וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקגו קאבס תעניק לסטיב בארטמן טבעת אליפות

31.7.2017 / 20:51

כשנה אחרי הזכייה באליפות המרגשת ועשור וחצי לאחר הרגע הדרמטי בו הסיט כדור מכריע והפך לאוהד המושמץ בעולם, בארטמן יזכה לסגירת מעגל: "מקווה שהסאגה הזו סופסוף נגמרה"

סטיב בארטמן מוציא את הכדור מידיו של מויסס אלו ב-2003. AP
הרגע ששינה את חייו של סטיב בארטמן ב-2003/AP

סטיב בארטמן, האוהד הכי מושמץ וחסר מזל בתולדות הספורט האמריקאי כנראה, עומד לזכות לסוג של גאולה.

בארצות הברית פורסם הערב (שני) כי בארטמן, שהפך למוכר בעל כורחו לאחר שהסיט כדור במשחק מספר 6 של גמר הנשיונאל ליג ב-2003, בין שיקגו קאבס לפלורידה מארלינס, יקבל מהקאבס טבעת אליפות לאחר שבשנה שעברה הקבוצה סופסוף שברה את "קללת העז" המפורסמת וזכתה בתואר.

הבעלים של הקאביז, טום ריקטס, אמר לתחנת WGN משיקגו: "בשם כל ארגון שיקגו קאבס, אנחנו גאים להעניק טבעת אליפות למר סטיב בארטמן. אנחנו מקווים שזה ישים סוף לפרק חסר מזל בסיפור המסע הארוך שלנו בדרך לזכייה באליפות, לה חיכינו כל כך. אף מחווה לא תוכל באמת להעלים את העול שהוא נשא עמו במשך למעלה מעשור, אבל הרגשנו שחשוב שסטיב יידע שהארגון שלנו אהב אותו בעבר ואוהב אותו גם היום. אחרי כל מה שהוא הקריב, אנחנו גאים להעניק לסטיב בארטמן את המתנה הזו היום".

עוד בנושא:

עולם הבייסבול נזכר: עשור למקרה סטיב בארטמן
עולם חדש מופלא: על הזכייה של שיקגו קאבס בוורלד סירייס
הקללה הסתיימה: שיקגו קאבס זכתה בוורלד סירייס אחרי 108 שנים

שחקני שיקגו קאבס במצעד האליפות. רויטרס
שברו את "קללת העז" באוקטובר האחרון. שחקני הקאבס במצעד האליפות/רויטרס

בארטמן, שלאורך השנים סירב להעניק ריאיונות על הרגע הדרמטי ההוא, בו הסיט את הכדור מידיו של מויסס אלו, מהלך שהחל התפרקות של הקאבס במשחק 6, בדרך להפסד גם במשחק 7 ופספוס הוורלד סירייס, הודיע שגם הפעם הוא לא יתראיין. הוא כן העביר הצהרה בשמו ל-WGN:

"אני לא חש את עצמי ראוי לכבוד כזה, אבל אני מאוד נרגש ומודה מקרב לב לשיקגו קאבס, שמעניקה לי את טבעת האליפות. אני מודע עד מאוד לחשיבות ההיסטורית ומעריך את הסמליות שהטבעת הזו מייצגת, בשלל רמות. משפחתי ואני נעריך את המחווה הזו למשך דורות רבים. הכי חשוב זו הפנייה המרגשת ממשפחת ריקטס, בשם ארגון הקאבס והאוהדים. הפנייה הזו הראתה לי שאני מוזמן בחזרה למשפחת הקאבס והם תומכים בי בהמשך הדרך. אני משוחרר היום ומקווה שהסאגה מ-2003, שהשפיעה עליי ועל משפחתי, סופסוף נגמרה".

בארטמן הוסיף: "אני מקבל את הטבעת בענווה, לא רק כסמל לאחד ההישגים ההיסטורים בתולדות הספורט, אלא גם כתזכורת לדרך בה אנו צריכים לנהוג זה כלפי זה בחברה של ימינו. אני מקווה שכולנו נוכל ללמוד מהמקרה שלי ולראות בספורט רק בידור, כדי להימנע מהצבת שעירים לעזאזל ולאתגר את התקשורת ואופורטוניסטים כאלה ואחרים שרוצים להרוויח על חשבון הפרטיות של אדם. אני מקווה שהטבעת הזו תסמל את תחילתו של תהליך החלמה ופיוס לכל המעורבים. אני שמח להתאחד עם משפחת הקאבס ולהתקדם לכיוון טוב בחיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully