וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים אחרי שפרש: פיליפ לאהם זכה לראשונה בתואר שחקן השנה בגרמניה

אחרי שהגיע פעמיים בקריירה למקום השני, מגן העבר סוף סוף קיבל את הכבוד מהעיתונאים הגרמנים, אחרי שהקדים בקלות את טוני קרוס ואת אובמיאנג. להאם: "זה כבוד גדול ואני מאוד מרוצה"

פיליפ לאהם שחקן באיירן מינכן. רויטרס
עדיף מאוחר מלעולם לא. פיליפ לאהם/רויטרס

פיליפ לאהם עשה וזכה בהכל בכדורגל העולמי. גרמני בן ה-33 זכה במהלך הקריירה המפוארת שלו בשמונה אליפויות בונדסליגה, שישה גביעים, בליגת האלופות ובליגה האירופית, וגם בגביע העולם כקפטן הנבחרת. למרות זאת, יש תואר אחד שלאהם היה צריך כנראה לפרוש כדי לקבל - שחקן השנה בגרמניה.

היום (ראשון), כחודשיים לאחר שתלה את הנעליים ופרש ממשחק פעיל, זה קרה. לאהם נבחר על ידי ארגון העיתונאים בגרמניה לאחר שגרף 242 קולות, ועקף את שחקן ריאל מדריד טוני קרוס (192 קולות) ואת חלוץ דורטמונד פייר אמריק אובמיאנג (120). הקולות להם זכה היוו מעל רבע מ-855 הקולות שנספרו בסך הכול.

"זה כבוד גדול ואני מאוד מרוצה", אמר לאהם על הפרס לאתר הרשמי של באיירן מינכן, "אני חושב שהעיתונאים שבחרו ראו אותי משחק לאורך כל הקריירה שלי". המגן המחונן הגיע פעמיים למקום השני בבחירה לשחקן השנה, ב-2004 ו-2006, ולדעתו העובדה שעד כה לא זכה בפרס נובעת מכך ששיחק בהגנה. "ההיסטוריה מראה שקשה לקבל פרס כזה כשחקן הגנה, כי לאורך השנה יש בדרך כלל חלוץ שגונב את הכותרות", הסביר.

פרס שחקן השנה בגרמניה היה השני בו זכה לאהם בימים האחרונים, אחרי שקיבל בפעם השנייה בחייו גם את פרס הספורט הבווארי. עם למעלה מ-500 הופעות במדי באיירן ברזומה ו-113 עבור המאנשאפט, הפרסים הללו בהחלט מגיעים לפורש הטרי.

עוד בנושא

פיליפ לאהם פרש מכדורגל: "תודה רבה לכולם על התמיכה"
מתאוס, גרד מולר, בקנבאואר, לאהם: קפטן באיירן מינכן פרש כאגדת כדורגל
15 שנות קריירה, אינספור הישגים ואלבום אחד: פיליפ לאהם בתמונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully