, זינדין זידאן. רויטרס
זידאן, בניטס, לופטגי, כולם התלהבו/רויטרס

מוכן לקלאסיקו השני בחייו

זה לא היה הוגן כלפי בניטס, אבל עכשיו יש לריאל מאמן שנהנה מגיבוי תקשורתי. זידאן קובע, וקאסמירו הוא המניה הבטוחה שלו. מבחינתו, הוא היה קריטי עבור הזכיה בליגת האלופות. כאשר נפצע הברזילאי ברגלו במשחק מול אספניול באמצע ספטמבר, היתה זו מכה משמעותית עבור זיזו. זה לא מקרי כי מיד לאחר מכן סיימה ריאל ארבעה משחקים רצופים בתיקו, כולל שלושה בליגה נגד ויאריאל, לאס פלמאס ואייבר. בעיתונים הריחו אז את תחילתו של משבר, אבל הקבוצה התעשתה והשיגה רצף של תוצאות חיוביות גם ללא קאסמירו, וללא טוני קרוס שנפצע אף הוא. בין היתר, גברו הלבנים בדרבי על אתלטיקו עם לוקה מודריץ', מתיאו קובאצ'יץ' ואיסקו בקישור.

אלא שבקלאסיקו, זידאן כבר לא יכול לסמוך על קובאצ'יץ' כקשר אחורי. הוא רוצה את קאסמירו, וקצב ההחלמה של הברזילאי עודד אותו מאוד. ביום רביעי, הריץ זיזו את סוחב הפסנתר שלו במשחק הגביע חסר החשיבות מול קולטורל לאונסה, ואחריו הצהיר שהברזילאי בהחלט מול ברצלונה. זה מה שצפוי לקרות, ובמדריד מקווים שהתוצאה הסופית תהיה כמו באפריל. ואם הפער בצמרת יצמח לתשע נקודות, יוכל "מאקללה החדש" להתכונן לזכיה באליפות הראשונה בקריירה.

  • עוד באותו נושא:
  • קאסמירו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully