וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבר הבעייתי של הזר החדש של מכבי חיפה: תקיפה אלימה ומאסר ממושך

26.7.2017 / 8:06

לוק מרטינס ריצה עונש מאסר בארה"ב בעקבות קטטה במהלכה בעט בראשו של אדם מחוסר הכרה. למזלו, הקורבן ביקש להפחית בעונשו. וגם: ספנסר וייס לא יצטרף בסופו של דבר

לוק מרטינס במדי מכללת וויומינג. AP
כזה עוד לא היה. מרטינס/AP

בשנים האחרונות הכדורסל הישראלי סיפק כמה שחקנים עם עבר אלים ובעייתי שנחתו בארץ הקודש, אבל ספק אם שחקן עם סיפור כזה אי פעם כדרר במגרשי ליגת העל. לוק מרטינס, הזר החדש של מכבי חיפה, ריצה עונש של 45 ימים בכלא באלבני באשמת התפרעות אלימה במהלך אוגוסט וספטמבר 2013. אלא שהעבירה עצמה הייתה חמורה בהרבה, ולולא התערבות מוזרה של הקורבן, ייתכן שמרטינז היה מבלה זמן רב יותר מאחורי סורג ובריח.

ב-30 לדצמבר 2012 נקלעו מרטינס וחברו לאוניבריסטת ווימינג, דרק קוק ג'וניור, לקטטה אלימה בבר, כשבמהלכה הכה באגרופו קוק את פרפייט נאיגיוגו והפיל אותו לרצפה חסר הכרה. בשלב הזה בעט מרטינס בפרצופו של נאגיוגו המחוסר הכרה וגרם לו לשברים מרובים בפרצוף, וכן הוא נאלץ לעבור ניתוח לתיקון השבר בלסת. במשטרה אספו עדויות מאחיו של הקורבן וכן ממספר עדים במקום ששמו את האצבע כי מרטינס אשם והוא נעצר באשמת תקיפה אלימה והתפרעות. משפט באשמה נקבע ל-26 באוגוסט 2013. מרטינס הודה שבעט בראשו של הקורבן בחקירה.

אלא שבתחילת אוגוסט שלח נאגיוגו דואר אלקטרוני אל התובעת בבקשה להפחית בעונש שהיא דורשת ממרטינס: "אני רוצה להודיע לך שאני מוכן להמשיך עם אשמת התפרעות אלימה לגבי לוקאס מרטינס", כתב הקורבן, "אני מבקש שהוא יישפט לכלא עבור העבירה הזאת, וכמו כן יישלם פיצויים בסך 58 אלף דולרים בגין העבירה. אני לא רוצה שלנאשם ייפתח תיק פלילי. זאת ההחלטה האישית שלי. אני רוצה לשים את כל המקרה הזה מאחוריי ולהמשיך קדימה עם החיים שלי, ואני בטוח שלוקאס ירצה כך גם".

מרטינס, בחשבון טוויטר שלא פעיל מאז, פתח בסדרה של ציוצים שהגיבו לביטול האשמה שלו: "זה הולך לצאת מפרופורציות כמו תמיד, אבל אתם יודעים מה? אני הולך להיות הבן אדם הגדול יותר. אנסה להוכיח נקודה, זה פשוט יותר מדי מתסכל. אני מוכן לעשות את מה שצריך לעשות. פוליטיקה נמצאת בכל מקום".

בינתיים במכבי חיפה, הירוקים החליטו במהלך השבוע האחרון שלא לצרף את הגארד היהודי-אמריקאי ספנסר וייס, אחרי שכבר חתמו על טיוטת חוזה מולו. בוייס מתעניינות מספר קבוצות מהליגה הלאומית וכן קיים סיכוי שיישחק גם בליגת העל. מי שצפוי לחתום במועדון בימים הקרובים הוא רועי הובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully