וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוויית האהדה האולטימטיבית: על האוהדים ה"משוגעים" שמלווים את הקבוצה לחו"ל

הם משקיעים אלפי שקלים, מטורטרים בדרכים, מגיעים לחורים אפלים באירופה ונתקלים בניאו נאצים ושונאי ישראל, אבל החוויה שווה את זה: אוהדים של בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע ובני יהודה שמלווים השבוע את הקבוצה למשחק חוץ מסבירים למה זה הדבר האמיתי

לשכת העיתונות הממשלתית

בווידאו: אוהד מסור של הקבוצות הישראליות בחו"ל

ללוות את הקבוצה שלך למשחק חוץ זה תמיד חוויה ייחודית. זה מעניק תחושה של מעטים מול רבים, תחושת מחויבות לקבוצה וחיבור עמוק איתה, ולמעשה אין כמו לחגוג במגרש חוץ עוין, מול המבטים המתוסכלים של הקהל המארח. אבל כשמדובר במשחק חוץ באירופה, החוויה חזקה אפילו יותר. היום בערב (רביעי) תעלה הפועל באר שבע לדשא בבודפשט כדי לנסות לעשות צעד ראשון בדרך לעוד קמפיין אירופאי מפואר, וביציעים יהיו רק 200 אוהדים, כולם אדומים מישראל בעקבות עונש שהוטל על ההונגרים. עבור אותם אוהדים זו לא פעם ראשונה שהם מלווים את הקבוצה לאירופה אבל הם מעידים שכל פעם זו התרגשות מחודשת, שאוהד שלא חווה זאת לא יבין לעולם. אז רגע לפני שאותם 200 אוהדים ינסו לדחוף את החניכים של ברק בכר לניצחון, יצאנו לבדוק מה זה בדיוק אומר להיות אוהד של קבוצה ישראלית בחו"ל. שלושה אוהדים מבאר שבע, ירושלים ושכונת התקווה מספרים על החוויות שלהם וגם נותנים הצצה עד כמה הכיס צריך להיות עמוק. אהדה מעבר לים.

עוד בנושא

חשש בבני יהודה: ברק אברמוב עשוי למכור את המועדון
התמריץ של בוטב פלובדיב: 1,500 יורו לכל שחקן אם ידיחו את בית"ר
מגן הונבד לפני באר שבע: "חבל שהקהל לא יוכל לעזור לנו, אבל זה לא תירוץ"
עוד בבאר שבע: בכר עדיין מתלבט על ראדי, בנימין נתניהו ביקר באימון: "אתם אלופים בכל מקרה"

אוהד בית"ר ירושלים. באדיבות המצולמים
" הייתה חוויה אדירה. היינו בסך הכל 50-40 אוהדים שכולם נתנו את הגרון 90 דקות למרות משחק משעמם של 0:0". מימון/באדיבות המצולמים

עמיעד מימון, בן 32, אוהד בית"ר ירושלים

- כמה עלה התענוג הפעם?

"הפעם בגלל שחזרתי מהמשחק נגד ושאש בבודפשט והתמהמהתי, בתוך כמה ימים המחירים כבר קפצו למעלה, כך שאני מעריך את הנסיעה לבורגס כולל הוצאות ב-6,000 שקל".

- מה המקום הכי משוגע שהיית בו עם הקבוצה?

"המקום הכי משוגע היה בוסניה, בשנה שעברה נגד סלובודה טוזלה. לפני שהגענו קיבלנו עצה ממשרד הביטחון לא לישון בבוסניה אז נסענו דרך רומניה. יצאנו יום לפני המשחק לנסיעה של 10 שעות עד לבלגרד, נתנו כמה שעות שינה במלון, ובבוקר המשחק יצאנו לזניצה, בוסניה, לנסיעה של 7-6 שעות עד למגרש".

- מה החוויה הכי גדולה שלך ממשחק בחו"ל?

"האמת שאותו משחק בזניצה היה גם החוויה הכי גדולה. כשהגענו לזניצה קיבל את פנינו חום אימים. אפילו קיוסק קטן ביציע לא היה שנוכל לשתות משהו אבל זאת הייתה חוויה אדירה. היינו בסך הכל 50-40 אוהדים שכולם נתנו את הגרון 90 דקות למרות משחק משעמם של 0:0.

"אחרי המשחק יצאנו חזרה לסרביה עם ג'י.פי.אס ידני והגענו למקומות שכוחי אל שנראה שאף אדם לא דרך בהם מעולם. שוב 7-6 שעות לסרביה, לילה של כמה שעות במלון, ובבוקר נסיעה של 10 שעות חזרה לבוקרשט. בסך הכל ביקרנו במסע הזה בשלוש מדינות ועברנו דרך שני מעברי גבול נוספים, לקרואטיה ובולגריה. מסע מטורף, אבל הכל למען בית"ר".

- למה לנסוע לחו"ל למשחק שהוא לא נחשב להכי נוצץ שיש?

"קודם כל, כשבית"ר על הדשא מבחינתי זה תמיד נוצץ. ללוות את הקבוצה שאתה אוהב לחו"ל זאת חוויה אדירה ואני ממליץ לכל אוהד לחוות אותה. קודם כל, כציוני לבוא למגרשים כשמולך מצדיעים במועל יד ושונאים יהודים ולהניף להם דגל ישראל בפנים - זאת אמרה של 'עם ישראל חי וקיים'.

"מעבר לכך, למרות המון שנים ביציע, בחו"ל כמו בחו"ל יש אחוות ישראלים תמידית וכשכולם אוהדי בית"ר זה מקבל משמעות פי 10. במסעות בחו"ל עם בית"ר הכרתי עוד ועוד אנשים, כאלה שביציעים בארץ הייתה לי הרבה פחות אינטראקציה איתם".

- האם יש לקבוצה אוהד משוגע יותר ממך?

"אין אוהד יותר משוגע ממני אבל יש הרבה כמוני, משוגעים שאוהבים את הקבוצה בלב ובנפש וילכו אחריה לכל מקום באהבה גדולה".

טל אפל, אוהד הפועל באר שבע. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
"אין כזה דבר משחק לא נוצץ". אפל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

טל אפל, בן 22, אוהד הפועל באר שבע

- כמה עלה לך התענוג הפעם?

"בערך 1,700 שקל, לפני בזבוזים".

- מה המקום הכי משוגע שנסעת עם הקבוצה אליו?

"הכי משוגע היה טירספול עם השחקנים דרך קישינב, בדיוק היום לפני שנה. זו הייתה הטיסה הראשונה שלי עם השחקנים למשחק באירופה, טיסה ליעד הכי הזוי שיכולנו לקבל. טסנו למדינה לא הכי מפותחת, עברנו גבול באוטובוס, וחזרנו עם ניצחון והעפלת שלב באירופה אחרי שנתיים שהודחנו בשלב הראשון".

- מה החוויה הכי גדולה שלך ממשחק בחו"ל?

"קשה לי לשים את האצבע על חוויה ספציפית. כל טיסה מרגישה לי כמו עוד חוויה מטורפת בחו"ל עם הקבוצה".

- למה לטוס עם הקבוצה למשחק שהוא לא נחשב לנוצץ?

"אין כזה דבר משחק לא נוצץ. לפחות מבחינתי ומבחינת החברים שתמיד טסים איתי. כל משחק זו אותה התרגשות מטורפת מחדש. לנסוע לכל חור באירופה לראות משחק של הקבוצה שלך, זו חוויה משוגעת בפני עצמה".

- האם יש אוהד של הקבוצה יותר משוגע ממך?

"יש הרבה אוהדים משוגעים, אני לא עושה תחרות. אבל יש כמה שלא פספסו אפילו משחק אחד. טסים תמיד ובאים גם לכל המשחקים בארץ למרוץ שגרים מחוץ לעיר. זו אהבה אמיתית. לא נוקב בשמות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחרי חמש שנים ללא אירופה ומלא בלאגן בקבוצה, לא רציתי לפספס את החוויה של עצם ההגעה לאירופה, לא משנה מי היריבה ובאיזה חור ננחת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רן צור, בן 37, אוהד בני יהודה

- כמה עלה לך התענוג הפעם?

"עלה לי ולבן שלי כ-6000 שקל".

- מה המקום הכי משוגע אליו נסעת עם הקבוצה?

"המקום הכי משוגע הוא בהחלט סלובקיה, מדינה משעממת. נחתנו בהונגריה בבודפשט ונסענו 3 שעות וחצי ל'עיר' טרנצ'ין. אני והבן שלי חיפשנו איפה לטייל ומה לאכול. הרגשתי כמו ב'חפש את המטמון'. מרוב שהיה משעמם הגענו לעיירה מיאבה, שבה התקיים המשחק, כבר בשעה 15:00. חשבתי לעצמי שאולי במיאבה יהיה מה לעשות. טעיתי. אכלנו גלידה והלכנו לכיוון האיצטדיון. למזלי היה פאב ליד האצטדיון, אז העברתי את הזמן בעישון סיגר ושתיית בירה".

- מה החוויה הכי גדולה שעברת במשחק בחו"ל עם הקבוצה?

"החוויה הכי גדולה שעברתי היא למעשה החוויה של הבן שלי בן ה-9 שליווה בפעם הראשונה בחייו את הקבוצה לחו"ל. בסוף המשחק כל השחקנים הגיעו ולחצו לו את היד והוא היה בעננים".

- למה לטוס לחו"ל למשחק שלא נחשב נוצץ?

"אחרי חמש שנים ללא אירופה ומלא בלאגן בקבוצה, לא רציתי לפספס את החוויה של עצם ההגעה לאירופה, לא משנה מי היריבה ובאיזה חור ננחת. אני שמח שבמשחק הבא אם נעלה אנחנו נשחק מול קבוצה אטרקטיבית כמו זניט".

- האם יש אוהד יותר משוגע ממך לקבוצה?

"יש לקבוצה אוהדים משוגעים יותר ממני, אנשי גייט 9, שזה ארגון האוהדים שלנו, שעובדים ימים ולילות למען הקבוצה ומגיע להם את כל הפרגון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בסוף המשחק כל השחקנים הגיעו לבן שלי ולחצו לו את היד והוא היה בעננים". הילד והילד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully