וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתים לחיות: שחקני ה-NBA שקיבלו הזדמנות להחיות את הקריירה

5.8.2017 / 7:00

רוז פותח דף נקי בתור שחקן משני, הווארד ינסה למצוא שוב את הרעב דווקא בקבוצה הכי אפרורית בליגה, וגיי מחכה לפרק ב' בקבוצה מנצחת, לשם שינוי. רביץ על חמישה כוכבי NBA לשעבר שקיבלו הקיץ צ'אנס להמציא את עצמם מחדש

עריכה: מתן חדד

עשרות שחקנים מחליפים קבוצות במהלך הקיץ ב-NBA, חלקם מגיעים לסיטואציה שונה לחלוטין ומקבלים הזדמנות להתחלה חדשה. כל קיץ, רשימת השחקנים הזו כוללת כמה בכירים לשעבר שהקריירה שלהם נתקעה מכל מיני סיבות. על מנת להחיות מחדש את הקריירה, פעמים רבות שחקנים צריכים להמציא את עצמם מחדש, מה שקשה במיוחד עבור שחקנים שהיו בעבר כוכבים ב-NBA ועכשיו המעמד שלהם שונה. הנה חמישה שחקנים שבעקבות הקיץ האחרון קיבלו הזדמנות לכתוב פרק נוסף בקריירה שלהם, שלושת הראשונים היו מהשחקנים הבכירים ב-NBA בשלב מסוים בקריירה ולאחר מספר שנים קשות ינסו להמציא את עצמם מחדש בסיטואציה מעניינת.

עוד בנושא:

"פיניקס מוכנה להציע את בלדסו, בנדר ובחירת דראפט על אירווינג"
מייקל ג'ורדן: "לברון ג'יימס לא גדול יותר מקובי בריאנט"
דיווח: ה-NBA חקרה את מעורבתו של לברון ג'יימס בסוכנות שחקנים

דרק רוז עם לברון ג'יימס, 2011. AP
פעם זה היה קרב בין שני MVP בפוטנציה. לברון מול דרק רוז ב-2012/AP

דרק רוז (קליבלנד)

ה-MVP לשעבר הצטרף לאחרונה ל-MVP לשעבר קצת בכיר יותר בקליבלנד. רוז הוא לא אותו שחקן מאז הפציעות שעבר, אך בשלוש השנים האחרונות הוא הזכיר מדי פעם שעדיין מדובר בסקורר וחודר ברמה גבוהה. ההחלטה להצטרף לסגנית האלופה מעידה על שחקן שהבין שמעמדו כבר לא יחזור למה שהיה בשנים הראשונות בקריירה. הוא אמנם חתם בקליבלנד רק לאחר בקשת הטרייד של קיירי אירווינג, וכנראה מפנטז על סיטואציה שתהפוך אותו לרכז הראשון, אך הוא כנראה מודע לכך שגם אם קיירי יעזוב סביר שיגיע רכז בכיר במקומו ושהתפקיד שמיועד לו בקאבס הוא של שחקן משני.

הדרך המוכרת ביותר של גארד סקורר ותיק להמציא את עצמו מחדש היא להפוך לשחקן השישי של קבוצה גדולה. שחקנים כמו ניק ואן אקסל, ג'ייסון טרי וג'מאל קרופורד האריכו כך את החלק הרלוונטי של הקריירה שלהם בשנים רבות, כשהיו השחקנים שעולים מהספסל של קונטנדרית, משתלטים על דקות המנוחה של הכוכבים ומדי פעם מתפוצצים במשחקים חשובים. כמו השלושה האלה, אף אחד לא יצפה מרוז לנהל משחק או לשמור, אלא פשוט להשיג הרבה נקודות במעט דקות ולעשות זאת גם מול ההגנות החזקות בליגה. לעומת השלושה האלה, אין לרוז קליעה איכותית משלוש בעלייה מכדרור והוא יצטרך להתבסס על חדירות וזריקות מחצי מרחק. לאחר שדרון וויליאמס התרסק בגמר, קליבלנד ממשיכה לחפש פוינט גארד מנוסה שייתן ערך מוסף ברגעי האמת. את ההימור על רוז נוכל לשפוט רק בשלבים המאוחרים של הפלייאוף.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דימרקוס קאזינס וראג'ון רונדו שחקני סקרמנטו. AP
שוב יחד. רונדו וקאזינס/AP

רייג'ון רונדו (ניו אורלינס)

אחד השחקנים הכי פחות צפויים בליגה מצטרף לאחת הקבוצות הכי פחות צפויות בליגה. רונדו סיים עונה חלשה מאוד בשיקגו, עונה בה הסתכסך עם מאמן נוסף ויצר בעיות בחדר הלבשה נוסף, עם שתי הצגות פלייאוף גדולות שהובילו לשני ניצחונות בבוסטון לפני שנפצע והסלטיקס הפכו את הסדרה. זו הייתה תזכורת נוספת למה שקורה כשהשחקן הייחודי הזה מריח פוסט סיזן, ולאופן בו הוא מסוגל לשדרג את השחקנים סביבו. שני המשחקים האלה הפכו את רונדו לשחקן יחסית מבוקש לאחר שהבולס הלכו לבנייה מחדש ושחררו אותו, קבוצות אפילו רצו להביא אותו כמנטור לצעירים, תוך התעלמות בוטה מהצדדים הבעייתיים שלו.

בניו אורלינס, רונדו שוב ימצא את עצמו בסיטואציה שבמבט ראשון לא נראית אידיאלית עבורו מבחינה מקצועית. אך הוא שוב יפגוש הרבה מאוד כישרון, הפעם בעיקר אצל שחקני פנים, ובהחלט ניתן לדמיין מצב בו הוא יעזור לדמרקוס קאזינס ואנתוני דייויס להביא לידי ביטוי מוגבר את היכולות שלהם. הוא כנראה יפתח בחמישייה לצד ג'רו הולידיי, מה שיהפוך את החמישייה של הפליקנס לאחת המוזרות והמרתקות בליגה. קשה להמר מה הסיטואציה שתתברר כנכונה עבור רונדו, מה יגרום לו להביא את גרסת הפלייאוף לעונה הרגילה. אולי הפוטנציאל הרב בניו אורלינס ייתן לו את המוטיבציה לכך.

דוויט הווארד יוסטון. AP
אולי הפעם? הווארד/AP

דוויט הווארד (שארלוט)

מוטיבציה היא מילת המפתח גם אצל הסנטר הדועך, שאם לא זכרתם לאן הוא עבר עד הכותרת הזו אתם לא לבד. אטלנטה שלחה את דוויט לשארלוט בעיקר כדי להיפטר מהחוזה שלו, מה שאומר שבזמן שרוז ורונדו הצטרפו לקבוצות עמוסות בכוכבים ועניין, התחנה הבאה בקריירה של הווארד זו קבוצה שאפרוריות היא הסמל המסחרי שלה. אל תופתעו אם יתברר שזה בדיוק מה שהדוקטור רשם לקריירה של הסנטר מעורר האנטגוניזם.

ההשוואה האופטימית עבור הווארד היא זאק רנדולף בממפיס: שחקן בעייתי שהתחבר לעיר ולקבוצת הצווארון הכחול אליה הגיע, מצא לעצמו בית וייעוד לחצי השני של הקריירה והפך לסמל שאף אחד לא דמיין שהוא מסוגל להיות. דוויט מגיע לקבוצה שזקוקה לו כעוגן הגנתי וכריבאונדר בכיר, למאמן שמכיר אותו מהתקופה המשותפת שלהם באורלנדו והשיטה ההגנתית שלו מותאמת למידותיו ולמועדון שלא מחפש לרוץ לאליפות אלא לבנות קבוצה שמגיעה בעקביות לפלייאוף. אם זה לא יהיה המקום בו דוויט יצליח להיפטר מהמניירות ולתרום מהניסיון המצטבר שלו כסנטר של הגנה וריבאונד שאולי מתחבא בתוכו גם מנהיג, זה כנראה כבר לא יקרה.

שחקן נבחרת ארצות הברית, רודי גיי. רויטרס
אולי נקבל את הגרסה הזו של רודי גיי? במדי הנבחרת/רויטרס

רודי גיי (סן אנטוניו)

האפשרות שכרמלו אנתוני יעבור ליוסטון העלתה אצל פרשנים רבים את השאלה אם סיטואציה כזאת תשחרר את גרסת נבחרת ארה"ב של מלו, שם הוא היה קלע חוץ יעיל מאוד שניזון מגארדים דומיננטיים. החתימה שלו בסן אנטוניו מאפשרת לקוות שנזכה לראות גם את גרסת הנבחרת של רודי גיי. הוא לא היה כוכב נבחרת כמו מלו, אך נראה שנהנה מכל רגע בתפקיד המשני שקיבל בקמפיינים בהם השתתף. מי שעשה לעצמו שם בעיקר כסקורר של קבוצות חלשות שמשתפרות לאחר שהוא עוזב, מקבל סוף סוף הזדמנות לקחת חלק בקבוצה איכותית.

גיי מגיע לסן אנטוניו לאחר קרע באכילס, לדבריו הוא כבר החלים לחלוטין וזה זמן החלמה מהיר שמבשר טובות על סיכוייו לחזור לתפקוד גבוה. הוא שיפר בשנים האחרונות את הקליעה מבחוץ, מה שחשוב במיוחד עבור שחקנים שמחפשים להאריך את הקריירה. הוא מקבל הזדמנות שעשויה להיות חד פעמית להשתלב בסגנון של הספרס כשחקן שנותן לגרג פופוביץ' אופציה להרכבים נמוכים הכרחיים בימינו. הוא בסך הכל בן 31, מה שמשאיר לו מספיק זמן לחלק ב' בקריירה. אם הוא יראה שהוא מסוגל לבצע את הסוויץ' המנטאלי, וגרסת הנבחרת שלו מקלה להאמין שהוא מסוגל, קשה לחשוב על סיטואציה טובה יותר עבורו.

שחקן מינסוטה טימברוולבס ריקי רוביו. AP
הראה סימנים מעודדים בעונה שעברה. רוביו/AP

ריקי רוביו (יוטה)

המצב של רוביו שונה מהאחרים, כי הוא עוד לא הוכיח את עצמו כמוהם. כדאי, עם זאת, לזכור את גודל ההבטחה שהייתה טמונה בו. לפני שהגיע ל-NBA הוא נחשב לפרוספקט האירופאי המבטיח ביותר זה שנים רבות, הוא רק בן 26 אך עשה לעצמו שם כבר באולימפיאדת 2008, כשבגיל 17 היה שחקן חשוב בנבחרת ספרד ונראה נהדר בגמר מול האמריקאים. ראיית המשחק הנדירה וההגנה שלו לא הספיקו לו להפוך ליותר מרכז סביר מינוס ב-NBA, חוסר היכולת שלו לקלוע משום טווח לא אפשר לו להיות יותר מזה. בחצי השני של העונה שעברה הוא החל להראות ניצוצות של משהו נוסף. ב-35 המשחקים האחרונים של העונה שעברה הוא סיפק 15 נקודות ו-10.2 אסיסטים למשחק, עם אחוזים סבירים משלוש וחצי מרחק שהפכו אותו לשחקן שונה.

יוטה הביאה את רוביו כחלק מהניסיון להשאיר את גורדון הייוורד. ללא שחקן הכנף הנפלא, רוביו מוצא את עצמו בסיטואציה חדשה וחשובה מאוד עבורו, כשחקן ההתקפה החשוב ביותר בקבוצה שעדיין מסוגלת להתמודד על מקום בפלייאוף במערב הצפוף, כי ההגנה שלה צפויה להישאר אחת הטובות בליגה. שאלת המפתח לעונה של יוטה היא אם החצי השני של העונה שעברה של רוביו היה מקרי או התחלה של מגמה. ניתן להניח שהוא יניע את השיטה ההתקפית החכמה של קווין סניידר ויסדר מצבי קליעה טובים לשחקנים שסביבו, אם הוא יצליח לספק בעקביות נקודות גם בעצמו זו תוכל להיות התחלה חדשה ומעניינת לקריירה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully