וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומאר מקלאוד חגג את הזהב: "זה מטורף. יוסאין בולט - זה בשבילך!"

הג'מייקני שניצח ב-110 משוכות ניסה להשכיח את האכזבות של בן ארצו ושל איליין תומפסון: "רציתי לזהור באור משלי". וגם: קלקול הקיבה ההמוני, הקאמבק המרגש של אריאס מריט, ומה מצפה לנו הערב?

באדיבות 'כאן' עריכה: ורד לידני

אחרי ההפסדים הדרמטיים של יוסאין בולט ואיליין תומפסון בגמר ה-100 מטר לגברים ולנשים, הביא אמש (שני) עומאר מקלאוד מדליית זהב ראשונה לג'מייקה על המסלול כשניצח את הריצה ל-110 מטר משוכות בתוצאה של 13.04 שניות. "זה מטורף", התמוגג הג'מייקני, "זה הרגע שלי. רציתי להניף גבוה את דגל ג'מייקה. יוסאין בולט הוא עדיין אגדה - זה בשבילך!"

מקלאוד, שזכה בזהב גם בריו, הוסיף: "הזכיה הזו מיוחדת, למען האמת. היה עלי הרבה לחץ אבל הצלחתי לתעל אותו לכיוון חיובי. זה שונה לגמרי מהשנה שעברה, אז יוסאין ואיליין ניצחו וזה דחף אותי קדימה. הפעם זה לא קרה, אז רציתי לזהור באור משלי".

אריאס מריט האמריקאי, ששב להתחרות באליפות גדולה לראשונה מאז השתלת הכליה ב-2015, סיים חמישי והיה נרגש: "אני אפילו לא אמור לרוץ. חזרתי לבמה המרכזית, וזה מה שחשוב. זה נהדר לשוב ללונדון, בה זכיתי בזהב אולימפי".

* הדרמה הגדולה בריצת 1,500 מטר לנשים הגיעה מהקרב על המקום השלישי, בו ניצחה קסטר סמניה את לורה מויר המקומית בשבע מאיות, אף שהבריטית הוליכה לאורך שלבים רבים. "אני מרוסקת", הודתה הבריטית. ארגון האתלטיקה הבינלאומי מתכנן לחקור פעם נוספת את מצבה של סמניה, שעלולה לעבור טיפול הורמונלי חליפי או אפילו להיות מושעית בעתיד אם מדדיה לא יימצאו תואמים את הנהלים. "אין לי זמן לשטויות האלה", אמרה הדרום אפריקאית. "אני לא חושבת שמשהו יקרה בשמונת החודשים הקרובים ואני לא מתרכזת בארגון האתלטיקה. זו לא העבודה שלי. העבודה שלי היא להתאמן חזק ולהתחרות".

* אייזק מקוואלה מבוטסואנה פרש אמש ממוקדמות ה-200 מטר וכעת מתברר שהסיבה היא קלקול קיבה המוני שהיכה בספורטאים רבים במהלך התחרות. עדיין לא ברור האם הוא יתחרה בגמר ה-400 הערב.

עוד בנושא:

אליפות העולם באתלטיקה: זהב למקלאוד ב-110 משוכות, קיפייגון ניצחה ב-1,500
אליפות העולם באתלטיקה: חנה קנייזבה מיננקו סיימה רביעית בגמר
חנה קנייזבה-מיננקו: "אני מאושרת, היה חשוב לי לשמח את מי שתמך"

אצן ג'מייקני עומאר מקלאוד. רויטרס
עשה זאת. מקלאוד עם הדגל/רויטרס

חמישה גמרים יתקיימו הערב (שלישי) באליפות העולם באתלטיקה: הטלת כידון נשים, קפיצה במוט גברים, 3,000 מטר מכשולים גברים, 800 מטר גברים ולבסוף, אחד מרגעי השיא של האליפות - ריצת 400 מטר גברים, בה כל העיניים יופנו אל עבר וייד ואן ניקרק, אולי בדרך לשיא עולם נוסף.

עוד באותו נושא

אליפות העולם באתלטיקה: זהב למקלאוד ב-110 משוכות, קיפייגון ניצחה ב-1,500

לכתבה המלאה

גמר 400 מטר, גברים (23:50)

וייד ואן ניקרק אמנם קבע את התוצאה ה-16 בטיבה בלבד במוקדמות והשלישית בטיבה בחצי הגמר, אך בגמר הוא הפייבוריט המובהק כמובן. הדרום אפריקאי האידר חולם על דאבל של 200 ו-400 מטר, ומי יודע, אולי הוא יוכל לנפק שיא עולם נוסף, לאחר ה-43.03 שניות שקבע בריו בשנה שעברה. קיראני ג'יימס שסיים שני בריו לא משתתף באליפות ולשון מריט שסיים שלישי לא העפיל לגמר, ועל כן הפייט שיינתן לוואן ניקרק צפוי להגיע מסטיבן גארדנר שסיים ראשון במוקדמות ופרד קרלי האמריקאי, שקבע השנה 43.70.

וייד ואן ניקרק רץ דרופ אפריקאי. רויטרס
אפשר לחלום על שיא עולם? ואן ניקרק/רויטרס

גמר 800 מטר, גברים (23:35)

הפציעה של דייויד רודישה הופכת את הגמר הזה לקצת פחות פצוי. הפייבוריט הפך להיות מדליסט הכסף מלונדון 2012 נייג'ל איימוס מבוצואנה, היחיד מבין שמונת העולים לגמר שירד מ-1:44 דקות לאורך הקריירה. את התוצאה הטובה ביותר בחצי הגמר קבע קיפייגון בט הקנייתי (1:45.02 דקות).

האצן נייג'ל איימוס. AP
פייבוריט ברור. איימוס/AP

גמר קפיצה במוט, גברים (21:35)

רנו לאבילני ינסה לעשות משהו שלא עשה לאורך כל הקריירה המפוארת שלו, וזה לזכות במדליית זהב באליפות העולם. הצרפתי חווה שנה לא פשוטה (תוצאת השיא שלו ב-2017: 5.87 מטר) אך יקווה לחזור לתלם בדיוק ברגע הנכון. מי שנמצאים בכושר הטוב ביותר הם פיוטר ליסק הפולני וסם קנדריקס האמריקאי, שמחזיקים ביחד בתוצאת השנה בעולם - 6 מטר.

רנו לאבילני קופץ במוט צרפתי. AP
אולי הפעם. לאבילני/AP

הטלת כידון, נשים (21:20)

שרה קולאק הקרואטית, שזכתה בזהב בריו, מחזיקה גם בתוצאת השנה בעולם (68.43 מטר) והיא הפייבוריטית הגדולה. שימו לב גם למדליסטית הארד מריו, ברברה ספוטאקובה, שקבעה השנה 68.26 ומחזיקה בשיא האישי הטוב ביותר מכל העולות לגמר (72.28).

מירוץ מכשולים 3,000 מטר, גברים (23:10)

קונססלוס קיפרוטו הקנייתי אמנם זכה בזהב בריו, אך מי שעשוי לחגוג את הזהב הפעם הוא אוון ג'גר האמריקאי, שסיים שני באולימפיאדה הקודמת אך מחזיק בתוצאה הטובה ביותר עד כה ב-2017 (8:01.29 דקות).

חצי גמר 400 מטר משוכות, נשים (22:35)

מוקדמות הדיפת כדור ברזל, נשים (22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully