וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטן גבריאל: האם אגבונלאהור מסוגל לחזור למסלול באסטון וילה?

6.8.2017 / 14:40

משחקן בית אהוב והתקווה של אסטון וילה בנבחרת, הפך גבריאל אגבונלאהור לדמות שנואה וסמל הירידה של אסטון וילה לפני שנה. המאמצים לזרוק אותו מהמועדון נכשלו בגלל שכרו הגבוה, אבל סטיב ברוס עדיין מאמין בו. אתמול הוא חגג במחזור הראשון בליגת המשנה

שחקן אסטון וילה, גבי אגבונלהור. GettyImages
הוא לא צריך לעבוד בשביל הכסף. גבריאל אגבונלהור/GettyImages

חושבים שניימאר קיבל את עסקת חייו עם 30 מיליון יורו לשנה בפריז סן ז'רמן? יכול להיות שגבריאל אגבונלאהור נהנה יותר. החלוץ הברזילאי בהחלט יצטרך לעבוד עבור הכסף. מנגד, השחקן בעל השכר הגבוה ביותר באסטון וילה לא עשה כמעט כלום בשנתיים האחרונות, ובכל זאת התעשר ב-53 אלף ליש"ט לשבוע, שהם כ-3 מיליון יורו לשנה. אמנם פי 10 פחות מניימאר, אבל האם הייתם מסרבים לתשלום בסדר גודל זה כדי לעשן נרגילה בדובאי?

וזה הרי בדיוק מה שקרה במרץ 2016, כאשר אסטון וילה היתה בדרך הבטוחה לירידה. אגבונלאהור, יליד ברמינגהאם, בוגר האקדמיה, שחקן הבית הנערץ לשעבר וקפטן המועדון, לא ממש התרגש מהעניין. כאשר פורסמו הצילומים מהמסיבה באיחוד האמירויות, החליטה הנהלת וילה להשעותו, אבל הלקח לא נלמד. נהפוך הוא – דווקא ביום בו איבדה הקבוצה סופית את סיכויי ההישרדות ונשרה לליגת המשנה, השתתף אגבונלאהור במסיבה פרועה ושאף גז צחוק. את האוהדים זה ממש לא הצחיק, והם התקשו אפילו לקבל את התנצלותו.

עוד בנושא

16:00: צ'לסי מול ארסנל בקרב על הזכייה בתואר מגן הקהילה
העברות בעולם, 6.8: אמרה מור באינטר, למינה בסאות'המפטון
פטר בוס על ההפסד בסופרקאפ: "כשמובילים שתי דקות לסיום חייבים לנצח"

די מתאו זרק אותו לנוער

"אני מתפטר מתפקיד הקפטן כי אינני ראוי לו. היה זה כבוד גדול לקבל את הסרט, וכואב מאוד לאבד אותו. אני מבקש סליחה, ומדגיש שהירידה קשה גם עבורי למרות התמונות שפורסמו. אני מודע לכך שהביצועים שלי לא היו טובים מספיק, אך אעבוד קשה על מנת לתקן את הכל ולהחזיר את הדברים למסלול", כתב הכוכב לשעבר. למען האמת, להגיד ש"הביצועים לא היו טובים מספיק" זה אנדרסטייטמנט בקנה מידה מפלצתי. אגבונלאהור, שלא היה כשיר ליטול חלק במשחקים לא מעטים בשל עודף משקל, רשם 15 הופעות בלבד בעונת 2015/16 וכבש שער בודד. במקום לתת דוגמא אישית ולסחוב את המועדון על גבו בשעה הקשה, הוא דחף אותו למטה בכל הכוח. קשה לקבל מחילה על כך, וכולם היו בטוחים שימיו באסטון וילה ספורים.

אלא שכאן היתה הבעיה – המועדון השתוקק להיפתר מהשחקן שהפך לנטל, אך שכר העתק שלו לא איפשר זאת. בספטמבר 2014 חתם אגבונלאהור על חוזה חדש לארבע שנים, ואף בעלים שפוי לא הסכים אפילו לחשוב על סכומים מסוג זה. וילה היתה מוכנה לתת לו ללכת ללא תמורה, אבל רק רדינג שקלה לתת לו הזדמנות בהשאלה, וגם זה בתנאי שהיא משלמת אחוז קטן בלבד מהשכר. אגבונלאהור בעצמו פסל את המעבר בכל מקרה. נדמה היה כי הוא מעדיף לקבל את הכסף בלי לעשות כלום, וגם רוברטו די מתאו סבר כך. המאמן האיטלקי, שחתם בוילה בקיץ 2016 במטרה להחזירה למקום הטבעי בפרמיירליג, הודיע מיד לחלוץ שאינו נמצא בתוכניותיו. בגיל 29, הוא נשלח להתאמן עם הנוער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גבריאל אגבונלהור שחקן אסטון וילה ב-2008. GettyImages
נחשב לאחת התקוות הגדולות של הכדורגל האנגלי כולו. אגבונלהור כובש מול סיטי ב-2008/GettyImages

שלישיה מול סיטי של בן חיים

היה זה אקורד סיום צורם מאוד עבור האיש שנחשב בזמנו לאחת התקוות הגדולות של הכדורגל האנגלי כולו, שלא לדבר על אסטון וילה לבדה. אגבונלאהור פרץ לתודעה בסערה כאשר הבקיע במשחק הבכורה במרץ 2006. בעונתו המלאה הראשונה הוא כבר הבקיע תשעה שערי ליגה. ב-2007/08 המאזן השתפר ל-11 כיבושים, כולל בשני משחקי הדרבי מול ברמינגהאם סיטי. את 2008/09 החל אגבונלאהור עם שלושער לרשת מנצ'סטר סיטי של טל בן חיים וסיים גם אותה עם 11 שערים. בעונה שלאחר מכן קבע שיא אישי עם 13 שערים. הוא זה שהרשית בדרך ל-0:1 באולד טראפורד, שהיה ניצחון החוץ הראשון של וילה על מנצ'סטר יונייטד מזה 26 שנה. מהירותו המסחררת לא הותירה למגני היריב סיכוי. כאשר המוזה נחה עליו, היה אגבונלאהור בלתי ניתן לעצירה – אחד השחקנים המהליבים בפרמיירליג. שיתוף הפעולה שלו עם אשלי יאנג היה לעתים עוצר נשימה.

ואולם, ככל שחלפו השנים, הלך הניצוץ ודעך. אחת הסיבות לכך, באופן ביזארי, היתה נעוצה בנסיונו של אגבונלאהור לעבוד על השרירים בחדר הכושר. זה הצליח, אך פגע בזריזותו, ולכן מששחקו נפגע. בנוסף, הכוכב מעולם לא היה שחקן יציב במיוחד, ולכן הדעות לגביו בוילה פארק היו חלוקות. היו שנהגו לשרוק לו בוז אחרי משחקים לא מוצלחים, והם רק האמירו עם הזמן. המוטיבציה ירדה, המשמעת התרופפה, והשתן עלה לו לראש. אורח חיים ספורטיבים כבר לא היה רלוונטי מבחינתו, המשקל עלה הפעם בגלל הרגלי אכילה לא נכונים, והסיכוי לחזור לנבחרת התאייד.

ג'ון טרי שחקן אסטון וילה. GettyImages
המציאות היתה שונה. ג'ון טרי/GettyImages

ג'ון טרי סוגר מעגל בלתי צפוי

חבל שכך, כי בתחילת דרכו היה רושם שהוא נועד לגדולה. פאביו קאפלו העריך אותו, ולא היה רחוק מלקחת אותו למונדיאל בדרום אפריקה. את הבכורה בחולצת אנגליה עשה אגבונלאהור בניצחון בגרמניה במשחק ידידות ב-2008. ג'ון טרי, שמצא אז את הרשת, התלהב מאוד מיכולתו. הוא אפילו שיחרר את האמירה הבאה: "זה סיוט להתמודד מול אגבונלאהור, ושמחתי להיות בצד שלו לשם שינוי. יש לו עתיד גדול. אולי בעוד עשור אתגאה לספר לכולם שהיתה לי הזכות לשחק איתו".

הגורל יודע לצחוק על אנשים, אז הנה לכם האירוניה. כמעט עשור חלף מאז, וטרי שיחק אתמול שוב לצידו של אגבונלאהור. הקפטן שעזב את צ'לסי חתם הקיץ באסטון וילה, ובמחזור הראשון בליגת המשנה עלה הבלם הוותיק למגרש לצד החלוץ הסורר. וכן, הוא עדיין שם, מקבל 53 אלף ליש"ט לשבוע. למזלו הרב של גבריאל, פתיחת העונה של וילה אשתקד היתה מתסכלת, ודי מתאו פוטר כבר באוקטובר לאור ריבוי תוצאות התיקו. סטיב ברוס, המאמן הכי אנגלי שאפשר למצוא, מכיר היטב את הראש של בליינים מסוגו של אגבונלאהור. הוא בחר לאלף אותו מחדש.

"פגשתי אותו בחניה כשהיה בדרכו להתאמן עם הנוער ואמרתי לו לשוב לסגל הראשון", סיפר בדיעבד ברוס, "מאז, הוא הפנים את המצב ועשה הכל כדי להרוויח את מקומו בחזרה. יש לו אופי חזק ונוכחות בחדר ההלבשה, והשחקנים נדהמו עד כמה הוא השקיע באימונים". והרי היה צריך להשקיע, כי במצבו הפיזי לפני שנה לא היה ראוי אגבונלאהור להיקרא כדורגלן כלל. זה לקח זמן, הפציעות עיכבו את התהליך, ובסך הכל פתח אשתקד החלוץ ארבע פעמים בלבד בהרכב, אבל את הרגע הגדול הוא שמר לסוף העונה. בדרבי מול ברמינגהאם, בה ערך הארי רדנאפ הופעת בכורה על הקווים, הוא נכנס כמחליף והבקיע את שער הניצחון, בדיוק כמו בימים הטובים.

שחקן אסטון וילה, גבי אגבונלהור. GettyImages
אהוב או שנוא? גבריאל אגבונלהור/GettyImages

הייתכן חוזה חדש בדרך?

התפנית הזו אפילו פתחה אפשרות להאריך את שהותו במועדון. "גבי מתחיל את עונתו האחרונה בחוזה, והכל בידיים שלו. הוא עבד קשה וחזר לכושר. די מתאו רצה לזרוק אותו, אבל ברוס נקט בגישה שונה, ואני בדרך כלל הולך לפי המלצות המאמנים. עכשיו זה תלוי רק בשחקן, ואני מאמין שנראה אותו נותן פייט רציני מאוד העונה", אמר המנכ"ל קית ויינס. ואולי הוא אפילו צודק. אגבונלאהור היה אמנם אתמול בהרכב בגלל הפציעה של ג'ונתן קוג'יה המצוין, אבל את ההזדמנות הוא לקח בשתי הידיים. כבר בדקה ה-7 הוא כבש את השער הראשון של וילה העונה, לרשת האל סיטי ממסירת רוחב של אלן האטון.

השמחה ביציעים היתה גדולה, גם אם זמנית, כי המשחק הביתי הסתיים בתיקו 1:1. לנוסטלגיה תמיד היתה חשיבות, ואוהדים רבים זוכרים את אגבונלאהור הצעיר והמבטיח מסוף העשור הקודם. הם מתגעגעים אליו, על אף הקושי להתגבר על האכזבה הגדולה. הם מתעבים אותו ואוהבים אותו בו זמנית. הוא אחד השחקנים השנואים בתולדות המועדון, אך גם אחד הנערצים ביותר. ואולי עוד לא הכל נאמר בסאגה הביזארית הזו, גם אם היא עלולה להסתיים שוב עם נרגילה וגז צחוק.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully