וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחום האפור: מה אפשר ללמוד מהפעולות של מכבי תל אביב

17.7.2017 / 13:00

לא מתחרה על כוכבי יורוליג, אבל לפחות מבהירה כבר מההתחלה מי המנהיג. מחתימה בזול, אבל לפחות נותנת מקום למאמן להביע את דעתו בבניית הסגל. עשר מסקנות על המהלכים של מכבי תל אביב, כולל האפשרות שיובל זוסמן הצעיר ירוויח מההפקר

ברני ארדוב

1. דשון תומאס הוא שחקן טוב יותר מהגרסה הנוכחית של דווין סמית', אבל רק מהנוכחית. הפורוורד מגיע אחרי עונה סבירה באנאדולו אפס, עונה בה התאים את עצמו לעלות מהספסל, אבל בטוח שלא הפך את עצמו לכוכב. בעונה האחרונה תרם דווין סמית', ששיחק בעיקר ביורוליג, 9.2 נקודות למשחק, אבל הוגבל למשחק אחד בשבוע. תומאס צעיר ממנו בשמונה שנים, ויכול לחלום על קריירה אירופית כמו של הפורוורד הנהדר של הצהובים. בדקות משחק רבות יותר סביר להניח שיוכל לתת יותר תפוקה התקפית. כעת הצהובים יצטרכו להחליט, להשאר עם דווין סמית' כזר שישי, או למצוא דרך לסיים את ההתקשרות עמו.

2. דשון תומאס לא יוביל את מכבי תל אביב, אלא אם הקבוצה מכוונת להגיע ליורוקאפ. בתיכונים, וגם במכללות, תומאס היה סופר סקורר. כמעט 20 נקודות למשחק באוהיו סטייט הגדולה הפכו אותו לשם דבר, והוציאו אותו לדראפט שנה מוקדם מהצפוי. עונת הרוקי שלו ביורוליג, בתפקיד משמעותי בנאנטר, הייתה די טובה, אבל קבוצתו הודחה כבר בשלב המוקדם. ביורוקאפ הוא השתפר וגרם לברצלונה הגדולה להמר עליו כשחקן חמישייה. זה נגמר בהדחה כבר ברבע הגמר, כשתומאס מקבל ביקורת בין היתר על משחק אנוכי.

אחרי עונה בדי-ליג, וניסיון להגיע לסגל של סן אנטוניו שמחזיקה בזכויות שלו, הוא התגלגל לעמדה שמתאימה לו - שחקן ספסל באנאדולו. דרק בראון וטיילר האניקאט שיחקו לפניו. "מהספסל אין עליך לחץ, אתה עולה ונותן את מה שיש לך", אומר העיתונאי הטורקי עומר סרילאן. העונה שלו החלה מדהים - 13.6 נקודות בשבעת המחזורים הראשונים. אלא שמאז רשם רק עוד שלושה משחקים עם דאבל פיגרס, וגילה שכשאתה מסתמך בעיקר על הקליעה שלך מבחוץ (128 זריקות לשלוש לעומת 98 ל-2), הסטטיסטיקה שלך עתידה להתיישר.

עוד בנושא

דשון תומאס חתם לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת במכבי תל אביב
גיא פניני הוצג בהפועל חולון: "תפסיקו לדבר איתי על פרישה, לא הופתעתי מהשחרור ממכבי"
גל מקל נחת בספרד כדי להשלים את המעבר לגראן קנאריה: "שמעתי רק דברים טובים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יכול להוביל רק ביורוקאפ. דשון תומאס/מערכת וואלה, צילום מסך

3. תומאס הוא גם ממש לא שחקן שמתעלה במאני טיים. כשיצא לאירופה היה אפשר לחשוב שהוא יהיה כוכב במונחים אירופיים, גם לפי התצוגה שלו בטורניר המכללות ב-2013, אז אוהיו סטייט נעצרה רק באליט 8. תומאס קלע 21.7 נקודות למשחק, וגרם ללקווינטון רוס, אקס הפועל אילת ששיתף עמו פעולה, לפרגן, "הוא נכנס לנעליים גדולות, עזבו אותנו שחקני מפתח והוא היה מצוין". אלא שמאז תומאס לא בדיוק פרח ברגעי ההכרעה. בנאנטר הקבוצה קרסה ולא הגיעה לפלייאוף, בברצלונה המספרים שלו ירדו בפלייאוף ובהצלבה ביורוליג רשם 3 נקודות למשחק ב-16 דקות לערב. בטורקיה המגמה נמשכה עם 4 נקודות ב-14 דקות למשחק בסדרת ההצלבה נגד אולימפיאקוס 6.5 נקודות למשחק בפלייאוף, למרות שסיפק הצגה במשחק הקובע ברבע הגמר נגד גלאטסראיי.

4. מכבי תל אביב תהיה הקבוצה של פייר ג'קסון. אם אשתקד התווכחו הפרשנים בתחילת העונה מי המנהיג של מכבי תל אביב, אנדרו גאודלוק או סוני ווימס, עד שהאחרון שוחרר, בסגל הנוכחי של הצהובים אין ספק שהקבוצה תקום ותיפול על פייר ג'קסון. גם בין השמות שנמצאים על הפרק, ביניהם ג'ונה בולדן שעשוי להצטרף בעמדות הפנים, לא נמצאים שחקנים שאמורים להוביל את הקבוצה. בנוסף, הגארד שאמור להגיע לא צפוי להיות זה שיגנוב את ההצגה מג'קסון. עדות נוספת לתפקיד שמיועד לג'קסון ניתן למצוא בעובדה שהגיע על המשבצת של טייריס רייס, שהיה אמור להיות המנהיג של הצהובים. לפחות בנושא הזה צפויות פחות סימני שאלה העונה.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
פייר ג'סון, מכבי תל אביב. AP, AP
לא מכיר את הכדורסל האירופאי. פייר ג'קסון/AP, AP

5. ג'קסון לא באמת מכיר את הכדורסל האירופי. מי שמצפה להתאקלמות קלילה של הגארד החדש של הצהובים לא מכיר מספיק טוב את ההיסטוריה שלו. ג'קסון היה להוט להגיע ל-NBA עד כדי כך שחתם על חוזים שאפשרו לו לצאת לליגה הטובה לעולם בכל שלב, גם אם הפסיד קצת כסף בדרך. ה-NBA, זה כל מה שעניין אותו. עונת הרוקי שלו בפנרבחצ'ה החלה בפברואר, והוא הספיק לשחק שישה משחקי יורוליג לפני שחזזר ל-NBA. בקיץ שעבר הוא חתם בצדביטה, וכבר בשבוע השני שלו בקבוצה החלו דיבורים על עזיבה. 14 משחקים במסגרות השונות באירופה, זה היבול שלו. "ברור שהוא יצטרך להסתגל לסגנון משחק האירופאי, לא מצפים ממנו לעשות את זה בשנייה, אבל אולי סגנון המשחק שמתוכנן יהיה מתאים לו יותר", אומר אחד מאנשי הצהובים בהתייחסות לגארד החדש.

6. למכבי תל אביב יש רק כוכב אחד בסגל, שגם הוא הימור. הסגל של הצהובים, בהנחה שאף אחד משלושת הזרים הנוספים לא יהיה כוכב NBA, צפוי להיות אפור מתמיד, וזול משמעותית מהשנים הקודמות. אם נחשוב על הסגל של מכבי בקיץ 2016 - גאודלוק, ווימס, צירבס ומילר, היה אפשר לדבר על לא מעט כוכבים. בקיץ 2015 - עם פרמאר ורוצ'סטי, היה מדובר ביותר מכוכב אחד, ובטוח בקיץ 2014 אחרי הזכייה ביורוליג עם ג'רמי פארגו, סופו ודווין סמית' אחרי החוזה הגדול שחתם. מכבי הנוכחית היא די משעממת, מייקל רול מגיע אחרי קריירה טובה בליגה הטורקית, דשון תומאס רחוק מלהיות סופרסטאר והישראלים שחוזרים מעלים פיהוק. אבק כוכבים? לא השנה.

נבן ספאחיה עם גיא גודס טל בורשטיין. ברני ארדוב
מקבל כבוד מוויצ'יץ'. נבן ספאחיה/ברני ארדוב

7. מכבי תל אביב עדיין לא מרוצה מהקו האחורי שלה. למי שהספיק לשכוח, לפני פחות משבוע בר טימור כבר היה סגור בקבוצה, קצת לפני שפייר ג'קסון חתם. הרצון להנחית את טימור מלמד כי הצהובים לא באמת סומכים על ג'ון דיברתולומיאו ורצו לחזק את הקו האחורי, כאשר גם גארד זר נוסף עוד אמור להגיע. אלא שהדיבורים שמגיעים מהמועדון בימים האחרונים מלמדים על כך שקיים סיכוי גדול שיובל זוסמן הצעיר, הגארד הגבוה ששיחק העונה בלאומית במכבי רעננה, יהיה זה שיחזק את הקו האחורי. זוסמן היה בסגל גם כשמכבי פנתה לטימור, והדלילות בשוק השחקנים תגרום לו לזכות מההפקר ככל הנראה. זה בטח לא משביע רצון.

8. לנבן ספאחיה באמת יש סיי במכבי תל אביב. על פי כל הדיווחים מתוך הקבוצה, את השם של פייר ג'קסון הביא הקרואטי לשולחן. ההנהלה הייתה מאוד בעד טייריס רייס, וגם הגיעה עמו להבנות, אלא שהגעתו התעכבה קצת ועוד קצת. טייריס התקשה להשיג את השחרור מברצלונה ו"בשלב הזה, התקבלה ההחלטה ללכת עם המאמן על ג'קסון", מספר אחד המעורבים בעסקה. ספאחיה גם הודה שמי שבונה את הסגל במכבי תל אביב הוא המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', אבל הכבוד שרוכש שחקן העבר של הצהובים למאמן הנוכחי הוא גדול, אפילו גדול יותר מזה שהיה לו למאמנים הקודמים. "כשספאחיה מעלה שם, ניקולה לוקח את זה ברצינות", אמר גורם בקבוצה, "זה לא שיביאו שחקן רק על דעת המאמן, אבל בהחלט יש לו חלק משמעותי בבניית הקבוצה".

ג'ורדן תיאודור במדי בורז'. ויקיפדיה, צילום מסך
מחוץ לתחום. ג'ורדן תיאודור/צילום מסך, ויקיפדיה

9. מכבי תל אביב לא מסוגלת להחתים כוכבי יורוליג. בקיץ 2017 לא מעט מהשחקנים הבולטים עשו את דרכם ל-NBA, וכמות נוספת של שחקנים עברה בין קבוצות הצמרת של המפעל. צסק"א מוסקבה צירפה את סרחיו רודריגס, פנאתינייקוס את יאן וויוקאס, אולימפיאקוס את ג'אמל מקלין, קים טילי ויאניס שטרלניקס, פנרבחצ'ה/אולקר את ניקולו מלי ומרקו גודוריץ', ברצלונה את תומא הרטל ואדריאן מוארמה, מילאנו את אנדרו גאודלוק, ג'ורדן ת'יאודור, דאיריס ברטנס, ולדימיר מיצוב ופטריק יאנג, אנדולו אפס את קרונוסלב סימון ואריק מקולום וחימקי מוסקבה את סטפן מרקוביץ', צ'רלס ג'נקינס, ג'יימס אנדרסון וטיילר האניקאט. קיימים עוד שחקנים ראויים וטובים שעברו הקיץ לקבוצות היורוליג, אך רק שחקן אחד מהרשימה הזאת היה קרוב באמת לצהובים הקיץ - טיילר האניקאט. נראה כי מכבי יצאה שוב מהשוק של הגדולים.

10. מכבי תל אביב הולכת לעונה פיננסית. המסקנה הברורה היא שהצהובים הולכים לקיצוץ משמעותי בתקציב. אחרי עונה בה חמישה שחקנים הרוויחו בסביבות מיליון דולר - אנדרו גאודלוק, סוני ווימס, דווין סמית', מאיק צירבס וקווינסי מילר שחוזהו קוצץ - הקיץ רק פייר ג'קסון מתקרב לסכומים הללו. גם בגזרת הישראלים נחסכו עלויות: עלותו של גל מקל קוצצה בחצי עם מעברו לגראן קנאריה, חוזהו של סילבן לנדסברג צפוי לרדת ומהשחקנים שהצטרפו רק אלכס טיוס נחשב יקר. מבט מפוקח על הפעולות של הקבוצה במהלך הקיץ מחייב את הדבקת המונח - עונה פיננסית. יצטרכו לקרות הרבה מאוד שינויים כדי שהמונח הזה יירד מהשולחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully