וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקאס סאשה בריאיון: "זה היה דבר נחוץ שהפועל תל אביב תרד ליגה"

"כדורגל זה לא רק 4 קווים, בחוץ צריכים לקרות הרבה דברים טובים. אני מקווה שאוהדי הפועל מבינים את מה שאני אומר - אבל זה היה נחוץ". לוקאס סאשה, היום בלודוגורץ, בריאיון רגשני לקראת החזרה לישראל, למשחק מול באר שבע. וגם: כמה קיבל בחידון 'מה קרה בליגה מאז שעזבת'

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע לפני לוקאס סאשה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"תמיד אני עושה הרבה פאולים על ברדה, תמיד". סאשה/ברני ארדוב

לוקאס סאשה לא נהנה יותר מדי ממשחקים נגד הפועל באר שבע, ועד כה היו לו חמישה כאלה בליגת העל. הוא הגיע להפועל תל אביב ב-2013/14, בעונה בה אליניב ברדה עשה את הדרך מבלגיה לנגב, ואיתו מאור בוזגלו ויתר החברים.

הפעם הראשונה היתה באוגוסט 2013, אז הפסיד עם התל אביבים 2:0 בווסמיל; השנייה בבלומפילד בדצמבר - הפסד 3:1; באפריל יצא שוב לדרום וחזרו עם 1:1 ובמאי, המפגש האחרון לאותה העונה, אבא עשה את כל הדרך מסאו פאולו כדי לראות את הבן שלו חוטף כרטיס אדום (והפסד 2:1).

"זה היה רגע קשה עבורי", הוא מספר לוואלה! ספורט מביתו שברזגארד, בולגריה, שהוא גם ביתה של לודוגורץ - יריבתה של באר שבע בשלב הבא של מוקדמות ליגת האלופות. "שיחקנו בבית, בצהריים, אצטדיון מלא, והלכתי לא טוב לכדור". התוצאה: קצירה של גליינור פלט והביתה. "תמיד אני עושה הרבה פאולים על ברדה, תמיד", הוא נזכר, "בטוח שגם זה לא היה עליו?". ואז הוא שואל: "הוא עדיין בבאר שבע?".

אבל למבחן הידע שלו עוד נגיע בהמשך.

אז אחרי ארבעה משחקים בלי ניצחון על הגמלים בעונתו הראשונה בישראל, לוקאס רשם ניצחון בעונה הבאה - 2:3. גילי ורמוט כבש פנדל בתוספת הזמן, הברקוביצ'ים חגגו ביציע, אבל אנחנו ב-2017 ואת הניצחון היחיד שלו על באר שבע לוקאס סאשה לא זוכר. "אלוהים! לא מאמין שאני לא זוכר כלום מהמשחק הזה. הראש שלי גרוע, בן-אדם".

לא נורא, סאשה - הנה קיבלת עוד שתי הזדמנויות לפגוש את החבר'ה. ביום רביעי בערב הוא ולודוגורץ שלו ניצחו 1:4 את ז'לגיריס וילנה, וכמו באר שבע השלימו 3:5 בסיכום שני המפגשים. רק להם זה הלך הרבה יותר קשה, אחרי הפסד במשחק הראשון ופיגור בשני. הסוף היה טוב. "זה היה קשה", הוא מספר, "שיחקנו על דשא סינתטי, ואתמול אחרי שהם הובילו הלחץ היה גדול והרבה מחשבות עברו בראש. אני עייף מאוד עכשיו, הגוף עייף ובשבת משחק ואז באר שבע. מזל שישנתי כמה שעות עכשיו. איך אומרים, לפעמים מנוחה חשובה מאימונים".

עוד בנושא:

הכירו את הרכש החדש של הפועל באר שבע, תומאש פקהארט
תומאש פקהארט חתם בהפועל באר שבע
איסק קואנקה צפוי להחמיץ את המשחקים נגד לודוגורץ

ג'ונתן קאפו שחקן לודוגורץ. רויטרס
"אנחנו ברזילאים טובים, אתה יודע איך זה - כמו משפחה"/רויטרס
"הכדורגל כאן מזיז את העיר. לאן שאנחנו הולכים, האוהדים איתנו. הם התחברו אליי טוב בגלל הסגנון שלי"

שאלתי אותו מה הוא יכול לספר על לודוגורץ אחרי שנתיים. "מאז שהגעתי השלד נשאר בערך אותו הדבר", הוא אומר. "אנחנו עשרה ברזילאים, הרבה זרים, זכינו בשתי אליפויות מאז שהגעתי, שש ברציפות בכללי, היינו בצ'מפיונס ליג, עשינו 2:2 עם פריס אחרי שהם השוו בסיום (די מריה). יש לנו קבוצה טובה".

איך מסתדרים - עשרה ברזילאים ביחד בקבוצה בולגרית? יש דרמות?

"אנחנו ברזילאים טובים, אתה יודע איך זה - כמו משפחה. ברור שלפעמים יש דרמות אבל יש לנו חדר הלבשה חזק, כולנו ביחד, הקשר בין כל שחקני הקבוצה והמאמנים חזק מאוד".

אחרי שנתיים בישראל ושנתיים בבולגריה, איך אתה משווה בין הסגנון, האווירה?

"הקהל הבולגרי יותר משוגע. כמות - בישראל יש יותר, אבל כאן יש פנאטים. אנחנו משחקים בעיר קטנה, באצטדיון של 8,000 מקומות, אבל הכדורגל כאן מזיז את העיר. לאן שאנחנו הולכים, האוהדים איתנו. הם התחברו אליי טוב בגלל הסגנון שלי, לתת אלף אחוז בכל משחק - כל אוהד כדורגל אוהב את זה. מבחינת כדורגל, כאן קשוח יותר, בישראל התקפי יותר. פה הרבה יותר כוחני. האימונים כאן לא יותר אינטנסיביים מבישראל אבל החשיבה קצת שונה, כאן משתמשים יותר במדע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עכשיו אני סוף סוף יכול לחזור לישראל, וזה מדהים. מאז שעזבתי לא חזרתי". סאשה/מערכת וואלה!, צילום מסך
?אני מכיר את הסגנון, יודע כמה הם התקפיים. שיחקתי נגד אוגו וגם נגד הניגרי השני שאת השם שלו אני לא מצליח להגות?

כשראה בטלוויזיה שקבוצתו הגרילה את באר שבע, התרגש מאוד. "חשבתי - עכשיו אני סוף סוף יכול לחזור לישראל, וזה מדהים. מאז שעזבתי לא חזרתי. אחרי שהרגשה הזו עברה הגיעה הרגשה אחרת. שזו הגרלה קשה, קשה מאוד. ראינו שבעונה שעברה הם לא עלו לצ'מפיונס 'על כלום', וראינו מה הם עשו בליגה האירופית. אנחנו גם יודעים כמה קשה לשחק בישראל ביולי. כמה חם".

הוא היה בישראל בין 2013 ל-2015. אלו היו שנות מכבי תל אביב, ומאז שעזב התמונה השתנתה. "עד עכשיו אנחנו לא יודעים יותר מדי על באר שבע", הוא אומר. "רק עברנו שלב ברביעי ובשבת יש לנו משחק ענק נגד צסק"א סופיה. רק בראשון נתחיל ללמוד את באר שבע. אני מאמין שלמאמן שלנו יש כבר את כל המידע".

גם לך יש בטח קצת מידע, מהזיכרון.

"אני מכיר כמה שחקנים, מכיר את הסגנון, יודע כמה הם התקפיים. שיחקתי נגד אוגו וגם נגד הניגרי השני שאת השם שלו אני לא מצליח להגות".

וואקמה.

"כן, וואקמה. ואת מתן אוחיון אני מכיר. אבל כקבוצה, לא יותר מדי".

גם סאשה כבר לא משחק בדיוק כפי שהכרנו אותו מימיו בתל אביב. בלודוגורץ משתמשים בו גם כמגן ימני. "בשבילי זה לא בעיה", הוא אומר, "בברזיל שיחקתי מגן ימני וגם שמאלי".

רגל שמאל שלך טובה עד כדי כך?

"היא עובדת. אני לא רוברטו קרלוס, אבל כשצריך, היא בסדר".

אם אכן יתופקד כמגן ימני בישראל, הוא יצטרך להתמודד עם אותו וואקמה - לא משימה קלה לאף מגן. "עוד לא יודע באיזה תפקיד אהיה, יש הרבה תחרות על כל עמדה והמגן שלנו סיסיניו חוזר מפציעה".

תבקש מהמאמן לשחק לפחות בישראל.

"ברור, זה הבית שלי, אגיד לו", הוא צוחק.

שחקן הפועל תל אביב, לוקאס סאשה, מול ערן זהבי, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"זהבי? בסין, ואל תשאל אותי איך הוגים את שם הקבוצה"/ברני ארדוב
"אני בקשר, אני מתגעגע. אני אוהד הפועל גדול. העברתי שנים ארוכות בקורינתיאנס, ואני מתגעגע לקבוצה אבל לא כמו להפועל"

ועכשיו, לחלק האמנותי, חידון כדורגל ישראלי לזר המחובר.

מוכן? איפה משחק בניון?

"בית"ר ירושלים", הוא עונה בתוך שתי שניות.

איפה ערן זהבי?

"בסין, ואל תשאל אותי איך הוגים את שם הקבוצה, כבר אמרתי לך שאני חלש בשמות".

0-2 לך. מי המאמן של מכבי חיפה?

"חכה, אל תגיד… נו…. לא זוכר, נקודה לך".

מי מאמן את מכבי תל אביב?

"היה להם פורטוגלי בעונה שעברה, אבל לא יודע מי החדש".

ג'ורדי קרויף.

"באמת?! הוא מאמן?"

מה אתה אומר על זה?

"שזה טוב למכבי. הוא טוב".

הנה שאלה קשה - מי זכתה בגביע בעונה שעברה?

"בני יהודה".

יפה מאוד!

"אני עוקב, בן אדם, אני עוקב".

למען הדיוק, עוקב אחרי הפועל. למרות ששיחק שם רק שתי עונות ולמרות שעזב בטונים צורמים, סאשה עדיין קשור לקבוצה ולאוהדיה. "הירידה שלהם היתה יום עצוב מאוד עבורי, כמו כל אוהד שלהם", הוא מספר. "אף אחד לא רוצה לראות את הקבוצה שלו בליגה השנייה אבל עם איך שהדברים הלכו שם, לדעתי זה היה נחוץ. הארגון אף פעם לא היה הנקודה החזקה שם. כדורגל זה לא רק ארבעה קווים, מחוץ להם צריכים לקרות הרבה דברים טובים. אני מקווה שהאוהדים מבינים את מה שאני אומר - אבל זה היה נחוץ. הם יתקנו את הבעיות ויחזרו בתוך עונה אחת, חזקים יותר".

יחסית לכך שהיית שם רק שנתיים, אתה ממש עוקב וממש בעניינים.

"אני בקשר, אני מתגעגע. אני אוהד הפועל גדול. הקשר ממש מיוחד, קשה להסביר. העברתי שנים ארוכות בקורינתיאנס, ואני מתגעגע לקבוצה אבל לא כמו להפועל. אני באמת מרגיש שזה הבית השני שלי. אני לא אומר את זה כדי לצאת קיטשי, זה באמת נכון. זו היתה תקופה אדירה, ועוד לא זכיתי שם בכלום. עד עכשיו אני מדמיין מה היה קורה אם הייתי זוכה עם הפועל באליפות או בגביע. זה היה יכול להיות מיוחד".

היו גם שיחות עם מכבי.

"היה בעיקר 'בלה בלה בלה'. רק דיבורים, באמת. אם היה משהו הייתי מספר לך, אבל לא היה יותר מזה".

הפוסט של סאשה אחרי הירידה של הפועל תל אביב

אז מי פייבוריטית - באר שבע או לודוגורץ?

"אני לא מנסה לברוח מהשאלה שלך אבל זה קשה מאוד לענות. לא חושב שיש פייבוריטית, זה צמוד מאוד. שתי הקבוצות משחקות מאוד התקפי ויהיה משחק פתוח".

למה אתה הכי מתגעגע בישראל?

"אם יהיו לי כמה שעות חופשיות הפעם אלך למקום שאני תמיד הולך - ירושלים. לעיר העתיקה. למקומות הקדושים. כבר הרבה זמן שאני ממליץ לחברים לקבוצה 'לכו לירושלים', ועכשיו אולי נוכל. לא בטוח שיהיה לנו זמן…".

עוד שנתיים לחוזה. מה הלאה?

"אני עונה לך כמו שאני עונה לבני המשפחה שלי - לא יודע. אני לא עושה תוכניות. בתחילת הקריירה היו לי הרבה תוכניות ושום דבר לא התגשם. אז אני חושב על העונה הזו. אני כאן. אני רוצה להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות".

יופי של תוכנית. תוכנית שהפועל באר שבע תנסה לסכל.

orenjos@walla.co.il
למעקב בעמוד הפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully